5tilføjet af

Generator med 2 220 v. udtag

jeg har arvet en næsten ny generator efter min nabo, der har solgt sin have, men idag ville den ikke lave strøm, selvom motoren startede.
for 2 dage siden kørte den fint, men der lød en knald, og motoren stoppede, så jeg troede at det var noget på tændrøret, det var det ikke, motoren startede fint idag, men generatoren lavede ingen strøm, findes der en sikring et eller andet sted, jeg bor i Randers
tilføjet af

Bil med een forrude

For nogen tid siden købte jeg en brugt bil, og den kørte fint indtil i går, hvor den begyndte at hoste lidt for så at gå i stå.
Måske er det brændstoffet der er brugt op, men hvor mon man fylder nyt på?
Der er en lille prop inde i kabinen, og jeg troede at det var den man skulle trække ud, men det var vistnok lighteren.
Mon nogen kan hjælpe mig?
Bemærk at jeg er ekstremt fedtet med supplerende oplysninger....I kan vel for pokker selv regne ud hvad jeg mener....
tilføjet af

Det er en billig en, ikke ?.

Inde i selve generatoren på ankeret sider der 2 små magneter, de er limet på, jeg har selv 2 generatorer, hvor det er sket på, magneterene falder af Pga varmen ved en høj belastning, også er den færdig, jeg tror ikke man kan få sat nye magneter på, jeg har ikke kunne finde et sted at få dem fra.
Ked af det, men sådanne er livet nu engang 🙁 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"selv regne ud hvad jeg mener" ?, ja !.

Du ved ikke en skid om biler 😃 , og din viden om generatorer er lige så stor 😖 😃 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ham der laver plæneklippere i det gamle Tilst

kan lave den med magneterne.
tilføjet af

Kære Poul.....

Det må du sq undskylde....
Jeg glemte helt at skrive at jeg var bidende sarkastisk i mit indlæg.
Så du er helt undskyldt at du ikke fattede at jeg tog pis på trådstarter.
Han spørger om råd, og giver ikke en skid oplysninger fra sig, åbenbart regner han med at vi er synske og selv kan regne ud hvad der er gået forud.
Jeg må jo indrømme at min viden om biler er begrænset. I de 30 år (sådan cirka) jeg har haft bil har jeg måtte bruge mekaniker 2 gange fordi det var noget jeg ikke selv kunne fixe, det er fanme godtnok nederen at skulle betale for at få lavet noget på dytten, men til gengæld har jeg da klaret resten af reparationerne selv.
Mht generatorer...Ja min viden om de små (og helt unødvendige) husholdningsgeneratorer er en smule begrænset, men som maskinmester har jeg som sådan aldrig haft problemer med at arbejde på større generatoranlæg....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.