36tilføjet af

90.000 fattige børn i Danmark ønsker sig julegave.

Men får ingen. En dags krig i Afghanistan kunne give disse børn en dejlig tryg jul, men regeringen og Dansk Folkeparti vil hellere føre krig.
tilføjet af

jul

Ja,mange born maa undvaere den hyggelige jul,trist er det.Men da ogsaa danmark er godt paa vej til amerikansk kapitalist diktatur,kan du ikke forvente andet.Irak,afgahnistan,SKAL opbygges,med tungt artilleri,osv.Og regeringen er i samme aandedrag,i gang med at afbygge,det danske sociale system.Kapitalismen,der sttyrer landet,er ikke intresseret i de danske sociale goder.Hvad tror du,de af regeringen,fremmede koster?I lobet af faa aar,skal du fejre islamiske fester.Det er IKKE mere den danske regering der styrer landet,de er blot kransekage figure,der danser for bla,amerikanske interesser.Demokrati,er bandlyst.
tilføjet af

Hmmm!

Det er da synd - at de ikke kan få en gave!
Men sendte man de kriminelle muslimer retur - kunne der spares mange penge og alle 90.000 børn kunne få tre julegaver.
Men det vil I jo ikke være med til?
Mangfoldigheden har sin pris!!!
tilføjet af

Næ - nej!

Odense kommune vil bruge 80.000,- på Ramadanfesten i 2008!
Så det skal der ikke ventes på?
Knæfaldet er enormt - i disse tider!
tilføjet af

Der er ingen fattige i Danmark

det er noget fordrukkent sludder, jo set ud fra danske normer er der fattige, men set ud fra det andre i denne verden må leve med er selv de "fattigste" i Danmark hovedrige.
Fattigdom er, hvis man ikke kan spise sig mæt hver dag, alt andet er mindrebemidlet og som det danske sikkerhedsnet er indrettet er det folks egen skyld hvis de må sulte, men mange er tilbøjelige til at se bort fra, at de som kalder sig fattige, er folk der bruger deres penge på andet end til at overleve for, javel, en enlig forsørger på kontanthjælp kan ikke forgylde sine børn juleaften, men med lidt omtanke kan der blive til en eller to gaver, men ikke i den dyre ende, og gavernes pris er vel ikke afgørende ?
Med julehilsen
Ernst
tilføjet af

Hvem vil ikke være med til det?

- at sende kriminelle elementer ud af landet? Hvem er "I"?
tilføjet af

Spørg publikum - ring til en ven......

Hvem tror du dog?
Dulkis - jeg må desværre sige - TSK!
tilføjet af

du har ret

vi er en familie på 4 og vi lever for under 5000 kr om måneden,
og det kan nem lade sig gøre, og så bliver der også plas til gode gaver til vors børn,
så lad være med at klage vi har det godt i danmark.
tilføjet af

helt fornuftige

toner fra dig, og velkommen i klubben.
Hjem med dem for demokratiets skyld.
tilføjet af

Det er jo nemt det her

- man behøver slet ikke have ulejligheden med at skrive, hvad man faktisk mener, det har vi sig til.
- Men det er nu ikke meget der er feset ind på lystavlen.
tilføjet af

Nej, ikke fornuftige

toner. Det er tanker man lige umiddelbart får, når man lader følelserne styre.
Realistisk tankegang giver et resultat der viser, at det ikke bare sådan lige kan lade sig gøre. :)
tilføjet af

Du har da virkelig aldrig oplevet andet

- fra min side. Har du fået et andet indtryk af min holdning til kriminelle, så skyldes det nok, at en del debattører har mere travlt med at forklare, hvad andre debattører mener og tænker, end at fremføre deres egne synspunkter.
- Det kan selvfølgelig give nogle misforståeler, men det kompensere for deres manglende evne til at overskue, hvordan verden er skruet sammen. Kendsgerninger forvirre dem blot deres verdensbilled.
tilføjet af

Det er dejligt I har det godt.

- og har både penge og økonomisk talent, men det er altså ikke altid talent alene rækker. Det kan du læse en del om på "red barnet" s hjemmeside.
- Husk lige på, at hvis et problem skal løses, skal det erkendes først og mens nogle bruger tiden på erkendelsesprocessen, er nogle andre måske allerede igang med at forandre tingene, men til det, er der aldrig hænder nok, så jeg vil da håbe, at du og dine ligesindede, kommer gennem fasen i ordentlig tid.
tilføjet af

Terroriserer debatten

Når i terroriserer debatten er I ligeså grimme som fundamentalistiske muslimer. Kriminelle muslimer har intet med denne debat, at gøre. 5000 kr til en familie er mange penge Mange familier har kun 1200 kr når faste udgifter er betalt. Det er fattigdom.
tilføjet af

Er fundamentalistiske muslimer grimme?

Jeg troede ikke man kunne se det på udseendet?
Det ville da ellers lette sikkerhedschekket i lufthavnen en del!
Disse grimme mennesker forsinker jo min vej fra SAS-Loungen til mit Business-Class yndlingssæde!

M47
tilføjet af

Hellere skattelettelser!

Børnene har ikke godt af alle disse upædagogiske materialistiske julegaver produceret af kapitalistiske multi-nationale virksomheder i imperialistiske stormagter!
tilføjet af

Hvad tror du selv.?

Hvis DK stoppede krigen i Afghanistan...
Hvor tror du så at der var størst chancer for at pengene endte?
I en offentlig overenskomstforhandling til foråret, eller under juletræet?
Hvis disse penge til de offentlige lønstigninger istedet blev brugt på de fattige børn, så kunne de få for ca 50.000 kr julegaver hvert år til de fylder 18!
Men venstrefløjens vælgere vil hellere svare skat af pengene!
tilføjet af

Hvor er pengene

Jeg er ligeglad med hvor pengene kommer fra. Men lønkravene kan måske gøre, at de fattige familiers børn får lidt del i kagen som de rige deler lige nu.
Hvor store gaver kunne de fattiges børn få for de penge der bruges på krigen?
tilføjet af

"...ligeglad med.." betyder:

"Jeg er ligeglad med hvor pengene kommer fra."
Det er jo den helt klassiske udtalelse fra personer, som ikke fatter en levende brik af deres egen udtalelser! Den er hørt tusinder af gange før fra en hjælpeløs venstrefløj!
Hvis du virkelig ønskede at have indsigt i samfundsforhold - ville du i aller højeste grad bekymre dig om alle økonomiske forhold. Problemet her er jo blot, at nu kræver det lidt mere end din 7. klasse at komme videre! ;o)

M47
tilføjet af

Vil venstrefløjens vælgere hellere betale skat af pengene?

- Er der noget du ikke har fortalt? Får vi fradrag for krigsmidler til Afghanistan? Eller hvordan skal det her vrøvl tydes? Er det bare din skræk for lønstigninger til de lavtlønnede du giver udtryk for?
tilføjet af

Højreorienteret propaganda

Om de kommer fra det ene eller det andet sted betyder for normale mennesker ikke ufinancieret. Din propaganda er så tydelig. Du vil ikke debatere bare spille dumsmart
tilføjet af

Nej da...

Du skal tyde det som om at der skal betales skat af de 5 milliarder som de offentlige skal have mere i posen!

Men du må da gerne forsvare lønpuljen på 5.000.000.000 kr...
I stedet for en lønpulje på 4.973.000.000 kr...
Det er forskellen på en julegave til alle 90.000 fattige børn på 300.- kr, eller ingen julegave!
Hvordan ender Dulkis mon på de magiske 5 milliarder?
Er det en simpel oprundning for nemhedens skyld der koster alle fattige børn deres julegave?

Eller kan Dulkis indenfor rimelighedens grænser forklare hvorfor at 27 millioner kr. (før skat) betyder så meget for den samlede offentlige lønpulje?

Svar udbedes!
tilføjet af

Nej og

prøv du lige at forklare dem det !
-
Er det bare en undskyldninge for at du kan slippe billigt ?
tilføjet af

Hvorfor

bebrejder du regeringen❓ ... det er op til hver især at forsøge at få pengene til at slå til, det er ikke umuligt i dagens Danmark. Det er ikke størrelsen på julegaverne der er afgørende, det er ikke mængden af julemad der er afgørende, det er tanken og hyggen bag.
-
Det er ikke regeringens ansvar, det er regeringens ansvar at der fortsat er etableret et sikkerhedsnet under de fattigste i landet og det overholder de.
Hvem er det helt præcist du mener er så fattige at de ikke kan sørge for deres børn❓ Jeg mindes sidste år en enlig mor der stod og snakkede om julepakker (i tv2) til hende og hendes to børn alt imens hun stod og "babbede" på en smøg. Hun kan altså godt bruge 800 -1200 kr eller mere på smøger til sig selv ❓men ikke sørge for hendes unger ?
Jeg kender en anden som er selvvalgt enlig da hun på trods af at hun var godt gift, alligevel "bollede" udenom og blev gravid, hun sidder nu og er langtidarbejdsløs sammen med hendes "loser" af en "elsker" i en 3 værelses lejlighed og "suger på lappen", det stakkels nyfødte barn er født til fattigdom med en ansvarsløs mor (og far) ! er det samfundets skyld❓er det regeringens❓
-
Der er en tendens til at "glemme" at tage ansvar for sig selv og sine børn, der har samtidig aldrig været større brug for arbejdskraft, alle kan få job, det kan til gengæld godt være at det er nødvendigt at flytte for det, det kan rumme så mange nye muligheder for en bedre livskvalitet !
-
tilføjet af

Godt brølt løve

Jeg vil bare bakke longleggs op, det kunne ikke skrives tydeligere!
tilføjet af

Galskaben længe leve

Jeg kan godt høre, at det er en flok vindere , der skriver her. Og alligevel vil jeg kalde det, at være taber at være selvfed og ligeglad med om børn har det godt eller.
Er Danmark virkelig blevet så menneskeligt fattigt land og fordømmende . De hellige og rigtige skorer penge nok, mens dem der ikke har penge nok bare er selvom det. Jeg har et juleønske og det er Herre min gud lad de rige mærke fattigdommen , deres synd er dans om guldkalven.
tilføjet af

Må også bakke op her...

Dejligt præcist og oplysende indlæg, tilmed om virkeligheden! ;o=

Godt gået longleggs...
M47
tilføjet af

SOL er blevet for velhavere! ;o)

Ja, så skulle man også læse DET! ;o)
Nå, det er tid til min eftermiddagscognac - skål!

M47
tilføjet af

Vi er nogle som har

set tendensen at et flertal af danskerne er egoister, mangler empati er fordømmende og menneskeligt fattige, men det må være fordi de er de "rigtige" kristne og danskere med det "rette" værdier, nemlig Pias og Krarup og Langballes.
Siger det samme som dig:*Herre min gud lad de rige mærke fattigdommen , deres synd er dans om guldkalven*.
tilføjet af

Fuldstændig korrekt..

-og nok den mest korrekte beskrivelse jeg til dato har læst! Det er ind imellem pinligt at læse og høre hvad folk mener regeringen har ansvar for! Er som om disse typer lider af en eller anden snotforkælet vrangsforestilling om, at regeringens opgave blot er at gøre alle stenrige, uden de selv behøver tage ansvar for noget som helst! Sagt på en anden måde glemmer de at 2 og 2 altid vil give 4
tilføjet af

Jo..

Der er feset noget ind - problemet er bare - at du ikke vil anderkende sandheden!
tilføjet af

Ikke nødvendigt

Ikke nødvendigt, da det er et resume af det, der er sket indenfor dansk politik gennem de sidste 6 år. Folk må selv prøve, at lytte til det der sker.
tilføjet af

gaverne er faktisk

produceret af børnearbejdere i underudviklede lande
tilføjet af

Perfid

Hvis gaverne er lavet af børnearbejdere er igen mangel på regeringens uansvarlighed i Danmark. Hvis det bare er en perfid bemærkning fra et følelseskoldt menneske, der ingen samvittighed har, så håber jeg, at du får en lykkelig jul hvor du kan smæske dig stor og fed og få nogle gode gaver. Dog tror jeg, at du er et ensomt menneske, uden omtanke for andre end digselv. Stakkels dine omgivelser.
tilføjet af

Sandheden ejer du heldigvis ikke.

Hvis sandheden er, at vi i Danmark, skal se på dit nazistiske propaganda og ikke hjælpe hinanden i Danmark, så kan vi ligesågodt nedlægge landet.
tilføjet af

børnecheck

er det nødvendigt med en børnecheck hvis man er rig, kunne man hente nogle penge der
tilføjet af

Gaver til jul

Desværre vil regeringen hellere give til deres rige venner, end sørge for, at allle børn har det godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.