5tilføjet af

Display lyser ikke - W880i

Displayed på min, temmelig nye, sony ericsson W880i lyser ikke.
Er der nogen der ved hvad man gør ved sådan et problem?
Kan det ordnes? Og hvis det kan, er det så noget jeg selv kan gøre, eller skal jeg have en prof til at se på den?
Den har muligvis fået vand... Kan det være en kortslutning med hensyn til "pæren" i telefonen eller hvad det er der får displayet til at lyse?
Håber der er nogen der kender til problemet, og hvordan det løses.
Mvh. Maya.
tilføjet af

Prøv f.eks.

Allerførst: Har den været alvorligt fugtig - så havde det måske været bedre slet ikke at forsøge at tænde den - men det er selvfølgelig lidt sent at sige.
Ser den nogenlunde tør ud. Er der "blærer" af fugt under skærmens "glas"-plade. Tag batteriet ud og kik, om den er tør der. Tag evt. SIM-kortet ud og kik der også, hvis du kan finde ud af det. SIM-kortet er en lille plade, som hører til dit telefon-abonnement eller taletidskonto. Det er ca. 1,5 x 2,5 cm stort og sidder under batteriet. Du kan se i telefonens brugsanvisning, hvordan det sættes ind og tages ud.
Hvis alt det ser godt ud, men du stadig er bange for, at den har fået fugt, så (sæt batteriet i den og luk den, men tænd den ikke) læg den i en skål ris (tørre, ikke kogte ris) et døgns tid. Den skal helt ned i risene, og du må IKKE ryste dem, så de støver. Det skulle tørre den. Hvis du havde taget SIM-kortet ud, så lad det blive ude under behandlingen, så tørrer tlf. bedre omkring kontakterne til det. Eller lad evt. også batteriet blive ude, men luk telefonen, så der ikke kommer for meget støv i den.
Så kan du prøve at tænde den op igen. Sæt den evt. til laderen, så du er sikker på, at den får strøm. Nu ved jeg så ikke, om den plejer at give en lyd, når du tænder den, men hvis det er tilfældet og det også sker her, så må jeg give fortabt. Så må du opsøge en fagmand, enten der hvor du har købt telefonen eller f.eks. en af de mange, der reklamerer med "unlock"-service (googl f.eks. mobilunlock). Eller prøv at spørge rundt igen.
Dette er kun et forslag. Tippet med skålen med ris til at tørre den er godt nok, det har jeg set på en eller anden nørd-side. Hvis du ikke har nogen ris kan du sikkert også bruge bønner eller gule ærter. Som sagt, tørre varer, telefonen helt ned i (tlf. lukket) og ikke noget med at ryste!
Og så held og lykke.
tilføjet af

Hov

Hvis den har været meget fugtig kan du selvfølgelig også prøve tippet, men så skulle du måske lade den ligge noget længere. Stil f.eks også gerne skålen i en varm vindueskarm.
tilføjet af

Hovsa! Skulle nok lige have fortalt...

Tak for den lange vejledning🙂 - det var sødt af dig, jeg glemte dog lige at sige at mobilen fungerer helt fint.
Jeg kan tænde, skrive sms'er, tage billeder, høre musik osv. Det eneste problem er at displayed ikke lyser, så mobilen kan i virkeligheden kun bruges i fuldt oplyst rum, hvilket jo er knapt så praktisk.
Er det noget du ved noget om?
Mvh. Maya.
- Smart trick i øvrigt, det med risene, jeg lagde dog bare min mobil på varmeapperatet, skruede op på fuld hammer og satte mobilen i opladeren.
tilføjet af

OK.

Ja, der er en eller anden slags lampe, der lyser igennem en fladskærm, som i princippet vist er det samme, der sidder i mobiler. Men jeg er bange for, at det betyder en ny komplet skærm (ikke fordi jeg har forstand på det).
Jeg mener jeg så, at mobilunlock.dk reklamerede med nye skærme til forskellige modeller. Jeg tror selve reservedelen kunne fås under et par 100 kr. Hvis man har det rigtige værktøj tager det sikkert heller ikke mange minutter at skifte den.
tilføjet af

Eller også

... prøver du at tørre den noget mere først. Men det gør du jo nok af dig selv. 😕
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.