17tilføjet af

Citroën C4 eller Peugeot 307?

Hejsa! :)
Vi står og er ved at købe ny bil og har efter 3-4 mdrs prøveture i et stort udvalg af forskellige bilmærker besluttet os for én af følgende modeller, som passer os godt størrelsesmæssigt og motormæssigt:
Citroën C4
eller
Peugeot 307
(begge benzin, da vores kørselsbehov er max 12000km om året)
Hvilken én ville I vælge af de 2? :)
tilføjet af

Peugeot 307

Hvis valget er mellem de to. Jeg har kørt i Citroën i 8 år og derefter Peugeot ærmest ved en tilfældighed - Jeg har ikke noget at sige Citroënen på, men skal der foretages et valg, så vil jeg sige Peugeot. Den kan også fås som cc
http://www.driveguide.com.au/uploads/image24265_a.jpg
tilføjet af

Helt klart en C4

Du kan kalde en C4 for en "forbedret 307" - for det ér det! Rent undervognsmæssigt, altså.
Du får MEGET mere køreglæde i en C4 - denne model er ikke bare fræk og lækker designmæssigt, du har også en helt anden feelgood-fornemmelse, når du sidder bag rettet - specielt på små veje.
Jeg udtaler mig som både tidligere ejer af netop en 307'er og som nuværende C4 ejer.
Læs f.eks. denne anmeldelse:
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=160&PubName=LNB&SourceType=DATABASE
HVIS det endelig skulle være, vil jeg anbefale dig at prøve C4 HDI modellen på små snoede veje - dén er second-to-none! 😃 Ok, fair nok ikke at købe diesel med jeres kørselsbehov, men jeg siger jer altså bare, at den er sjov 😉
tilføjet af

Har du kørt C4?

Hej Mormor!
JEg kunne godt tænke mig at høre, om det er en Citroën C4 du har kørt i, eller om det bare er en ZX'er, Xantia eller Xsara? Nu kan jeg se af nedenstående, at han har et direkte sammenligningsgrundlag, men det har du måske også?
Men iøvrigt, hvorfor vil du vælge en 307'er frem for en C4'er? Jeg savner lidt begrundelser :)
tilføjet af

Ok, hvad ellers?

Hej m37*
Jeg synes også jeg oplever en bedre køreglæde i en C4 og ja helt klart i en diesel-version, men det siger finansministeren herhjemme, at det skal det altså ikke være :(
Men bortset fra køreglæde, hvad kan du ellers sige om de 2 biler angående
- typiske defekter
- rust
- reel benzinøkonomi
- indretning
- etc.
tilføjet af

Ps: en CC'er bliver det ikke

Skulle jeg vælge måtte det gerne være en Corvette😃
Men "praktiske gris" herhjemme går mere ind for en praktisk anvendelig bil. Ellers ser en Peugeot 307CC'er jo nice ud ;)
tilføjet af

Hvorfor ikke Ford Focus?

Den spilder mere olie - til gengæld ruster den lettere 😃
tilføjet af

Hvis du ikke kører mere end angivet

Hvorfor skal det så ikke være sjovt. Jeg forstår godt tanken med "praktiske gris" men når nu man har chancen... 😉 jeg kunne nok ikke lade være. Sig til hende, den klæder hende skide godt og hun ser tyndere ud i den, så får du lov.
tilføjet af

Undersøg hvad

Servicen og recervedelene koster til hver model, og vælg ud fra hvilken der er billigest i Rep., og hvilken "bil" der holder værdien bedst.
Hilsen Poul Jørgensen
Ps. få undervognsbehandlet "bilen" med pava, så ruster den ikke, også holder den værdien bedre, stol ikke på deres "rust garanti", flodt stykke papir og ikke andet, ved det næst sidste cervise eftersyn, så skriver de at "bilen" lige skal males om!, lak skader!, og hvis man så ikke får malet hele bilen om, så er garantien VÆK, har set det rigtigt mange gange.
tilføjet af

Tag det fra en.....

som har lejet biler ud i mange år. For nogle år siden ville jeg have sagt peugeot fren for citroen, men de ligger nu meget tæt i kvalitet.
Ud af de to du nævner ville jeg tage citroenen. Det er der flere grunde til. Peugeout har desværre alt for mange mandagsmodeller i alle deres klasser og 307'eren er ikke nogen undtagelse. Det er ikke generelle fejl, men jeg vil skyde på at vi har problemer med 15-20% af dem. Meget af det bliver rep på garanti, men du kommer jo så til at stå uden bil i x antal dage.
Citroen har med deres C klasse fået nyt liv. Selv den minimale og skrabet C1 har højt niveau for klassen. C4'eren er i mine øjne en af klassens bedste i prislejet. Der er ingen problemer med dem ud over hvad der nu engang er med alle biler. Samtidig synes jeg at designet er sjovere end en 307 som ligner alle de andre :-)
Jeg håber du kan bruge det til noget.
Lars
PS: Jeg kører ikke selv citroen, men en gammel golf fra 86, så kan du få fingre i sådan en så slå til ;-)
tilføjet af

Vælg Citroen

Helt klart en citroen.
Peugeot holder tit på værksted og har familie der har en 307 der er slidt op i undervognen efter 70000 km.
tilføjet af

køb ikke

en fransk bil. jeg har selv en 206er fra 99.og den sidste halve år har jeg ikke haft andet end BØVEL med den🙁🙁🙁🙁 .vis jeg havde råd ville jeg skaffe mig af med den men det har jeg ikke.[:*(][:*(][:*(][:*(][:*(][:*(][:*(]
tilføjet af

C4 uden tvivl

jeg har kørt i 2forskellig Peugeot, ogingen af dem harjeg været glade for.
synes bla. gearskiftet i dem er noget hakkelse.
men havde en C5 for nogen år siden ,den var nok den bedste bil jeg har haft på trods af andres "franske drillerier". intet dårligt at sige.
Min kollega havde C4 og de brugte den også privat som familie bil med 2 børn, og var super glade for den.
overvejede faktisk at købe en slv da den nye model kom for 2 år siden til privatbrug.
blev dog ikk til noget.
ja C4 er valget synes jeg
tilføjet af

hehe

hvorfor tror du det er en kvinde derhjemme og ikke en mand?
tilføjet af

ikke pga nationalitet

at din Peugeot holder på værksted , det er mærket.

havde min C5 i 2 år uden anden end eftersyn og en ny forrude.
tilføjet af

Om det skal være den ene eller den anden

Husk lige på at det er samme Koncern der fremstille begge biler.
Så der er ikke den helt store forskel på de to mærker mere og slet ikke på motoren.
tilføjet af

tjaa

har kørt i begge mærker, og synes der både kørsels og comfortmæssig er kæmpe forskel.
peugeot holdte på værksted og citroen kørte på landevejen, hvilket også var væsenligt.
tilføjet af

Samme bil

De er nærmest ens, men udseendet på C4 er et kvantespring fra P....mit valg C4
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.