4tilføjet af

1864 kritikken?

1864 kritikken?
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Film/2014/10/30/073658.htm
"Onsdag aften deltog instruktøren af DR's dramaserie '1864', Ole Bornedal, og tidligere statsminister og Nato-generalsekretær Anders Fogh Rasmussen i Clement Kjersgaards talkshow 'Vi ses hos Clement'."
Clement fik vand på sine papirer af Ole Bornedal, i frustration over den negative kritik af dramaserien "1864"!
Har du set slaget i1864?
Hvad mener du?
tilføjet af

1864 kritikken?

Jeg må hellere lige pointere at jeg ikke har set serien og heller ikke har i sinde at se den.
Men, hvad er det egentlig folk brokker sig over og hvorfor?
Hvis man ser serien som det den er, en gang underholdning, kan man brokke sig over dårlige skuespillere, elendigt manuskript eller en tåbelig usammenhængende handling.
Hvis man ønsker et historisk korrekt "dokument" over 1864, så er det nok ikke en underholdningsserie man skal se som det første.
tilføjet af

Den er rodet, de hopper

mellem fortid og nutid.
Jeg gav op midt i andet afsnit.
Det er en gang makværk.
tilføjet af

1864 kritikken?

Hvis der er penge tilbage på filmbudgettet så brug dem på indlæggelse af Bornedal.
tilføjet af

Jeg HAR virkelig prøvet -

- ok, nu er der så kun vist 3 afsnit foreløbig - men jeg keder mig mens jeg ser serien, det virker ikke for mig med de mange tynde replikker - de overspillede roller - den tydelige 2012-jargon som feks: 'hva'så dér, mand!' eller 'ja, det sagde hun osse i går!'
- selv om serien er spækket med gode skuespiller-kræfter, så er det faktisk børnene der indtil videre har vist det bedste spil...
- at serien tager sig nogle kunstneriske friheder omkring hvad der er autentisk eller historisk korrekt eller ej - det tager jeg ikke så tungt..
- men jeg savner endvidere en forståelig parallel mellem handlingerne hhv. i nutids-delen og 1860erne..
- men, jeg giver nu alligevel serien lidt mere tid - jeg optager skidtet på harddisken, gider simpelthen ikke bruge en af ugens bedste aftener foran 'koma-akvariet'...
[(:]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.