9tilføjet af

300.000 til en studerende?

Hvordan vurderer i vilkårene ude i den finansielle boksering er pt med hensyn til at låne penge?
Jeg er studerende og jeg har 3 år tilbage. Jeg kan ikke blive boende i den lejelejlighed jeg bor i nu, da de skal laves om til lejeboliger (og jeg har ikke råd til at købe den.)
Jeg har regnet lidt på det og kan se, at lejelejlighed ikke kan betale sig i længden. Huslejepriserne er steget siden jeg flyttede ind i den jeg boede i og jeg føler det er at smide penge ud af vinduet. Det virker mere fornuftigt at investere i noget.
Nu er jeg i den heldige situation, at jeg ret godt kan lide nordvest kvarteret i Kbh og der er ret mange billige men gode andelsboliger i det område.
Næste skridt er så at låne hos banken til en af slagsen. Jeg har altid været kunde i Danske Bank og vil nu låne 300000 hos dem til en billig og god andelsbolig jeg har set i NV.
Den månedlige ydelse er meget lav og det hele inklusiv lån kan dækkes med en SU. Desuden overvejer jeg at leje det ene værelse ud til en billig penge.
Jeg har en kassekredit på 20.000 og et mindre SUlån. Jeg har en opsparing på 35.000 kr og en vekslende indkomst mellem 2-3000 kr om måneden, men leder efter en fast indkomst (er bare ikke så let i den her tid, men jeg giver ikke op)
Jeg har desuden aldrig overtræk.
Mine forældre har altid været meget stabile kunder i banken og kan sagtens kautionere for mig, uden problem.

Hvordan er situationen helt generelt set nu mht at låne på det grundlag? Altså hvor stejle er bankerne nu? Jeg ved godt i ikke kan svare præcist, men jeg tænker at et overordnet skøn kunne give mig et pejlemærke og måske give mig en ide om, hvad jeg skal tage forbehold for.
På forhånd mange tak for hjælpen🙂
tilføjet af

Det lyder fornuftigt nok

Umiddelbart ville jeg mene at det er et beskedent beløb. Især når alle udgifter kan dækkes med en SU og du vil leje et værelse ud.
Men der skal jo også ses på alle de andre udgifter du har? Det løber hurtigt op jo.