30tilføjet af

a slukker håbet for 8000 arbejdsløse

Da det forgik i stilhed, opdage de færreste det.
Men i tirsdag gav et samlet flertal dødstødet til, at halvere genoptjeningperioden igen.
På sigt vil det betyde, at de få ledig deltidjob, der er nu gider ingen besætte, for guleroden er væk, og 2015 kulminere det for alvor.
Så er den lille forlængelse slut, der er ingen job skabt.
Alt dette er trunterne der kunne have ændret senariet selvfølgelig ligeglade med, for de ved godt de ikke har en kinamand chance for genvalg nu vi har set hvad de kan.
http://www.ft.dk/samling/20141/beslutningsforslag/b3/12/5/afstemning.htm#dok
Jeg håber at kamelen smager kernevælgeren.
tilføjet af

a slukker håbet for 8000 arbejdsløse

Ja de gør det ikke nemmer for sig selv, og "manden på gulvet", de lader de radikale køre med klaten, og det betyder 10 år mere med de borgerlige efter næste valg, men så får de radikale naturligvis ikke lov til at ødelægge landet med 20,000 muslimer mere eller mindre ind om året, og det er naturligvis godt, men hvis socialdemokratiet tror at de kan lade en såkaldt dagpengekomision stå i luften, og så skal socialdemokrater nok alligevel stemme på dem, ja så trænger de sku da til nye briller, det er sørgeligt at det er nået dertil, de skulle have stillet de radikale stolen for døren i denne sag, nu kan kun et mirakel eller at Særimner bliver afsløret i endnu mere plat vende skuden, de konservative børssvindler bliver næppe et problem, der er vel ingen ved sine fulde 5 der tror 1 meter på disse slipse jakkesæt mere en de tror på komiske Ali Bali.
tilføjet af

Når alvoren går op for kernevælgeren

vil jeg tippe de radikale lakajer ender på en 10 % opbakning.

Der kom ingen god løsning i morgen, de radikale bestemte igen.
tilføjet af

a slukker håbet for 8000 arbejdsløse

Så find dig dog et job lille tot-så sover du også bedre om natten 😃
tilføjet af

Trunten Thulle var ligeglad

Men hvor er DFs finansiering? 😮
Hvilke 8.000 mener du ❓ 😮
tilføjet af

Hahahahahahhahaha

tilføjet af

Når alvoren går op for kernevælgeren

tilføjet af

Du glemmer, at bilags-ålen er meget upopulær

Der er ingen populære alternativer til Helle T 😉
tilføjet af

Socialdemokratiet - Danmarks liberale parti

Egentlig ganske sigende, at Socialdemokratiet stemmer lige som Venstre, Danmarks temmeligt Liberale Parti. Og Dansk Folkeparti kan i denne sag godt samarbejde med SF og EL (hvilket jeg ikke har noget imod).
Rollo.
tilføjet af

DF og de Radikale opfandt dagpengeneforringelsen

Dansk Folkeparti opfandt halveringen af arbejdsløshedsdagpengene i 2010 og fik det bl.a. gennemført sammen med de Radikale.
Dansk Folkepartis samarbejde med de Radikale i 2010 om at halvere dagpengeperioden lider DF's vælgere stadig under i dag, og derfor har jeg undret mig meget over, at jeg på DF's hjemmeside har læst, at Dansk Folkeparti er den lille mands naturlige beskytter.
Dansk Folkeparti gør meget for at løbe fra ansvaret for, at de opfandt halveringen af dagpengeperioden - og senest har bestyrelsesmedlem Palle Riistofte fra DF udgivet sig for at være Socialdemokrat i pressen, hvor han i hårde vendinger langer ud efter "sit parti", Socialdemokraterne.

Den falske Socialdemokrat fra Dansk Folkeparti skrev bl.a.:
"- Nu drives vi rundt i manegen af De Radikale og andre, og vi synker dybere og dybere i tal og medlidenhed. Dengang var vi et dansk arbejderparti, som var for danskere, for arbejdere, for de svage, for de arbejdsløse og for gamle, gamle Maren ude i kæret. Nu er vi ikke socialdemokrater, nu er vi eurokrater".
Hvis det ikke er et forsøg på at løbe fra ansvaret for, at Dansk Folkeparti fik gennemført en halvering af dagpengeperioden sammen med de Radikale i 2010, så ved jeg ikke, hvad det er.
http://politik.tv2.dk/2014-11-08-dfer-sat-paa-plads-udgav-sig-for-at-vaere-socialdemokrat
tilføjet af

DF-ledelsen ved det godt

Og de har fortrudt nu!
Kan du ikke tilgive en flok stakkels syndere?
Rollo.
tilføjet af

DF-ledelsen ved det godt

Og de har fortrudt nu!
Kan du ikke tilgive en flok stakkels syndere?
Rollo.


Det afhænger af, om noget tilsvarende gentager sig 😉
tilføjet af

Alle partier har ville have dagpengeperioden ned

Bare se hvor mange gange Nyrup sænkende den, mens arbejdsløsheden var tårnhøj.
Trunten ville selv sænke perioden til 2 år, så skulle de høje indkomster have højere dagpenge sats.
Frem for at harcelere over en falsk socialdemokrat i et læserbrev, burde du bruge krudtet på damen der har sneget sig ind som formand, det er lidt vigtigere end et læserbrev.
Jeg er spændt på se reaktionen efter denne spand kolde vand fra rokaderegeringen, mon ikke popularitet daler kraftigt d næste par måneder, selv om danskerne er er drøvtyggerfolk der luller rundt- Det går nok, til de selv rammes.
tilføjet af

Der er ikke meget frihed over deres ageren

men det vil klæde dem at bekende kulør.
Bare se håndteringen af drabsforsøg på en dansk borger, en af dem de ikke kan lide, så fuck grunudloven [:X] [:X]
http://www.politiko.dk/nyheder/vi-er-staerkt-afhaengige-af-at-have-et-godt-samarbejde-med-tyrkiet
tilføjet af

Måske en dag vil du lære

Man kan ikke vaske sig ren i andres skidt,
Trunten lovede højt og helligt at rulle dagpengeindgreb tilbage
Der gjorde hun så regning uden vært.
Der kommer en god løsning i morgen, hvis de må for de radikale.
tilføjet af

Der er ikke meget frihed over deres ageren

men det vil klæde dem at bekende kulør.
Bare se håndteringen af drabsforsøg på en dansk borger, en af dem de ikke kan lide, så fuck grundloven [:X] [:X]
http://www.politiko.dk/nyheder/vi-er-staerkt-afhaengige-af-at-have-et-godt-samarbejde-med-tyrkiet


Jeg kan forestille mig at de har særdeles nemt ved at ofre Hedegaard. [(:]
tilføjet af

Ja der har de ingen skrupler

Men gælder grundlov kun for de" rigtige"?
Jeg er så naiv så jeg stadig mener, at i Danmark skal alle være lige for loven.
tilføjet af

Det er en sandhed med modifikationer

Helle lovede kun at rulle dagpengeforliget tilbage, hvis hun fik flertal til det ved valget.
Desuden var det som nævnt Dansk Folkeparti som opfandt halveringen af dagpengeperioden, og bl.a. fik det gennemført sammen med de Radikale - så det der med at vaske sig ren i andres skidt... 😉
tilføjet af

Alle partier har ville have dagpengeperioden ned

Det kan ikke sammenlignes med, at Nyrup regeringen sænkede dagpengeperioden.
I 1980'erne kunne man gå på arbejdsløshedsdagpenge i det uendelige - og det gav god mening, fordi man ikke kunne få arbejde - men under Nyrup begyndte højkonjunkturen, og så gav det ikke længere god mening, at man kunne bruge arbejdsløshedsdagpenge som en slags borgerløn af bagvejen, fordi det blev lettere finde job.
Hvis vi skal have borgerløn, så skal det gøres ordentligt uden at man skal i jobtilbud for at beholde dagpengeretten.

Dagpengeretten bør derfor have en passende længde - og at man justerer den til 4 år er ikke ensbetydende med, at det er godt og rigtigt at forkorte den i det uendelige.

Jeg tror, at der er mange som er enige i, at dagpengeretten ikke skal være uendelig lang - men at to år er for lidt.
Derfor forstår jeg ikke, at du her forsvarer Dansk Folkepartis opfindelse af den to-årige dagpengeret med henvisning til Nyrup.
tilføjet af

Det budskab kom virkelig dårligt ud

I klippet hvor hun siger til Løkke at de selvfølgelig vil rulle forringelserne tilbage.
Ikke en lyd om de først skulle have de radikale med.
Derfor går hun over i historien som utroværdig.
Men det har folk nok lært nu, at uanset hvad hun vil efternæste år så er der fuldstændig afhængigt af hvad B vil.
Hendes valgflæsk om stramninger på indvandrefløjen, skal man vist være på sinkeniveau for at tro på.
tilføjet af

Trunten ville selv have 2 års dagpenge inden DF

foreslog det, hun ville så godt hæve satsen så højtlønnede fik mere end i dag, hvor der er max beløb.
2 år er også rimelig, det er genoptjeningretten den er helt galt med, i første omgang betaler de arbejdsløse prisen, men på sigt bliver fagforeningerne sat ud af spillet.
Om 10 år findes de "anderkendte" forbund ikke.
De officielt borlige kunne ikke have gjort det bedre.
tilføjet af

Hun blev banket på plads af Socialdemokratiet

Helle Thorning blev tvunget af Socialdemokratiet til at ændre mening om dagpengeretten.
Socialdemokratiet er nemlig ikke så topstyret som Dansk Folkeparti, der smider de medlemmer ud, som ikke er enige med topledelsen.
A-kasserne er selvstændige, så hvad har det med den sag at gøre?
Hvis vi ikke har de anerkendte fagforbund om ti år, så vil vi drukne i strejker.
Det er nok årsagen til, at arbejdsgiverorganisationerne nægter et lave overenskomst med de gule fagforeninger.
En anden årsag er selvfølgelig, at det vil blive dyrt og besværligt at fortolke og administrere et hav af forskellige overenskomster, hvis der bliver anarki på arbejdsmarkedet.
Derfor har det ikke haft den fjerneste betydning, at eksklusivaftaler blev kendt "ulovlige" - fordi afgørelsen ikke tvang arbejdsgiverne til at forhandle overenskomster med de gule fagforbund.
Så jeg tror nu nok, at vi har de anerkendte fagforbund om ti år.
tilføjet af

Åh, det er rigtig i mopper jeres egne når de

er "ukammeratlig", lige set i denne uge.

Det er da sådan set ligegyldig om forbundene er selvstændige, de er ikke en skid ude n medlemmer.
Hvem vil betale til dem når man ikke kan få understøttelse?
I forvejen skifter 20000 hvert år, og nu kommer alle dem der er røget ud af dagpengesystemet oveni.
Der er væk inden 10 år, havde jeg brugt hat ville jeg æde den hvis jeg tager fejl.
Det er kun meget naiv der tror folk vil betale små 500 kr hver måned til ingenting.
tilføjet af

De skulle ikke have de Radikale med

Før valget blev der sagt, at hvis de partier som var imod den toårige dagpengeret fik flertal ved valget, ville man rulle dagpengeforliget tilbage - men gennemføre den, hvis de ikke fik flertal.
I praksis var der tale om de røde partier (og ikke de Radikale), men hvis Dansk Folkeparti havde fortrudt den toårige dagpengeret før valget, så havde det også omfattet dem.
I stedet valgte DF at køre en af de sædvanlige intriger på Christiansborg - og så blev det ikke til noget.
Lige nu ser det ikke lyst ud, men det endelige punktum er ikke sat endnu.
tilføjet af

Demokrati og mobning er ikke det samme

Arbejdernes storhedstid er forbi, og nu kommer robotternes tidsalder.
Det er da ikke så sært, at antallet af organiserede i de røde fagforbund falder, for danskerne føder få børn, så der kommer små årgange ud på arbejdsmarkedet, antallet af ansatte i industrien falder og falder i takt med at ny teknologi erstatter mange arbejdspladser og der bliver flere og flere højtuddannede.
tilføjet af

Nå det er sgu da rigtig

afø havde i en enkelt måling engang i 2009 flertal udenom.
tilføjet af

Dårlig hukommelse?

afø havde i en enkelt måling engang i 2009 flertal udenom.

Det var ikke i 2009, og der var flere målinger med rent rødt flertal.
VK stod lige så dårligt i meningsmålingerne i 2010 og i 2011, som regeringen gør i dag, og alligevel var der næsten dødt løb ved valget.
Sådan er det som regel.
tilføjet af

:-)

"DF og de Radikale opfandt dagpengeneforringelsen"
Og socialdemokratene blåstempler forringelserne (på nær én som nu føler sig mobbet af de andre socialdemokrater fordi han efterlevede Grundloven). 😉
tilføjet af

Den fejer intet

Jeg har heller ikke kunne finde belæg for din påstand, men du må vide hvor du har set alle de meningsmålinger.
De gjorde det
http://www.information.dk/492523
Og nu ryger alle dem for de 22 ugers sygedagpenge.
Skal da lige love for din regering holder hånden under de svage [:X]
tilføjet af

Den fejer intet

Jeg har heller ikke kunne finde belæg for din påstand, men du må vide hvor du har set alle de meningsmålinger.
De gjorde det
http://www.information.dk/492523
Og nu ryger alle dem for de 22 ugers sygedagpenge.
Skal da lige love for din regering holder hånden under de svage [:X]
De har kun forringet, eller bare set passivt til, sådan en gang kællingfnidder kan landet ikke være tjent med!
tilføjet af

Ja, snakke uden om kan du

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.