11tilføjet af

Fandt 2000,- kr.

Jeg ved ikk hvad der skete. Jeg er i jobtræning og er økonomisk meget nede.
Ved så ikk lige hvad der gik galt idag.
Jeg var i banken,da jeg går ud,kommer en dame løbende ind i banken. Hun så meget panikslagen ud.
Da jeg går forbi pengeautomaten,hænger der en stak sedler,jeg tæller 2000,- kroner. Går ind i banken igen og den panikslagende kvinde får sine penge. Det føltes rigtig at gøre det,da jeg gjorde det,men nu sidder jeg alligevel og tænker ; Hvorfor beholdt du dem ikk selv. Du mangler jo penge til dine børns julegaver.
tilføjet af

Fordi du vil kunne se dig selv i øjnene

Forstår godt din eftertanke, men sandelig også din første reaktion.
Jeg ville også have stormet efter hende og givet hende hendes penge. Bagefter ville jeg sikkert også have tænkt lige som dig. Men inderst inde ville jeg have været yderst tilfreds med, at jeg havde gjort det rigtige, endda helt uden overvejelser.
Du kan være stolt af dig selv, og du kan se dig selv i øjenene.
Hvem ved - måske har damen også en stram økonomi, så de 2000 kr. er måske lige så vigtigt for hende som de ville have været for dig, hvis det havde været dine penge.
tilføjet af

ikke noget

Der gik ikke nået galt, tværtimod kan du glæde dig over at du reagerede som du gjorde. Ville du have haft det godt med at give julegaver for de penge som du ville have dårlig samvittighed over? Det tror jeg ikke, så du har givet dig selv ( og damen) noget meget mere vigtigt end materielle gaver, nemlig ærlighed og betænksomhed. Godt for jer begge to. Hun vil sikkert tænke på dig med glæde.
tilføjet af

Sejt

Du gjorde det rigtige. Jeg havde også afleveret pengene til damen, men kan godt forstå din reaktion bagefter.
tilføjet af

Hatten af for dig!!!

Det var flot gjort! Herhjemme har vi tit talt om, hvad vi ville gøre, hvis vi kom ud for noget sådant!!! Og der er delte meninger, du gjorde det rigtigte,
Men jeg synes da ,du sku` ha haft 10% af beløbet, det ville jeg i hendes sted ha` gjort....
tilføjet af

nej nej nej....

jeg havde da taget dem på stedet, og haft det fint med det... drop alt det rosenrøde snak!!!
tilføjet af

respekt

Det er hvad jeg mener om dig, din handling viser du er et godt menneske, og du kan se dine børn i øjnene med god samvittighed.
tilføjet af

fornuftigt gjort

Det er flot af dig!
SUPER GODT GÅET. DET KALDER JEG FOR EN RATIONEL PERSON! super super
tilføjet af

Du gjorde det helt rigtige

Og selvom du sagtens kunne have brugt pengene selv, så kan du se dig selv i øjnene!
Jeg har en tro på, at når vi som mennekser gør noget, som er moralsk og etisk korrekt (til trods for fristelserne), så bliver vi belønnet i den anden ende!
Bare vent og se - heldet skal nok tilsmile dig og du vil få råd til de julegaver til dine børn, som du gerne vil give dem :o)
Så: Godt gjort. RESPEKT og god jul til dig og dine kære :o)
tilføjet af

Og du er sikker på at der VAR hendes penge?

og at du ikke bare gik hen og gav 2000 kr. tilen tilfældig panikslagen kvinde ;-)
tilføjet af

Jeg fik engang

4000.- kr for meget udbetalt da jeg hævede penge i banken.Jeg talte op, og gik hen til damen ved skranken, og sagde hun havde givet mig 4000.- kr for meget, og hun sagde, nå det kan jeg ikke forstå, og så efter. Hun sagde hverken tak eller rend mig i røven, men jeg havde det faktisk godt med mig selv bagefter fordi jeg var ærlig. Men jeg synes egentlig ikke hun skulle have haft dem før dagen efter, når hun havde svedt lidt over manglende penge i kassen, når hun ikke engang gad sige tak !!! Du gjorde det rigtige *S*
tilføjet af

Jeg fandt engang en tegnebog

Jeg fandt engang en tegnebog på vejen.
Jeg afleverede den med det samme dermed gjorde jeg et andet menneske vildt glad.
Senere var det min tur til at miste tegnebogen i Nyhavn. Dagen efter ringede telefonen og en bartender i den anden ende sagde at nogen havde indleverede en pung. Jeg tog straks ind til adressen og modtog min pung MED indhold. Hurra for ærlige mennesker og et dejligt Danmark.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.