8tilføjet af

230 TIL 110V

Jeg har fået en kitchenAid i gave af min søn som bor i USA, den kører ikke på samme spæning som herhjemme kan jeg se.
110 V
60 Hertz
325 W motor.
Er der nogen herinde som ved hvilken konverter jeg skal købe så den virker herhjemme...
På forhånd tak...
tilføjet af

jada.

Det er pærelet, du skal bare få installeret en ny motor i dyret, så er den kørende.
Tror nemlig ikke der lige findes en billig omformer til det brug.
tilføjet af

seriøst

Prisen afhænger af hvor stor belastning der skal være på adapteren.
se http://www.brinck.dk/stromf.asp
priserne varierer fra 110,- til 798,-
tilføjet af

Den er svær..

og alligevel så såre simpel, hvis man ved hvad man gør.
Jeg er ikke helt klar over hvad en kitchenaid er, men det jeg kan finde ud af er at det er en slags mixer halløjsa, og hvis det er det rigtige er løsningen simpel, men næppe helt lovlig.
Hvis apparatet indeholder et ur eller lignende får du problemer, da dette ur sikkert er styre af de 60 Hz, som i Danmark så er 50 Hz, så uret vil gå for langsomt i Danmark.
Det simpleste er at du får fat i en transformator, som laver de danske 230V om til 110V, men den løsning kolliderer måske med det danske stærksstrøms reglement, og den kræver at du ved hvad du gør.
Den næste løsning er så at slå vejen forbi en installatør/elektriker, og se hvad hans bud er, da han burde kende stærkstrøms reglementet.
Og lige en sidste ting.... Der er vel ikke en spændings omskifter på apparatet, så du kan vælge mellem 110 og 230V ?
tilføjet af

du skal

bruge denne her den er hentet på det link kenneth har lagt
100889 500W bord-adapter 220 ⇒ 110 VAC 498,-
nummeret er vare nummer på siden
det er ikke i strid med stærkstrøms bekendtgørelsen
tilføjet af

Ok Elektriker....

Jeg var bare i tvivl om man "gik uden om HFI relæet" ved at bruge en skille trafo, derfor jeg anbefalede at spørge en installatør/ elektriker.
tilføjet af

okay takker

puha det ser hvis ud til at blive en dyr omgang for at få den til at virke...

kan det ikke gøres billiger
tilføjet af

Jo sagtens

Men som jeg skrev i det første indlæg, så kræver det at du ved hvad du gør.
Det du skal bruge kalder man bl.a for en skille trafo, og er en simpel transformator med halvt så mange vindinger på den ene side i forhold til den anden.
Så får du den halve spænding ud på det man kalder sekundær siden.
Dem kan du finde i næsten enhver elektronik forretning og er du så heldig at de handler med brugte varer, plejer de ikke at koste mere end omkring 100 kr i den størrelse du skal bruge. Du skal bruge omkring 300Watt så vidt jeg husker.
Men hvis du ikke kender en der kan montere den trafo med stik og ledninger i en kasse for dig, så er du altså lidt på den. Du skal også lige huske at du skal have kassen med trafo frem hver gang du skal bruge din kitchen aid, og en trafo på 3-400W vejer sådan cirka 2-3 kg.
Der er den mulighed at du kan opsøge en af de butikker der handle med ting til sejlere, da de bruger den slags temmeligt meget når de ligger ved kaj, men det bliver næppe billigere end det fra Brinck, medmindre du lige finder et slagtilbud.
tilføjet af

120 v. - 240 v

Har selv en kichen aid, men den er købt til 240V.
Det jeg ville gøre er at snakke med den danske importør om det ikke er muligt at lægge en 240V motor i, det bliver du gladere for i det lange løb.
Held og lykke
ETC.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.