4tilføjet af

HJLÆP til Samsug D500

Hej
Jeg har købt en telefon brugt over den blå avis. Tror jeg er blevet snydt for når jeg sætter mit kort i den og har tastet pinkoden skriver den at jeg skal taste kategorikoden (det er en Samsung D500)! Jeg kan ikke få fat i sælger, så ja det er nok en stjålet mobil, men da jeg har givet 1000 for den vil jeg bare gerne have den åbnet. Så jeg ville høre om der er nogen der ved om det er muligt at få åbnet sådan en mobil (i københavnsområdet) og ved hvor meget det vil koste mig?
Min samvittighed ved godt det er forkert og nok også ulovligt at få sådan en telefon åbnet. Ved også godt jeg burde aflevere den til politiet, men det gavner jo ingen andre end min samvittighed. Den oprindelige ejer får den jo aldrig igen, og jeg får heller ikke mine surt tjente penge tilbage for køb af "tyven"! Så ingen kommentarer om moralen i dette tak!
Håber nogen kan hjælpe!
Mvh Foxy 21
tilføjet af

Det er nemt

Jeg tror det er ret nemt at få åbnet den, medmindre at den er fuldstændig ubrugelig. Men prøv at hop ind til en af de små mobil forretninger som for det meste er ejet af udlændinge, på nørrebrogade eller frederikssundsvej nr.? lige efter nørrebro st. De kan åbne den i løbet af et kvarter og meget billigt, 100 kr tror jeg. Det ville jeg nok gøre.
tilføjet af

til dig der var så sød at svare mig

Prøvede at sætte min kærestes kort i og det virkede. Han har almindeligt abbonoment og jeg har taletid(telmore), kan det være det? For så er den jo ikke sim-låst siden at han uden problemer kunne sætte sit i og bare taste sin pinkode.
Prøvede også en af mine kammeraters simkort, han har samme abbonoment om mig (altså telmore) og der skrev den også efter vi havde tastet koden, at vi skulle taste "kategorilås"!
Nogen der ved hvad denne kaegorilås er?
Havde tænkt mig at gå ned i sådan en lille shop og få det ordnet imorgen, men måske jeg bare skal ringe til telmore og så kan de give mig en kode? Jeg mener tror I det er noget med telefonen (låst) eller er mit simkort låst på en eller anden måde???
Håber flere kan hjælpe!
Mvh Foxy 21
tilføjet af

Måske ikke SÅ nemt:)

Jeg må indrømme at det er ret mærkeligt det med din fon- jeg har haft ca. 10 mobil telefoner men aldrig har jeg oplevet det problem du har. Jeg ville gå til en forhandler. PøjPøj
tilføjet af

hjælp til samsung D500 :)

hej..
jeg ka godt forstå dig, og hvis du ikke har fået nogle papir på den så den nok stjålet :(
men hvis den ik er så ka du gå ind på www.dkunlock.dk og få den låst op for ingen penge! :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.