19tilføjet af

Awake, october 8 1966

Hvad kan de kære JV'er komme med her af undskyldninger, dette er en arktitel fra 1966 i Awake, og det er kun 43 år siden nu. 😉 Hvem er den falske profet.
teksten siger det.

6000 years completed in 1975
There is another chronological indication that we are rapidly nearing the closing time for this wicked system of things. I is the fact that shortly, according to reliable Bible chronology, 6,000 years of human history will come to an end.
The Bible shows that when God began to shape the earth for human habitation, he worked for six days or time periods. From the indication in God’s word, each was apparently 7.000 years in length. Then, Genesis 2:2 stats, Jehovah “proceeded to rest the seventh day from all his work he had made.” This seventh day, God’s rest day, has progressed nearly 6.000 years, and there is still 1.000-year reign of Christ to go before its end. (Rev. 20:3,7) This seventh 1.000-year period of human existence could well be linked to a great Sabbath day, pictured by the sabbath day God commanded ancient Israel to keep after working for six days. (Ex. 20:8-10; 2 Pet. 3:8) After six thousand years of toil and bondages to sin, sickness, death and Satan, mankind is due to enjoy a rest and is dire need of a rest. (Heb. 4:1-11) Hence, the fact that we are nearing the end of the first 6.000 years of man’s existence is of great significance.
Does God’s rest day parallel the time man has been on earth since his creation? Apparently so. From the most reliable investigations of Bible chronology, harmonizing with many accepted dates of secular history, we find that Adam was created in the autumn of the year 4026 B.C.E. Sometime in that same year Eve could well have been created, directly after which God’s rest day came to an end? The year 1975. This is worthy of notice, particularly in view of of the fact that the “last days” began in 1914, and that the physical facts of our day in fulfillment of prophecy mark this as the last generation of this wicked world.
So we can expect the immediate future to be filled with thrilling events for those who rest their faith in God and his promises. It means that within relatively few years we will witness the fulfillment of the remaining prophecies that have to do with the “time of the end”
artiklen fortsætter med "the End" om at der helt sikkert kun er få år tilbage af dette gamle system og blabla en masse pølsesnak.
mvh
tilføjet af

Hvad er dit problem, Highline?

Er der noget i artiklen du ikke forstår?
Hvis du vil være en lille smule ærlig, og knap så fordømmende, så vil jeg da gerne gennemgå artiklen sammen med dig, forudsat naturligvis, at vi kan få lov til det af alle de andre.
Jehovas Vidner var i forventning i 1966, og det er vi da stadigvæk, for Bibelen lover at den nye verden kommer, og Jehovas Vidner har fuld tillid til, at det der står i Bibelen er rigtigt. Der er derfor ikke noget i artiklen vi ikke kan stå ved, blot skal du huske på i hvilket år den blev skrevet.
Så hvis der er noget i artiklen du ikke forstår er du velkommen til at stille spørgsmål, og jeg skal gerne forklare dig det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det sker ikke så tit

at jeg gider læse en hel articel, men dengang gjorde jeg.
Det som fanger mig mest er den clever måde artikelen er bygget op på, men har i hele artikelen brugt ""alternative"" ord.
Intet i artikelen er sikkert, der er brugt fantastiske ord som Apperently - According - Indication - Og her en rigtigt lekkert en " From the most reliable investigations of Bible chronology" en mere, We find, According.
Intet og ingen skriver i artikelen at det er sikkert, at det er en fact, at her er der noget som andre kan bruge til noget.
A slick dance with useless words,here, Apperently an indication according to reliable
cronology.
Puuha
Er der en som ved hvad formålet med artikelen er
Klaus
tilføjet af

Nej, naturligvis. Vi holder os vågne,

og det er det artiklen er et udtryk for.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

hvor står det i bibelen at 1975 er året ftg?

ser mere ud som om i lytter til falske profeter ftg, for det de siger, bliver ikke sandt, så er de ikke fra gud af! se selv 5 mosesbog kap 18 stykke 20-
tilføjet af

hvad hjælper det at holde sig vågen

når man opføre sig som en antikristen ftg?
lyver over for folk, laver om på bibelens ord, for at ændre dens mening.
skaber splid imellem mennesker, i løgnens navn.
det er da ikke særligt næste kærligt ftg.
tilføjet af

Det er godt at høre

det er vigtigt om at holde sig vågne.
Mht. artikelen så har jeg et fornemmelse du ikke forstår ret meget engelsk.
Det skal du dog ikke betragte som et svaghedtegn, jeg har bare været heldigt med flere sprog.
Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg kommenterede, det var slet ikke ment kritisk til nogen, bare komisk sprog at læse mener jeg.
Men det er også et gammelt article.
Klaus
tilføjet af

syntes det er JV der har et problem

Jeg forstår udemærket artiklen, ja jeg ved i venter i forventning på det nye Jordiske paradis, men det er også bedrag fra VTs side og det kan alle se.
tilføjet af

Næ, det er da ikke os der har et problem.

Hvorfor mener du at vi skulle have et problem?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Er I kaffenarkomaner i JV?

Ventetiden har vist været temmelig lang for Jer, så der må nok skylles nogen liter kaffe ned, før dommedag kommer.
Tik Tak Tik Tak. Vi venter stadig på at få lidt spanking af jehova😃.

MalteFnalte
tilføjet af

Megabrøler

"Den der lægger til eller trækker fra i teksten skal visseligen dø!" Citat jesus.
Ledelsen ser vist ud til at skylle tilbringe evigheden i Helvede, men de kommer ikke til at være alene. De har jo selskab af hedninger, kristne, muslimer, ateister, MalteFnalte og alt muligt andet godt - og naturligvis : SATAN!
Ærgerligt ærgerlig Broocklynpampere😃😃

MalteFnalte
tilføjet af

Hvorfor ikke bare skrive hvad i tror på

Indlæg/artikelen er mere forvirende end sammenkogt spagetti.
Måske skulle du snakke med ledelse, jeg kan nemligt godt forstå hvad du mener, hvor artikelen skaber forvirring.
Om du tror på noget de skriver må du selv om.
Klaus
tilføjet af

Hvad vi tror på?

Vi er bibelstudenter.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hmmmm bibel studenter som ejer sandheden

Hvordan synes du selv det lyder
😃
Klaus
tilføjet af

Bibelen er sandheden, såeh .....

så det lyder da ikke helt forkert, men sandheden er ikke noget vi holder for os selv. Efterhånden som Gud giver os forståelse, så deler vi den med vore medmennesker.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

erkender du så her, at vagttårnet er guds ord?

da du skriver :""Efterhånden som Gud giver os forståelse, så deler vi den med vore medmennesker. ""
og er det din forståelse?. så vidt jeg ved, så må du ikke studere i bibelen uden sektbladet ved din side ftg.
så det er mere som en fodboldfan siger: vi spillede godt idag, selv om han ikke var med på banen.
for at kunne lave om på bibelen, skal man være profet ftg, og lever din sekt op til det?
v20  Men den profet, der formaster sig til at tale noget i mit navn, som jeg ikke har befalet ham at sige, eller som taler i andre guders navn, den profet skal dø!« v21  Måske tænker du: »Hvor kan vi vide, at det, han taler, er noget, Herren ikke har sagt?« v22  Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at frygte noget. 5 Mos 18 :20
i dropper vel også snart at i er den tro og kloge træl, da i ikke kan malke mere på den historie mere.
tilføjet af

Du er langsom til at forstå.

Bibelen er Guds ord, Vagttårnet er et bibelsk blad.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Bærer bladet frugter

Klaus
tilføjet af

fordi,

I/JW/WTS har focus det forkerte sted.
I har IKKE FOCUS på Jesus ham har i nedgraderet til at være en engel. Forklar lige det for Jesus.
Derfor har I et problem. Og ydermere, ikke kun overfor jer selv, men også overfor alle jeres med SØSTRE og brødre.
Mvh
Manjana
tilføjet af

Hvad

tor DU at " om få år " betyder ???
Var det ikke i 50erne at der stod i WT at " om få måneder ", hvad tror DU at "om få måneder" betyder ???
VH L
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.