7tilføjet af

En rygsæk til brug i bh.kl til kr. 699 ...

Er det ikke lidt i overkanten?
Jeg fik et chok, da jeg forleden var i "Fætter BR" med min datter. Vi var på udkig efter en rygsæk til skolebrug. Et par af dem var med "Diddl" - og kostede kr. 699!
Ville du ofre det på en rygsæk til bh.kl-brug?
Jeg vil ikke, helt sikkert!!!
tilføjet af

700 kr nej

Det bør du selv tage ansver for om du har lyst til eller ej.
Der er bare dig der bestemmer, så hvad er det du vil vide.
Du skal ikke være så nervøs for at tage ansvar og sige fra. Vil du ikke betale så lad vær og køb en til en 100 kr.
tilføjet af

Nej ikke på vilkår

om jeg kunne drømme om at give den pris. Lad fætter BR beholde den og find en et andet sted, reklamerne bugner lige nu af tasker til mellem 100 og 300 DKK,
Jeg købte to sidste år, som jeg faldt over på et tankstation til DKK 50 pr. stk. den ene var sort og med Peter Pan den anden Pink og med Sandy. De er brugt året ud, men fejler stadig ikke noget - heller ikke i lynlåsen.
tilføjet af

Nej det er fangeri af børnefamilier,

når man kan klare sig med en Netto-pose.
tilføjet af

Jeg gjorde det

da det var deres første tasker. Jeg gik i Neye og købte tasker og matchende penalhuse....Hvad skete der så??alle klasseværelserne i dag er så små, at alle børnenes tasker skulle stå i garderoben. Men tilbage til prisen, det er vildt, men sandt. Har du prøvet Toys r us, de har indtil for 1 uge siden har deres gamle tasker på tilbud......
tilføjet af

yeah, sådan.

Man er selv herre over sit liv.
Derudover har jeg intet imod Diddl
tilføjet af

hvem er dummest/klogest

Forældrene eller firmaerne?
Så længe man kan få forældre til at betale formuer for de forskellige mærkevare til børn, ligeså længe er der et marked.
Jeg fatter slet ikke at voksne mennesker lader sig styre af det gruppepres som opstår når lille Ida eller Peter fra klassen har fået det HELT rigtige mærke i taske, penalhus eller det helt rigtige "dillelegetøj" som tilfældigvis er in lige nu. Det er fabrikanterne der skaber det behov og forældrene hopper i med begge ben, for de skal vise at de sandelig også har råd til at følge med.
Dette fænomen forsvinder aldrig, ihvertfald ikke før at børnefamilierne siger stop og lader være med at overøse deres unger med disse sindssygt dyre produkter.
Fornuftigt at du ikke hopper med på vognen. Gid andre fra dit barns klasse følger med.
Hvad med at lave en forældreaften hvor i som forældre kunne diskuterer holdninger til mærkeracet. Jeg kan betro dig, skoletasken er KUN starten på en lang række produkter barnet bare MÅ eje.
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

Alletiders gode idé

Det er det værd, for hele ræset omkr. mærkevarer tar' jo ikke af i de større klasser.
Hej
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.