39tilføjet af

Danmarks indsamling 2009

Jeg må sige det er utrolig flot af vores lille land at indsamle 75 millioner kr.
- Men når det er sagt må jeg sgu sige jeg også godt kan blive lid harm, når jeg sidder og ser billederne derfra.
1) De stakkels mennesker i Afrika, må efterhånden også snart tage lidt ansvar for dem selv.
Lade vær med gang på gang og føde børn til sult og elendighed. Hvad nytter det at skal have 6 børn, når man ikke engang kan give de 2 af dem mad.
Så må nogle af alle de millioner bruges på noget undervisning i sex - og man må lære manden at trække sig ud "inden han kommer".
Undskyld mig.....Jeg kan bare blive harm over de bliver ved og ved med at føde børn, og stadig skal vi hjælpe til.
Hvornår laver vi en indsamling HERHJEMME : HJÆLP VORES EGNE ÆLDRE I NØD - så de kan få en værdig afslutning på deres liv.
Istedet for at blive plukket for hver en krone, i sindssyg dyr mad fx.
Jeg hjælper gerne andre.... men vores egne skal fanme have det godt FØRST.
tilføjet af

Danmarks indsamling 2009

75 millioner, og så siger de krisen kradser? Min bare r..!
Er helt enig med dig, kunne godt tænke mig en sådan indsamling, men tror sgu ikke der vil komme så meget som en femmer ud af det. Der er ikke prestige i at være gammel :-)
tilføjet af

Småligheden hersker

Ja det er da også for galt, at sultne får et liv. Ret meget mere får de jo heller ikke.
Grunden til de føder så mange børn er, at børnene skal kradse ind til familien. Ergo jo flere børn, jo mere bliver der kradset ind.
Det kan du så komme med gode argumenter imod, men det tror ærligt talt de sultne er pisse ligeglade med. Det er dem, der sidder i saksen og ikke dig.
Ang. de ældre. Hvor elendigt er det egentligt de har det? Ikke at de sikkert ikke kunne få det bedre, men standarden er jo ikke specielt lav.
tilføjet af

Så har du

sikkert givet et pænt beløb til indsamlingen?
Eller sidder du med en dårlig smag i munden?
tilføjet af

Det er da nærmest pinligt med 75.000.000

Hvor mange penge brugte krise-kradse-danmark på julegaver? Jeg tror nu vore egne får først.
Vi har samlet ind til det Afrika hvert år hele min levetid. Hvorfor er der så ikke sket noget? Det ikke fordi det er en god forretning hvor fortjenesten er noget vi holder for os selv vel? Og det i virkeligheden kun er smuler og varm luft vi sender dem?
tilføjet af

Følg lidt med.

Hvis du havde fulgt med i går, ville du vide at nogle af pengene, skal bruges til sexualundervisning og brug af kondom for bla. at undgå aids og andre kønssygdomme.
Og så gad jeg godt at se en afrikaners ansigtsudtryk, hvis vi viste ham hvordan de ældre lever herhjemme og vi så kalder det for "ældre i nød". Tror han ville kalde det "et liv i lukusus". Så der kan du vist ikke sammenligne de to grupper.
Men du mener åbenbart, at et dansk liv er mere værd end et afrikansk liv. ?
tilføjet af

Din misforståelse

"Grunden til de føder så mange børn er, at børnene skal kradse ind til familien. Ergo jo flere børn, jo mere bliver der kradset ind."
Mennesket har en sexdrift medfødt og den bruges.
Det hjælper heller ikke at specielt afrikanske mænd flygter fra kvinder, børn og den ældre familie, til europa.
Der skal lokal hjælp til selvhjælp til.
tilføjet af

Ikke mange plejehjem for 75 mil

Ja vi andre skal nok få først, ingen tvivl om det. Og selvom det lyder som mange penge, så får man ikke mange plejehjemspladse for 75 mil. De er hurtigt brugt på drift og pleje af de gamle.
tilføjet af

Det er nemlig rigtigt

Bistand fastholder bare de mennesker på et stade hvor de bare sidder på deres flade og tager imod, igen og igen....afrika er som et bundløst hul....spild af penge... 🙁
tilføjet af

Nåh okay

Afrikanske mænd er bare liderlige i ekstra svær grad. Nåh ja da.-
Der fik du lige knust antropologernes forskning, med en sætning på 8 ord og et punktum.
Flot, men synd for antropologerne.
tilføjet af

Jeg er træt af alle de indsamlinger

og giver ikke en krone til noget som helst mere.
Vi kunne som du skriver starte en indsamling til alle de boligløse, forbedring af skoler og hospitaler - men nej, der er mere prestige i at sende penge til de sorte, penge som man i virkeligheden ikke ved hvor havner.
Nogle hos magthaverne, det er før sket.
VI HAR INGEN FINANSKRISE I DANMARK, DET HAR DANSKDERNE BEVIST NU 😉
tilføjet af

mener du at Danamrak

er forpligtiget til at holde røven oppe for hele verdens befolkning ?
tilføjet af

Jeg mener...

at de lande der har mulighed for det, skal hjælpe andre lande i nød.
Ja, faktisk mener jeg, at man er forpligtet til at hjælpe andre.
tilføjet af

Er glad for

Jeg er glad for jeg faktisk fik startet denne "debat"...
For jeg kan se jeg ikke er alene om mine holdninger/synspunkter.
Som en af jer skriver... Vi har år efter år efter år samlet ind til Afrika...
Er vi de eneste i denne verden der hjælper eller hvad...
Jeg ved godt Afrika er et STORTTTTT land.. men de har fanme fået mange mange mange millioner gennem årene nu - alene bare for os.
Og til "initialer"... Ja finanskrise i min bare r.. 😉
tilføjet af

Nej

Men til julegaver brugte vi mere end en mia, så det var ikke meget der talte om plejehjem. Jeg talte om "vore egne".
tilføjet af

De er i gang

Seksualundervisning er jo netop også det mange af pengene går til. Der bliver undervist i kønssygdomme og graviditet og hvordan du undgår disse. Men det er jo klart at når der ligger folk rundt omkring og dør af sult, så bliver man nødt til at priotere i det øjeblik - Hvad er vigtigst? Mad eller kondomer?
Men når man så på et tidspunkt har fået hungersnøden under kontrol, har fået byget huse, skoler og hospitaler, kan man begynde at bruge tid og penge på seksualundervisningen og uddelingen af kondomer. Men som sagt bliver man nødt til at gøre noget ved de livstruende problemer før man kan gøre noget ved de andre ting.
Men udover det, så er der mange af familierne der bliver nødt til at få mange børn så de kan hjælpe dem i dagligdagen. Mange af børnene dør også, så derfor bliver de nødt til at "producere" en masse, for at være sikker på at have nogen tilbage.
Jeg siger ikke at dette er ideelt eller i orden, men det er sådan virkeligheden er for mange fattige familier.
tilføjet af

75 millioner er ikke en skid

Specielt ikke når man ser på hvad pengene går til:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=206&posting=226586#226586

Hvad er 75 millioner? Absolut INGENTING.
Til sammenligning kan vi se på DRs nye koncerthus der kostede 1,6 milliarder kroner. 75 millioner svarer således til 0,047 stk koncerthus.
Stein bagger har svindlet for 1 milliard kr. Dvs 5 millioner danskere formåede at bidrage med et beløb svarende til sølle 7,5% af hvad én mand formåede at svindle for.
tilføjet af

Når pengene frem?

Når det visse steder i afrika er en udbredt opfattelse at sex med en jomfru kan kurere en mand for aids, skal du nok ikke regne med at de har styr på prævention.
De skal have noget hjælp for at komme videre for lige nu har de ikke selv ressourcer til det. Det er ligesom at sige: holf kæft hvor var de stenaldermennesker dumme at de ikke bare opfandt en vaskemaskine! Eller et mere nutidigt eksempel, hvor må vi danskere være dumme når vi ikke er lige så langt fremme teknologisk, som japanerne!
Men min kæreste som er afrikaner, en veluddannet en af slagsen, sidder og ryster på hovedet over alle de penge som godtroende danskere sender sydpå. Han mener ikke at disse penge nogen siden når frem til dem der har brug for dem.
Så kan man jo tænke lidt over det...
tilføjet af

jamen de har

hele den vestlige verden inklusiv Amerika da gjort de sidste 30 år.Afrika er et bundløst hul i jorden.Deres regeringer snupper alle pengene og indsætter dem på egne konti og deres koner har designer tøj på og er altid overvægtige.DE har sågar rød til våben også.....
tilføjet af

det ser jo altid

godt ud med royale og kendte ved indsamlinger.Aids indsamlinger er for skuespillere og deslige,der er rigtigt gået sport i det.
tilføjet af

Liderlig !.

Handler vel snarere om uvidenhed fra den Største del af den Afrikanske befolkning !.
tilføjet af

Kunne jo også være.

Den Røde bærme der hvert år laver de store indsamlinger, ikke bruger pengene som hjælp til selvhjælp til den Afrikanske befolkning !...... hvis Afrika pludselig blev uafhængig af "fattighjælpen" ville den gyldne industri de Røde har med "at redde verden" jo miste sin eksistensberettigelse, og de tusinder "frelste" ville være arbejdsløse !...... så enkelt og bizart kan de også være !.😕
tilføjet af

Sikke da noget fordrukkent sludder

Gå du en tur rundt og se hvis lommer, pengene ligger i. Hvem tror du tjener på u-landshjælp? De der arbejder i projekterne til 6.500 om måneden eller leverandøren af fabriksfærdige det ene og det andet?
Tænk dig nu godt om, inden du svarer. Indlægget bliver stående, så du har tid nok.
tilføjet af

stiriliser kvinder ved det 3 overlevende barn

så er der ikke nogen der behøver at trække sig ud af noget.
Da mange af Afrikanerne har flerkoneri, kan en mand godt få en stor familie alligevel.
Hvorfor hjælpe dem med at overleve
og så brokke sig over at der overlever for mange?
i er skide forvirrede.
tilføjet af

kom nu ikke for godt i gang

Hvis de bliver mindre korrupte, talrige og mere produktive,
Kan de udkonkurrere os i mange ting om mindre end 20 år.
Blandt andet med svinefarming og landbrugsprodukter,
industrien vil nok tage lidt længere.
tilføjet af

det gælder jo om at gøre dem afhængige

så de ikke udkonkurrerer os synder og sammen
du tror da ikke at nogen giver gode penge ud,
uden at få noget for det.
tilføjet af

er der overhovedet nogen måde man kan kontrollere

Hvad pengene går til?
Og hvem kontrollerer det?
Hvor stor procent går til administration?
Jeg ville da gerne dele nogen penge ud
hvis jeg fik nogle fede procenter ud af det.
tilføjet af

Brug det på de ældre & børnene på Grønland!

Dér vil de gøre gavn, og ikke blot som at p**** i bukserne - først er det varmt, og derefter koldt & klamt!!!!!!!!!!!!
tilføjet af

Hvem er-

-antropologerne?
hvis du følger lidt med i den virkelige verden, så er Afrika et af de steder hvor AIDS er mest udbredt. Gæt lige hvorfor.
De har de fleste råstoffer; hvorfor driver de det ikke videre?
tilføjet af

Hjælp til selvhjælp

Hvorfor ikke hjælpe dem med praktisk erfaring, og et pengebeløb som vil være relevant til deres nye viden. Tror i ikke det ville gøre mere gavn?
tilføjet af

hurra !!!!

det var da godt at danskerne fik samlet 72 mill. ind. så er der lidt flerre penge til våbenindustrien, hurra for det. naive danskere,
tilføjet af

Inden for

Rigsfællesskabet er der børn som sulter, og de er danske statsborgere. Vi overtræder oveni købet FN`s børnekonvention og det er i Grønland. I Nuuk samler børn madrester i containere, har selv set det..😖
M.v.h
Nb! Men der er noget der hedder political corectness ved du nok, og så bliver det sværere at feje for egen dør først.?😉
tilføjet af

alle de såkaldt

u-lande, burde fandenme logisk set, snart være rigere end vesten.. men nej,.
Grunden: Afrika er en pengemaskine.
Forklaring:
Nødhjælpsorganisationerne er infiltreret af regeringerne, og når en nødhjælpsorganisation modtager f.eks. 50 millioner, det første de gør er, at bruge 5% af det fulde beløb på at give dem en smule nødhjælp, så det ser ud som om at det faktisk virker,. Og så giver den staten et vist beløb, vel omkring 20% af det indsamlede, som staten kan lave mere krig for vha. F.eks. Mugabe etc,. Som modtager pengene til sine guerillaer.
Og så laver mug-abe lidt mere rav i den, så vesten får endnu mere ondt i røven over de stakkels sultne afrikanere, og så bliver der lavet en lille reklame for omkring 0,5% af det tidligere indsamlede beløb, og vupti! - der kommer igen 50 millioner i kassen, selvom nødhjælpsorganisationerne kun brugte 25,5% (principielt beløb) på at lave lort i den for at kunne få yderligere 74,5% af det indsamlede i kassen,. sådan har det stået på i 70 år.. utroligt at folk ikke gennemskuer dem.
Så lad være med at støtte de forrædere.. jo flere penge de får, jo mere sulter afrika, det lyder sygt, - Men det er det også.
tilføjet af

Tænk nu efter !.

Når de Røde får delt alle millionerne ud, og der er købt våben for dem.......... så starter en ny krig, og så kan de frelste røde lave en indsamling igen næste år der er meget større end den her !....... hvem gavner disse indsamlinger mest ?.
tilføjet af

Sludder ?.

Er det ?...... for få år siden var stormufdi Jørgen poulsen på skærmen med en klagesang om at Danskerne ikke var så gavmilde længere, og det resulterede i at Røde kors måske var nødt til at fyre folk hvis ikke befolkningen ændrede lysten til at betale !................. og netop Røde kors er nogle røvhuller der er ude fra katastrofeområder lige så snart pressen er væk....... tænk lige over den !.
tilføjet af

Hvem ejer våbenfabrikkerne?

Hvem ejer diamantminerne og jorden øvrige ressourcer? De røde? De lokale? Tænk nu!!
tilføjet af

Zimbabwe

Var et land der flød med mælk og honning, i ordets bogstaveligste forstand !...... indtil den sindsyge diktator Robert Mugabe,og hans såkaldte krigsveteraner, godt støttet af den Røde bærme i vesten fik jaget de hvide farmere ud, eller fik slået dem ihjel...... for at Mugabes folk kunne overtage jorden og farmene !.
I dag sulter befolkningen i Zimbabwe, og der er ikke noget synligt håb i udsigt........... så ja !.... i Røde støtter altid den gode sag !....... føj for Fanden !.
tilføjet af

Den bedste hjælp er 'gratis'

Det kræver blot at vi lader være med at blande os og udnytte kontinentet.
tilføjet af

spørgsmal til debat:

Øøø.sad i lørdags og så dr...da konen stillede et godt spørgsmål: er vi de eneste der samler ind ( gør tyskland .norge .sverige. og alle de andre i eu. ikke også for så må det det da blive til mange penge???)Øøø det ved jeg s.. da ikke har aldrig hørt om det.
Gør de.???? og skal der betales skat af de penge der bliver samlet ind?????????
tilføjet af

ja det gør de da..

og ikke alene det.. alle EU-stater giver yderligere 0,5% - 1,0% af deres brutto national produkt.. det har stået på i 70 år.. derfor mitovenoverstående indlæg..
det er ét stort fupnummer der er så smart, at det kan stå på i uendelighed, uden folk brokker sig, lidt ligesom demokratiet..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.