10tilføjet af

Ikassosag pga 107 Kr.

Jeg skylder 107 Kr. til et fagblad.
Ca. 14 dage efter beløbet skulle være betalt, får jeg en inkassosag og skal nu i Fogedretten.
Beløbet er efterånden steget til ca. 900 Kr.
Er det normal praksis for så lille et beløb?
tilføjet af

Jeg tror....

....ikke at du fortæller hele historien. En regning går ikke lige fra opkrævning, og så direkte over til inkasso. Der må være sendt et hav af rykkere hvor man også har truet med at sende kravet til inkasso?
Den der korte tid køber jeg ikke venze.
Fandango
tilføjet af

Latty

Har du modtaget en rykker før regningen er sendt til inkasso.?? Har du fået en varsel om inkasso.?? De må først sende til inkasso når du har fået en rykker og inkassovarsel.
tilføjet af

helt enig

du må have modtaget mindst 2 rykkere, ellers må gælden ikke gå til incasso, så det er nok ikke hele historien, hvis det er sandt ville jeg anmelde dem til politiet.
tilføjet af

tror som fandango

At der mangler et par afsnit af den historie
tilføjet af

Nej det er ikke normalt

der må også være nogle andre "stop" i forløbet end det du her forklarer. Du skal enten være dømt til at betale i byretten, eller have underskrevet et "frivilligt forlig" for at du kan slæbes i fogedretten.
Tidligere idag var der en der henviste til www.forbrug.dk - prøv at kigge der hvad reglerne er.
tilføjet af

Som de andre

Du mangler et eller andet i din historie...
Så vidt jeg ved, er der mange veje endnu hvis du kun er der....
Og det er jo din egen skyld-... hvorfor betalte du ikke bare?
tilføjet af

jamen

så kan man jo lære at betale sine regninger... manglede da også bare.. kan så også sige at hvis du er en af dem der ikke betaler porto regninger så er post danmark begyndt på det samme!!!
tilføjet af

Ignorer.

Du skal bare fuldstændig ignorere både opkrævningen og fogedretten, de vil aldrig slæbe dig derind, eller involvere politiet for et så lille beløb.
Lad for gud skyld være med at reagere overhovedet, så er der god chance for, at du aldrig høre mere. De truer dig med fogeden, fordi erfaringen siger dem, at 'normale' folk bliver bange og betaler hvadsomhelst. Find dig ikke i det !
tilføjet af

Mulle

Betaler du heller ikke, når du handler i Netto?
tilføjet af

Møder man ikke op....

.... kommer politiet på besøg....Man kan ikke "bare" lade være med at møde i fogedretten.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.