7tilføjet af

fahrenheit 9/11

En film af Michael Moore, USA,s dårlige samvittighed og kritiker af det materialistiske og superegoistiske samfund. Han sætter G.W.Bush på plads noget så grundigt, såvel som han gjorde med våbenloven og skuespilleren Charlton Heston, i hans forrige film: "Bowling for Colombine" Se den og døm, du får et andet syn på USA.
franklin
tilføjet af

god idé?

Ja det lyder som en fornuftig idé, men tag så lige og læs bogen 'Michael Moore Is a Big Fat Stupid White Man' (ja det hedder den altså!) bagefter, den kan måske give et lidt mere nuanceret syn på USA i almindelighed og Michael Moore i særdeleshed...
tilføjet af

Homer Simpson-dokumentar?

Efter at have set filmen har jeg mistet al sympati for Homer Simpsons levende fætter, kaldet Michael Moore.
Han lyver så tykt, at filmen allerhøjst kan kalde sig underholdning. Den har intet med dokumentar at gøre.
Den har fra begyndelsen af haft et eneste formål, nemlig at sværte Bush til og det gør den.
Er der måske een eneste Iraqi i filmen, som glæder sig over at undetrykkelsen er slut.
Eller billeder fra Saddams giftgasangreb på en kurdisk landsby, hvor 5000 mennesker døde?
Nej vel?
Det havde ødelagt hele Hr. Moores lagkage, den som han i dag sidder og mæsker sig i...
tilføjet af

Det er jo bare en film

Ja, er det mon Bush eller Moore der er den slemme fyr? Det er ihvertfald sikkert at de begge er nogle rigtig skidte karle på enten den ene eller den anden måde. Moore er kommet med sin version af Bush, og andre er åbenbart kommet med deres version af Moore. Det er gudskelov et frit land, og vi må mene hvad vi vil. Bog eller film, hvad med at tage det med et gran salt?
tilføjet af

Provokerende psykologi

Nu har jeg kun set 'Bowling for Colombine', men jeg har da fået en god ide om hvem Michael Moore er.
I mine øjne, er han lige præcis hvad USA mangler. Han er provokerende og underholdende, men pointen i det hele er, at han får folk til at tænke sig om.
Det kan godt være at han ikke altid fortælder sandheden, eller i de fleste tilfælder, vælger at udelade noget af sandheden. Men jeg tror det er hvad der skal til, for at få folk til at forstå de problemer som han oplyser om. Specielt i USA har folk det med at tropå det første og bedste de hører, så ved at få den anden side af den hele sandhed, kan de bedre danne sig et overblik over hvad der egenlig foregår.
Hvad han gør, er genialt! Den måde han stiller nogle personer i dårligt lys, er lidt grovt, men genialt. Han for folk til at se tingende anderledes end hvad medierne og politikerne egentlig giver udtryk for.
Personligt har jeg stor respekt for hvad Michael Moore laver.
tilføjet af

Besynderlig anklage!

Hvor i filmen er det lige præcis Michael Moore lyver?
At han ikke fortæller hele sandheden er da rigtigt nok, men hvad gør det, - den anden side af historien får du jo fra Bush's apparat. Havde han ikke gjort det på denne måde, ville filmen ikke have den uvurderlige effekt, den har, det er sku' da logik for burhøns.
Den store løgner må være Bush, det får filmen vist med al tydelighed. En af de store pointer, som jeg ser det, er, at USA har brug for krige for at holde patriotismen ved lige så USAs fattige glemmer alle uretfærdighederne (så ved man hvor man har dem), men også fordi en krig styrker Bush (intet er bedre præsidentens "approval rating" end en krig).
Filmen er en genistreg. Michael Moore et geni. Længe leve Mike!!!
tilføjet af

zune 76

Et det din alder ZUNE 76, for din respons er ikke voksen, men ejheller ikke barnlig, så er du bare en anelse dement. Ordet "med et gran salt", betyder jo blot at man skal tvivle på meget af det man ser og hører om i pressen, m.m. Det gælder i alle livets forhold.
franklin
tilføjet af

Til Zune76

Om jeg er bange? Sådan set ikke. Men jeg vil dog tilføje, at hvis en person danner grundlag for en holdning ud fra een bog eller een film, så er der måske grund til det. Det jeg mente med at tage bogen såvel som filmen med et gran salt var, at jeg mener der skal lidt mere end blot een kilde til at en person skal danne sig en holdning om eks. amerikanere og krigen i hhv Afghanistan og Irak. Det er trods alt halvalvorlige emner. Jeg har selv kun set filmen og ikke læst bogen om Mr. Moore. Jeg synes at filmen har en vældig spændende indgangvinkel til Bush. Det er dog ikke ensbetydende med at jeg sluger den råt og tror alt der bliver sagt i den, er sandt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.