6tilføjet af

7000 kr for 55 kvm i Emdrup i Kbh NV

Jeg fik i går tilbudt ovenstående lejlighed. Er det bare mig, eller er det ikke lige i overkanten?
mvh
tilføjet af

Puhhh ha....

Og tænk, jeg syntes at min husleje for samme størrelse lejlighed på østerbro var lige i overkanten... Jeg gav 193,- om måneden... Godt nok i 1976...🙂
tilføjet af

For meget!

Det er alt for meget med mindre der er tale om en decideret luksuslejlighed (m. taghave el. lign.)
Prisen svarer til 1.527,- kr./år pr. m2.
I København er en leje på 1.000,- kr./år pr. m2 i den "billige" ende og en leje på 1.350,- kr./år pr. m2 i den bedre ende.
tilføjet af

Tak for svaret...

syntes da også, at det var helt vildt... Jeg tror, at udlejeren gik bevidst efter mig, for jeg var udenbys. Efter jeg har tjekket annoncen efter i da, kan jeg desuden se, at han har opgivet lejligheden som værende på Østerbro, men den ligger i Emdrup...
Var ude at se en anden lejlighed i går i NV. Vedkommende havde skrevet i annoncen, at lejligheden var utrolig flot, at hun skulle flytte til udlandet og at lejemålet var ubegrænset. Da jeg så dukker op er lejligheden piv-grim, hun flytter sammen med sin kæreste og lejemålet var tidsbestemt...
Tror vist bare, jeg skal holde mig væk fra NV...
tilføjet af

Husk at melde dig ind i LLO ;)

Du er vist ude på bolighajernes domæne - så hvad med at melde dig ind i LLO på forhånd, så de er klar til at køre en sag for dig? I mange år har tricket på det københavnske boligmarkedet været at skrive under på ulovlige vilkår og ulovlig husleje, køre en sag og få pengene tilbage. En ven boede til kun 100 kr. om måneden efter LLO kørte en sag for ham og dommeren satte huslejen til 100 indtil omfattende reparationer var gennemført.
tilføjet af

Det var da en ide...

men allerhelst, vil jeg nu bare have et sted, hvor jeg er glad for at bo. Og jeg tror desværre ikke, det er lykken, at starte med en masse bøvl...
tilføjet af

LLO = :( de dur bare ikke

LLO giver jeg ikke meget for.
Undtagen hvis det er en sag der køres for flere lejere i et selskab. Så kan de oppe sig. De to gange jeg har haft brug for dem, har de vist sig at være nada værd.
Første gang kunne jeg ikke engang få fat i den afdeling der har til huse i Brønby, de kunne ikke finde ud af at sætte deres tlf-svare til, eller være der i den tlf-tid de selv havde bestemt.
Jeg måtte igennem hovedkontoret. Hvor den ene tlf-dame(eller hvad hun nu var) godt vidste de var nogle klaphatte. Ikke hendes ord. Men hun lød ihvertfald ikke imponeret af dem.
LLO vil gerne have dine penge, men skal du have hjælp og du er den eneste der har problemer. Så er det så som så.
Den ene gang var det et støre boligselskab den anden gang en privat udlejer. Jeg fik aldrig pengene tilbage på mit indskud nogen af stederne.
Jeg ved de har hjulpet en veninde med at få penge tilbage i for meget betalt husleje. Men det var også et helt boligselskab på ca 55 lejemål.
Så kan du stille op med, det kan de nok hjælpe...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.