8tilføjet af

Hjælp! XP Antivirus 2008, virus, Trojanske heste?!

ØV! Så er de Trojanske heste vist også kommet til min computer!
Der startede med at komme en pop-up med antivirusprogrammet "XP Antivirus 2008", hvor der stod at min computer havde virus, og at jeg skulle downloade dette program og blah, blah...! Man kunne selvfølgelig ikke lukke denne irriterende pop-up ned, og den gik automatisk igang med at downloade dette program!!
Lige pludselig blev min baggrund hvid, og der var fyldt med pop-ups, man ikke kunne lukke ned! Man kunne ikke afinstallere dette l*rte-program, man kunne ikke lukke det ned, det blev ved med at dukke op!! Mit (trofaste) AVG Antivirus program dukkede så op, og skrev at der var "Trojanske heste" på min computer! Pga. af det XP Antivirus 2008!
Hvad gør jeg?!
tilføjet af

antivirus 2008

der er et par programmer der muligvis kan hjælpe
find dem på google.
de er:
spybot
adaware
og
super antispy eller ligende
men husk det er ingen garanti for at den bliver fjernet, i værste fald skal maskinen om installeres
tilføjet af

Du kan starte med at prøve denne her

http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Download den, installer den og hent opdateringerne, så du får den sidste nye version af antivirus filerne, og kør en komplet scanning.
Det er bare gratis versionen du skal hente, og ikke købeversionen.
Hvis det ikke virker, så skriver du bare igen.
tilføjet af

jeg har den osse hehehe

den hiver alt mulig lor... ned fra nette så den er ikke til at komme af med hehehe og jeg gider ikke og sætte maskinen op på ny , sikker noget lort vh slim
tilføjet af

jeg kan liges så sige det

med det sammen det er ikke noget at gøre med minder du har en visrus program på din pc hvis du ikke har det er du solgt vh smil
tilføjet af

Læs dette og du er virusfri

- Hvis du går ind på Avast.com Du registrer dig og installere programmet, hvis den spørger dig om du vil scanne når den genstarter sig så ja! Den scanner og så starter den op igen. kør da en scan mere og så tror jeg den er fanget og ødelagt!
Det er helt gratis og bruge, et år ad gangen, så får du en ny kode til din mail🙂Helt perfekt!!
*OBS INDEN du henter og installere Avast, så slet alle andre antivirus, spam programmer, da det sjældent arb godt sammen🙂
Håber du får styr på det..🙂
tilføjet af

Du har allerede....

...fået flere gode råd, så jeg vil lige tage fat i en anden ting.
Du skriver: "Man kunne selvfølgelig ikke lukke denne irriterende pop-up ned..."
Jo - det kan man godt.
Hvis du møder sådan en, skal du højreklikke på proceslinien (bundlinien) og vælge "Jobliste".
I joblisten vælger du fanebladet "Programmer", markerer markerer den linie der repræsenterer popup'en og klikker på "Afslut job".
Hvis du vil være helt sikker, trækker du lige netværksstikket ud først (eller slår det trådløse fra), så du ikke har forbindelse til netværket mens du lukker.
tilføjet af

Det er jo for sent nu...

Jeg tænkte også på det bagefter, men det er jo for sent nu...
tilføjet af

Ja - nu....

Men nu ved både du, og andre der læser med her, hvordan man gør det næste gang.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.