6tilføjet af

Har du "jollen" så har jeg MOTOREN.

Måske er ordet "jolle" nok LIDT underdrevet, får står du ikke lige og mangler en indenbords motor?, en sprit ny dieselmotor, der er tale om en (ja det vil sige, jeg kan skaffe 2) helt nye ikke engang pakket ud endnu dieselmotorer, marine motorer BILLIGT, meget BILLIGT !.
Du skal bare lige havde "jollen" til den/dem, og det er ligesom om min jolle er lidt for lille, fordi !, de vejer Ca. 10-Tons stykket og har Ca. 12/15.000-Hk, Pr stk., der er tale om 2 helt nye 8-Cyl motorer, det vil sige sig, det er godt-nok en 8 Cyl motor, men de er opbygget som/i sektioner af 2 Twin Cyl, den ene er stadigt i "pap"kassen.
Vi taler om motorer til 10-15-milioner-Kr Pr- stk. men skal du bruge sådanne en, eller 2, så er de BILLIGE, det er skingerene sindsygt, men man/b&w/holeby diesel rytter op, så de er kørt til jernhandleren, og han har kun giver jern-prisen for dem.
Ja undskyld mig, men jeg ser det som er resursespild der vil noget, man skulle tro der var nogen der kunne havde brugt sådanne 2 kæmpe maskiner, men industrien har åbentbart råd til det, så mangler du sådanne en motor, så er jernhandleren nok forhandlingsvillig.
Nu inden du begynder at måle din båd op, så er de motorer altså bygget til færger/fragtskibe, bare så du ved lidt om størelsen på dem.
Det var det hele, men sikke et spild.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Har du "jollen" så har jeg MOTOREN.

Jeg ved ikke om man kan kalde det direkte spild hvis ingen har noget at bruge motorerne til.
De har øjensynligt stået på lager i tilfælde af at en af de færger de er bygget til skulle bruge en ny motor eller de har stået parat til en ny færge.
Hvis ingen har brug for dem så kan de naturligvis ikke blive stående på lager til evig tid da lagerpladsen jo også koster og ressorcespildet ville først opstå hvis man lod dem stå og rådne op på lageret istedet for at genbruge dem.
Derudover er de næppe af nyeste model og tiderne har jo medført store ændringer i effektiviteten af den slags motorer så de sikkert er temmeligt forældede.
tilføjet af

Har du "jollen" så har jeg MOTOREN.

Kunne være spændene at have stående som udstilling et sted, måske test opsætning. Men prisen er for dyr.
tilføjet af

Du siger noget.

Sådanne en skulle jo faktisk på et museum et eller andet sted, det er jo vildt bare at smide sådanne noget ud.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Har du "jollen" så har jeg MOTOREN.

Smid dem i et IC4 tog så det kommer ud at køre.
tilføjet af

...donér dem til et U-land

hvor de kunne gøre gavn ved at pumpe vand eller lave strøm.
oplagt til områder med en ringe elektrisk forsyningsinfrastruktur, hvor man netop ofte anvender stationære benzin- og dieselmotorer til at pumpe vand, generere elektricitet til landsbyen o.l.
Motorerne er sikkert temmelig forældede teknologisk og dermed ineffektive og forurenende ifht. nye, siden man har valgt at de skal ophugges.
Firmaet eksisterer så vidt jeg ved endnu men har flyttet deres dieselmotorfabrik til Frederikshavn? (....hvor skibene og fiskekutterne og dermed servicejobs er????)
tilføjet af

Charlee !, DU vil elske dette !.

Se lige her Charlee, du "kæfter" op om BILLIG arb-kraft, Du har haft BILLIG arb-kraft, og du har sparret en masse, eller har du det, for nu vil jeg for retfærdighedens skyld HÅBE at DU har haft aktier i MAN/B&W.
For så kommer DU til at betale for dit begær, for de 2 motorer, som er SPRIT NYE, se der er lige en "lille" fejl ved dem, ja se nu er det så ikke kun de 2 motorer, jeg har i dag talt med en som VED noget om de 2 motorer, og så er der lige de 44 andre motorer ?.
BUMELUM Charlee!, der er tale om ialt 46 motorer som hver har KOSTET Ca. 10-milioner-Kr, men for at sparre, og for at MAN/B&W skulle tjene nogle dejlige hurtige penge1, så fik de fremstillet motorkonsolet i POLEN, det var så DEJLIGT BILLIGT, det er jo den måde DU syndtes man skal drive forretning på, så alt er/var vel helt FINT?.
Nu var/er der bare den "lille" hage ved det, det LORT polakkerene laver, det er jo intet værd, så ALLE de 46- MOTORER er INTET VÆRD, det som POLAKKERENE har lavet er INTET VÆRD, men det var så til gengæld så også billigt, og det var da DEJLIGT at det var billigt.
NÅ men Charlee, kan du ikke selv se det, du får hvad du betaler for, betaler du nogle billige polske arbejder for et eller andet, så får du kun noget billigt LORT, OGSÅ !.
Har du problemet, de skide polakker vil da skide på hvordan det går dig og din virksomhed, de lukker bare deres virksomhed når LUKKOMMET brander, og de 2 motorer nåede at komme til polen, men fabrikken var "pludseligt" lukket samme morgen, og hvem tabte så lige på det?, (ja ud over at jeg vil håbe(ikke håbe) at du havde bundet din pensionsordning) i det), men du må huske på, nogle har tabt deres arbejde på det, i Danmark, Dansker som ellers lavede Dansk kvalitets arbejde som HVADE et godt ry i hele verden, man det smadrede kapiatlisterene, i jagten pånogle BILLIGE HURTIGE penge.
Og hvor er vi så henne?, jo vi er der, hvor de pisser i bukserene for at få varmen, men lige så snart pisset er blevet koldt, så bliver der RIGTIGT KOLDT.
Og det er saftsusemene ikke arbejderens skyld, det er et ubegrænset begær fra kapitalisterene på at tømme markedet for penge, her og nu.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.