6tilføjet af

Gartneri: Lønnen skal ned på 100 kr. i timen

Mads Pedersen afviser, at det skulle være en medvirkende faktor til, at han satser på Sverige frem for Danmark, men medgiver, at hvis han kunne ansætte sæsonarbejdere til en lavere løn, ville produktionen blive i Danmark og på Fyn.
- Hvis vi kunne ansætte dem til 100 kroner i timen, ville vi sikre en masse danske arbejdspladser, siger han.

Tomatproducent flytter til Sverige
Nu har både Venstre, Liberal Alliance og de konservative argumenteret for lavere danske lønninger så de svarer til dem i vores naboland, selvom det er arbejdsmarkedets parter der
aftaler lønnen, men man kunne eventuelt nedsætte satsen for kontanthjælp og efterløn og dermed presse flere ud på arbejdsmarkedet.
Mon DF går med på den, hvis de får garanti for halalfri sygehuse? 🙂
tilføjet af

Ja det er sikkert DF's skyld

det er da klart.....Det er sikkert DF der ejer gartneriet og får gartneren til at udtale sig som han gør.
Hvor er det heldigt at du kan sidde her på sol på vegne af Enhedslisten og føre faglig kamp. Du er bare sååå dygtig... [:|]
tilføjet af

De skal vel have lidt andet på programet

end at søskende må knalde hinanden,og fri hash.
tilføjet af

Lønnen er reelt nede på 100 kr. i timen

Det er det dårligste argument jeg længe har hørt.
Det må være små marginaler som holder lønnen over 16.000 om måneden for løsarbejdere i gartnerier.
Tager man i betragtning at der ydes store tilskud til langtidsledige osv., så kan jeg ikke se det argument holder.
De lønninger jeg har hørt tale om, på Fyn, kan ikke være argument for at flytte gartneriet til Sverige.
For en tomatgartner er der andre faktorer som er væsentligt mere interessante.
Energiudgiften og de store opgaver der ligger omkring miljøet, er langt mere interessante end om der betales et pr kroner mere eller mindre i løn.
Der er måske andre driftsudgifter som jeg ikke har indsigt i, men næppe noget omkring løn.
Skat er sikkert en ikke helt uvæsentlig faktor, hvor Staten jo flår dem med store anlæg, fordi man ikke kan flå nogen virksomheder på anden måde.
Særligt på Fyn, kan jeg forestille mig at man har den store rive fremme, det plejer at være en nærmest religiøs holdning på Fyn, at store virksomheder skal stilles over for helt urimelige krav om Skat af bl.a. bygningsmasse.
tilføjet af

35 nye job går til Skåne frem for Fyn

Ned med lønnen danskere [!]
tilføjet af

Nu handlede det om DFs forhold til V

Det fremgik ellers ret klart af oplægget, så hvis du som repræsentant for de danske nazister skal gøre en bedre figur fremover, bør du måske læse teksten en smule grundigere.
tilføjet af

Lønnen er for høj i Danmark

Det fremgår ret klart af teksten og så er der lidt på energiafgiften, men ikke på skatten eller hvad du nu forsøger at skrive.
Lyver manden?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.