29tilføjet af

DF vil til bunds i IC4 farcen

Har lige set ham sangeren der har skrevet DF's populære slagsang udtale til tv2news at DF nu vil til bunds i sagen om IC4 togene.
tilføjet af

DF vil til bunds i IC4 farcen

DF er nok ikke lige dem der skal skrige højest i den sag. De har været i regering i 10 år, hvor DF selv har kigget passivt til, imens DSB er kørt helt af sporet.
Transportministeren, kan bare henvende sig de rigtige steder, så er de tog ude at køre i løbet af nul komma fem.
tilføjet af

VKO har fået 252.250 millioner tilbage

Det kalder du ingenting??
tilføjet af

VKO har fået 252.250 millioner tilbage

Det er jo en dårlig forretning !
De Tog kører stadigvæk ikke, så DF og resten af VKO har spildt differencen mellem den fulde pris, og det som de har fået tilbage.
Eller. Man køber et køretøj til 10 kr. Køretøjet virker ikke, og så får man 2,5 kr tilbage. Så har man stadigvæk betalt 7,5 kr, for ingenting.
Der må være en hel stribe af Transportministre der føler sig godt og grundigt taget i røven, af den Italienske leverandør. Rigtig dybt og smertefuldt 😃
tilføjet af

DF er bedst til terror...........................

bare se vores naboland
tilføjet af

Nu var det jo ikke dem der indgik den skod kontrakt

men kom til at hænge på FARVELs makværk. [:X]
Du kan takke Lykketoft for det. [:X]
tilføjet af

Nu var det jo ikke dem der indgik den skod kontrakt

DF og VKO, skulle ikke engang udforme en kontrakt, de skulle bare sørge for at de Tog blev leveret, selv det kunne de ikke klare.
Skabe sig og skylde skylden på andre, i deres egen utilstrækkelighed, er fortsat det DF er bedst til.
tilføjet af

DF er bedst til terror...........................

Forceret afhøring og forceret agitation, det er noget af det som DF og VKO vil blive husket for. Det kunne de kæmpe for, ikke så meget andet. [:X]
De kunne ikke engang finde ud af at få Tog leveret, men brugte alligevel ufattelige summer på at indkøbe våbensystemer, som heller ikke kan bruges til noget. Alt imens, de kæmpede for at Danmark skulle trækkes med ned i en økonomisk afgrund.
Flot at de selv vil bringe IC4 farcen på bane. Så kan de rigtigt få lov til at vise hvor utilstrækkelige de selv var.
tilføjet af

Hvad tror du selv et kontraktbrud ville have

kostet?
Et godt råd, tjek op om hvad VKO står for, man fremstår dum når man efter VKO skriver DF.
tilføjet af

Nå - hvem var det så, der indgik den kontrakt?

men kom til at hænge på FARVELs makværk. [:X]
Du kan takke Lykketoft for det. [:X]

Indgik Lykketoft kontrakten?
tilføjet af

DF er dummere...................

end østeuropæriske arbejder
tilføjet af

Han står med ministeransvaret

Længere er den ikke.
ER der mere du heller ikke ved?
tilføjet af

Start her.

BaggrundI september 1999 skrev daværende trafikminister Sonja Mikkelsen en kronik hvor hun prioriterede elektrificeringen af jernbanenettet højt. Men et par måneder senere efter forhandlinger med SF og Enhedslisten bestemte daværende finansminister Mogens Lykketoft med SR-regeringen at elektrificeringen skulle aflyses og derfor var DSB tvunget til at køre med dieseltog. Det var på et tidspunkt hvor der dieseltog ellers var ved at forsvinde fra andre steder i Europa.[1]
DSB bestilte i december 2000 83 togsæt fra den italienske leverandør AnsaldoBreda. Første togsæt blev leveret i efteråret 2003, og de første togsæt skulle have været i drift i løbet af 2004. Efter flere justerede tidsplaner skulle alle have kørt fra starten af 2006. Prisen var 5 mia. kr. Beløbets størrelse kan anskueliggøres ved, at det svarer til 2000 kr. pr. husstand, hvis der regnes med 2,5 millioner hustande. 4 mia. kr. var allerede betalt.
tilføjet af

´Hvor meget har VKO så elektrificeret?

BaggrundI september 1999 skrev daværende trafikminister Sonja Mikkelsen en kronik hvor hun prioriterede elektrificeringen af jernbanenettet højt. Men et par måneder senere efter forhandlinger med SF og Enhedslisten bestemte daværende finansminister Mogens Lykketoft med SR-regeringen at elektrificeringen skulle aflyses og derfor var DSB tvunget til at køre med dieseltog. Det var på et tidspunkt hvor der dieseltog ellers var ved at forsvinde fra andre steder i Europa.[1]

Nu er der jo gået mange år siden den tid.
Hvor meget har VKO elektrificeret i de 10 år, de har siddet med magten?
tilføjet af

Du vil altså ikke svare

Længere er den ikke.
ER der mere du heller ikke ved?

Hvem indgik den kontrakt?
tilføjet af

Kun cityringen der er færdig i 2018

De har jo været nødt til at viderefører FARVELs fejlvurdering, lige som FARVEL selv vil de næste 10-15 år. Som om de sidder mere end højst 4. 😃 😃
tilføjet af

Hvorfor har VKO været nødt til det?

De har jo været nødt til at viderefører FARVELs fejlvurdering, lige som FARVEL selv vil de næste 10-15 år. Som om de sidder mere end højst 4. 😃 😃

Det har da ikke skortet på opfordringer til at elektrificere jernbanenettet.
Er sandheden ikke, at det kun er Socialdemokratisk ledede regeringer, der har elektrificeret noget af betydning her i landet?
tilføjet af

Det kunne du vel for fanden selv have fundet ud af

Sonja Mikkelsen blev "vejledt" af Lykketoft.
tilføjet af

Fordi de, modsat den siddende

først handler når pengene er der, ikke med lån skatteyderne kommer til at hænge på.
Er du så naiv i virkeligheden , som du fremstår her ??
tilføjet af

Nå da

først handler når pengene er der, ikke med lån skatteyderne kommer til at hænge på.
Er du så naiv i virkeligheden , som du fremstår her ??

Det vil sige, at du på den ene side påstår, at der ikke var råd til at finansiere en elektrificering under den enestående lange højkonjunktur, som VKO har været så heldige at regere under - på den anden side beskylder du Lykketoft for at være skyld i IC4 skandalen - fordi han ikke kunne finde penge til at elektrificere jernbanenettet.
Er det korrekt opfattet?
tilføjet af

Det er ikke noget svar

Sonja Mikkelsen blev "vejledt" af Lykketoft.

Det var hverken Sonja Mikkelsen eller Lykketoft der indgik kontrakten.
Hvem var det så?
tilføjet af

Hvor har du fra han ikke fandt pengene??

IC4 togene kostede sgu da ikke gratis. Og ellers låner de dem bare, skatteydere og togpendlere bliver jo ikke spurgt om de har lyst til at tilbagebetale, det bliver de pålagt. [:X]
Jeg kan godt se hvad du prøver på, du kører så meget rundt at du regner med jeg kommer til, at modsige mig selv, ligesom dualtid gør når fakta presser dig.
Drop det du er ikke klog nok til den mission.
tilføjet af

Du får ikke andre

Læs om ministeransvar, og vend tilbage hvis du kan blive klogere.
tilføjet af

Det har du allerede gjort

IC4 togene kostede sgu da ikke gratis. Og ellers låner de dem bare, skatteydere og togpendlere bliver jo ikke spurgt om de har lyst til at tilbagebetale, det bliver de pålagt. [:X]
Jeg kan godt se hvad du prøver på, du kører så meget rundt at du regner med jeg kommer til, at modsige mig selv, ligesom dualtid gør når fakta presser dig.
Drop det du er ikke klog nok til den mission.

Selv et barn kan fange dig.
Nu skal jeg gentage:
Det vil sige, at du på den ene side påstår, at der ikke var råd til at finansiere en elektrificering under den enestående lange højkonjunktur, som VKO har været så heldige at regere under - på den anden side beskylder du Lykketoft for at være skyld i IC4 skandalen - fordi han ikke kunne finde penge til at elektrificere jernbanenettet.
For at sætte prikken over i'et, har borgerlige regeringer stort set ikke elektrificeret noget af vores jernbanenet nogensinde - i modsætning til Socialdemokratisk ledede regeringer.
tilføjet af

Fanget igen

Læs om ministeransvar, og vend tilbage hvis du kan blive klogere.

😃
tilføjet af

Start her.

BaggrundI september 1999 skrev daværende trafikminister Sonja Mikkelsen en kronik hvor hun prioriterede elektrificeringen af jernbanenettet højt. Men et par måneder senere efter forhandlinger med SF og Enhedslisten bestemte daværende finansminister Mogens Lykketoft med SR-regeringen at elektrificeringen skulle aflyses og derfor var DSB tvunget til at køre med dieseltog. Det var på et tidspunkt hvor der dieseltog ellers var ved at forsvinde fra andre steder i Europa.[1]
DSB bestilte i december 2000 83 togsæt fra den italienske leverandør AnsaldoBreda. Første togsæt blev leveret i efteråret 2003, og de første togsæt skulle have været i drift i løbet af 2004. Efter flere justerede tidsplaner skulle alle have kørt fra starten af 2006. Prisen var 5 mia. kr. Beløbets størrelse kan anskueliggøres ved, at det svarer til 2000 kr. pr. husstand, hvis der regnes med 2,5 millioner hustande. 4 mia. kr. var allerede betalt.

Sjov måde at se på sagen for dengang var der bred enighed i folketinget vedr. køb af de mange toge
tilføjet af

Start her.

Hvilket bredt forlig??
VK stemte imod.
Kun FARVEL stemte for.
tilføjet af

Nå allerede

😃 😉 Gad vide hvorfor de ikke ville "til bunds" da fogh & fad-drengen legede
at de bestemte [???] 😉
http://www.google.dk/imgres?q=billeder+af+pia+kj%C3%A6rsgaard&hl=da&sa=X&rlz=1W1ADSA_daDK457&biw=1280&bih=780&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=dq2FPaa7fwkrIM:&imgrefurl=http://www.b.dk/politik/pia-kjaersgaard-fogh-har-en-kynisk-side&docid=4T-NL6Z0bCOnRM&imgurl=http://a.bimg.dk/node-images/683/580x362-c/683936-pia-kjrsgaard-understreger-at-hun-har-et-fint-forhold-til-anders-fogh.jpg&w=580&h=362&ei=25rCTtLoCtGr-gb9wdX7DQ&zoom=1&iact=hc&vpx=823&vpy=268&dur=16&hovh=177&hovw=284&tx=211&ty=112&sig=106945901125221821479&page=6&tbnh=105&tbnw=169&start=120&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:120
SE HVOR GLAD FOGH-krigeren ser ud når han står ved siden af nazi-tøsen 😃 😉
tilføjet af

Nu er det jo lang tid siden

Hvilket bredt forlig??
VK stemte imod.
Kun FARVEL stemte for.

VKO har ikke elektrificeret jernbanenettet i løbet af de 10 år, de har været ved magten, og har heller ikke formået at få dieseltoge til at betjene danskerne tilfredsstillende i løbet af de ti år.
Det er dårlig reklame for VKO.
tilføjet af

Nu er det jo lang tid siden

[quote="Anonym" post=2482089]Hvilket bredt forlig??
VK stemte imod.
Kun FARVEL stemte for.[/quote]
VKO har ikke elektrificeret jernbanenettet i løbet af de 10 år, de har været ved magten, og har heller ikke formået at få dieseltoge til at betjene danskerne tilfredsstillende i løbet af de ti år.
Det er dårlig reklame for VKO.

😃
Så er det da godt den nye røde regering kan rydde op i det kaos de selv har skabt.
Når bare vi fik en rød regering skulle der gøres noget ved den kollektive trafik
(igen igen)
Der skulle være betalingsring, så den kollektive trafik ville blive meget bedre og alt ville køre på skinner.
Status indtil videre:
Nu siges det, at folk skal forvente at stå op som sild i en tønde, i ældgamle tog.
Helle er gået på talerstolen og kommer med den sædvanlige lalleglade optimisme: Vi skal have IC4 togene til at køre igen. 😃
Ja ja, man kan da spænde okser foran dem.
"den der ager med stude, kommer også frem"
Hvad med at gøre tingene rigtigt.
Det er utroligt dårligt håndværk der præsteres af diverse politikere.
Det ser ud til de har en sjælden evne til at købe skrammel. Toge der ikke kan køre, helikoptere der ikke kan flyve, Overvågningsdromer der heller ikke kan flyve, militærkøretøjer der ikke kan køre.
Det havde været billigere at købe attrapper. De kan heller ikke bevæge sig.
Det kan da ikke kræve den helt store ledvogtereksamen at indføre en passus i kontrakten, at det materiel man køber, skal opfylde behovet om transport istedet for udelukkende at focusere på det tekniske.
Det vi naturligvis har brug for, er højhastighedstog som andre lande har.
Kan man ikke lave sådan nogen i Randers?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.