2tilføjet af

Det papirløse samfund 2015

Det er ganske vist !
Claus Hjort Frederiksen tonede frem på TV-skærmen og med vanlig følelseskulde forklarede han, at det er regeringens plan, at al kommunikation med det offentlige skal ske over nettet fra år 2015.
Hvad er den mand dog lavet af❓Er han ganske enkelt dum, eller er han virkelig så blottet for empati, som han giver indtryk af❓Det synes næsten ikke muligt.
Nå ja, måske er det hans redningsplan for DF, som nu ganske givet dukker op som trold af æske (nej, det er ikke nogen hentydning til Pia K's udseende) og giver dem mulighed for at spille kortet som de svages beskytter - så kan vi vel alle vurdere, om vi tør tro på DF denne gang.
Hvorfor i alverden skal det være så ultimativt ?
Hvorfor kan man ikke bare etablere muligheden for alle de af os, der ikke gider spilde tiden i ventekøer, men hellere vil gøre den slags via PC, og så lade det "sive igennem" efterhånden som "de gamle" (dvs. mig og min bror) er væk❓- Det varer jo alligevel ikke så længe 😉
Jeg skal såmænd nok klare mig, men jeg har altså en bror, der aldrig har set det store lys i PCerne, og han vil da være en del af B-holdet.
Men værre end A-hold og B-hold, det er følelsen af at være mindreværdig, og det synes jeg altså ikke at selv Claus Hjort Frederiksen kan være bekendt.
Og hvordan er det med financieringen❓Den aktuelle "ansvarlige" regering synes jo bestemt, at ethvert tiltag skal være financieret, før det sættes i værk. For dette tiltag var financieringen i hvert fald ikke på plads for et halvt år siden - men vi er selvfølgelig også gået ind i valgkampen nu.
http://www.computerworld.dk/art/115919/nu-bliver-det-svaert-at-vaere-pc-loes-i-danmark
Der er ingen tvivl om, at der på langt sigt er tale om en besparelse, men den slags kan altså gennemføres mere eller mindre "blødt".
tilføjet af

Det papirløse samfund 2015

Når nu Finansminister Klaus Hjort Frederiksen, blander sig i problematikken, må der være opstået et ønske, som der ikke tidligere har været.
IT sorterer normalt ikke under Finansministeriet.
Det er Udviklings- & Videnskabsministeren, som den opgave ligger under.
Så det lyder spændende, hvis der er noget på vej i den retning.
Skulle der være opstået en situation, hvor der fra Statens side er ønske om at fremtrylle midler til IT, er det noget som branchen kan kvitterer over for, ved at fremtrylle arbejdspladser.
tilføjet af

Hvis bare det var så vel :-)

Hvis du er i branchen, ved du også, at arbejdspladser indenfor IT er mindst lige så dyrt betalt som arbejdspladser indenfor forsvaret 😕
Der er tydeligvis behov for at forklare, at regeringen er sparsommelig - hvor håbløs den strategi end er 😃
Du husker sikkert de tre ny fregatter af Huitfeldt-klassen - samlet pris knap 6 milliarder. Desværre er der kun mulighed for at bemande 2 af de tre - af sparehensyn, gudhjælpemig. Så hvis ikke det lykkes vores ny forsvarsminister at prakke Nato den tredie fregat på, bliver den nødt til at ruste op - er det oprustning eller nedrustning ?
Dvs. 1,6 milliarder smidt lige ud i søen.
Claus Hjort Frederiksen forklarede vidt og bredt om de besparelser, som det aktuelle forslag om det papirløse samfund ville indbringe - uden et eneste ord om, hvilke omkostninger der er ved at få diverse hjemmesider til at fungere fornuftigt, uden en tanke for den enorme byrde, som undervisningen af de gamle er og uden at snakke økonomi på kort sigt i projektet.
Naturligvis har manden ret i, at på langt sigt er der penge at spare, bl.a. på porto, men på kort sigt ?????
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.