4tilføjet af

Er 36000 for lidt i løn

jeg er skolelærer og har 20 timer om ugen plus forberedelse, stres og karameludkastningssyndrom.
Er jeg ikke blevet snydt?
tilføjet af

Kommer an på...ikke?

Kommer det ikke meget an på anciennitet? Umiddelbart synes jeg det lyder som en god startløn, hvis det ikke er en fuldtidsstilling.
PS: som skolelærer - er du så ikke enig i at den nye karakterskala er dårlig?
tilføjet af

Tillykke med din løn ! :-)

Hvis du kan tjene 36.000 på et deltids job, så tror jeg jeg tar 4 år på seminariet...;-)
Ja - jeg ved godt misundelse er en grim ting!
tilføjet af

Får samme løn inkl pension

*LOL* - du er sjov
12 års ansættelse, Masteruddannelse, Pædagogisk diplomuddannelse, 9 klasser x 25 elever i hver, 29 ugentlige undervisningslektioner.
Arbejder gennemsnitlig 45 timer om ugen, får ikke overarbejdsbetaling :)
PS: Tror du de har en stilling mere der hvor du arbejder *SS*
tilføjet af

Opklaring

Du har fået tariffen, hvis du har mange års erfaring i faget:)
Mig bekendt er der ingen alm. skolelærer som er aflønnet højere end trin 42. Det giver ca. 36.000 (pension er medregnet) dvs. kr. 30.500 uden pension.
Skolelærere er lavere lønnede end f.eks. ac´ere i det offentlige. Deres løn på sluttrin svinger mellem kr. 40.000-55.000 pr. mdr. (inkl pension).
Chefer i det offentlige ligger fra kr. 50.000 og opefter (inkl. pension)
Lønnen i det offentlige er gradueretpå baggrund af uddannelse og ledelsesansvar.
Dog kan man sagtens finde eksempler på at omsorgsplejeledere ligger lavere end skolelærere. Administrative HK´ere ligger i reglen på niveau med pædagoger og skolelærere. Dog er der mange eksempler på administrativt ansatte(HK)i kommunerne ligger på niveau med ac´erne.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.