113tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?
Bogen fortæller også at "politikeren" her på sol har ret : Vagttårnet er en pengemaskine, og vidnerne danser omkring guldkalven,
tilføjet af

Ja, det må du nok spørge om.

Det er fordi folk lyver om Jehovas Vidner. Bogen er skrevet af en der ikke længere er et af Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ja, det må du nok spørge om.

Det er ikke løgn ftg - men I har sikkert ændret læren, hvis du ikke mener himlen er lukket i dag.
Det er dem det gik op for, at de levede på en løgn, man får sandheden fra !
tilføjet af

Interessant

Det er fordi folk lyver om Jehovas Vidner. Bogen er skrevet af en der ikke længere er et af Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg.

Kan du levere nogle eksempler på konkrete løgne i bogen?
tilføjet af

Ikke helt rigtigt

Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?

Rutherford åbnede himlens porte igen i 1935, såååååå...............
Men et andet problem er at dem der har "det himmelske kald" skal have været så gamle i 1914 at de har overværet begivenhederne. Dvs man skal have været 15 - 20 år gammel i 1914. Imidlertid rapportere vagttårnets Selskab at der er ca 10 000 tilbage af dem. Der er noget der er umådeligt langt fra at stemme, men det ser man stort på i de kredse.
tilføjet af

Et oprigtigt menneske

vil spørge Jehovas Vidner. Dette er både sikkert og vidst.
Desværre er det ikke alle der er oprigtige.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Et oprigtigt menneske

vil spørge Jehovas Vidner. Dette er både sikkert og vidst.
Desværre er det ikke alle der er oprigtige.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?

Hvad der skete i 1931 var, at Bibelstudenterne (Rutherford-fraktionen) antog navnet Jehovas Vidner.
På dette tidspunkt troede Bibelstudenterne at en "førstegrøde" (Bibelstudenterne) af menneskeheden var kaldet til et liv i himmelen, at disse skulle være himmelske konger sammen med Jesus i en himmelsk regering.
I 1935 sker der to ting. For det første, at kaldet til liv i himmelen ophører - dog ikke definitivt, men således at enkelte fortsat vil kunne modtage kaldet. For det andet ændrer man forståelse af "den store skare", som er omtalt i Åbenbaringen, ikke er troende der skal have liv i himmelen, men at der er tale om at denne skare er vil blive frelst til liv her på jorden.
Ændringen af forståelsen af den store skare i Åbenbaringen skal ses i sammenhæng med ændringer i følgende læresætninger i samme periode:
- Forståelsen af Harmagedon, hvad det indebærer for hhv troende og ikke-troende.
- Forståelse af at trosheltene, 'fyrsterne fra fortiden', efter en opstandelse til liv på jorden ikke efterfølgende skal have en transformation til liv i himmelen, som åndeskabninger af høj rang.
Kaldet til liv i himmelen blev ikke lukket i hverken 1931 eller 1935, men ophørte som eneste mulighed. Fra 1935 er frelsen til liv på jorden.
At der fortsat er en gruppe der modtager nadveren skyldes to forhold: For det første at der forsat er enkelte der har modtaget kaldet. For det andet, at Jehovas Vidner tror, at der kan være enkelte medlemmer der tror de har modtaget kaldet - uden at dette er tilfældet, om som en "god tro" - ikke modtager, men tager del i nadveren.
Jehovas Vidner har dog et åbenlyst teologisk problem med hensyn til antallet af medlemmer der tager del i nadvaren, fordi omfanget er ved at have et omfang der vanskeligt kan bortforklares uden at man må tage store dele af de teologiske forklaringer op til revision.
Et eksempel på at dette er ved at ske er den seneste, at "Den tro og kloge træl" ikke længere er alle nulevende medlemmer af af de 144.000, men alene Det styrende Råd. Den ændring har og vil få vidtgående konsekvenser for Jehovas Vidners teologi, noget der bliver interessant at følge.
/sbrh
PS: Bogen "Jeg var jehovas vidners tjenerinde" kan på ingen måde anbefales, da den på adskillige punkter er ukorrekt og utroværdig i sin fremstilling.
tilføjet af

Et oprigtigt menneske

Nej, et oprigtigt menneske søger uafhængig information, ikke reklame. Det er sikkert og vist.
Du er sælger, intet andet. Som alle andre sælgere bøjer du sandheden for at få solgt dit produkt. Derfor skal man ikke lytte til sælgere.
tilføjet af

Det er KUN et spørgsmål om oprigtighed.

Hvis jeg for eksempel vil vide hvad du tror på, så går jeg ikke hen og spørger dine modstandere.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er KUN et spørgsmål om oprigtighed.

Hvis jeg for eksempel vil vide hvad du tror på, så går jeg ikke hen og spørger dine modstandere.
Med venlig hilsen, ftg.

Sig mig FTG, hvilket århundrede lever du i?
Hvis man vil vide noget om en VARE eller en FORENING eller et FIRMA så googler man da på navnet på produktet.
Hvis man har lyst til at købe f.eks. et fotografiapparat, så googler man først på typen f.eks. SLR, spejlrefleks eller lignende. Så vælger man produktet og ser hvem som sælger det og hvad priserne er. Derefter googler man leverandøren for at se om andre kunder har skrevet om nogle gode eller dårlige oplevelser.
De gode og seriøse leverandører har selv sat kundeoplevelserne i system og lægger alting åbent og ærligt frem. Er der for mange dårlige oplevelser vil de seriøse leverandører forsøge at forbedre sig på de vigtige punkter - men de useriøse vil forsøge at holde de dårlige oplevelser skjult.
Heraf kan man let se at leverandører som ikke spiller med åbne kort, skal man holde sig fra. Hvis man undlader at søge oplysninger andre steder end hos leverandøren er man ikke oprigtig - man er simpelthen dum og vil meget let ende op med at blive snydt.
Nu kan du så selv placere Jehovas Vidner - mener du selv at I er seriøse eller useriøse?
Rigtigt FTG - I er pisse-hamrende useriøse.
De dårlige kundeoplevelser bliver ikke kommunikeret, hverken indenfor eller udenfor sekten. Istedet bliver der opfundet en masse løgnehistorier for at dække over alle jeres fejl og mangler.
Når så de tidligere kunder lægger de dårlige oplevelser frem i debatfora (som her) så sviner I bare folk til og lyver endnu mere.
Indse nu at du har tabt denne tråd FTG. Vend dig istedet rundt mod dine kollegaer og ledelsen og begynd at kritisere indad til, det er den eneste måde at forbedre kvaliteten på. Hvis du IKKE får medhold på de indre linier, må du nok sande at det er MENINGEN at det skal være som det er - og så er det tiden at hoppe af hvis man ikke selv vil opfattes som useriøs. Desværre er det nok allerede for sent FTG, vi har jo fulgt dit spor i mange år efterhånden.
Jeg kender en bilforhandler i Nordsjælland som vistnok er flyttet rundt en 10-12 gange og har efterladt sig utilfredse kunder i hundredevis hver gang han har meldt sig konkurs - for blot at starte et nyt sted næste dag. Måske kan du få arbejde dér, FTG.
Hvis du siger at du har arbejdet for JV vil du nok have gode chancer for ansættelse. Du har jo bevist at du kan lyve uden at blinke og at du ikke har medlidenhed med dem som bliver snydt.
politikeren
tilføjet af

Prøv produktet!

Så finder du ud af hvordan produktet er.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Prøv produktet!

Det er på denne måde man finder ud af hvordan produktet er.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Prøv produktet!

Kun på denne måde finder man ud af hvordan produktet er.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Prøv produktet!

Kun på denne måde finder man ud af hvordan produktet er.
Med venlig hilsen, ftg.

Det behøver jeg ikke. Jeg ved det allerede.
politikeren
tilføjet af

Prøv produktet!

Kun på denne måde finder man ud af hvordan produktet er.
Med venlig hilsen, ftg.

Du godeste, jeg håber ikke at du i dine daglige indkøb eller i dine køb af varige forbrugsgoder handler lige så dumt og tåbeligt som du her svarer ....
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Har himmelen overhovedet været åben for Jehovas Vidner på noget tidspunkt?
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det virker som om Jehovas Vidner graver i jungle af huller i jorden omkring sig, tager bind for øjnene, begynder at gå i forvisningen om, at de huller de selv har gravet ikke eksisterer, fordi de ikke længere kan se dem ....
tilføjet af

Ja, det må du nok spørge om.

Det er fordi folk lyver om Jehovas Vidner. Bogen er skrevet af en der ikke længere er et af Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg.

Konklusion: Jehovas Vidner lyver ikke. Mennesker der har været Jehovas Vidner lyver. Mennesker der aldrig har været Jehovas Vidner lyver hvis de tror på mennesker der har været Jehovas Vidner .... det giver jo mening ................ hvis man er Jehovas Vidner.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?
Bogen fortæller også at "politikeren" her på sol har ret : Vagttårnet er en pengemaskine, og vidnerne danser omkring guldkalven,


Hej Lyjse
Det lyder da som en spændende bog, kan du ikke lige skrive nogle flere oplysninger om den.
ISBN nummer og hvad du ellers kan finde. På forhånd tak.
Politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

[quote="lyjse" post=2661192]Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?[/quote]
(...)

Et eksempel på at dette er ved at ske er den seneste, at "Den tro og kloge træl" ikke længere er alle nulevende medlemmer af af de 144.000, men alene Det styrende Råd. Den ændring har og vil få vidtgående konsekvenser for Jehovas Vidners teologi, noget der bliver interessant at følge.
/sbrh
PS: Bogen "Jeg var jehovas vidners tjenerinde" kan på ingen måde anbefales, da den på adskillige punkter er ukorrekt og utroværdig i sin fremstilling.

sbrh, jeg kunne godt tænke mig at du kommenterede hvordan du ser ledelsens moralske habitus i lyste af din "forventning" om at teologien nødvendigvis må skifte da de nu har malet sig op i et hjørne.
Kan nogen med god ret sige at ledelsen består af "troende og gudfrygtige mænd som driver en seriøs religiøs forretning indtil de vitterlig tror at Harmageddon kommer" - ELLER - må man konstatere at mammon har overtaget ledelsen og situationen er nu at "en samling gamle mænd uden empatisk fornemmelse og med meget lille jordforbindelse sidder og styrer firmaet igennem hjemmelavede dogmer udelukkende med profitmaksimering som mål"?

Ligeledes må du da gerne skrive mere specifikt hvorfor du mener at bogen som Lyjse skriver om, er ukorrekt og utroværdig.
politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej politikeren 🙂
Den kan findes på nettet - jeg giver lige et eks.
http://www.saxo.com/dk/jeg-var-jehovas-vidners-tjenerinde_j-doyon_haeftet_SX13520148
Jeg har fået bogen af min mor, jeg har en anden - der ligger og venter på, at blive læst, den hedder noget med "jehovas vidners slave 30 år"
Grunden til, at min mor købte bøgerne var, at min moster kom ind i sekten, og så så familien ikke mere til hende.. dog.. da min morfar ( hendes far ) døde, stod hun udenfor kirken.. hun ville ikke sætte sine ben, indenfor ..
Bogen ( forfatteren ) er en ung pige, som kommer til England fra Schweiz og bliver lokket ind i sekten.
Hun og hendes mand - kommer ud igen, efter 10 år ( så vidt jeg husker.. )
Man følger hende - også efter hun kommer tilbage - til sit hjemland - hvor ked af det, hendes adoptivmor er over, at hun er taget til fange, i den sekt.
Hun dropper sin uddannelse til sygeplejerske.
Hun ser sekten bag facaden, og hun kæmper som de andre, med at leve op til de krav der stilles til vidnerne - især efter hun har fået små børn, at tage sig af.
Mange vil gerne ud af sekten, men det de frygter er straffen : Harmagedon.
tilføjet af

Næ, I har for mange utilfredse tidligere kunder

Man skal da være et fjols for at prøve dit produkt
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Sbrh skrev :
Kaldet til liv i himmelen blev ikke lukket i hverken 1931 eller 1935, men ophørte som eneste mulighed. Fra 1935 er frelsen til liv på jorden.

1931 - 1935... ophørte.. efter 1935.. forfatteren brugte udtrykket "lukket" - det er vel ikke helt ved siden af.. om, det var i 1931 eller 1935 .. 😕
Nu ved jeg jo godt, at himlen ikke bliver lukket - men at Jesus henter alle der tilhører ham hjem - når han kommer igen.
Ellers kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der er forkert ved den bog.. ?
Ved du hvordan det var - at være vidne i Schweiz - på det tidspunkt ?
Forfatteren er født i 1932 ..
Selve læren oplyses der ikke meget om.. der er lige omtalt, at jv nu har kasseret Israel som Guds folk, og selv taget pladsen .. ( tror de da )
Så nævnes "pengemaskinen" i forordet ( så vidt jeg husker .. ) og ellers er det skrækken for Harmagedon - det er den - der får meget plads i bogen.
Det er frygten der får mange af vidnerne - til at blive i sekten - for længe..
Så fortælles det, at de øverste i sekten ( altså indenfor menigheden i byen ) de tager svangerskabs forebyggende midler i brug, da de ikke har tid til børn.
Og ellers frarådes andre også - at sætte børn i verden, da Harmagedon jo snart kommer, så det er der igen grund til.
Jeg har kun fået det indtryk, at det er en ærlig kvinde, der beskriver hendes og hendes families liv i sekten - hvor moderen står fortvivlet udenfor..
tilføjet af

Smagsprøver er gratis.

Det er også gratis at lære at forstå Guds ord.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du er velkommen til at tælle os.

Hvis du tæller rigtigt finder du frem til det nøjagtige antal.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvor mange af de 8 millioner vidner

er der kun fordi de ikke vil miste deres familie?
tilføjet af

INGEN!

Det kan du være sikker på! Vi er ikke tåber der tjener Gud ah hensyn til vores familie. Vi tjener Gud af kærlighed til Ham.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

INGEN !

Det kan du være sikker på! Vi er ikke tåber der tjener Gud aF hensyn til vores familie. Vi tjener Gud af kærlighed til Ham.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

INGEN !

Det kan du være sikker på! Vi er ikke tåber der tjener Gud af hensyn til vores familie. Vi tjener Gud af kærlighed til Ham.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

INGEN !

Nu står vi igen i den situation, at du kalder en masse mennesker for løgnere. Her er et af dem:
Hej!
Jeg er Ann Pearce, desværre kan jeg ikke være her med mit rigtige navn og mit billede, det ville jeg ellers gerne, men det vil få meget store omkostninger for mig og min familie.
Hvilke omkostninger?
Hvorfor dog?
Jo, jeg står stadig officielt som et Jehovas Vidne, og som et sådant må jeg ikke stille spørgsmål til min tro, for så vil jeg blive udstødt, og det vil få de konsekvenser, at så må min familie ikke se mig og jeg har både børn, børnebørn, forældre, søskende og deres børn, og det vil så igen tvinge dem til at vælge mellem mig og deres øvrige familie. Kan du se mit dilemma?

Hvem er mon løgneren her: Dig eller hende? Hvem er det der siger man skal få sine reelle oplysninger fra sælgeren?
tilføjet af

INGEN !

Det kan du være sikker på! Vi er ikke tåber der tjener Gud af hensyn til vores familie. Vi tjener Gud af kærlighed til Ham.
Med venlig hilsen, ftg.

Det var da et smart vildledningstrick FTG. Men desværre hoppede vi ikke på det.
Det er jo tværtimod sådan at MANGE bliver i sekten FOR IKKE at miste deres familie hvis DE SELV bliver sparket ud - og familien bliver i sekten.
Det er jo den straf som sekten selv pålægger alle medlemmer; bliv - eller du mister din familie.
Der er dog et godt og sikkert modtræk mod dette; hop af sammen med hele familien og giv sekten fingeren.
politikeren
tilføjet af

Ann Pearce er en løgner.

tilføjet af

Nej, hun er ikke en løgner

Hun er et menneske der er blevet presset til at fornægte sig selv for at bevare kontakt med sin familie. Hun er undercover i en sekt der ødelægger mennesker. Og hun bekræfter at du lyver når du påstår ingen vidner er der fordi de er bange for at miste deres familie.
Nu har du gættet på at ingen af de 8 millioner vidner er der for ikke at miste deres familie. Så lad mig komme med mit bud: Højst halvdelen af de 8 millioner tror reelt på det I går og laver. Resten er fanger i [strike]fangetårnet[/strike] vagttårnet
tilføjet af

Hvorfor skriver hun det så?

Og du fortæller også selv at hun er en løgner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du bekymrer dig om mange ting, again.

Jehovas Vidner er min åndelige familie.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor skriver hun det så?

Nej, nødløgn er ikke løgn. Det er nødværge. Løgnerne er dem der tvinger til den slags nødløgne. Folk som du, der lyver den ene gang efter den anden (i denne tråd har du påstået at ingen af de 8 millioner jv'ere er der for ikke at miste deres familie. Du har også lige påstået din familie ikke er jv'ere, men engang bortforklarede du et af dine kiksede forsøg på at holde flere profiler i gang med, at din kone og du brugte samme computer, så hun var kommet til at skrive sine jv-reklamer på din profil).
Problemet med at lyve er, at man bliver fanget i det, ftg!
tilføjet af

Nej, again. det har jeg aldrig nogen sinde sagt.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ikke det?

Jeg gætter nu på en hel del af debattørerne kan huske din "bøf". Men den gang kunne du jo slette tråden, efterfølgende (noget du forøvrigt ofte benyttede dig af, når du kom i klemme). Så det bliver jo svært at bevise.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej Lyjse,
Ja, sådan er det jo. Jeg må lige tilstå, at det jeg har oplevet her på debatten (især på det sidste) trodser enhver beskrivelse. Her gik jeg og troede vi diskuterede forståelsen af Bibelen, Jesu ord og Kristendommen, men det der har været diskuteret igennem lang tid har været alt muligt andet.
Jeg vil give et eksempel på hvad jeg mener.
Det er sebl udmelding, at han er venstrekristen, altså liberal kristen. Det betyder, at han ikke tager Bibelen alvorligt, men sondre.
Når der f.eks. tales om Jomfru Maria, sondre liberale Kristne mellem "en ung kvinde" eller "en person der lyver", for Jomfru kan hun jo ikke være, for sådanne kan jo ikke blive befrugtede uden en mand.
Når der tales om "mirakler" tales der ikke om mirakler, men om datidens folk uoplysthed der får dem til at forklare alt muligt de ikke forstår som "mirakler".
Det er den form for liberal "kristendom" sebl er medlem af. Og du har helt ret i, at han ville aldrig kunne bevæge sig i en Kristen menighed med sådanne synspunkter.
Så det vi har troet vi diskuterede var det ikke, men folks private meninger og sekter.
Det gider jeg så ikke.
Venlig hilsen
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg har til gengæld lagt mærke til at de fleste af dine indlæg handler om mig. Jeg må jo gøre et stort indtryk på dig.
Som sædvanligt er det du skriver om mine holdninger løgn, men du har det jo bedst med at lyve på den måde. Måske giver det dig en eller anden form for ro i sindet at overbevise dig selv om, at jeg mener noget andet end det jeg skriver?
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er jo heller ikke korrekt. Men det er jo klart, at når jeg ser noget mærkeligt, så reagere jeg. Det skal jeg jo her på en debat.
Når du så samtidig beskylder Lyjse for at være højreorienteret kristen, må du jo selv være liberal, siger du jo selv.
Hvis du ellers ved hvad det vil sige at være liberal kristen.
Og jo, du har gjort et stort indtryk på mig. Jeg har aldrig mødt en person der udgiver sig for at være kristen og så forsvare "ikke kristne" værdier.
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er sådan set komplet ligegyldigt hvad Jehovas Vidner mener om himmelen, nadveren, Jesus åbenbaret og Helligånden.
Jehovas Vidners religionsfilosofi er lige som sebl religionsfilosofi deres egen forståelse og det skal de ha` lov at ha` i fred.
Men Bibelen!, den har været uforandret lige så længe den har eksisteret og der kan stadig læres noget fra den der overgår alles private meninger.
Platoon
tilføjet af

Ikke det?

Jeg gætter nu på en hel del af debattørerne kan huske din "bøf". Men den gang kunne du jo slette tråden, efterfølgende (noget du forøvrigt ofte benyttede dig af, når du kom i klemme). Så det bliver jo svært at bevise.

Helt korrekt, jeg husker godt at FTG skrev det du siger.
Så - FTG - der røg tusindårsriget. Jeg tror ikke at Jehova ønsker at få sådan en luskefis med ombord. Han vil jo nok kun tage nogen med som han kan stole på. 😃 😃 😃
politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hvilke ikke-kristne værdier mener du da jeg forsvarer?
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er sådan set komplet ligegyldigt hvad Jehovas Vidner mener om himmelen, nadveren, Jesus åbenbaret og Helligånden.
Jehovas Vidners religionsfilosofi er lige som sebl religionsfilosofi deres egen forståelse og det skal de ha` lov at ha` i fred.
Men Bibelen!, den har været uforandret lige så længe den har eksisteret og der kan stadig læres noget fra den der overgår alles private meninger.
Platoon

Jeg vil så i al stilhed påpege at bibelens store problem er de mennesker som tror at den skal tages bogstav for bogstav. Det kan budskabet simpelthen ikke holde til.
For hver dag der går bliver bibelen mere og mere uaktuel - ligesom alle andre uforanderlige hellige bøger.
politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er kun din mening.
Min mening er, at Bibelen bliver mere og mere aktuel og brugbar for en totalt forvirret menneskehed.
De problemer verden står overfor kan mennesker ikke løse "uden Bibelens budskab".
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Homoseksualitet.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Masser af kristne mener det er kristent at anerkende homoseksuel kærlighed, platoon. Du har ikke definitionsretten.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Og her gik jeg og troede Bibelen netop ikke omhandlede verdens problemer, men Guds Rige.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Homoseksualitet.

Der kan du selv se. Bibelen er håbløst bagud - og det må du jo så også være.
I den vestlige kulturkreds har vi forladt - eller i hvert fald er ved at forlade - "social kontrol" som man f.eks. udøver det under islam.
I hvert fald i Danmark har de fleste den holdning, at mennesker kan gøre hvad de vil sålænge de ikke skader andre og sålænge de inplicerede parter er enige om det man gør.
Det er jo blandt andet derfor at man ikke kan sammenligne homoseksualitet med pædofili. Det er kun gammeldags homofober som ikke kan se forskellen.
politikeren
tilføjet af

Du tager fejl, again,

og det gør politikeren også.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det jeg troede var, at vi var her for at debattere (i dette tilfælde) Bibelens budskab. Nu skriver du:
"Og her gik jeg og troede Bibelen netop ikke omhandlede verdens problemer, men Guds Rige."
Citat sebel slut.
Kommentar:
Det var grunden til, at jeg skrev "totalt forvirret". Jeg beklager sebel, men du er forkert på den.
Enten er du dum eller også mener du det du skriver og så er du værre stillet end "en dum", hvis du altså bevidst omformer Bibelen.
"Guds rige", er "inden i jer". Det betyder så, at når mennesker omvender sig og tager imod Jesus, forvandles de. Ikke til en privat ideologi, men til Jesus (ideologi).
Jeg er udemærket godt klar over, at du har svært ved at finde ud af, hvad Jesu ideologi er.
Så, for de Kristne bliver tilværelsen således "Guds Rige" og det skulle udbrede sig mere og mere, på planeten Jorden og "fjerne andre riger og meninger".
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det har Bibelen og Bibelen siger det jeg siger.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er så din mening og "respekt for det", men nu var det ikke din mening der var debatten, men hvad Bibelen underviser i.
Den underviser i det jeg siger.
Jeg citere lige dig:
"Der kan du selv se. Bibelen er håbløst bagud - og det må du jo så også være.
"I den vestlige kulturkreds har vi forladt - eller i hvert fald er ved at forlade - "social kontrol" som man f.eks. udøver det under islam.
"I hvert fald i Danmark har de fleste den holdning, at mennesker kan gøre hvad de vil sålænge de ikke skader andre og sålænge de inplicerede parter er enige om det man gør.
"Det er jo blandt andet derfor at man ikke kan sammenligne homoseksualitet med pædofili. "Det er kun gammeldags homofober som ikke kan se forskellen.
politikeren
_____________________________________________________________________________
Kommentar:
Det er Bibelen jeg svare på og ud fra og ikke dine meninger. Dem har du lov at ha` og andre ligeså, men hvis du vil vide hvad Bibelen siger, må du læse den. Den siger så det jeg siger.
Jeg anfægter ikke din mening eller ret til at forkaste Bibelen, men jeg referere bare hvad den siger.
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jamen så bringer du jo selv beviserne for at bibelen er ude af trit med virkeligheden.
Det er vel også derfor at flere og flere tager afstand fra den.
politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Nej, det er ikke korrekt, at "flere og flere tager afstand fra den (altså Bibelen)". Det er tvært om.
Flere og flere tager imod Bibelen som "sand vejledeer i livets mange spørgsmål". De der ikke gør kommer grueligt galt afsted.
Verdens problemer er grundet frafald.
Men, dersom man er tilfreds med "systemet" og som "tingene" fungere, så kan jeg jo ikke gøre andet end anbefale.
På den anden side forstår jeg godt du "brokker" dig. Det er svært at afgøre hvilken filosofi man skal vælge, men jeg ser altså ingen anden bedre end Jesu lære.
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Nej, det er ikke korrekt, at "flere og flere tager afstand fra den (altså Bibelen)". Det er tvært om.
Flere og flere tager imod Bibelen som "sand vejledeer i livets mange spørgsmål". De der ikke gør kommer grueligt galt afsted.
Verdens problemer er grundet frafald.
Men, dersom man er tilfreds med "systemet" og som "tingene" fungere, så kan jeg jo ikke gøre andet end anbefale.
På den anden side forstår jeg godt du "brokker" dig. Det er svært at afgøre hvilken filosofi man skal vælge, men jeg ser altså ingen anden bedre end Jesu lære.
Platoon

Jeg vil i hvert fald ikke bytte.
politikeren
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er i orden, det er dit valg, men vil du samarbejde?
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Platoon
Beklager, men det er altså dig der fuldstændigt har misforstået Bibelens budskab, desangående. Vi forvandles til det himmelske billede, hvilket gør at vi øver kærlighed imod næsten. Men der er intet i Bibelen der handler om at løse denne verdens problemer - denne verden er dømt til at forgå.
Man kan også sige det som Luther gjorde: Gud styrer verden via nødvendig magt (sværdet), men åndsregimentet bliver styret med kærlighed. Det er den kærlighed vi kristne forsøger at leve i verden.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er i orden, det er dit valg, men vil du samarbejde?
Platoon

Hvad mener du helt nøjagtigt med "samarbejde"?
Som med alt andet accepterer jeg menneskers frie vilje til at tro hvad de vil og gøre hvad de vil - sålænge de ikke skader andre.
Folkekirken er jeg i princippet uenig med, men har ikke noget imod at de er en del af samfundet. Jeg er dog ikke begejstret for deres "minikonfirmand-aktiviteter" - for jeg synes at introduktion til religion bør vente til børn og unge mennesker har opnået en grad af kritisk tænkning så de ikke bare bliver kørt over og indoktrineret.
Religiøse sekter med lukkede regnskaber og utydelige formålsparagraffer kan jeg naturligvis ikke under nogen omstændigheder godtage.
Men hvad er det du mener at vi skal samarbejde om?
politikeren
tilføjet af

Profetierne *

For mit vedkommende - er det meget trosbekræftende, at se hvordan Bibelens profetier går i opfyldelse.
Jeg har flere gange søgt et svar - fra vidnerne - på dette indlæg, men de forbliver tavse :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2660252-hedningernes-tider-/2660775
Og så er der jo profetierne om Jesus :
http://jesusnet.dk/jesus/profetier_om_jesus.php
Endnu venter vi på bortrykkelsen og tusindårsriget - hvor Satan bindes i tusind år.
http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=17523
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej Platoon
Du har læst med i den anden tråd, kan jeg forstå 🙂
Jeg vil indrømme.. det er nyt for mig, at blive sat i bås på den måde.
Åbenbart findes der højrekristne som skulle være de dømmende, og så er der dem til venstre, som dømmer de højrekristne - for at være dømmende .. 😖 😕
Jeg vælger at tro på Bibelen, og ikke på :
filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus.
tilføjet af

Du tager fejl, again,

Nulputte, ftg. Du kan se "optakten" til din afsløring her Men desværre har jeg ikke sørget for at kopiere din lamme søforklaring om, at I ikke var den samme person, men at trællen var din kone, så du kom til at skrive under hendes nick.
Men hvordan har din kone, trællen det, ftg?
tilføjet af

Profetierne *

Mener du der er nogle profetier du har set gå i opfyldelse, som jeg ikke har set, eller hvad vil du med dit indlæg???
tilføjet af

Profetierne *

Mener du der er nogle profetier du har set gå i opfyldelse, som jeg ikke har set, eller hvad vil du med dit indlæg???

Fra MIT ståsted har der også været meget stille omkring opfyldelse af religiøse profetier. Jeg har hverken set eller hørt om nogen.
En opfyldt profeti ville vel være en helt speciel foreteelse som måtte savne enhver fysisk, kemisk, astronomisk eller lignede begrundelse. Dem har der ikke været nogen af. Alt har, indtil videre, kunnet forklares ud fra kendte naturlove.
Det er så åbenbart ikke kun Jehovas Vidner som regner forkert når de profeterer.
politikeren
tilføjet af

Profetierne *

Jeg synes vi skal give lyse "the benefit of a doubt" og se hvad hun kan komme op med.
tilføjet af

Profetierne *

Du må kunne bekræfte eller afkræfte, om dette er sket :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2660252-hedningernes-tider-/2660775
tilføjet af

Profetierne *

Mener du der er nogle profetier du har set gå i opfyldelse, som jeg ikke har set, eller hvad vil du med dit indlæg???

Du skrev Bibelen handlede om "Guds rige" - jeg pegede på profetierne.
Jeg ved da ikke, hvad du har set Sebl.. men du kan jo åbne de link jeg har lagt ..

http://jesusnet.dk/jesus/profetier_om_jesus.php
At jeg skrev Satan vil blive bundet i tusind år, det var med fuldt overlæg, du ved sikkert hvorfor.
tilføjet af

Hvad har det med min familie at gøre?

Jeg har skrevet under forskellige nick's, men det har du jo også selv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Min kone?

Jeg har skrevet under forskellige nick's, men det har du jo også selv.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Profetierne *

Lyjse, er vi ikke enige om, at ingen forstod profetierne om Jesus handlede om Jesus før bagefter?
Angående satan der bliver bundet i 1000 år er den nem: Det betyder, at mennesker vil leve i fred og fordragelighed i 1000 år (tallet 1000 indikerer som regel noget symbolskt i Bibelen, så det skal næppe forstås bogstaveligt) - altså uden vores sædvanlige hang til krig og ufred.
tilføjet af

Min kone?

Mit nick er sebl. Det er rigtigt at jeg tidligere skrev under navnet again, men det er ikke min skyld at jeg nu hedder sebl (eller at alle de gamle indlæg nu står somom de er skrevet af sebl. Ændringen skyldes udelukkende en ændret opsætning hos sol/eniro.
Du må da gerne få at vide hvordan det skete: Oprindeligt kunne man have forskelligt brugernavn og login-navn. Det havde jeg valgt af sikkerhedsmæssige årsager, så jeg loggede ind med navnet sebl, mens mit nick på debatten var again. Men da sol lavede debatten om for nogle år siden kom alle indlæg til at stå med login-navnet, så alle mine gamle again-indlæg står nu somom de er skrevet af sebl. Jeg var iøvrigt meget forundret over ændringen, eftersom jeg mener det var et brud på den sikkerhed sol'en havde lovet - tænk, hvis jeg havde valgt mit virkelige navn som login-navn, så kunne alle og enhver se hvem "again" i virkeligheden er.
Der er sikkert nogle sol-brugere der er blevet voldsomt vrede over pludselig at få deres identitet afsløret på den måde, men jeg havde heldigvis ikke valgt mit virkelige navn som login-navn. Som dokumentation kan du jo se dette indlæg, hvor du tydeligvis mener jeg hedder again (det nick blev indlægget nemlig skrevet under), men i dag står det somom det er skrevet af sebl).
Men det var det med din kone trællen: Kan du overhovedet selv hitte rede i, hvad der er sandt og hvad der er løgn i alt det du bilder os ind. Det ene år er trællen din kone og nu er din familie ikke medlem af jehovas vidner! Det lyder meget underligt, ftg.
tilføjet af

Jeg bebrejder dig ikke

at du skriver under forskellige navne, jeg fortæller dig blot at du gør det, eller at du ihvertfald har gjort det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg bebrejder dig ikke

Du er sjov ftg, men det er altså ikke min skyld at sol har ændret opsætning. Kan du måske få alle dine gamle indlæg til pludseligt at stå i et andet navn? Hvis ikke så tag og klap kaje med noget du godt selv ved er løgn! (det er jo så endnu en løgn)
På et tidspunkt skrev jeg nogle indlæg under et andet nick (jeg husker ikke længere hvilket nick), men det var for at afprøve en helt anden måde at skrive på her på solen. Du har næppe opdaget det var mig der skrev disse indlæg - forøvrigt blev jeg ret hurtigt træt af forsøget.
Men det var tilbage til løgnen om din kone - hvad skal vi egentligt tro på af alle dine løgnehistorier, ftg?
tilføjet af

Det ved jeg ikke,

jeg har aldrig forsøgt, og jeg kan heller ikke se at det har den store betydning.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det ved jeg ikke,

Det har jo en vis betydning eftersom det ikke er første gang du bekylder mig for at skrive under forskellige nick's. Så burde du måske undersøge om det du beskylder mig for overhovedet kan lade sig gøre? Det er trods alt ikke første gang jeg fortæller dig, at jeg er uden skyld i, at mit nick er blevet ændret.
tilføjet af

Det har ingen betydning for mig.

Jeg er ikke på nakken af andre.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det har ingen betydning for mig.

Jeg er ikke ude efter andre.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det har ingen betydning for mig.

Nu lyver du igen, ftg. Hvis det ikke havde nogen betydning for dig, ville du ikke have bragt det op.
tilføjet af

Hvorfor skulle jeg lyve?

Jeg har jo selv skrevet under andre nick's.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor skulle jeg lyve?

Lad os se på det:
I denne tråd påstår du, at din familie ikke er medlemmer af jv. I en tidligere tråd påstod du at trællen er din kone (og trællen var med sikkerhed jv). Noget stemmer ikke!
Du fortæller også, at jeg har forandret nick og understreger pointen ved at kalde mig again. Dette på trods af, at jeg allerede har forklaret dig, at jeg ikke har skiftet nick - det har SOL gjort for mig.
Nu fortæller du mig så, at du er ligeglad med om jeg skriver under andre nicks. Hvorfor så bringe det op?
Psykologer påstår alle mennesker går og smålyver to gange om dagen. Du har da vist nået kvoten for idag...
tilføjet af

Ugudelige har travlt med at finde fejl hos andre.

Sådan noget vil jeg ikke bruge tid på.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg troede at det at være kristen også var det at

[???] ´
. . . være tolerant overfor for Guds væsener - Herunder høre også en gruppe mennesker der ikke selv har valgt at være homoseksuelle. Jeg forstår dig hvis det er selvvalgte trækkerdrenge du harcelerede over, men at du er med til at lægge en større sagesløs gruppe mennesker for had, er mig imod.

Først kom amerikanerne og svenskerne hver for sig frem til samme resultat,
det er hypothalamus' størrelse der afgør om man er homoseksuel eller ej.
http://www.livetseventyr.dk/4-25.htm
Meget tyder nu også på at homoseksualitet er arveligt og dermed medfødt.
Nu har epigenetiske forskere fra National Institutet for Mathematical and Biological Synthesis (NIMBioS) fundet noget, som ser ud til at være en vigtig og hidtil overset faktor for homoseksualitet.
Forskerne har fundet ud af, at epigenetiske markører, som beskytter forældrene mod at få for meget eller for lidt testoteron i fosterstatiet, af og til kan blive ført videre til den næste generation og gøre et barn med modsat køn homoseksuel. For hvis faderens genmarkører bliver overført til en datter, bliver hun mere maskulin, mens en dreng, som har fået moderens genmarkører bliver mere feminin.
http://videnskab.dk/kort-nyt/homoseksualitet-kan-vaere-arvelig
[/quote]
jalmar

[quote][/quote]
[quote="Platoon" post=2661830]Det har Bibelen og Bibelen siger det jeg siger.
tilføjet af

Jeg troede at det at være kristen også var det at

Hej Jalmar
Nu er det ikke så længe siden, vi havde den debat, så jeg vil bare lige kommenterer det du skriver her :
Jeg forstår dig hvis det er selvvalgte trækkerdrenge du harcelerede over

Jeg så noget på TV den anden aften, jeg ved ikke rigtigt hvad udsendelsen hed, det var tilfældet jeg landede der, men jeg så en væg, med nogle huller i... manden der skulle betjenes sad så bag væggen... jeg tænker bare.. i vores moderne tider, det kunne en robot der sagtens tage sig af 😉
Há en god dag 🙂
tilføjet af

Så må du være meget ugudelig

Sikke en boomerang du fik fyret afsted. Har du behov for en reprise af, hvad du har kaldt os andre, eller er der noget der dæmrer?
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

[???]
. . . Bibelen underviser også i mangelfulde svar til:
Hvornår & Hvor kom vandet fra?
At lyset/dag og nat kom før Solen (og månen)
at de grønne planter kom før der var mulighed for fotosyntese
jalmar


Det er så din mening og "respekt for det", men nu var det ikke din mening der var debatten, men hvad Bibelen underviser i.
Den underviser i det jeg siger.
Jeg citere lige dig:
"Der kan du selv se. Bibelen er håbløst bagud - og det må du jo så også være.
"I den vestlige kulturkreds har vi forladt - eller i hvert fald er ved at forlade - "social kontrol" som man f.eks. udøver det under islam.
"I hvert fald i Danmark har de fleste den holdning, at mennesker kan gøre hvad de vil sålænge de ikke skader andre og sålænge de inplicerede parter er enige om det man gør.
"Det er jo blandt andet derfor at man ikke kan sammenligne homoseksualitet med pædofili. "Det er kun gammeldags homofober som ikke kan se forskellen.
politikeren
_____________________________________________________________________________
Kommentar:
Det er Bibelen jeg svare på og ud fra og ikke dine meninger. Dem har du lov at ha` og andre ligeså, men hvis du vil vide hvad Bibelen siger, må du læse den. Den siger så det jeg siger.
Jeg anfægter ikke din mening eller ret til at forkaste Bibelen, men jeg referere bare hvad den siger.
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Igen; jeg referere bare hvad Bibelen siger:
Ja, Jalmar, det er jo meget rigtigt, men ………………. Når vi taler om at tro på Bibelen, at forholde os til Bibelen, så handler det jo om, ”ikke at lave om på det der står”.
I denne sammenhæng handler det vel om selve ”skabelsesforløbet”, i hvilken ”rækkefølge” det hele foregik.
Med den viden vi har i dag til sammenligning mener jeg ikke der er noget forkert i Bibelens version. Vi kan lige tage den:
1 Mosebog kap. 1
1 I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden.
2 Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene.
3 Og Gud sagde: "Der blive Lys!" Og der blev Lys.
4 Og Gud så, at Lyset var godt, og Gud satte Skel mellem Lyset og Mørket,
5 og Gud kaldte Lyset Dag, og Mørket kaldte han Nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første Dag.
___________________________________________________
Altså, den første dag ”skabte Gud lyset”. (vor viden i dag: fra 10-43 ___________________________________________________________________
Derpå sagde Gud: "Der blive en Hvælving midt i Vandene til at skille Vandene ad!"
7 Og således skete det: Gud gjorde Hvælvingen og skilte Vandet under Hvælvingen fra Vandet over Hvælvingen;
8 og Gud kaldte Hvælvingen Himmel. Og det blev Aften, og det blev Morgen, anden Dag.
____________________________________________________
Således; en deling af ”vandene”. (vor viden i dag: jeg kan ikke sige så meget om det, men i hvert fald kan jeg konstatere at der beskrives en deling af ”vandene”.)
_________________________________________________________________
9 Derpå sagde Gud: "Vandet under Himmelen samle sig på eet Sted, så det faste Land kommer til Syne!" Og således skete det;
10 og Gud kaldte det faste Land Jord, og Stedet, hvor Vandet samlede sig, kaldte han Hav. Og Gud så, at det var godt.
11 Derpå sagde Gud: "Jorden lade fremspire grønne Urter, der bærer Frø, og Frugttræer, der bærer Frugt med Kærne, på Jorden!" Og således skete det:
12 Jorden frembragte grønne Urter, der bar Frø, efter deres Arter, og Træer, der bar Frugt med Kærne, efter deres Arter. Og Gud så, at det var godt.
13 Og det blev Aften, og det blev Morgen, tredje Dag.
___________________________________________________________________________
Igen: i ”forløbet” befinder vi os således ”3 dage” henne efter at solen er dannet. (Vi ved i dag, at solen er ca. 5 milliarder år gammel go planeten Jorden ca. 4 – 4.5 milliarder år gammel.)
_________________________________________________________________
Derpå sagde Gud: "Der komme Lys på Himmelhvælvingen til at skille Dag fra Nat, og de skal være til Tegn og til Fastsættelse af Højtider, Dage og År
15 og tjene som Lys på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden! Og således sket det:
16 Gud gjorde de to store Lys, det største til at herske om Dagen, det mindste til at herske om Natten, og Stjernerne;
17 og Gud satte dem på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden
18 og til at herske over Dagen og Natten og til at skille Lyset fra Mørket. Og Gud så, at det var godt.
19 Og det blev Aften, og det blev Morgen, fjerde Dag.
___________________________________________________
Nu befinder vi os således 4 ”dage” henne i forløbet og både solen, planeten Jorden og planterne er allerede dannet. (repetitionen af dannelsen af Solen (lyset) handler her om "fastsættelse af højtider og dage o.s.v.)
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej Lyjse,
ja, jeg vælger også Bibelen.
Platoon
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej Politikeren.
Jeg citere lige dig:
Hvad mener du helt nøjagtigt med "samarbejde"?
Som med alt andet accepterer jeg menneskers frie vilje til at tro hvad de vil og gøre hvad de vil - sålænge de ikke skader andre.
Men hvad er det du mener at vi skal samarbejde om?
Citat slut.
________________________________________

Svar:
Jeg mener generelt samarbejde.
Kan du fortælle mig nogen der ”ikke skader andre”?
Platoon
tilføjet af

Vi er alle ufuldkomne,

men Jesus sagde at vi skulle rette vore egne fejl, i stedet for at pege fingre ad andre.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi er alle ufuldkomne,

men Jesus sagde at vi skulle rette vore egne fejl, i stedet for at påpege andres.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi er alle ufuldkomne,

Så burde du jo ikke have så travlt med at påpege, at du synes jeg gør noget galt, vel ftg?
tilføjet af

Hvad er det du gør galt?

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvad er det du gør galt?

Du synes jeg finder fejl ved dig, fordi jeg har påpeget nogle af dine hvide løgne. Det gør jeg vel i en eller anden grad også, men du har jo selv travlt med at påpege, at dem der ikke spørger jer til råds ikke er oprigtige mennesker, og hvad du nu ellers laver af fejlfinding.
Spørgsmålet er, hvornår der er tale om fejlfinding og hvornår man påpeger logiske mangler i de argumenter der fremføres? Det må du gøre op med dig selv, men jeg skal ikke lægge skjul på at jeg mener din brug af udtrykket "oprigtige mennesker" er fejlfinding af værste art, sat i system så du ikke engang lægger mærke til hvor grov din brug af udtrykket egentligt er. Men sådan må det jo være i en sekt, hvor man skal forsvare overfor sig selv, at nogle mennesker udryddes mens man selv regner med at overleve: Så må man nødvendigvis dele verden op i de gode og de onde, og det gør du så.
tilføjet af

Alle er ufuldkomne.

Alle har derfor også mulighed for at ændre sig.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Alle er ufuldkomne.

Det er vi i hvert fald enige om. Det vi derimod ikke er enige om er, at man ikke er oprigtig medmindre man søger råd hos jer og efterfølgende tilslutter sig jeres sekt. Det er 99,9% af jordens befolkning du dømmer med den indstilling.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg har lige læst en bog :
"Jeg var jehovas vidners tjenerinde"
Den er fra 1973
Der står at himlen blev lukket for vidnerne i 1931... hvorfor er der så nogen der stadigvæk modtager nadveren ?
Bogen fortæller også at "politikeren" her på sol har ret : Vagttårnet er en pengemaskine, og vidnerne danser omkring guldkalven,

Lyjse mener sikkert det hun skriver er i overensstemmelse med sandheden.
Jeg vil gerne udfordre/opfordre dig til at vise hvad du har læst i bogen, der skulle være et bevis på. Jehovas vidner skulle tro:
1) Himlen blev lukket for vidnerne i 1931.
Forklar venligst, med dine egne ord, hvad du mener det betyder.
Forklar venligst, med dine egne ord, hvad det er du tror Jehovas vidner skulle mene.
Samt hvor i bogen dette fremgår:
2) Bogen fortæller også at "politikeren" her på sol har ret: Vagttårnet
er en pengemaskine, og vidnerne danser omkring guldkalven.
Hvad mener du med "en pengemaskine" og hvordan forsvarer/ beviser du dit udsagn.
Hvad mener du med vidnerne danser om guldkalven.

Jeg ved du mener vor Gud er en halloween-maske af gummi. (vil du se dit indlæg?)
er vor Gud nu en guldkalv?
Lyjse du skrev også i et indlæg, som du sandsynligvis på lignende måde mener er "sandhed"
Billedet der ses i dette link, må du mene er et sandt bevis på alle dine anklager.
Tro du på dette er virkelighed?
Hvad mener du dette billede forestiller, som jeg har set man opfatter som ailens og hvordan de skulle se ud.
Det mener man i Roswell blandt andet. 😃 hvor konspirationsteorierne fortæller man angiveligt har et par stykker på køl i area 51 😃 du får en til 😃
Det må være påkrævet, du kommer med en ordentlig forklaring, hvis du stadigvæk skulle opfatte dig selv som værende troværdig.
Jeg er spændt på om svaret bliver væk, som sædvanlig.
http://www.seanet.com/~raines/demons.html
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2626222-aergerligt-at-vi-ikke-kan-laegge-billeder-ind-mere/2632449
.......og så var der den med skruen der var løs 😃
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Så er du hysterisk igen - derfor : 😃 😃 😃 😃
Det link handler om en sammenligning med Greber / Rutherford - men tak fordi du lagde det igen, det er da meget oplysende.
Nu har jeg citeret fra bogen - her i tråden - jeg gider ikke sidde og citere hele bogen, men der står :
Schweizer-forlaget er ikke i tvivl.
Sekten jehovas vidner er et religiøst mangemillionær-foretagende med ikke offentlige regnskaber. Dens skiftende ledere har med skiftevis kasserede og nyfundne lærepunkter, som alle var garanteret rigtige af den hellige ånd, grundlagt foretagendet ved spekulation i svage, kritikløse menneskers angst for Guds, d.v.s. Jehovas-Vidneledernes tilintetgørende vrede...
Citat slut
der stod et sted, at vidnerne dansede omkring guldkalven, nu kan jeg ikke lige se, hvor det var .. jeg gider ikke læse bogen igen, jeg har en anden bog, jeg skal have læst.
tilføjet af

Hvis man er oprigtig

vil man spørge Jehovas Vidner om deres tro, fremfor at lytte til hvad andre mennesker siger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Jeg spurgte.
Jeg vil gerne udfordre/opfordre dig til at vise hvad du har læst i bogen, der skulle være et bevis på. Jehovas vidner skulle tro:
1) Himlen blev lukket for vidnerne i 1931.
Forklar venligst, med dine egne ord, hvad du mener det betyder.
Forklar venligst, med dine egne ord, hvad det er du tror Jehovas vidner skulle mene.
Samt hvor i bogen dette fremgår:
2) Bogen fortæller også at "politikeren" her på sol har ret: Vagttårnet
er en pengemaskine, og vidnerne danser omkring guldkalven.
Hvad mener du med "en pengemaskine" og hvordan forsvarer/ beviser du dit udsagn.
Hvad mener du med vidnerne danser om guldkalven.

Jeg ved du mener vor Gud er en halloween-maske af gummi. (vil du se dit indlæg?)
er vor Gud nu en guldkalv?
Lyjse du skrev også i et indlæg, som du sandsynligvis på lignende måde mener er "sandhed"
Billedet der ses i dette link, må du mene er et sandt bevis på alle dine anklager.
Tro du på dette er virkelighed?
Hvad mener du dette billede forestiller, som jeg har set man opfatter som ailens og hvordan de skulle se ud.
Det mener man i Roswell blandt andet. 😃 hvor konspirationsteorierne fortæller man angiveligt har et par stykker på køl i area 51 😃 du får en til 😃
Det må være påkrævet, du kommer med en ordentlig forklaring, hvis du stadigvæk skulle opfatte dig selv som værende troværdig.
Jeg er spændt på om svaret bliver væk, som sædvanlig.
Skal Lyjses indlæg være et svar på det stillede spørgsmål ?
Jeg kan ikke se det er andet end den sædvanlige omgang bortforklaring, fordi du ikke har styr på hvad du selv skriver. Du er hamrende utroværdig.
Så er du hysterisk igen - derfor : 😃 😃 😃 😃
Det link handler om en sammenligning med Greber / Rutherford - men tak fordi du lagde det igen, det er da meget oplysende.
Nu har jeg citeret fra bogen - her i tråden - jeg gider ikke sidde og citere hele bogen, men der står :
Schweizer-forlaget er ikke i tvivl.
Sekten jehovas vidner er et religiøst mangemillionær-foretagende med ikke offentlige regnskaber. Dens skiftende ledere har med skiftevis kasserede og nyfundne lærepunkter, som alle var garanteret rigtige af den hellige ånd, grundlagt foretagendet ved spekulation i svage, kritikløse menneskers angst for Guds, d.v.s. Jehovas-Vidneledernes tilintetgørende vrede...
Citat slut
der stod et sted, at vidnerne dansede omkring guldkalven, nu kan jeg ikke lige se, hvor det var .. jeg gider ikke læse bogen igen, jeg har en anden bog, jeg skal have læst.

Jeg fik ikke oplyst om spørgsmålet med himlen. Sikkert fordi det var det rene vrøvl og sludder, som er umuligt at svare fornuftigt på. Du slynger en beskyldning ud, for beskyldningens egen skyld, for det er det du går efter, at du efterfølgende ikke kan gøre rede for dit angreb, er ikke noget nyt.
Hvem er blevet mangemillonærer ved at være Jehovas vidner ?
Bevis udbedes, stille og roligt. Det er ren logik Lyjse, jeg spørger efter det. Hvornår lærer du at forstå hvad du selv skriver? Iøvrigt er det ikke et bevis, forlaget ikke er i tvivl. Har de ført et bevis?
Rigtigt Jehovas vidner fremlægger ikke regnskaber i offentligthed. Her i landet er de underlagt told og skats kontrol og er revisonspligtige.
Det er egentligt mærkeligt du skriver om guldkalve, mangemillionærer, men ikke har nogen regskabstal overhovedet.
Sig mig ud over du taler i tunger, og taler om noget du ikke har viden om, er du så også synsk?
Ved du i det hele taget hvad du selv skriver?
Jeg kan iøvrigt oplyse at Jehovas vidners organisation modtager milliarder af kroner i bidrag, der går til at forkynde Guds ord, og til nødhjælp af forskellige art. Jehovas vidner har lært mange i underudviklede lande, at læse.
Mener du jeg er kritikløs og angst❓ 😃
Gad vist hvad du selv er? Jeg har et par kvalificerede bud!
http://www.jw.org/da/nyhedsoversigt
Se: Tusinder lærer at læse.
tilføjet af

Hvis man er oprigtig

Nej, ftg. Det er ikke at være oprigtig, det er at være naiv. Hvis man er oprigtig søger man uafhængig information. Du spørger jo heller ikke producenten af Kinder Mølkesnitte om det er rigtigt at det er en sund mælkesnitte - du spørger derimod diætister som har undersøgt sagen.
Der findes forøvrigt masser af uafhængig information om jehovas vidner. Spørg på biblioteket.
tilføjet af

Der er ikke mange oprigtige mennesker, again.

men hvis jeg vil vide hvad du tror på, så spørger jeg altså ikke en anden.
Folk siger så meget, men du ved bedst selv hvad du tror.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Der er ikke mange oprigtige mennesker, again,

men hvis jeg vil vide hvad du tror på, så spørger jeg altså ikke en anden.
Folk siger så meget, og det gør eksperterne også, men du ved bedst selv hvad du tror.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Der er ikke mange oprigtige mennesker, again,

Ja, folk siger så meget, og derfor er det bedst at søge neutral information.
Du siger også så meget - og så er der så mange spørgsmål, hvor du klapper i som en østers. Du er nemlig ikke det mindste interesseret i at fortælle om din tro. Næ, du er interesseret i gradvist at lokke folk til at tro det samme som dig. Man kan bedre stole på en brugtbilsforhandler end på dig.
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Hej Politikeren.
Jeg citere lige dig:
Hvad mener du helt nøjagtigt med "samarbejde"?
Som med alt andet accepterer jeg menneskers frie vilje til at tro hvad de vil og gøre hvad de vil - sålænge de ikke skader andre.
Men hvad er det du mener at vi skal samarbejde om?
Citat slut.
________________________________________

Svar:
Jeg mener generelt samarbejde.
Kan du fortælle mig nogen der ”ikke skader andre”?
Platoon

Jeg vil gerne sige TO ting.
1. Jeg forstår stadig ikke hvor du vil hen? Er det homoseksualitet vi skal samarbejde om eller hvad?
2. Kan vi ikke lige starte en ny tråd - for denne her er blevet for bred til min skærm. Forfatter og tid er rykket helt udenfor i højre side.
Du starter bare en ny tråd hvor du fortæller hvad vi skal samarbejde om.
Vi ses
politikeren
tilføjet af

En brugtvognsforhandler kan også være ærlig,

men hvis jeg gerne vil vide hvad du tror på kan det ikke nytte at jeg spørger en videnskabsmand, for han ved det ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

En brugtvognsforhandler kan også være ærlig,

Nope, men hvis han har studeret jehovas vidner ved han en hel masse om, hvad sekten officielt tror på. Måske ved han også en hel del om, hvad medlemmerne så tror på i praksis (det er næppe det samme). Og hvad de går og laver, når sekten ikke kan kigge dem over skuldrene.
Det er ikke mere end et par dage siden du garanterede, at ingen jehovaer kommer i sekten fordi de er bange for ellers at miste deres familie. Det fortæller lidt om, hvorfor man ikke skal spørge jer selv om, hvad I tror på.
tilføjet af

Vi taler her om oprigtighed.

Et oprigtigt menneske vil gå hen og spørge Jehovas Vidner ad.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Profetierne *

For mit vedkommende - er det meget trosbekræftende, at se hvordan Bibelens profetier går i opfyldelse.

Nej, der er ikke nogen bibelske profetier der er gået i opfyldelse. Tværtimod indeholder biblen store mængder falske profetier.
Fat det dog snart ...................
tilføjet af

Vi taler her om oprigtighed.

En løgn bliver altså ikke sand selvom den bliver gentaget mange gange, ftg.
tilføjet af

Jeg troede at det at være kristen også var det at

😖
. . . Hvem siger det ikke var en robot, de kan i dag laves meget menneskelig "look-a-like", men med de priser jeg sidst så/hørte de ligger i, kan man hyre adskillige piger.
Spørgsmålet er så også om en mand ville give det samme for en robots hånd som fra en kvindes - Jeg tvivler, især set ud fra, at han altid selv har udmærkede redskaber væsentlig billigere "og lige ved hånden". Det må være noget psykisk, jeg kan ikke komme det nærmere, da jeg aldrig har haft behovet.

Det minder mig om den ældgamle historie om de tre mænd der jagter en so, ´
som prøver at forcere et hegn, men sidder uhjælpelig fast.

Først siger den ene: »Bare det var Sophia Loren«
Den anden siger: »Næh du - Bare det var Marílyn Monroe«
Den tredie kigger lidt på soen hvorefter han udbryder: »Bare det dog var mørkt«.
jalmar

[/quote]
[quote="lyjse" post=2662114]Hej Jalmar
Nu er det ikke så længe siden, vi havde den debat, så jeg vil bare lige kommenterer det du skriver her :
[quote]Jeg forstår dig hvis det er selvvalgte trækkerdrenge du harcelerede over[/quote]
Jeg så noget på TV den anden aften, jeg ved ikke rigtigt hvad udsendelsen hed, det var tilfældet jeg landede der, men jeg så en væg, med nogle huller i... manden der skulle betjenes sad så bag væggen... jeg tænker bare.. i vores moderne tider, det kunne en robot der sagtens tage sig af 😉
Há en god dag 🙂
tilføjet af

Himlen lukkede i 1931

Det er skrevet i den rækkefølge fordi skribenterne Troede det var sådanne -
Ligeså:
1)
Da der er 3 mennesker tilbage i "verden", Adam, Eva og Kain -
2)
Vender Kain sig mod landet Nod hvor han finder en mage -
3)
Derefter bedægger Adam Eva for 3. gang (Iflg. Bibelen) og resultatet blev Set -
4)
Herefter går det stærkt med at Kain får søskende en mass
Det påstås at der er ca. 6.000± dissiderede fejl og rettelser i de skrifter vi har rådighed over i dag. Nogle af dem er synlige i Codex Sinaiticus herunder bl.a. Joh.7:59-8:11 samt Markus 16:9-20.
Hvis man læser om 5.Mosebog i 2.Kongeb.22:8-14, tyder hele forløbet på en rævekage bagt af Ypperstepræsten Hilkija, som jo fik vidtrækkende betydning og magtbeføjelser for præstestanden [men især for Hilkija], også set i lyset af, at der ikke findes andre kilder til 5.Mosebog end i 2.Kongeb.22:8-14, der var andre bøger der kunne være mere sandsynlige, ud over en masse bøger uden titel som f.eks., så var der flg. bøger "De Retskafnes Bog" - "Israels Kongers Bog" - "Sandhedens Bog".
Men men mén -
Nu er de Bibelske fakta ikke om, der er fejl i Bibelen eller ej, men alene budskabet, og herunder mener jeg ikke at fordømmelsen af Homoseksuelle hører hjemme, da de i bund og grund ikke selv kan gøre for, det at de føler sig tiltrukket af samme køn som dem selv.
Der er desværre uhyggelig mange homoseksuelle der i tidens løb kun har kunnet se en udvej og stadig kun kan se en udvej, nemlig at begå selvmord.
Og her vil jeg komme tilbage til det med fejl. Jeg føler mig overbevist om, at fordømmelsen er indskrevet af en homoforskrækket skribent, der muligvis selv til sin egen rædsel har følt sig tiltrukket af eget køn.
Hvad er det dog der står?
5.Mosebog 23:18
v18 Ingen israelitisk kvinde eller mand må blive helligskøge.
*******
Betegnelsen-/-Begrebet skøge bliver brugt i 38 skriftsteder (har ikke kontrolleret alle), og ikke hver gang som værende noget der tages direkte afstand fra - Mand kan jo kun spekulere på hvilket behov en "maskulin helligskøge" skulle dække ▬ Og jo jeg ved godt at Helligskøgerne var i Astartes helligdom, men man må gå ud fra at de havde en mission.
I 3.Mosebog står at præster ikke må gifte sig med en skøge - Man kan kun undre sig over hvorfor lige det at gifte sig med en skøge bliver fremhævet. - Så vidt vides, er det ikke ligefrem i tråd med kirkens bogstav at frekventere en skøge.
Det jeg mener er, at der står så meget i Bibelen, men spørgsmålet er hvor meget af det der står der skal tages for pålydende - Iflg. Bibelen holder du slaver - Iflg. Bibelen er det enten Familiens Førstefødte, som besidder førstefødselsretten [som kan sælges), som familiens Nestor udpeger som værende arving, til "GODSET" - resten af familien kan så enten sejle deres egen sø, eller være tjenere for personen med førstefødselsretten -
Det er så også noget der har ændret sig ad åre.
jalmar
tilføjet af

Du har ret i ...

at der ikke er så mange oprigtige mennesker tilbage, men de findes.
Med venlig hilsen, ftg.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.