7tilføjet af

Ingen kredit på 24/7?

MEGET underligt.
Jeg har netop fået lavet en 24/7 konto med Danske Bank.
I den indgår en samlet kredit på 50000. Nogle af pengene fordelt på mastercard og american express. Jeg kan se at de er registrerede, men jeg kan ikke se kreditten på 20.000 kr nogen steder. Jeg har endnu ikke fået kortene, så måske venter de bare med at indsætte kreditten til jeg har modtaget og aktiveret kortene.
Jeg kan ikke se det står nogen steder i kontrakten nemlig. Nu giver jeg dem lige nogle dage til inden jeg kontakter banken.
Ville lige høre om der var nogen der havde erfaring med ventetiden?
tilføjet af

Hvem siger det

Fordi de oplyser at der er tilknyttet en kassekredit
til kontoen, så betyder det ikke partu at du kan
udnytte den. De vil sikkert granske din økonomi, før
du får adgang til kreditten.
tilføjet af

De indsætter aldrig kreditten

Kredit betyder overtræk på op til 50000 kr. på kontoen.
tilføjet af

Det forstår jeg ikke

Det er jo en del af aftalen og de har jo allerede gransket min økonomi.
Jeg her en fast indkomst og jeg har en opsparing, så det burde ikke være et problem
tilføjet af

Den er så bare ikke gangbar på min NEM konto

Jeg lavede nemlig lige en test, hvor jeg ville overføre et større beløb fra min almindelige konto til en anden konto og der stod, at hvis jeg udførte den handling, ville min konto gå i overtræk...altså "ulovligt" overtræk.
Jeg er mystificeret.
Men tak for svar :-)
tilføjet af

Underligt

Hvis du allerede er blevet bevilliget det, så burde det jo være ok nu. Men ja, det kan være at det hele først bliver aktiveret når du har modtaget kortene.
tilføjet af

Selvfølgelig er det et ulovligt overtræk

En kassekredit skal bevilges, selvom kontoen
er tilknyttet en kassekredit. 🙂
tilføjet af

Nu er jeg forvirret...

Hvordan kan det på noget måde betale sig for dig at få kredit i en bank, hvis du siger du alligevel har en opsparing? :S
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.