3tilføjet af

Irakkrigen skyldtes IKKE 9/11

Alle bliver ved med, at sige, at krigen i Irak skyldtes angrebet på WTC, 11. september 2001, og at Bush brugte dette angreb som en undskyldning for at angribe Irak fordi de skulle have haft masseødelæggelsesvåben, og at krigen udelukkende var for, at få olie.
Men det er så fuldstændigt forkert.
Jeg husker selv, dengang Bush kom til magten i år 2000. Da sagde Bush, at han ville angribe Irak for at befrie det irakiske folk imod diktatur. Han sagde også, at Irak muligvis havde masseødelæggelsesvåben MEN DET VAR IKKE DEN PRIMÆRE ÅRSAG FOR ET ANGREB!
Jeg husker det selv, for jeg så selv nyhederne dengang, længe før angrebet på WTC.
Dertil kommer myten om, at Bush kun ville angribe Irak pga. deres olie. Igen, dette er fuldstændigt forkert, for det giver jo ingen mening.
Bush sagde nemlig, at olien skulle overdrages til det irakiske folk, og ikke til USA. Det er også sket den dag idag. USA har ikke overtaget olien i Irak, det er den irakiske regering, valgt at det irakiske folk, ved almen godkendt folkelig afstemning, der styrer olien i Irak.
Dertil kommer, at der før krigen var noget, der hed "olie-for-mad" programmet. Dette betød, at Irak fik mad, og USA så tilgengæld fik olie. Det er jo en meget billig måde at få olie på, da mad jo er relativt billigt, i forhold til, hvad det ville koste USA at skulle købe olien til internationale priser.
Hermed håber jeg på, at aflive disse fuldstændigt hjernedøde myter, skabt af folk, der ikke har sat sig ind i tingene, og plabrer løs om noget, de ikke ved en skid om!
tilføjet af

911mysteries

Nogle mener eet, mens andre mener andet, hvad er sandheden mon?
Tag et kig på følgende:
http://www.911weknow.com/911-mysteries-movie.html
Blev du klogere?
tilføjet af

Jamen nu hvor du er så klog på

hvad krigen IKKE skyldes, hvad skyldes den så?
Her kan vi vel også på forhånd udelukke diverse hjernedøde klichéer som amerikansk imperialisme og så videre i den dur.
tilføjet af

Tror det kan være

ligemeget at argumentere for sine synspunkter til dig... du har jo allerede taget en beslutning om hvordan og hvorledes på forhånd!
Nok derfor du ingen svar får!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.