5tilføjet af

30.000 aktiverede kunne tage et job i morgen

30.000 aktiverede kunne tage et job i morgen
06. jul. 2006 06.16 Indland Opdat.: 06. jul. 2006 07.43
Halvdelen af de arbejdsløse, der er i offentligt støttet aktivering, kunne tage et job i morgen, hvis de fik tilbuddet, skriver Børsen.
Selv om virksomhederne mangler arbejdskraft, er 60.000 i aktivering, og halvdelen af dem er umiddelbart i stand til at tage et arbejde.
Det viser en opgørelse fra Dansk Arbejdsgiverforening.
Gør for lidt
Både A-kassernes Samvirke, LO og DA langer ud efter kommunerne og Arbejdsformidlingen for at gøre for lidt for at få de aktiverede i arbejde.
resten her:
http://dr.dk/Nyheder/Indland/2006/07/06/054125.htm
ret selvmodsigende et eller andet sted
silverfoxdk
tilføjet af

Ja, det offentlige

system har aldrig haft ry for at være det hurtigste... men det er nok regeringens og DF´s skyld det hele!
tilføjet af

Statistisk ævl

Arbejdsgiverne kan da bare ringe til arbejdsformidlingen eller fagforeningen og få folk anvist eller henvist, der kan det, de har brug for.
Så din måde at bruge tallene holder ikke. Det er muligt, at Børsen måde at bruge tallene heller ikke holder. Men det gør det ikke bedre.
tilføjet af

At sammenligne pærer og lakrids

det er nemlig essensen af deres taljongleren. Så længe man udelader den ene halvdel i begge lejre bliver intet af det retvisende.
De skulle sætte nogle mellemtekniske bogholdere uden partibøger til at gennemregne de tal - så havde vi en helt ny historie.
Men kurage; der ER nemlig flaskehalse visse steder og hvis ikke arbejdstagerne er helt debile, så er det nu arbejdsgiverne skal udsættes for deres egen medicin. Det skal koste!!!!
tilføjet af

Arbejdsgiverne mangler arbejdskraft.

http://www.ladk.dk/
Arbejdsgiverne mangler arbejdskraft , og store udgifter på aktivering.
Arbejdsgiverne skal hente arbejdskraft fra andre lande.
Hvis man nu tager mange af dem der er i aktivering , HJÆLPER DEM til et job med en overenskomst løn , vil det give et helt andet liv for mange mennesker.
For 7 år siden fik jeg et job ,som jeg ikke søgte selv.
Jeg var handlings lammet med hensyn til at søge arbejde ,det er et meget stort problem - og ens medmennesker forstår ikke dette problem.
Jeg passede flere aktiverings jobs , med en meget lille indtægt som gav mange problemer .
Og jeg var " arbejdsløs"??
tilføjet af

De kan jo " bare" ringe.

Så er der jo " bare" ingen problemer.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.