4tilføjet af

Det er ikke altid kunden har ret!

Der findes mange debatter, udsendelser og fortællinger om butikker, restauranter, rejsebureauer osv. der ikke tilfredsstiller kundernes behov. Modsat er det sjældent vi for "lov" til at fortælle om de mange "skide" iriterende, dumme, urimlige og til tider provokerende kunder. Vi er alle kunder mange forskellige steder, og der er sikkert ikke mange af os der kan skrive under på, at vi er pragteksemplarer, når det handler om, at opfører sig ordentlig og venlig, når vi til tider går stresset på indkøb, spiser på restaurant efter en "lortedag" osv. så skal der nogle gange ikke så meget til før vi hidser os op, og behandler betjæningen urimeligt. Jeg arbejder selv i restaurationsbranchen, mange år i restauranten som tjener, men det er ikke et tilfælde at jeg har trukket mig tilbage i køkkenet. Nogle kunder/gæster tror ligefrem at de ejer restauranten når de kommer ind, deres sure blikke allerede når de træder ind af døren, som om en eller anden havde "tvunget" dem derind, de kigger og venter kun på et eller andet de kan kritiserer, og det er alt fra "hvorfor har i ikke 0,5l sodavand, hvorfor har i ingen "dagens middag" nu?, nej desværre, men andre 25 retter på kortet. Folk som kommer ind, og absolut skal sidde sig lige nettop ved det eneste bord der ikke er ryddet af endnu. Når restauranten er fuld og man har travlt, mangler mange kunder situationsfornemmelse, de snakker og fortæller om deres ferie, privatliv, indkøb, tanter, moster osv. (og hvad rager det mig), telefonen ringer, og andre gæster sidder lige ved siden af og venter på at blive betjent. Men Hr. Andersen tænker kun på sig selv og plabrer videre. Så er det man på en pæn måde skal sige et øjeblik. Når man har gjort det 1000 gange tør man næsten ikke være flink og smilende og spørge kunder om noget mere, de forstår simpenhen ikke at svare kort. Folk der har bestilt bord til selskaber, og man har gået og pyntet op og dækket bord den halve formiddag kommer ind og får en ny idé. Der skal stilles om på bordene, for nu skal Didde side ved siden af Onkel Bent og familien fra Odder kan nu ikke sidde sammen pga. en skilsmisse osv. og vi glemte lige at tælle os selv med da vi bestilte. Folk kan heller ikke forstå at det nogle gange kan tage lidt længere tid at forberede deres mad, når nu restauranten er fuld af mennesker, og deres selskab på 6 personer, har bestilt 6 forskellige forretter, 6 forskellige hovedretter og desserter, hvilket er 18 forskellige retter. Det kan bare ikke komme ind på bordet i løbet af 2o minnutter, hvis det skal være ordentligt. Især ikke når den ene vil have byttet om på sauce, den anden på grøntsager, og den treide vil have pommes i stedet for bagt kart.ingen nødder i dit og citrus i dat osv. (hvad folk ikke alt er allergiske overfor nu om dage, det drømmer i ikke om) man skal altså bruge tid på at kigge på køkkenbonnen op til flere gange. Retterne på menukortet ligger på rygraden som de står på kortet. Familier og deres børn. De slæber barnevogne, klapvogne, legtøj osv. med ind. Det flyder ofte rundt på gulvet i halvdelen af restauranten, og man skal passse på ikke at falde over det. Servietter, den brune sovs osv. Det ligner jeg ved ikke hvad når de har forladt bordet. Tror ikke der er mange tjener der har meget tilovers for børn på restaurant. Nogle gæster tror man har afsat op til flere timer på at de skal holde deres fest på stedet. De er måske 20 personer der skal have en 3 retters menu og hjem og have kaffe. Hvor svært kan det være. Men, nej de kommer og ringer op til flere gange og skal høre og fortælle og hvad ved jeg, holde samtaler og fortælle om bordkort osv. Tror de ikke vi har styr på det da, efter 43 år. på samme sted?? Folk på hotelværelser kommer promte, hvis ikke deres tv, fluks går i gang når de bare kigger på fjernbetjæningen, så kan man igen bruge tid midt i serveringen på at gå over og tænde på kontakten "nååå, ja det havde jeg ikke lige set"... Jamen, forfaen... Det sku ikke altid nemt med kunderne. Jeg selv er nok den væreste gæst. Når jeg går ud og spiser (hvilket jeg næsten ikke gør mere), er det noget at klage over 3 ud af 4 gange (gør det ikke, kommer bare ikke igen, med mindre det er over kanten). I er sikkert mange derude som arbejder i butikker og andre steder der har nogle historier om "de skide" kunder. Kunne godt tænke mig at høre nogle af dem. Hvem ved, måske man kan genkende sig selv, og ændre adfærd næste gang man går ud i byen eller ringer til håndværkeren.
tilføjet af

Øøh...

Har Du aldrig hørt om afsnitsinddeling eller bare linieskift for at det ikke skal være een stor klat bogstaver ❓
tilføjet af

Øøh...

Jo du har ret,tror tastaturet løb af med mig.
Sorry. Skal ikke ske igen.
tilføjet af

Det er ikke altid kunden har ret!

Der findes mange debatter, udsendelser og fortællinger om butikker, restauranter, rejsebureauer osv. der ikke tilfredsstiller kundernes behov. Modsat er det sjældent vi for "lov" til at fortælle om de mange "skide" iriterende, dumme, urimlige og til tider provokerende kunder. Vi er alle kunder mange forskellige steder, og der er sikkert ikke mange af os der kan skrive under på, at vi er pragteksemplarer, når det handler om, at opfører sig ordentlig og venlig, når vi til tider går stresset på indkøb, spiser på restaurant efter en "lortedag" osv. så skal der nogle gange ikke så meget til før vi hidser os op, og behandler betjæningen urimeligt. Jeg arbejder selv i restaurationsbranchen, mange år i restauranten som tjener, men det er ikke et tilfælde at jeg har trukket mig tilbage i køkkenet. Nogle kunder/gæster tror ligefrem at de ejer restauranten når de kommer ind, deres sure blikke allerede når de træder ind af døren, som om en eller anden havde "tvunget" dem derind, de kigger og venter kun på et eller andet de kan kritiserer, og det er alt fra "hvorfor har i ikke 0,5l sodavand, hvorfor har i ingen "dagens middag" nu?, nej desværre, men andre 25 retter på kortet. Folk som kommer ind, og absolut skal sidde sig lige nettop ved det eneste bord der ikke er ryddet af endnu. Når restauranten er fuld og man har travlt, mangler mange kunder situationsfornemmelse, de snakker og fortæller om deres ferie, privatliv, indkøb, tanter, moster osv. (og hvad rager det mig), telefonen ringer, og andre gæster sidder lige ved siden af og venter på at blive betjent. Men Hr. Andersen tænker kun på sig selv og plabrer videre. Så er det man på en pæn måde skal sige et øjeblik. Når man har gjort det 1000 gange tør man næsten ikke være flink og smilende og spørge kunder om noget mere, de forstår simpenhen ikke at svare kort. Folk der har bestilt bord til selskaber, og man har gået og pyntet op og dækket bord den halve formiddag kommer ind og får en ny idé. Der skal stilles om på bordene, for nu skal Didde side ved siden af Onkel Bent og familien fra Odder kan nu ikke sidde sammen pga. en skilsmisse osv. og vi glemte lige at tælle os selv med da vi bestilte. Folk kan heller ikke forstå at det nogle gange kan tage lidt længere tid at forberede deres mad, når nu restauranten er fuld af mennesker, og deres selskab på 6 personer, har bestilt 6 forskellige forretter, 6 forskellige hovedretter og desserter, hvilket er 18 forskellige retter. Det kan bare ikke komme ind på bordet i løbet af 2o minnutter, hvis det skal være ordentligt. Især ikke når den ene vil have byttet om på sauce, den anden på grøntsager, og den treide vil have pommes i stedet for bagt kart.ingen nødder i dit og citrus i dat osv. (hvad folk ikke alt er allergiske overfor nu om dage, det drømmer i ikke om) man skal altså bruge tid på at kigge på køkkenbonnen op til flere gange. Retterne på menukortet ligger på rygraden som de står på kortet. Familier og deres børn. De slæber barnevogne, klapvogne, legtøj osv. med ind. Det flyder ofte rundt på gulvet i halvdelen af restauranten, og man skal passse på ikke at falde over det. Servietter, den brune sovs osv. Det ligner jeg ved ikke hvad når de har forladt bordet. Tror ikke der er mange tjener der har meget tilovers for børn på restaurant. Nogle gæster tror man har afsat op til flere timer på at de skal holde deres fest på stedet. De er måske 20 personer der skal have en 3 retters menu og hjem og have kaffe. Hvor svært kan det være. Men, nej de kommer og ringer op til flere gange og skal høre og fortælle og hvad ved jeg, holde samtaler og fortælle om bordkort osv. Tror de ikke vi har styr på det da, efter 43 år. på samme sted?? Folk på hotelværelser kommer promte, hvis ikke deres tv, fluks går i gang når de bare kigger på fjernbetjæningen, så kan man igen bruge tid midt i serveringen på at gå over og tænde på kontakten "nååå, ja det havde jeg ikke lige set"... Jamen, forfaen... Det sku ikke altid nemt med kunderne. Jeg selv er nok den væreste gæst. Når jeg går ud og spiser (hvilket jeg næsten ikke gør mere), er det noget at klage over 3 ud af 4 gange (gør det ikke, kommer bare ikke igen, med mindre det er over kanten). I er sikkert mange derude som arbejder i butikker og andre steder der har nogle historier om "de skide" kunder. Kunne godt tænke mig at høre nogle af dem. Hvem ved, måske man kan genkende sig selv, og ændre adfærd næste gang man går ud i byen eller ringer til håndværkeren.


Det Gider Jeg Simpelthen Ikke At Læse.
Og Det Er Der Sikkert Mange Andre Der Heller Ikke Gider
😮 [???]
tilføjet af

Det er ikke altid kunden har ret!

kender det godt fra min tid i butik.
jeg brugte meget http://haderkunder.dk/ mange sjove historier der inde
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.