10tilføjet af

1958, 1962, 1970, 1994, 2002

I finalen 1950 og 1998 og deltaget i hele 17 slutrunder (1930, 1934, 1938, 1950, 1954, 1958, 1962, 1966, 1970, 1974, 1978, 1982, 1986, 1990, 1994, 1998, 2002, og nu 2006.
Her er naturligvis tale om Brasilien og deres berømte ”Samba-fodbold” der kan få selv en ikke-fodboldinteresseret til måbe, for underholdende kan man ikke komme uden om at det brasiliansk fodbold er.
Under dette VM vel nok den største favorit og på forhånd har kaldt et ”Dream Team” af ubeskrivelig karat ifølge den samlede verdenspresse. Brasiliens trup består af: Dida, Cafu, Lucio, Juan, Emerson, Roberto Carlos, Adriano (Kaldet: The Emperor), Kaká (Kåret som Best midfielder i Europa 2005), Ronaldo (Kaldet: The Phenomenon), Ronaldinho (Ronaldinho Gaúcho), Zé Roberto, Rogerio Ceni, Cicinho, Luisão, Cris, Gilberto, Gilberto Silva, Edmilson, Juninho, Ricardinho, Fred, Julio Cesar, Robinho.
Forventningerne er ikke store, men enorme! Spiller de uafgjort er det på kanten af en katastrofe, for ikke at tænke på reaktionerne ved en tabt kamp.
I aften tørner Brasilien så ud i deres første kamp og møder Kroatien.
Hvor store er dine forventninger til det brasilianske mandskab?
Skal du se kampen?
tilføjet af

Det fodboldhalløj er ikke mig

Det er livet for kort til.......
tilføjet af

Kæmpe store selvfølgelig :oD

Skal helt klart deres kampe! Ja, de er totalt dream team, især på offensiven.
SAMBA. DE JANEIRO :oD
Kunne godt forstille mig en Brasillien - Tyskland finale.
tilføjet af

Det er da lige så meget

for kort til at side og stene på et debatforum :o)
tilføjet af

Nu er det slut

med Brasiliens dominans af fodbold verdenen. Danmark gik ned 4-3 sidste gang - den bedste fodboldkamp nogensinde spillet. Men samba fiduserne er i Australiens gruppe, saa nu er det slut. Saet huset paa Australien, og tak mig senere!
tilføjet af

3-4? mener du ikke

2-3 og kampen i Nantes under Vm i Frankrik 1998 med Brdr. Laudrup og Schmeichel på holdet?
2. min. 1 - 0 Martin Jørgensen
11. min. 1 - 1 Jose Oliveira Bebeto
26. min. 1 - 2 Rivaldo Vitor Borba Ferreira (Ronaldo)
50. min. 2 - 2 Brian Laudrup
60. min. 2 - 3 Rivaldo Vitor Borba Ferreira (Ronaldo)
Og så var æraen med Laudrup og den potte ude.
tilføjet af

nåh nej

Rivaldo er Rivaldo og har altid været det. Humm bom bom...lang tid siden man har hørt noget fra ham....spiller han stadig for Internazionale?
tilføjet af

svar fundet:

Han spiller for Olympiakos Piräus og har forlænget t.o.m næste sæson. Desuden var det jo AC Milan og ikke Inter, han spillede for...
Rivaldos palmares:
http://www.weltfussball.de/spieler_profil.php?id=1142
tilføjet af

YEPS!!!

Glæder mig som et lille barn.
Fedt indlæg
tilføjet af

At Brasilien har deltaget

i alle VM slutrunder skal man lige tage med et gram salt.
Havde de f.eks. skulle i gennem de europæiske kval runder, så havde de heller ikke deltaget i alle slut runder.
tilføjet af

De har den sydamerikanske kval.

Den er måske ikke god nok?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.