38tilføjet af

Bondefangeri i Netto

Dette indlæg er skrevet i kategorien samfundsproblemer, men er egentlig tilegnet en endnu manglende kategori: Netto-kategorien.
Kender i det - i får en tilbudsavis ind ad døren, en dagslyslampe, sælges kun 16 til 18/2, 299 kr.
Jeg vidste på forhånd, at dette var et af Nettos sædvanlige fupnumre, for at lokke købekvæget ind i butikken.
Men research viser sig, at foretagendet kun har haft i gennemsnit 1 - højst 2 lamper pr. filial.
Det er son når Uno-x sælger benzin til 25 øre literen - vel at mærke når de har udsolgt.
Har i andre derude også dårlige erfaringer med opreklamerede tilbud, der er på grænsen til hvad man i markedsføringsloven må kalde en tilnærmelse til bondefangeri?
tilføjet af

Næppe tilladt

Det er da vist ikke tilladt iflg. markedsføringsloven at reklamere med ting, der reelt ikke er til at få i butikken. Meld dem dog, så kan de lære det. Det andet er da usmageligt!
vh. vip
tilføjet af

og jeg

som troede, at jeg altid kom for sent til de gode tilbud!! Tankevækkende, Netto burde skrive at disse gode tilbud kun findes i et få tal. Man burde skrive en klage.
tilføjet af

hmm??

hvad er dit problem??
Er det at de ikke havde lampen da du kom eller??
Kender godt det at gå efter en vare og når man kommer er den udsolgt.
Ved at netto får et hvis antal vare på lager og disse vare fordeles over hele landet.
dvs at en butik får måske 50 stk og en anden får kun 2 stk.
tilføjet af

det sker over alt

det er ikke kun i Netto det sker det sker i bilka føtex fakta brusen kviklig tøj ekpresen fona over alt de laver de her nr
og ved faktisk også at reklamer er trykt mange uger i forvejen og når tilbudte så gælder så kan de ikke ha fået varen eller det antal de har bestelt fra ders levardør der sker af og til
tilføjet af

noget konkret kendskab?

Er det noget du gætter dig til, eller noget du har en faktisk viden om? Fordelingen altså.
tilføjet af

fordeling

Som tidligere medarbejder ved jeg, at varerne bliver fordelt til de forskellige butikker. Det er i ganske få tilfælde den enkelte butiks skyld, hvis varen er udsolgt,
tilføjet af

Splittet...

Jeg er temmelig splittet netop med den slags slagtilbud. Måske jeg skulle starte med at sige, at jeg aldrig selv har fået fingre i et!
Nej, det er ikke særlig god markedsføringsetik at banke noget på forsiden, som der ikke eksisterer mange eksemplarer af. Jeg ville ikke selv bruge den metode.
Men på den anden side gider jeg ikke have ondt i røven over de (få) der får noget ud af at stå i kø som de første. Det er da bedre at nogle får noget end at ingen gør, og som regel - jeg siger ikke, at du/I gør det - brokker folk sig kun, når de ikke selv har kunnet få fat i tilbudet.
Alt i alt er jeg temmelig ligeglad med at de har f.eks. to billige PCer pr. butik så længe de mere almindelige tilbud på f.eks. dagligvarer, billige blyanter e.l. er der i et rimeligt omfang. Det er jo alligevel det, de fleste af os har brug for :-)
tilføjet af

IKKE tilladt

ifølge lovgivningen, SKAL butikkerne reklamere med hvis det er et begrænset antal vare på tilbud.

m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

ta det roligt

Det er naturligvis ikke butikkernes skyld, at attraktive tilbud bliver hurtigt udsolgt, og slet ikke discount butikker. De modtager alle vare deres nonfood varer uden at blive spurgt om, hvor mange de kan sælge. La være med lade jeres frustration gå ud over dem. Hvis i skal klage, så gør til deres bagland, og de vil helt sikkert tage jeres henvendelse alvorligt.
Iøvrigt, plejer Netto at være gode til at markere deres nonfood vare med begrænset parti eller som spotvare.
Der er også markeret i alle tilbudsaviser, at der kan forekomme udsolgte situationer.
tilføjet af

Fra Netto-medarbejder.

Det er ikke noget Netto gør for at lokke kunder til. Netto mangler IKKE kunder, og fupper ikke kunder til forretningen, ved at reklamere med varer de ikke har.
Problemet ligger i, at ikke alle butikker får samme antal varer hjem. Men så er det så smart, at butikker i hele distriktet har tæt samarbejde (Man er faktisk ansat til et distrikt og ikke én butik), så de kan altid kontakte en anden butik ang. varen og evt få varen bragt til butikken, med morgen- eller eftermiddagsleveringen næste dag.
Man skal huske, at Netto er discount, og der er hverken tid, råd eller plads til at bestille flere varer hjem end, hvad de er sikker på at sælge.
tilføjet af

aldrig oplevet

undskyld men bor du i storbyen jeg har aldrig oplevet de ikke har haft varen hvis jeg kommer søndag eller mandag når tilbuddet starter, men kommer jeg midt i ugen kan det opleves der er udsolgt. De er dog så søde i forretningen at de ringer til den nærmeste butik for at høre om de har mere af den pågældende vare hvis jeg beder dem om det.
Jeg oplevede faktisk endda sidste år til påske at den lokale Netto havde udsolgt af øl til 50,00 ks men så ringede de til en butik 6 km væk som stadig havde masser på lager - DET er service
en anden gang skulle jeg have en ovn de havde på tilbud der var udsolgt i lokalområdet men så kunne de på en oversigt se hvilken butik der stadig havde nogle på lager - så jeg giver dig faktisk ikke ret. Synd du har haft de dårlige oplevelser.
tilføjet af

Det gør de også

Der er en stjerne vil alle priser der henviser til at produktet er i begrænset parti i alle deres kataloger!!.
nu handler mit arb på kædeplan med netto - og jeg har selv arbejdet et år som leder i en netto for noget tid siden - og jeg tvivler ret meget på at hver butik har fået 1-2 lamper.
Men begrænsningen er med til at sikre den lave pris. Fordi indkøberne kan få ET parti, til en fornuftig pris - og det er det der jo har gjort netto's spotvare så populære - også selvom at der ikke altid er nok af alt - men den måde netto fungere på for at holde deres prisniveau, gør at de ansatte skal have så få opgaver som muligt og så mange styres fra et hovedkontor der jo fordeler disse partier ud efter størrelse.
Havde du fået den sidste lampe, så havde du ikke skrevet dette indlæg - for så havde du fået hvad du ville. Det er lidt egoisme og forkælethed, og man ser det gang på gang. Men håber de mange kunder der kom før dig og købte disse lamper er glade for dem
tilføjet af

"korrekt"

Det er korrekt tilbudsaviser bliver trygt mange uger og planlagt mange mdr før de kommer ud med brevsprækken - og der kan ske meget i mellemtiden - leverandørsvingt, prisændringer, uopmærksomhed, brand på fabrik osv
- men tro ikke det er et NUMMER - Butikkerne lever af DIG - og ikke af utilfredse kunder.
;o)
A
tilføjet af

forkert adresse ;-)

Jeg handler sjældent i Netto og har ikke været på lampejagt eller på jagt efter andre vare i Netto ;-)
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

Det sker bare ikke

Jeg har mange gange,i håb om at være en af de heldige,der vinder et af de gode tilbude, lagt vejen forbi i morgentimerne, kun for at få at vide de er desværre udsolgt. Men aldrig er der blevet tilbudt at de kunne ringe til en anden filial for at høre om varen var der....
tilføjet af

"Begrænsningen er med til at holde prisen"?

Den må du vist lige oversætte så en gammel købmand forstår det. I alle de år jeg har købt ind for store og mellemstore kæder, har der kun været én måde at få prisen i bund: man køber KÆMPEstort ind!!
Jeg mener, det er da logik selv for folk som ikke er i branchen? Lige nu har bager 500gr kaffe for 11.95. Det kan de kun fordi de deltager i en indkøbssammenslutning for bagerforretninger. Og jeg kan love dig for at der er købt MEGAmæssigt ind.
tilføjet af

Aldi havde DVDere

Jeg mindes fra Tv Nyhederne at Aldi havde fået et parti DVD apparater hjem til en uforskammet billig penge. Folk stod i kø den dag hvor de var til salg. Mange havde stået i kø i flere timer.
I flere tilfælde var der kun TO kunder som fik en DVDmaskine. Grunden var at de ansatte havde forsynet sig selv først. Hver forretning havde vist fået 5 maskiner, og 3 ansatte havde scoret hver sin.
Det er UHØRT, og burde få konsekvenser. Ellers er det tåbeligt at man overhovedet sætter tilbuddet i annoncen. "Begrænset parti" burde her have heddet "Særdeles begrænset parti, hvis du er heldig".
tilføjet af

Nej!!

Nej selvfølgelig blev du ikke tilbudt det!! Så kunne Netto jo ikke lave andet end at ringe efter forskellige spotvarer...
Man må gerne spørge selv!
tilføjet af

Ja, de fupper

Det er en af grunden til at jeg ikke gider at modtage tilbudsaviser. Hvergang det er et supertilbud er der udsolgt. Jeg har prøvet at være kunde nr. 2, og varen i Netto var udsolgt. Mon personalet køber ind af disse tilbud, inden kunderne lukkes ind?
tilføjet af

..så faldt ti-øren...

.. så er det måske også derfor at der er udsolgt mandag morgen når de åbner???
...eller derfor, at man først får tilbudsavisen om tirsdagen?? Så behøver de nemlig ikke at have de varer der er på tilbud. Standardsvaret er nemlig at de blev solgt mandag!
Virkelig dygtige disse nettofolk, jeg er også træt af dem.
tilføjet af

Tilbud på MP3 afspillere

Hej.
For et stykke tid siden, havde Netto tilbud på en MP3 afspiller (kan ikke huske prisen).
Glad står jeg tidligt op, for jeg skal skynde mig op i Netto for at være der fra start, når de åbner dørene.
GODDAV min bare r...., de havde 10 stk i den afdeling jeg bruger i Brønshøj og det var vist ikke bedre i de andre Netto butikker.
Men det værste var faktisk, at personalet prøvede at forsvare, at de ikke havde flere.
Jeg blev rimeligt gal over denne episode, så jeg skrev til Netto´s hovedkontor og fortalte hvad der var sket og at jeg synes det var for dårligt, at de annoncere med et tilbud og så har de kun 10 stk.
Ugen efter var personalet skiftet ud og et par af dem, er først nu efter ca. ½ år begyndt at komme tilbage.
De kunne selvfølgelig havde skulle gå på skole i den periode, men vel ikke dem alle sammen på én gang.
Havde Netto været deres handling bevidst, havde de skrevet på tilbudsavisen, at det var "MEGET BEGRÆNSET ANTAL VARER", så havde jeg kunne forstå det ?
tilføjet af

se det er grunden til

Jeg ikke gider netto mere, nå ja og det med at i de blokke jeg bor i, er der en del af blokkene der HVER mandag får netto reklamen, og vi andre ALDRIG får den før tirsdag! Gider sq da ikke handle i en forresten der ikke gider sørge for jeg bliver behandlet lige så godt som andre, med blot et husnr anderledes!
Hvorfor er det så svært at sende netto reklamen ud med reklamebudet, der alligevel har både bilka og føtex med??? De er jo alle Dansk Supermarked...
Eller at sende den ud om fredagen, når der kommer reklamer fra Kvickly og Super Brugsen???
Ja mig har de ikke som kunde før de opper sig!
tilføjet af

Netto fupper også

Idag, søndag skulle man kunne købe hukommelseskort og digitalkamera.
Men ekspedienten lod klart forstå, at disse søndagstilbud skam blev solgt i torsdags, da man ikke havde plads på lageret i butikken, og derfor måtte anbringe dem til salg 3 dage før annonceret.
Goddaw man økseskaft.
I fakta ta´r det kun fem minutter - at gå forgæves!.
tilføjet af

Sorry, skulle have stået fakta

Ja, det gik stærkt. Det er nok fordi det som regel er Netto, der kvajer sig bedst og mest.
Men der skulle have stået Fakta, omkring ovenstående indlæg om momorykort og digikameraer.
tilføjet af

Giv

mig navnet på den butik der IKKE bruger den madding............
tilføjet af

dukkehusmøbler

dukkehusmøbler. - men i Fakta!! Vi kom samme formiddag og butiksassistenten kunne fortælle at de ikke havde fået alt pakket ud endnu. Senere samme dag fandt vi i en anden fakta butik en enkelt kasse (dvs måske 8 pakker med dukkehusmøbler). Så det er ikke kun et Nettoproblem- det er et discountproblem - jeg kan også nævne et eksempel fra en Faktabutik. Vi fandt et fødevareprodukt, der var overskredet med 2 måneder - assistenten vi snakkede med var af den opfattelse, at producenten nok ved et uheld havde sat forkert datostempel på - det tror jeg dog ikke. Jeg tror når de har fyldt op er den ved et uheld blevet skubbet længere ind, da de nye blot er sat frem yderst i køledisken med pålæg. Har I set i Nette hvordan mejeriprodukterne ofte vender indad, så man ikke kan se hvornår varen udløber??
tilføjet af

Husk nu...

Jeg kan sagtens forstå alle de tidligere indlæg i denne tråd. Som kunde og tidligere medarbejder ved jeg hvordan det foregår i Netto.
Jeg har en lille bøn til alle de sure kunder...
Husk nu på at alle de ansatte i Netto også er mennesker. Det virker måske fjollet at minde jer om det, en når man sidder ved kassen eller går rundt i butikken er vi bare på arbejde, vi er ansatte.
Selvfølgelig skal vi være høflige og hjlælpe i det omfang det er os muligt. Men... der er ingen der ønsker at hjælpe de kunder der overfuser en. Det er meget ubehageligt at stå i en situation hvor man skal undskylde på butikkens vegne samtidig med at man får at vide af kunden at man en irriterende kælling (jo, det er faktisk sket).
Vi skal også kunne gå glade hjem efter en lang arbejdsdag (husk på nogle af os er først hjemme efter kl. 9 og det er ikke altid man bare kan vælge at lave noget andet).
Hvis man som kunde sørger for at tale pænt til personalet er chancen for at vi øndker at hjælpe så meget større.
Men vi kan dsværre ikke skaffe udsolgte varer hjem igen...
Husk din butiksassistent er også et menneske... behandl ham/hende som du gerne selv vil behandles...
tilføjet af

skideballen til hvem ?

jeg tror du misforstår noget, det er ikke medarbejderne jeg er sur på, men det er de eneste der er i butikken og derfor de nærmeste til at få skideballen.
Ham der burde få skideballen "den indkøbs ansvarlige", sidder trygt og godt i hovedsædet et eller andet sted og hygger sig ?
Men jeg synes stadigvæk det er meget forkert at slå et tilbud stort op i Netto reklamen, og dernæst er der kun 10 stk til salg i butikken.
DET ER SGI FOR DÅRLIGT.
tilføjet af

jaså

Båtnakke!!!
tilføjet af

Helt alvorligt....

... Har i virkelig ikke andre ting i livet end at brokke jer over Netto?!?!?!? Det er da sørgeligt...
tilføjet af

Tænk dig om

Rent faktisk skriver de jo når en vare kun forekommer i butikken i begrænset omfang.. Og ellers kan man vel tænke sig til at:
-computere
-Lamper
-Tv
og hvad netto nu ellers i ny og næ har på tilbud af mærkværdigheder man normalt ikke finder i en daglivare forretning nok ikke er noget de har stående i stakkevis på deres lager..
tilføjet af

Nåh, hr. "anonym"

.."har i ikke andet at brokke jer over...".
Jow da! - dig.
Er det nu også forkert at anfægte, når man platter og bedrager trofyldige og hårdtarbejdende danskere med falske forhåbninger og forløgne tilbud.
Kan du måske diske op som trold af æske, med alt det løgn og løfte, som ovenstående fylder indlæggets stifter med?
Du reflekterer jo selv...
Du skulle vel aldrig føle dig truffet, hr. bestyrer i en eller anden elendigt styret Netto-forretning?
Youseff
tilføjet af

Netto er en ghetto

Og det er ikke løgn. Det siges, at disse såkaldte slagtilbud faktisk er det, foretagenet lever af.
Der tjenes ikke på vådt og tørt, men på alt det ragelse, der retteligt hører hjemme i en isenkræmmer forretning.
Selv handler jeg aldrig i forretninger, drevet af Dansk Supermarked, da disse forretninger har et blakket ryg i fagforbundet HK, for dårlig personalebehandling.
tilføjet af

Tilbudsvarer

Hey
hvis der er gode varer på tilbud i netto om mandagen.
så ska i komme om søndage ved lukketid. da kan de fleste vare allerede købes. Prøv DET
tilføjet af

BURDE MAN SÅ IKKE...

Forhindre, at varerne sælges, før de pr. tilbudsavis-dato er til salg. Eller har alle ovenstående skribenter ret i, at tilbudene måske - når det kommer til stykket - kun er betænkt personalet - som kompentation for den dårlige løn- og personalepolitik?
tilføjet af

jeps

nemlig - jeg kender en der var i et varehus i en periode. Vedkommende oplevede uforskammede kunder som f,eks var træt af en lang kø og sagde vedr. skanningen af varerne: "det der kan jeg gøre hurtigere end dig" - det kunne kunden sikkert men kunden havde heller ikke siddet som den ansatte 8 timer og løftet varer så det sved i armene - så man skal tænke på at de ansatte er mennesker.
tilføjet af

Tilbudsvare i Netto

Jeg har ikke megen erfaring i at købe non-food varer i Netto, men når det drejer
sig om madvarer, sker det jævnligt at f.eks fersk fjerkræ kan købes til næste uges
tilbudspris allerede om lørdagen, nogle gange endda allerede om fredagen, og så er
det jo ikke så mærkeligt, at der ikke er noget tilbage om mandagen, selv om man
kommer lige så snart Netto åbner. Jeg vil skyde på, at det samme nok er tilfældet for
noon-food varer.
tilføjet af

.... nej altså

- 1000 vis af Jer mennesker handler i Netto hver evig eneste dag, og ja man er heldig hvis man får de gode specieltilbud, men det er som flere nævner en DISCOUNT butik, og I brokker jer som om det er et vanvitttigt fint foretagende med stakkevis af LUKSUSvarer - helt ærligt hvis I vil ha´de specielle varer så køb dem dog de rigtige steder, giv hvad det koster, og stop Jeres sølle brokkerier, det er hyklerisk og sån´har det bare altid været i forretningerne....Og alligevel hopper I på det ene tilbud efter det andet 😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.