3tilføjet af

er primcillin 800 mg tilstrækkeligt

for at bekæmpe borrelia, når præperatet kun er et smalspektret, så er det mon tilstrækkeligt❓og i indlægssedlen står der, at det bekæmper halsbetændelse og lungebetændelse... Når jeg så søger inde på nettet, står der, at primcillin godt kan bruges mod borellia..
Er der nogen, som har fået pincillin mod borrelia og hvilket præperat var det så?
I mit tilfælde er man itvil om jeg har borrelia, men jeg har haft influenzalignende symptomer i en uges tid, og for at forebygge så godt som muligt, så får jeg primcillin.
tilføjet af

Rolig nu

Tror du skal slappe helt af. Lægen har sgu nok tjek på det. At det er smalspektret betyder at de er begrænset hvor mange slags bakterier det hjælper imod...men når en evt bakterie, her borrelia, er under mistanke er det mere effektivt end de bredspektret...fordi man går ind med penicillin specielt rettet mod den...(og de andre der tilfældigvis og rammes bedst af samme slags penicillin)
Og mængden har lægen sgu nok også mere forstand på en sol's samlede forsamling.
tilføjet af

Du er i gode hænder

Et hurtigt opslag i min mikrobiologibog fortæller at antibiotisk behandling med penicillin (og dermed også primicillin) er en efektiv behandling af borreliose. 800 mg er også en forholdsvis høj dosis. Husk at spise alle pillerne selvom du får det bedre halvvejs i behandlingen. Og et smalspektret antibiotikum er at foretrække når man har en specifik mistanke til infektionens årsag. Ikke mindst i disse tider hvor man kæmper med multiresistente bakterier p.g.a forkert -samt overforbrug af antibiotika.
tilføjet af

tak for jeres svar

det virkede overbevisende og flot formuleret.....
Ja, 800 mg er temlig høj, hvis en af de højeste doser, men lægen har nok synes, at hun vil være på den sikre side...
"fordelen" ved primcillin er, at der er kun få mulige bivirkninger-alle ikke alvorlige, foruden hvis man er allergisk overfor præperatet..

Når jeg skriver, så er det fordi jeg er så bange for at borrelia, da man jo hører mange skrækhistorier og når jeg tilmed har flere symptomer, så er det ligesom, at det kommer for tæt på og så kører tankerne....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.