12tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Jeg ved godt at det er et lidt gammel emne men noget der undrer mig, det er hvor er 3F i alt det her. Skulle de ikke til at komme på banen.
De konfliketer en lille restaurant, Vejlegården, i Vejle i mange år men det her er da meget mere alvorligt. Udenlandske arbejdere bor under kummerlige forhold og arbejder de så også efter danske overenskomster ?? Hvorfor er det ikke danske arbejdere der arbejder på Metro byggeriet ?
I forvejen er jeg ikke imponeret over fagforeningens indsats i dagpengesagen.
Se også her http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09-09-200-metro-arbejdere-bor-ulovligt-og-uhumsk-i-roedovre
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Det er jo fremtiden, støttet af EU-tilhængerne som gerne ser at der bliver stærkt faldende skatteindtægter uden at tænke på at det rammer dem selv.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Jeg ved godt at det er et lidt gammel emne men noget der undrer mig, det er hvor er 3F i alt det her. Skulle de ikke til at komme på banen.
De konfliketer en lille restaurant, Vejlegården, i Vejle i mange år men det her er da meget mere alvorligt. Udenlandske arbejdere bor under kummerlige forhold og arbejder de så også efter danske overenskomster ?? Hvorfor er det ikke danske arbejdere der arbejder på Metro byggeriet ?
I forvejen er jeg ikke imponeret over fagforeningens indsats i dagpengesagen.
Se også her http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09-09-200-metro-arbejdere-bor-ulovligt-og-uhumsk-i-roedovre

3F er kun interesseret i de sager, der giver prestige og medlemmer. Det har de indtil videre vurderet at denne sag ikke gør.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Det er jo også meget lettere for en stor og stærk fagforening, at spille stærk mand overfor en enkelt aktør, som Vejlegården (Med overenskomst bare med "de forkerte"), end det er for samme fagforening at gøre noget ved alle de mange steder helt uden overenskomst.
Desuden så er metrobyggeriet så prestigefuldt og så polisk betændt, at fagforeningerne får nuværende [strike]regering[/strike] på nakken hvis de blander sig for meget.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

og hvad tro du 3F vil bruge de to ting til ???
Det er tilladt at tænke 2 gange 😉
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Hvilke to ting hentyder du til?
Det ulovlige og uhumske, Det med Vejlegården eller det med polikerne og prestigen i metrosjusket?
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Hvad i alverden skulle 3F gøre ved det. Det er sq da ikke dem der arbejdsgivere og 3F kan heller ikke udføre tryllekunster.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Hvad 3f skulle gøre?
Jamen de burde da gøre det fagforeningerne er sat på jorden til.
Sørge for arbejdernes rettigheder og vilkår.
Men bevares, det er nemmere at udse sig en lille syndebuk (Vejlegården) end at blande sig i poliske beslutninger og prestigeprojekter, som allerede er blevet fordyret mange gange.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Selvfølgelig bør danske skattekroner i offentlige projekter gå til danske lønkroner.
Men problemet er ikke 3F, problemet er EU og dets regler. Undersøg hvilke partier der har mest imod EU, og vi kommer nærmere en løsning på problemet.
Rollo.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Der er kun to partier der er imod Øv, og det er modpolerne DF og uenighedslisten.
Sandsynligheden for at et af disse partier får så mange mandater at de kan få indflydelse på Øv spørgsmål eller rejse de mere seriøse spørgsmål i og om Øv, er meget meget lille.
En samling sikkert velmenende, men tåbelige vælgere har nu en gang fået os ind i Øvs forenede stater, og det bliver meget svært, næsten umuligt at komme ud igen.
Og hvor skal Danmark så begynde at sende sine afdankede polikere hen, når de har raseret den danske befolkning?
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

De afdankede politikere kan blive ansat som 'praktiske medarbejdere' i flygtningecentrene.
Nej, seriøst: Det kan godt lade sig gøre at komme ud af Den Europæiske Union. Der er mange ting der ser umulige ud, men som godt kan lade sig gøre. Om ikke så længe skal skotterne stemme om de ønsker at forlade UK. Det ser da spændende ud.
Rollo.
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Det er klart hvis 3F medlemmer siver, når de ser hvor lidt de gør for deres medlemmer. Hvor inkompetente de er. Det er jo skrækkeligt
tilføjet af

200 Metro-arbejdere bor ulovligt og uhumsk i Rødov

Risikoen for at det bliver et nej til løsrivelse er stor, for ja siden kører massive skræmmekampagner gående lige fra at himmelen falder ned, over massiv arbejdsløshed og at Skotland synker i havet til at Skotland ikke kan deltage i melodi grand prix efter en løsrivelse.
Desuden er mange andre lande, selv Kina efter det jeg hørte i radioen, bange for at denne løsrivelses"feber" skal brede sig, så der bliver nok brugt samtlige beskidte kneb både i Øv og hos ja partierne i de sidste timer inden afstemningen.
Men boede jeg i Skotland og kunne stemme, ville jeg da klart stemme for løsrivelse og så tage de eventuelle konsekvenser bagefter.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.