24tilføjet af

Dankort gebyrer pr. kassebon kr. 0,50 - drop det kort

Vi skal bare lade værre at bruge det.
Så lægges der så meget pres på Dem, at noget går galt.
tilføjet af

Jep

Fremover må der hæves til en måneds forbrug i kontanter.
(Men så kommer der vel gebyr på at bruge RIGTIGE penge)
tilføjet af

tilføjelse

mit problem er ikke så stort, alle pengene skal gå til regninger nu, hvor jeg bliver husejer :)
tilføjet af

Gebyrer alle vegne!

Først bliver vi påduttet en eller anden form for ydelse som er gratis - her drejer det sig om dankortet.
Når ordningen så bliver populær og kører tilfredsstillende, lægges der gebyr på. Sådan har det været med alt siden gebyrtyrraniet begyndte, og sådan vil det fortsætte.
Gebyrer er en smart måde legalt at trække endnu flere penge ud af lommerne på folk!
tilføjet af

dankort det

mest irreterende kort.Kender i ikke det med at man står i en 150 meter lang kø.Også bryder deres pisse dankort terminal ned,og ikke ret mange folk nu om dage ejer formen for kontanter,når de er ude og handle.Så kommer de slæbende med den eneste fluesmækker de har i hele butikken til 15 kasser.Og det værste ved det, er at der ikke er en enste af de kassedamer der aner hvordan den fungere.
Fat det nu mennesker hæv penge i banken.det er meget nemmere og hurtigere.
tilføjet af

Enig...

Jeg er enig i dine betragtninger og jeg har ikke i sinde at blive flået mere end højst nødvendigt af de grådige banker.
Jeg betaler KUN med kontanter og hæver i ny og næ, har skiftet bank fra den danske bank til skandia (der heller ikke er helt gebyr-fri, men jeg sætter i det mindste ikke så mange penge til).
Jeg vil pensionere mine Dankort til Januar idet jeg forventer enten at:
1. folk ikke benytter deres dankort så meget som før, hviklet jo vil betyde at gebyrindtægterne falder for bankerne og så bliver de jo nødt til at hæve gebyrene
2. folk er pisse ligeglade og fortsætter med at bruge deres dankort og fortsat bliver flået af bankerne, således at banker jo har success med at pådutte folk en monopol gebyr uden særlig modstand. Dette vil sikkert føre til forhøjet gebyrer for at "forbedre systemet".

Stort tak til Bent Betjentsen for at sæleg de danske forbrugere ud til bankerne, men det er hvad man får når man sætter en politimand til at varetage økonomiministeriet.
tilføjet af

Øh . . .

Jeg ved ikke, hvor du kommer fra, men her hvor jeg bor, er der ingen forretninger med 15 kaser, der kun har fluesmækker!
tilføjet af

bilka

obs
lidl
føtex
men så heller ikke nødvendig vis 15 kasser,men det er sku da irreterende at folk ikke kan finde ud af at have kontanter på sig.
og det er især galt her op til jul hvor terminalerne bliver overbelastet.Hvilket bare beviser at systemet ikke fungere optimal, taget i betragtning af dens alder.
tilføjet af

I hvilken bank????

der er efterhånden så forsvindende få fillialer, da alle efterhånden gør deres bankforretninger over nettet for at spare penge, at man skal kigge meget langt efter een, og du skal huske kun at hæve i automaten indenfor åbningstiden, ellers vanker der flere gebyrer.
du kan ikke undgå at have en konto (som koster penge i form af gebyrer), hvis du gerne vil have din løn udbetalt.
og rentemarginalerne er ikke blevet mindre selvom renten er blevet det.
derudover kræver det snart uddannelse indenfor såvel jura som revision, hvis man skal gennemskue pengeinstitutternes produkter, og konkurrencen synes ikke at være specielt hård.
og hvis man så endelig skal låne penge til noget, for mig indlysende, fornuftigt... en bolig. ja så kan det ikke lade sig gøre.
når en bank ikke vil låne penge ud, hvad lever de så af???
GEBYRER!
tilføjet af

Altså

Det er irriterende at folk ikke kan finde ud af at have kontanter på sig, skriver du. Det er ski da derfor vi har et dankort for at undgå det og så er det jo altså ikke folks skyld at dankort terminalen ikke virker. Man kan da ikke tvinge folk til at bruge kontanter.....
tilføjet af

Butikkerne, ikke bankerne

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det ikke er bankerne der kommer med det nye gebyr vedr. brugen af dankort.
Det er butikkerne der nu bliver frit stillet, om de vil sætte gebyret på, ved brugen af dankort...
Men de butikker der vælger, ikke at sætte gebyret på, eller de butikker, hvor for få så vælger brugen af dankort, mon ikke de bare lægger det oven i prisen på varerne? Og så er det jo lige pludseligt alle der kommer til at skal betale det.... dankort eller ej.............
tilføjet af

Den forstår jeg slet ikke!

I hvilken Bilka, Lidl eller Obs (som nu hedder Kvickly Extra) har man kun en fluesmækker! Den tror jeg ikke på, De har sq da en dankortterminal ved hver kasse!
tilføjet af

Både og

Godt nok må butikkerne selv bestemme om de vil lægge gebyr på, men de skal betale til PBS for transaktionerne. Og hvorfor skal butikkerne betale? de bryder sig lige så lidt om dette nye system som os kunderne gør, plus de skal ud og investere i nye terminaler, da de gamle ikke kan blive ved med at burges.
tilføjet af

Kære kone..du har misforstået

Det der blev omtalt var, når terminalen går ned ....og eneste udvej er fluesmækkeren, så var der bare en enkelt til deling ved samtlige kasser.
Jeg har aldrig selv været ude for svigt i den retnig, hver i Bilka, Obs...Brugsen eller Irma....men selvfølgelig kan det da forkomme selv det vist hører til sjældenheder
tilføjet af

KÆMPE SKANDALE

Efterhånden har det nye Dankort udviklet sig til en kæmpe skandale.
- Ingen foto på det nye kort. Dermed kan Dankort ikke mere bruges som ID kort.
- Hastigheden på at få godkendt en transaktion i butikkerne er blevet væsentlig forøget.
- For det lort skal vi forbruger nu til at betale 0,50 øre pr. transaktion.
Jeg synes ganske enkelt at bankerne burde skamme sig. De ripper os nok i forvejen med høje gebyr og andre omkostninger.
Det er kun fordi bankerne kan se en kæmpe forretning i, at vi forbruger skal til at betale for vores brug af Dankort. Hvis jeg bare fik 0,01 øre hver gang en dansker bruger sit Dankort, så vil jeg være rigtig glad.
Jeg håber at vores Erhvervsminister eller Forbrugerstyrelsen snart får stoppet denne skandale.
tilføjet af

Vi forbrugere kan gøre en forskel

Vi boede i Sverige i en del år.
I begyndelsen af 90-erne prøvede de svenske banker det samme - altså indføre et gebyr for anvendelse af Dan-kortets svenske udgave.
Alle hævede kontanter og betalte IKKE med kortet.
Efter ca. 14 dage opgav bankerne forsøget.
De har ikke prøvet senere.
Jeg vil hermed opfordre alle til at gøre som svenskerne: drop betaling med Dankort
tilføjet af

der er sku

da forskel på en dankortterminal og en fluesmækker
tilføjet af

På den anden side....

Hvor mange gange om ugen bruger du dit dankort?
Jeg bruger mit ca. 3-4 gange om ugen, fordi jeg så hæver rigeligt, så jeg altid har kontanter i min pung, så hvort dyrt er det så 1.50 - 2.00 kr. om ugen, det tror jeg at de fleste kan klare, ikke?
:-) :-) :-)
tilføjet af

på beløbet

jeg ved nu ikke.... når jeg er ude og handle, så bliver det: "på beløbet tak!" og en indkøbstur kan kan da godt strække sig over et par butikker.... Jeg ved ikke hvor tit jeg bruger det, men mon ikke der er mange der har det lige som mig?
tilføjet af

Til Marianne

Ja, den har jeg misforstået, undskyld. Jeg har nu heller aldrig oplevet sådan noget, højst at transaktionen har taget lidt lang tid.
tilføjet af

dankort terminaler, og nedtur

Håber en eller anden hackergruppe, får øje for en opgave med tiden. ( nej det sagde jeg vel ikke og griner )
lol
tilføjet af

skab kaos i banken i januar

Jeg vil gerne opfordere alle til at besøge banken på mandag og spørge hvad det koster at hæve ved skranken spørg om du kan få lavet dit dankort om til en bankbog men sørg for at få personlig betjæning hvergang du skal hæve penge og kun i banken der er nemlig ikke nok personale
tilføjet af

Bankerne er grådige og glemsomme, som Bendt

Bankerne har åbenbart glemt hvor dyrt det er når deres kunder hæver penge i banken og bruger kontanter i stedet for Dankort, måske man skulle minde dem om det, ved at gå tilbage til kontanter igen, i en længere periode, mindst en måned, gerne længere.
I 2003 ville bankerne opkræve 50-100 millioner via gebyr på Dankort transaktioner, men med det valgte gebyr og den store mængde af transaktioner der foretages, må noget tyde på at de gode bankfolk er blevet en anelse grådigere !
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87447&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
I marts 2003 mente Bendt Bendtsen dette :
"
Danskerne skal fremover kunne vælge mellem et basis-dankort og et luksus-dankort, mener erhvervsminister Bendt Bendtsen.
Basiskortet skal være gratis at bruge for forbrugere og forretninger, mens luksuskortet med et chipkort, der er mere sikkert og indeholder særlige funktionaliteter, skal koste 50 øre pr. transaktion. Beløbet opkræves hos forbrugerne af butikkerne, og skal stå direkte på kassebonen.
"
Egentlig ikke nogen dårlig idé, bortset fra at hvis den var blevet til noget, så var der ikke nogen, der var gået over til chip-kortet, da der jo ikke er nogen fordele ved det...
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87471&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
tilføjet af

Bankerne er grådige og glemsomme, som Bendt

Bankerne har åbenbart glemt hvor dyrt det er når deres kunder hæver penge i banken og bruger kontanter i stedet for Dankort, måske man skulle minde dem om det, ved at gå tilbage til kontanter igen, i en længere periode, mindst en måned, gerne længere.
I 2003 ville bankerne opkræve 50-100 millioner via gebyr på Dankort transaktioner, men med det valgte gebyr og den store mængde af transaktioner der foretages, må noget tyde på at de gode bankfolk er blevet en anelse grådigere !
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87447&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
I marts 2003 mente Bendt Bendtsen dette :
"
Danskerne skal fremover kunne vælge mellem et basis-dankort og et luksus-dankort, mener erhvervsminister Bendt Bendtsen.
Basiskortet skal være gratis at bruge for forbrugere og forretninger, mens luksuskortet med et chipkort, der er mere sikkert og indeholder særlige funktionaliteter, skal koste 50 øre pr. transaktion. Beløbet opkræves hos forbrugerne af butikkerne, og skal stå direkte på kassebonen.
"
Egentlig ikke nogen dårlig idé, bortset fra at hvis den var blevet til noget, så var der ikke nogen, der var gået over til chip-kortet, da der jo ikke er nogen fordele ved det...
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87471&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
tilføjet af

Bankerne er grådige og glemsomme, som Bendt

Bankerne har åbenbart glemt hvor dyrt det er når deres kunder hæver penge i banken og bruger kontanter i stedet for Dankort, måske man skulle minde dem om det, ved at gå tilbage til kontanter igen, i en længere periode, mindst en måned, gerne længere.
I 2003 ville bankerne opkræve 50-100 millioner via gebyr på Dankort transaktioner, men med det valgte gebyr og den store mængde af transaktioner der foretages, må noget tyde på at de gode bankfolk er blevet en anelse grådigere !
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87447&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
I marts 2003 mente Bendt Bendtsen dette :
"
Danskerne skal fremover kunne vælge mellem et basis-dankort og et luksus-dankort, mener erhvervsminister Bendt Bendtsen.
Basiskortet skal være gratis at bruge for forbrugere og forretninger, mens luksuskortet med et chipkort, der er mere sikkert og indeholder særlige funktionaliteter, skal koste 50 øre pr. transaktion. Beløbet opkræves hos forbrugerne af butikkerne, og skal stå direkte på kassebonen.
"
Egentlig ikke nogen dårlig idé, bortset fra at hvis den var blevet til noget, så var der ikke nogen, der var gået over til chip-kortet, da der jo ikke er nogen fordele ved det...
http://www.dr.dk/nyheder/baggrund/articles/index.jhtml?articleID=87471&mainArticleID=87611&theme=Tema-Green
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.