17tilføjet af

4162 lejere sat på gaden

Mange mennesker kan ikke betale deres husleje og smides bare på gaden hvor de så går for lud og koldt vand. Ofte tvinges de til at prostituere sig for af komme af med gælden og det kan altså ikke være rigtigt. Der bør være noget hjælp til den slags mennesker der havner i tragiske omstændigheder som at blive smidt ud bare fordi man hellere vil bruge sine penge på andre ting end huslejen. En af mine arbejdskolleger jeg kender siger der er mange tomme boliger men ingen har råd. Jeg kender også et par stykker. Og her bør Dansk Folkeparti stramme op om loven for det kan altså ikke være rigtigt at mange af de fremmede hutler sig til ikke at betale skatter som vi andre lovlydige borgere men udnytter systemet til fulde fem.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/05/102925.htm?nyheder
tilføjet af

Der har du ganske ret

og der er kommet flere fattige danskere de sidste år.
tilføjet af

udsættelse

der må jeg give dig ret, der er mange af os som bliver smidt på gaden. når man skriver her til debatsiden er det for at få gode råd og man har ikke brug for at blive set ned på som nogle desværre gør herinde, men jeg giver dig ret.
tilføjet af

og hvor

har du så lige de oplysninger fra - fortæl-fortæl.
tilføjet af

Er det dit alvor?

Altså det, med at det er synd for de mennesker der vælger at bruge penge på andet end huslejen?
Hvis man er så indskrænket at man ikke kan prioritere sin husleje, så kan jeg ikke se hvorfor man skal kunne blive boende gratis - kan du?
tilføjet af

Også før Dansk Folkeparti blev

dannet, blev lejere sat på gaden. Men bed dem fortælle, hvad de har brugt deres penge til. Så bliver de tavse.
tilføjet af

Hvis du er blevet sat på gaden

er det fordi du har ignoreret flere advarsler om at betale din husleje - der er ingen der bliver smidt ud af sin lejlighed uden at der foreligger flere advarsler, som sendes både med almindelig post og som anbefalede breve.
Hvis du hører til dem, der ikke kan administrere din økonomi og som ikke kan prioritere sine udgifter, bør du enten tale med din bank om at betale dine regninger, eller få hjælp af en økonomikyndig.
Ingen medlidenhed med dem, der ikke betaler husleje.
tilføjet af

Enig

ved første henvendelse fra boligselskabet bør man kontakte kommunen. Har da hørt om nogen hvor kommunen går ind og tager lønnen el. bistanden, og så sørger for at betale for huslejen, og uddele pengene over hele måneden.
tilføjet af

Det er tragisk

for de fattigste i Dagens Danmark, at de ikke har råd til at bo i deres lejlighed, så de bliver sat på gaden. Det er politikkernes skyld især, Socialdemokraterne, De Radikale, Venstre, konservative og Dansk Folkeparti, da de har lavet indkomstloft for både kontanthjælpsmodtagere, flygtninge samt dagpengemodtagere og lavt lønnede på arbejdsmarkedet.
Jeg har selv været i dagpengesystemet fra 1984-2000, hvor jeg mistede dagpengeretten pga. stramme rådighedsregler, hvor man skulle stå 100 % til rådighed. Det er bare svært, at opfylde kravene 100%, når man er ufaglært, og ikke kunne klare tempoet og kravene arbejdsgiverne stiller.
Jeg bor i en by, hvor der også er mange tomme lejligheder. Jeg har da heldigvis stadig råd til at bo i min, da huslejepriserne stadig er lidt lave. Men jeg er i Fleksjobsystemet, og har ventet over 3 år på et Fleksjob, så det er svært at få økonomien til at hænge sammen. Jeg er heldigvis sparsommelig, og køber ind efter tilbudene i Supermarkederne. Jeg har hellere ingen børn og er ikke rygere. Jeg sparer på ferier og luksusting for at få råd til husleje og andre faste udgifter. Men det er nok meget svært, for andre arbejdsløse, hvis man bor i storbyerne, hvor der er en høj husleje, så derfor er det godt at bo her i Vestjylland, hvor huslejen er lav.
Til næste folketingsvalg vil jeg stemme på SF, da jeg tror de kan lave Loven om, og fjerne indkomstloftet for de arbejdsløse, og indfører overenskomstløn til arbejdsløse som er i jobtræning eller Tvangsaktivering. Bistandsloven og Dagpengeloven trænger til fornyelse og økonomiske forbedringer, så det også kan betale sig for disse mennesker, at tage et arbejde økonomisk. Det skal også gøres lettere for kontanthjælpsmodtagere at komme i fagforening, så der er nogen som hjælper dem.
tilføjet af

det kan da ikke være

rigtigt, at du vestjyde kunne gå på dagpenge fra 1984 til 2000, så er det fanme noget galt i Danmark.
Selvfølgelig skal alle betale husleje, ellers er det da ud, for jeg vil fandme ikke betale for deres husleje, jeg betaler min, og det har jeg lært hjemme fra, først husleje så lys og varme.
Er der så ikke mange penge tilbage, så lev af vandgrød, det er nemlig også sundt, og lad være med at smide mad væk, det kan spises altsammen bare være kreativ, og lad det ikke blive gammelt, for så er det jeres egen skyld.
Jeg kunne også godt vide, hvad dem som bliver smidt ud hvad de bruger pengene til.
Ha et godt nytår.
tilføjet af

så var

den der igen, stem SF eller andre venstreorienterede partier og få det dobbelte for ikke at lave noget.
Men 100000 arbejdsledige? kan jo nok ikke vælte en regering.
tilføjet af

Vil du være rar og forklare mig

hvorfor er det svært at stå 100% til rådighed for arbejdsmarkedet?
tilføjet af

Jeg har

Solstik
og hovepine
Jas
tilføjet af

Tis my dear

hjelper altid
Olding huh
tilføjet af

Føj F..P

Der er mange flere uden hjemme end du snakker om......((((
tilføjet af

Er et rar person

Bare læs indlæg fra ovennævnte person.
Der findes mensker i DK.
Bamseline er min favorite
tilføjet af

du er snot

dum, så dum at du ikke kan finde dit eget nig - hvem har givet dig hjælp med stavepladen?
tilføjet af

Hvad mener du røv

Kunne du lige forklare hva du mener ?
Eller hva
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.