36tilføjet af

Aflivning af 100% rask hund?

Har en hund som er ganske sund og rask, men har ikke rigtig lyst til at have den mere.
Jeg har heller ikke lyst til at give den væk eller sælge den til andre mennesker.
Så jeg har derfor dette spørgsmål: om man må aflive en rask hund? Kan jeg selv aflive den eller skal jeg ringe efter en dyrlæge? Jeg vil helst have at den aflives, der hvor jeg bor.
tilføjet af

Hvad er din begrundelse....

...for at ikke give den væk eller sælge den?
Jeg går ud fra at hunden accepterer at blive aflivet. Du HAR spurgt ham, ikke også.....?
tilføjet af

Sælg den til en kinesisk restaurant

og mod betaling kan de også tryller den om til skøn mad.
tilføjet af

Du må ikke selv aflive den

om så Du var jæger og ramte humant første gang.
tilføjet af

Jo hvis

man er jæger må du godt selv skyde din hund.
tilføjet af

Nu er

hunden for så vidt ligeglad og du afliver den eller giver den et nyt hjem. Spørgsmålet er om du mener det er ok at får aflivet en sund hund. Du kan jo lave en kontrakt efter dit eget hoved og få køber til at sige god for den. Med begges underskrifter er det en lovligt dokument.
Et andet spørgsmål er hvor gammel er hunden. Hvis det er en ung hund, vil det ikke tage den mere end 2-3 dage før den har det godt det nye sted. Er den gammel er nok svært, dels at finde et hjem og hvorvidt den ahr det godt med at skifte hjem. Der kan jo komme en prøvetid på tale, hvis ny ejer findes.
Med mindre du er jæger må du selvfølgelig ikke aflive din egen hund. Hvorvidt din dyrlæge vil gøre det ved jeg ikke. Jeg kunne forestille mig han/hund vil tage en snak med dig om det.
Den der med jeg har ikke rigtig lydt til at have den mere er en noget lam sætning. Husk lige på det er en levende dyr og den er sikkert glad for dig. I den sætning ligger der en vis ligegyldighed. Derfor forstår jeg ikke at du ikke vil give den et andet hjem.
tilføjet af

Når man anskaffer sig en hund

påtager man sig et ansvar, og nu har du lige pludselig ikke lyst til at have den mere, og så skal den bare slåes ihjel?
Det er fuldstændigt forkert.
Det mindste du kan gøre er at sørge for, at den får det godt fremover. Om ikke andet, så kan du aflevere den til Dansk Dyreværn.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du har fået svar på det meste

Mange dyrlæger tager gerne på hjemmebesøg for aflivning. Det er bare et spørgsmål om betaling.
tilføjet af

Man afliver sgu da

ikke en sund og rask hund.
ligesom "ftg" skriver, så påtage man sig et ansvar.
Det er folk som dig der er et problem i hundeverdenen,
du er den type der får en hund, og så synes du det er sjovt et år eller to, og så er det lige pludselig ikke så sjovt mere, og så skal du bare af med den, men du vil ikke give den væk, nej nej, den skal da selvfølgelig dø.
Og hvad er din begrundelse for at du ikke vil ha´ den mere, og hvorfor vil du ikke give den væk.

Ps. er seriøst træt af at læse indlæg, hvor folk skriver at de ikke vil ha´ deres dyr mere, men at de ikke vil give den væk, men heller vil aflive den.
Tag jeg dog sammen mennesker, når man vælger at få sig et dyr, så må man også tage ansvaret.
Jeg har fisk, og selvom man ikke kan kæle med dem, og de ikke er så spænende, så passer jeg godt på dem, og jeg kan lide dem, og jeg ville aldrig stoppe med at fodre dem, fordi jeg ikke gad dem mere.
tilføjet af

Aflive en rask hund

Hvorfor anskaffede du dig i det hele taget hunden?
Måske du skulle tænke dig ordentlig om en anden gang inden du anskaffer dig, og påtager dig ansvaret for et andet levende væsen, for det du der vil kan på ingen måde tilgives og er helt utilstedeligt.
Når det så er sagt, må jeg olyse at det ikke er lovligt at forære en hund væk, der er en lovmæssig mindstepris på 50 kr men det anbefales dog at man tage 500kr som minimum, men det mindste er altså 50 kr og overholdes dette ikke kan både den der forærer den væk og den der modtager, samt evt. mellemmand straffes med bøde (selvom det måske nok var det bedste for hunden i et tilfælde som dit at den blev foræret væk), desværre tillader loven ikke dette.
At aflive den kan du også vælge, men hvorfor anskaffe sig et levende væsen for blot at kassere det fordi man er blevet træt af det? det er da noget af det værste svineri jeg længe har hørt om og man skal virkelig være en meget stor ignorant for at gøre det.
ved aflivning forskriver loven at den skal ske på en for hunden human og smertefri måde, dette kan ske hos dyrlægen som giver den et par sprøjter, eller en jæger kan skyde den, hvilket også er fuldt lovligt, kravet er blot at det skal være på en for dyret human og smertefri måde.
Nej find du nogle som vil give hunden et godt liv, mdet vil både du og hunden være meget bedre tjent med.
tilføjet af

Utroligt at nogen

gider svare på sådan en gang gylle, da hele tråden stinker af FAKE, og hvis den ikke var det kunne du jo bare ringe til dyredoktoren og forhøre dig, men det ville jo ikke såre nogens følelser, vel?😃
tilføjet af

Er det smertefrit at blive skudt?

Det kan jeg dårligt tro, og det er heller ikke humant at aflive et levende væsen der gerne vil leve.
Nej, du, det mest humane må være at aflevere den til Dansk Dyreværn. Så vil de sørge for at finde et hjem til den.
Det er så min mening.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

et velrettet skud

er fuldstændig smertefrit.
Et skud eksempelvis i hjernen hvor dyret falder om med det samme når dyret end ikke selv at registrere.
tilføjet af

Selvfølgelig

Selvfølgelig må en jæger aflive en hund.
Dem der må aflive dyr er: dyrlæge, slagter og folk med jagttegn.
Jægere afliver desuden altid selv sine hunde. Det gøres af respekt for hunden, der bliver skudt under den sidste jagt.
Hunden dør imens den laver det den elsker allermest, fremfor at ende sine sidste minutter på en dyrlægeklinik.
tilføjet af

Troll

Og med til den kommentar, følger en epic troll dance:
http://www.youtube.com/watch?v=KkGMtqiWs_0
tilføjet af

Nå, ja ja, jeg vil nu meget nødigt skydes,

- også hvis jeg var en hund.
Jeg ville heller ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke kunne stole på min ejer, for han kunne jo stole på mig.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Sådan noget vrøvl.

Et rent skud er den mest humane måde at aflive et dyr på.
Dyret når ikke at opdage hvad der sker og den mærker intet.
Hos dyrlægen mærker hunden hurtigt at der er noget galt, og når at blive nervøs inden den skal aflives og have stukket en nål i blodåren.
tilføjet af

Du har da ret i,

at man ikke skyder eller afliver en ung sund og rask hund, men det er ikke ukendt at en jaeger tager sin gamle jagthund med på dens sidste jagt og skyder hunden, altså når den har aftjent sin vaernepligt, og det går hurtigt og smertefrit.
Har i min tid fået aflivet 3 hunde hos dyrlaegen, da det var tid til at sige farvel, og tro mig de ved godt hvad klokken har slået når den tid kommer, men hvorom alting er så skal man da tage en vaerdig afsked med en trofast ven.
tilføjet af

Sig mig-

-Er du rigtig klog!?????????????
tilføjet af

Hundemanden.

(Ved ikke om du ser det her).
Jeg er så meget enig i det du skriver.
Du skriver at de ikke er lovligt at forære en hund væk,
Vi fik min hun gratis, fordi vi kender de, der har hendes forældre, og dem der rigtig havde fået hende skulle have et barn, også synes de det var syndt at de ikke havde tid til deres hunde, og da de så havde prøvet i meget lang tid, på at finde en ny familie til den, uden noget resultat, så kom de til os og spurgte om vi ville have hende, ellers skulle hun aflives.
Og vi fik hende registreret hos vores dyrlæge og vi fik lavet ejer-papirene om, og det var der ingen problemer i, der var ingen der sagde til os at det ikke var ulovligt.
tilføjet af

ps. fejl

der var ingen der sagde til os at det ikke var lovligt. (ikke, ulovligt).
tilføjet af

Noget jeg godt lige vil tilføje

Nu kender jeg ikke den præsise grund til at en 100% rask og sund hun skal aflives.
Men, der er rigtig mange, der anskaffer sig et kæledyr, især hund, fordi de vil have noget sjov, men når hunden så er blevet voksen og ikke har det der hvalpede sind, så gider folk ikke hunden mere, også skal de bare af med den.
Så er det der jeg tænker.
Hvis et ægtepar adoptere et barn, så tror jeg da ikke de kunne finde på at give barnet væk (hvis det altså var lovligt, bare at give et barn væk), når barnet er blevet en sur og umulig teenager.
Når man får et nyt familie medlem ind, så skal man sgu også tage sig af det.
tilføjet af

Det er rigtigt nok

det "anonym", "sikke noget vrøvl", skriver.
Jeg har været i dyrlæge praktik, og der var der en hund der skulle aflives, (den var rigtig syg, den kunne dårligt nok gå, og den ejer fortalte at den tit gik og pev, og ikke ville spise, så der var ingen anden udvej, men det var også en stor hund på 14 år,
så den skulle bare have lov til at få fred),men hunden kunne godt mærke der var noget galt, den gik bare og hang med ørene og halen.
Det har jo nok noget at gøre med stemning og at dens ejere var meget ked af det, og det kan en hund jo mærke.
Ps. bare lige for en god ordens skyld, så var jeg selvfølgelig ikke med til aflivning, når jeg var i praktik.
tilføjet af

NEJ!!!!!!!!!!!!

Nej, det tror jeg ikke h* er.
tilføjet af

Sikke

noget pladder. Du menneskeliggør hunden ved at skrive som du gør. En jæger ved hvor han skal ramme, hvis han ikke er sikker, så vil han næppe skyde sin hund, men få en jagtkammerat til at gøre det. Det er det ikke noget ondt i. Den mærker lige så lidt som sprøjten hos dyrlægen.
tilføjet af

HAN ER EN FUSKER

Keder du dig nu igen?? Sidste gang oprettede du en tråd, hvor du ville aflive din hund, fordi den gøede og naboerne var trætte af det.
Få dig et liv.
tilføjet af

Trist

Hvis folk ikke har andet at lave end at oprette en tråd der ikke er hold i. 😮
tilføjet af

trygge hunde

Giv den til en lille lykkelig velfungerende normal dansk familie, uden nogen problemer !
tilføjet af

Svar:

Ja, men der er nogle der har et så kedeligt liv, at de ikke har andet at lave, end oprette platte tråde for at se folks reaktioner.... Han må være 10 år, eller evnesvag.
tilføjet af

GODT indlæg

Jeg sidder og småtuder lidt over at hun bare vil aflive en sund og rask hund. Gad godt overtage den hvis jeg kunne
tilføjet af

Ej hvor syndt

Jeg synes det vil være alt for syndt at aflive en rask hund jeg synes du på en eller anden måde skal finde nogen du stoler på som du kan give den til, og det der med om man kan aflive en rask hund så hved jeg det ikke, men hvis den ikke er syg tror jeg det koster kassen og få den aflivet.....
tilføjet af

...

Aha lad mig gæt. Du er for doven til at opdrage den, du gider ikke til at finde en dyrelæge for at aflive den. Og hvis du absoulut skal finde en gider du ikke køre langt for at aflive den. Desuden HVORFOR fanden skaffer du en hund og så finder ud af at du ikke gider at have den? Så skulle du da ikke have købt den.
Og NEJ det er ikke lovligt at aflive den selv..
Og hvorfor fanden vil du ikke give den væk? Så slipper den for at blive aflivet+ du sparer regningen for aflivningen..
tilføjet af

afliv den

Hvad er problemet, det er en hund så afliv den da
tilføjet af

Nej nej nej altså

En hund, kat, ja andre levende væsener kan du sgu ikke bare smide ud som det passer dig. Det er ikke køkkenaffaldet det her du skriver om!!!!!
Jeg er dybt forarget over alle de folk der anskaffer sig dyr ( især hunde ) fordi de har en romatiseret drøm om den sidder der pænt og bare er der... NEJ NEJ NEJ, det er et arbejde HVER ENESTE DAG, med ture, lydighedstræning, leg, boldture, pleje, osv.....
Nu forærer du den hund væk til en person, eller familie der har sat sig ind i at et dyr ikke bare er noget man smider ud fra den ene dag til den anden.....
tilføjet af

Aflive hund

Smider du ikke lige din adresse her så du kan blive aflivet, gid dine forældre havde det på samme måde med dig dit forbandede møgsvin....
tilføjet af

Lige et spørgsmål til Hundemanden

Jeg er helt enig i det du skriver til trådstarter,"Føj for en led narcissist=egoist".
Men det med at man ikke må forære en hund eller andet dyr væk for den sags skyld, det må man nu godt så længe at det ikke er en "listehund" de må jo slet ikke skifte ejer mere overhovedet, med mindre de sælges el gives til en som bor i udlandet. :o)
Jeg har ledt højt og lavt efter et sted i loven hvor der står at man ikke må forære dyr væk, men jeg kan ikke finde noget om "emnet" jeg tror det er fordi, at så længe at hunde og dyr betragtes som værende : "En ting/genstand", så må man gøre *næsten alt* med sin "ejendom" så længe man self. overholder dyreværns loven samtidigt.
Hihi..Jeg beklager hvis det jeg har skrevet lyder temmelig "rodet" men pga. alle de blandede lov paragraffer som man skal rette sig efter, så er det svært for mig at skrive mere flydende om emnet. *Ss*
tilføjet af

både og

[:*(]på en måde kan godt forstår du ik vil gi de n væk hvis feks. er meget gammel.og uanset hvad spurgte du jo ik om folks mening om det men om det er lovligt og det skal jeg ik gøre mig klog på
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.