39tilføjet af

4000 kr. pr. mdr.

Min bore har en kærste, de har kommet samme i lige knap et år, og så for godt 3 mdr. siden blev hun smidt ud hjemme fra, og siden har hun boet samme med min bore og mine forældre. Hun betaler ingenting. Så en dag sagde min mor til hende at hun skulle betale 4000 kr. om mdr. for at bo der, det syndes hun er for meget og vil ikke betale. I de 4000 er der mad, min mor vasker hendes tøj, varme, vand og el. Jeg syndes at det er meget billigt... hvad syndes I??
tilføjet af

tja..

nu siger du intet om hendes alder
og du siger intet om hun har job
eller hvad slags penge hun har om måned.
Er du feks 18 år og uden job, men får bistend på 2000 kr om måned er det jo vildt at skulle betale det dobblte af hvad man har.
Har du et deleværelse med din bror?
eller har hun egen værelser.
Kom med felre oplysniger
tilføjet af

Jeg giver 2000kr for min andel

pr måned incl. vand, el og varme.
tilføjet af

har hun eget værelse ?

ellers kan hun godt finde noget billigere at bo i.
kost og at få vasket tøj koster ikke 4000 om måneden.
4000 det vil sige at de beder hende flytte.. så hvorfor siger de det ikke bare ligeud.?
1500-2000 kr alt efter om det er økologisk mad eller ej.. dvs. hvor dyrt et kostbuget de har. Det koster jo ikke 40000 at have et barn mere hjemme om måneden. Så tjener de jo ligefrem på det og det er da usmageligt, så må de bede hende flytte.
vh anonym
tilføjet af

Helt i orden

at skulle betale for sit forbrug. Om 4000 kr er for meget ved jeg ikke, men synes det ikke.
Men det kunne jo være din mor synes hun ikke lige havde lyst til at være "serviceorgan" for en til.
Hun får jo ikke pengene foræret til at sætte mad på bordet for jer, heller ikke tøj og vask af det(vand, el, sæbe og maskinens slid)...
Hjælper kærsten og I det hele taget hjemme? Med at lave mad og alt det andet. Eller er det din mor der har to fuldtidsjob. Det der giver penge på kontoen og det andet, at varte jer op mens hun får lov at betale for det.
Jeg synes det er helt i orden at der skal penge til at dække.
Skal hilse sige det er ikke gratis at have børn. Selv om de tror det.
Selv har jeg ingen og jeg kan tage på ferie 3-4 gange om året hvis jeg gider. Men min søster med tre børn og alene skal være heldig at tage en sammen med dem...
Så det kunne jo være kærsten synes det er uretfærdig at hun ikke får det foræret, men hvem skal så betale?
tilføjet af

så er du vel en god søster og tager din søsters børn med

en gang imellem :-)
tilføjet af

Usmagligt

Jeg ved ikke om det er usmagligt at sige de vil have penge for at skulle varte en til op i hoved og røv. Hvis de er trætte af at se deres penge gå til et barn som de ikke selv har bedt om så ville jeg også gøre noget.
Og det kan da ganske rigtig være en pæn måde at bede hende flytte...
Jeg synes ikke 4000 er for meget hvis de laver maden, sørge for sengetøjet er i orden, Varme i radiatoren, laver hendes med, vasker op efter hende, ryder op for hende(også ud over det indlysende), de sørger for hendes affalde bliver fjernet fra boligen.
Jeg ville sq da gerne bo til leje for 4000 kr om måneden hvis der var nogen der gad gøre alt det for mig. Det ville da være fedt at komme hjem og maden stod på bordet. Jeg skulle allerhøjst hjælpe med opvasken.
Det billigt. Hvad var adressen???? Jeg flytter gerne landsdel for at få den service. Bare sig til...
tilføjet af

Jeg giver gerne 4000...

hvis jeg kunne få det hele foræret for 4000.
Det kan da godt være man kan gøre det billigere selv. Men så skal man da også lave det hele selv.
Jeg går ud fra hun flyttede ind og fik det samme som resten af husets børn.
Det hele foræret, inklusiv opvartning. Det er billigt. Man kan ikke få en au pair billigere. Så jeg giver da gerne de penge hvis jeg kan få det hele også.
Lønninger til folk der laver det for dig er ikke billige...
tilføjet af

hvem siger, at hun bliver opvartet ?

det står der ikke noget om nogle steder...
Faktisk er oplysningerne ret sparsomme, da man ikke bliver fortalt, hvad de 4000 entelig skal dække udover kost og tøjvask.
Så tag en slapper med alle fantasiforstillingerne, når vi nu ikke ved om hun deltager i husholdningen eller ej !
vh anonym
tilføjet af

Laver ingenting

Hun er 19 år gammel, blev færdig med Hg i sommers. Men har ikke fået en elevplads. Så hun har ikke noget arbejde, og søger ikke noget. Hun hjælper ikke med at gøre rent eller lave mad. Hun laver i det hele taget ingenting. Men hun har råd til at købe skabelodder og nyt tøj hele tiden...
tilføjet af

mine børn bliver ikke opvartet

de kan selv, de deltager i madlavning osv.. Jeg leger ikke tjenestepige.
Faktisk kan de finde på at lave aftensmaden.
Ved ikke hvorfor folk mener, at fordi børn bor hjemme, at de ikke selv kan putte tøj i en vaskemaskine, handle, vaske op og lave mad. I vores hus er vi ligeværdige.
vh anonym
tilføjet af

undre mig

hvis hun ikke har job hvordan kan hun så købe alt det tøj???
tilføjet af

¨så må de bede hende flytte

jeg ville ikke have sådan en boende.. nok derfor hun røg ud hjemmefra ?
tilføjet af

Det er mig hun

beder tage med. Vi deler lige over med udgifter også maden.
Hun er nyligt skilt, så vi har kun været afsted to gange. Men jeg kunne da godt se forskel på både det jeg selv skal af med når jeg er alene og så det jeg bidrager med når vi er sammen. Uhu, det er ikke billigt med børn. Har aldrig skænket det en tanke.
Jeg må da indrømme jeg er glad for jeg ikke er alene mor.
Dem der tror man bare får børn som enlig for at få penge. De er godt dumme eller ignoranter med deres på det tøre...
tilføjet af

Hvad betaler din bror?

Lige umiddelbart synes jeg det lyder af meget med de 4000 kr. Det kan hun da finde en fed lejlighed for - ovenikøbet uden emsig svigermor.
Hvad betaler din bror for at bo hjemme?
tilføjet af

Ikke tjenestepige

Men alligevel er det da flot at maden kommer afsig selv. Huslejen betalt , automatisk forsikret, et sted at bo, tv og det der følger med der,internet(?) affaldet fjernes af andre, evn adgang til en have, mulighed for at der er bil i familien så man kan hentes og bringes.
Det er stadigt billigt i mine øjne at flytte ind hos en anden familie og så følger alt det med. Så selv om jeg skulle gøre det som du finder selvfølgeligt(også mig må jeg sige, er ret rimeligt), så er det stadigt billigt at bo til leje for 4000 kr om måneden.
Hvis det skulle gøres op i hvad det faktisk ville koste at have sådan en service kørende,så havde jeg nok ikke råd alligevel...
Med lønninger og hvad der ville følge med.
tilføjet af

4000 ikke for meget...

faktisk for lidt.
Hun må vidre, få sig et liv. Selv om det er da fedt at få det hele foræret. Jeg synes det er flot af dine forældre at finde sig i at et voksent menneske sådan bare flytter ind og tager for sig.
Om jeg havde ventet så længe ved jeg ikke.
Men ellers kunne de jo køre hende på kommunen(ikke kommune-kemi, hi, hi) med alt hendes grej og sige hun er voksen nok til selv at holde hus.
19 år, jeg er imponeret og stadig tro man kan få det hele foræret. Der var jeg allerede flyttet for længe siden.
tilføjet af

billig

hvis man kan bo til den pris vil jeg da gerne have adressen
tilføjet af

har hun sit eget værelse

.............?
tilføjet af

hvor får hun penge fra

og som en anden spurgte dig : deler hun værelse med din bror eller har hun sit eget værelse ?
Det betyder da noget -
Jeg vil ikke betale 4000 kr for at dele værelse med en anden, så er det alt for dyrt -
guller
tilføjet af

Tja, læs

selv vidre, så kan du jo nok se det er et voksent menneske(19 år) som bare er flyttet ind.
Jeg fantaserede da ganske rigtigt og dog... Når jeg ser hvordan dem i mine omgangskreds står på hoved for deres børn . Så er det sq ingen fantasi.
Jeg kan bare ikke fatte at en teen ager ikke aner hvordan en vaskemaskine virker. Nåh, nej mor vasker jo og vasketøjet kommer på magisk vis tilbage i skabet.
tilføjet af

hvem siger, at alt føler med ?

hvem siger, at de lader hende låne en bil ?
vi ved ikke engang om hun har sit eget værelse endnu eller hvilken standard af madvarer osv.
Jeg synes du antager, at de behandler hende som en af deres egne... men gør de det ?
tilføjet af

nu du bagklog

har jo først set det efter jeg skrev indlægget.
vh anonym - forlader debatten nu fordi solen er for langsom til mit temperament :-)
god debat :-)
tilføjet af

Det synes jeg ikke

I de 4000 er der mad, min mor vasker hendes tøj, varme, vand og el.
Når hun skriver dette går jeg ud fra pigen(19 år) er gået ind på lige fod med resten af husets børn.
Sidst jeg ringede til min mor og stod et sted der ikke var sjovt at være. (En fest var gået over gevind), da kom hun da og hentede mig.
Jeg ville gøre det for mine børn.
Så hun følger jo nok rundt sammen med kærsten(broderen), så hvis han var i en kattepine de kunne hjælpe med siger de jo nok ikke til hende at det var ærgeligt du må blive.
tilføjet af

Læs selv...

I de 4000 er der mad, min mor vasker hendes tøj, varme, vand og el.
Er kopieret fra hende der startede tråden.
Selv om hun ikke har eget værelse, så er 4000 kr stadigt billigt hvis dette er hvad der følger med...
Jeg siger stadig bare ring jeg flytter gerne...
tilføjet af

he he nogle tror at det er en guldgruppe

at være enlig mor... de glemmer bare lige alle de udgifter der følger med... f.eks sko,sko til´sport og gummistøvler hver 3-4 måned fordi de vokser og vokser, tøj..oplevelser mad osv.. plus at ens fritid er begrænset til nærmest ingenting osv....
tilføjet af

Hun deler

vel værelse sammen med kærsten og som 19 årig er hun vel på støtten eller fagforening...
Eller har et job.
tilføjet af

Annhe hvor er hun henne nu

Starter en debat og smutter hmm -
guller
tilføjet af

Gnæk, gnæk...

Ja jeg taler også for døve øre når jeg siger til hende at hvis hun nøjes med et dagligt måltid(havregryn m mælk dog uden sukker, det kunne blive for gurmet) så sparede hun jo penge både på tøj og med. Og de ville ikke larme så meget.
Men heldigvis er det jo en joke og hun ville ikke høre efter det"råd" alligevel...
(Synes lige jeg ville påpege det for dem som kunne tro det er alvorligt ment.)
tilføjet af

Tjae...

den ungdom dog... ;)
Men jeg skal nok love for hun fik startet en interesant tråd.
tilføjet af

4000kr

synes det lyder lidt vildt.men betaler din bror så det samme eller skal hun dække for ham i de 4000 kr om mdr. lyder mere som om din mor vil have hende ud af huset
tilføjet af

4000 for kost og opvartning

Inklusive tag over hovedet og varmt vand i hanen?
Det er jo ikke 4000 kr. for mad, men også for at få vasket tøj og få maden serveret. Få varme bade, og gratis forsikring, licens og strøm i øvrigt.
Må jeg ikke nok flytte ind til dine forældre?
Det er ikke dyrt. Tværtimod, så er det rimeligt at din brors kæreste lærer at betale hvad det koster. At du og din bror ikke skal betale det samme er noget helt andet. Din mor har ikke samme forpligtelser overfor din brors kæreste, som hun har overfor jer. Hvorfor i alverden skulle hun dog gratis gå at varte endnu en teenager op?
Og hvorfor blev hun smidt ud hjemmefra? fordi hun er for luddorven, og tror hun kan få alting forærerende?
tilføjet af

Din mor skal skamme sig

hun vil så bo gratis, hvis din bore??s er det bror?? /brors kæreste skal betale 4000 om mdr. hvad betaler din bror for at bo hjemme, er der også en far.
Din brors kæreste kan få en klublejlighed incl. el, vand og varme for 4.000,- så fortæl hende det, så hun kan komme af med din mor og din bror, der ikke støtter kæresten........ FØJ
tilføjet af

Din mor kan jo bede om hjælp

fra hende, hun vil sikkert gerne hjælpe, men gør hun det af sig selv, skal du bare høre din mor.... så BLANDER hun sig........... JEG kender svigermødre til drenge.........
tilføjet af

Kik dog i avisen ged....

............. hvor dum kan man være.....
tilføjet af

Jannee

du er dum at høre på......... nærlæs dine indlæg og tjek om de er læselige /forståelige for os der følger debatten
tilføjet af

Har du måske

lyst til at have en 19årig nasser boende???
Så tror jeg du bare skal give dit tlf nr eller email til trådstarteren.
Så kan du forsørge en person som burde gøre det selv.
Måske er 4000 en pæn måde at bede hende skrubbe af. Jeg mener at en 19 år gammel kvinde bare tror hun kan bo gratis må sku da enten være dum eller en nasserøv.
Så det da under ordnet om broeren betaler for at bo hjemme.
Brug den indvendig side.
"I de 4000 er der mad, min mor vasker hendes tøj, varme, vand og el."
Jeg tror såmænd ikke forældrene havde tænkt hun skulle blive så længe. Det jo ikke en varmestue men nogen menneskers hjem.
Deres hjem hvor der pludselig dukker en op som så gør at de ikke har fred, da hun jo ikke er en del af familien på den måde som et barn er...
tilføjet af

Hej nana25

Kom endelig med en avis hvor man kan finde et sted at bo for 4000 kr om måneden.
Med vand, el, mad og hvad der skal til for at leve bare lidt normalt. OGmed personale(forældrene) der sørger for det hele. Jeg er stadig klar til at flytte.
Jeg bor billigt og jeg kan ikke gøre det for 4000 kr.
Hvordan skal nogen som har en dyre bolig end jeg så kunne gøre det???
Men jeg er da åben for forslag om du kunne finde nogen... Måske undtagen i Lala-land.
Og jeg gider ikke bo i et klubværelse eller etværelse. Der skal være internet og telefon. Gerne tv og dvd med film, forståes.
Hi, hi jeg tror ikke lige du har læst ret meget af tråden. ;)
tilføjet af

Tja måske

har kaffen været lidt stærkere end den plejer. Men stadig så det sq da billigt...
Det kan jeg i min, efter din mening åbentbart,
omtåget forstand stadig synes er billigt. Og måske er det nok et vink med en vognstang til den 19 årige om at finde et andet sted. Det jo ikke som kummunen har sendt hende derhen fordi hun er husvild, eller hun har søgt ind og betalt indskud med mere.
Men nogen menneskers hjem. Nogen der ikke lige havde regnet med at få en ind, men at deres børn gerne snart selv skulle kunne finde et nyt hjem.
Hun er der jo på alle døgnets tidspunkter. Det er ret ubehagligt. Jeg har prøvet da jeg boede hejmme og mine forældre havde givet en af mine fars kolegaer husly til han fandt noget selv.
Desvære havde han det jo fint. Maden blev jo serveret og han kunne se tv. Jeg lover dig det er ikke sjov at have en fremmed boende. Og de føles sådan selv om man har kendt dem hele ens liv. For der er jo aldrig fred. En der ikke kender sin besøgstid, bliver belastende.
Tror du moren og faren synes det er fedt?
Jeg ved de ikke gør... De synes sikkert hun er en flink pige og de kan måske se de to (broren) bo sammen. Men ikke i deres hus og for deres penge, samtidig med de skal VASKE hendes tøj...
tilføjet af

Tak for alle de svar...

Tak for alle de god svar... kan bruge mange af dem... Jeg syndes heller ikke selv at det er meget at betale 4000 kr. om mrd. med alt... Især når man ikke skal lave noget, først stå op omkring kl. 10 og ikke løft en finger hele dagen... Selv når min mor spørger hende om hun lige gider at lave noget for hende siger hun:" Det gider jeg sgu ikke" Og det syndes jeg ikke man kan når en tilbyder en husly... Og når man har boede hos os i godt 3 mrd. uden at lave det mindste eller betale husleje... Jeg vil have det dårlig med mig selv!!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.