5tilføjet af

FOA sagde nej til 420 mio. kr.!!

Her ryger min sympati for de der strejker
http://jp.dk/indland/article1321331.ece
tilføjet af

Du er lige netop

hvad arbejdsgiverne behøver.
Uenighed blandt lønmodtagerne om det rimelige, at andre får mere end jeg får.
Vores andres svage forbund er gået med til 12.8 % og bukker og nejer.
FOA siger 15 %. Og det står de ved.
Jeg er selv en af dem der må nøjes med 12,8 % - jeg ville da gerne have 15 %.
Nu har mit forbund på mine vegne bestemt, at det bliver 12,8 %, men jeg er solidarisk overfor FOA som kræver 15 %. At de måske i sidste ende får mere end jeg kan kun glæde mig.
Så kan jeg efterfølgende spørge mit fagforbund, hvorfor de ikke opnåede samme resultat, længere er den ikke.
tilføjet af

forhold dig til situationen

du forholder dig ikke til den konkrete strejke, men snakker derimod om nogle forældede principper som ikke er specielt relevante for sundhedskartellets igangværende strejke.
Er det rimeligt at de gamle skal betale prisen for at sosuerne skal have præcist det de gerne vil have? udfaldet af det her bliver jo ikke at sosuerne får deres ønske, for regeringen vil ikke gribe ind. Så bliver facit at det eneste der er sket er at folk har brokket sig og de gamle lider.
tilføjet af

De 420 mill er det...

Pr. person eller samlet til alle?
tilføjet af

Altså iflg. dig

så er det afgørende, at visse grupper af lønmodtagere ikke må strejke.
Lige guf for arbejdsgiverne.
Lad os sige, at benzinchaufførerne strejker, og blokerer benzinøerne i deres kamp for bedre løn.
I løbet af ca. 24 timer er den sidste stander på benzinstationerne tømt.
Danskerne kan ikke få benzin på deres biler.
Så vil jeg æde den ene tudekiks efter den anden... jeg har bil.
Jeg vil stille offentlig frem i pressen, og forlange, at nogle gør noget.
Kan det være rigtigt, at vi danskere skal holdes som gidsler i benzinchaufførernes kamp for bedre løn og arbejdsforhold.
Har vi SÅ fået lukket munden på dig 🙁
tilføjet af

Per person naturligvis

FOA snorksover så det er ikke underligt at fagbevægelsen er i frit fald - medlemmerne flygter i stor stil.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.