7tilføjet af

Det bedste digital-kamera til omkring 2000-2500,-

Hvilket digitale kamera skal jeg vælge til en pris på ca. 2000-2500,-???
Jeg har kigget lidt på følgende Canon PowerShot A300
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=13628
Det skal fungere godt og have alt det man forventer af et digital-kamera: lcd-skærm, kunne oplades, tage gode billeder osv. osv.!
tilføjet af

digitakkamera

Prøv at se på edb-priser.dk, eller kelko som du finder på msn, der kan du søge på prisen og opløsning(mindst 3 mpx)for skarpheden, der er nok til at blive forvirret af, du kan også se befro.dk, de bor i Aarhus men er en netshop, de er vældigt flinke til at hjælpe, og nu er kameraerne ved at blive rimelige i prisen, Trust er det billigste og er i mange forskellige prisklasser, jeg har selv et på 5mpx. og er godt tilfreds.
tilføjet af

Mere end nok

Jamen 5 Mega pixels er da godt hvis man skal lave store forsørrelser til at hænge på væggen.
Til almindelige billeder i fotoalbummet er 3 Mega pixels alt rigeligt!
tilføjet af

Konica

Hej
Jeg har købt nyt kamera i april, efter at have forhørt mig hos japan foto , så gik jeg hjem og kikkede på edb priser ,og fandt til sidst frem til shopman.dk
hvor det kamera jeg ville have var billigst .der gik kun en god uge inden jeg stod med det i hånden
så shopman .dk kan jeg godt sige god for
kamere hedder konika kd-420z
tilføjet af

En relativ vurdering

Du skal vide, at jo flere pixel du kræver (højere opløsning), jo mere hukommelse og batteri kræver det.
Hukommelseskortet kan købes efter behag, og husker billederne, også når batteriet er fladt.
Men noter også, at digitale kameraer med LCD skærm er enormt strømkrævende. Genopladelige batterier er derfor et must. Og for dem gælder det, at man er nødt til at oplade disse, inden brug, da de hurtigt taber strøm efter opladning - uanset man bruger dem eller ej.
Digitalkameraer er i øvrigt "sløve", fra man har trykket den af, til billedet bliver opfanget af kameraet.
På det område er det gammeldags film-kamera svært overlegen.
tilføjet af

Bilka

nu er det for sent jeg svarer, men Bilka kører et knald godt tilbud på et eller andet kamera til 1949, jeg har set flere på stranden, der har brugt det og en svoger, det er på 5MPixels og kan også optage filmklip. Det kører med Secure Digital FlashRAM, hvoraf du kan få 256MB af slagsen for kun 306kr incl fragt og andre omkostninger på BJ Tradings online salg.
Det er nemt at betjene.
Køb det før din oldemor!
tilføjet af

her er nogle links der tester digital kamera

digitalmagasinet.dk
www.akamera.dk
tilføjet af

Guide til kamera

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.