3tilføjet af

hjælp søges til CORONA rx-2385 petroliumsovn

jeg har købt omtalte engang i Silvan, men de sælger ikke væger mere, og jeg ved ikke hvor jeg kan købe en ny væge, og en brugsanvisning til hvordan jeg udskifter den, hvis jeg kan finde en ny.
harald nyborg sælger den ikke, han sælger et andet mærke, men måske er vægerne ens.
jeg kan se at vægen er lavet af en slags glasfiber, og ikke en almindelig bomuldsvæge, så engang må den have brændt for længe, uden den nødvendige petrolium, så vægen er blevet hård, og skaller fra hinanden.
på det sidste har jeg købt en billig kompressor hos jem og fix, for ca. 600 kr. men jeg kan se, at der er vand i luften der kommer ud gennem luftpistolen, den bruges ikke til maling, kun til at blæse støv i et dueslag.
nu var jeg så inde og søge på en væge, og pludselig ser jeg, at man kan købe olie til kompresorer, jeg vidste ikke der skulle olie på, for ingen i butikken sagde noget, så hvor skal olien hældes på.
stor tak for brugbare svar.
tilføjet af

Prøv en campingbutik

eller hvad den slags butikker kaldes eventuelt kan en butik med spejder udstyr hjælpe.
De må kunne guide dig frem til et alternativ hvis de ikke har den originale væge.
Jeg har ikke lige umiddelbart kunne finde en original væge i danske butikker, men den kan købes "udenbys".
Desværre kan vægen ikke sendes med posten!
Jeg fandt ret tilfældigt en side hvor ovnen er omtalt, og du kan da prøve at sende dem en mail og spørge om de ved hvor vægerne kan skaffes:
http://www.snore.dk/udstyr.html
Ellers så er der flere fora for campister som må kunne hjælpe.
En kompressor virker normalt ved at et stempel danner det mødvendige tryk, og sådan et stempel skal naturligvis smøres ved hjælp af olie, ellers holder den ikke længe.
Men det kan afhænge af hvor stor og hvilken type kompressor det er.
Hvor og hvordan og hvilken type olie du skal bruge kan du finde i instruktions-forvirringen medmindre du som alle os andre smider den slags væk som det første.
Ellers så må du kunne få hjælp hos en forhandler, også til valg af olie, medmindre der står anbefalet type på selve kompressoren
tilføjet af

Jeg tror de er lige her

tilføjet af

mange tak for din hjælp, jeg har søgt på snore

men jeg fandt intet der kunne bruges, så nu vil jeg kontakte det andet firma du henviste til, så mange tak igen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.