21tilføjet af

1813 chikaneret af læger

Region Hovedstaden har via telefonnummerkontrol konstateret at der sandsynligvis er 4 læger der ved Akuttelefonens start hver har foretaget over 100 opkald med korte mellemrum til 1813 - alene med det formål at lægge på så snart lægen kom igennem køen.
Dermed kan lægerne have risikeret at have udsat andre borgere for livsfare, ved at man ikke har kunne komme igennem til 1813.
Regionsformanden for Region Hovedstaden vil afvente en undersøgelse før det eventuelt foretages en politianmeldelse - og håber PLO vil tage forholdet op.
Mener I at en læge, der har aflagt lægeløfte bør kunne være praktiserende læge, hvis lægen bevidst har forsøgt at udsætte andre for bevidst livsfare ved at chikanere 1813?
Bør PLO ekskludere de pågældende læger, hvis det viser sig der er hold i anklagerne?
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

Man bør vel spørge hvad de pågældende læger har imod lægeambulancerne?
tilføjet af

1813 chikaneret af læger


Mener I at en læge, der har aflagt lægeløfte bør kunne være praktiserende læge, hvis lægen bevidst har forsøgt at udsætte andre for bevidst livsfare ved at chikanere 1813?
Bør PLO ekskludere de pågældende læger, hvis det viser sig der er hold i anklagerne?

Klart NEJ.... det er ganske enkelt noget forbandet svineri at lægerne, fordi de fra starten af var imod akut-ordningen, bare udsætter syge i regionen, pga deres apati imod 1813. Så de 4 læger i denne sag, skal suspenderes for uansvarlig opførsel.
Og JA.... det VAR 4 læger der foretog 255 opkald indenfor ganske kort tid, ved de efter at have tjekket alle opkald til 1813, sagde de i TV2 nyhederne sent tirsdag aften. De skal alle suspenderes for deres børnefornærmede opførsel, imo.
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

OFF TOPIC
Ehmm... hvorfor pokker er denne tråd placeret under kategorien BILER????
tilføjet af

1813chikaneret af læger (Der brød deres lægeløfte)

OFF TOPIC
Ehmm... hvorfor pokker er denne tråd placeret under kategorien BILER????


Måske fordi patienter snart bliver behandlet som gamle biler her i dette land ... 😖
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

Jeg vil hellere mødes af en læge, når jeg ringer til en vagtlægeordning - nu 1813..?
Der er s gu da forskel på de 2 uddannelser. Men deres chikane, er selvfølgelig MEGET diskutabel - men lidt morsomt [(:]
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

Nok sure grundet at de ikke står først og derved kan score penge.
tilføjet af

Er det ikke altid forkert......

At ringe op, når du ikke har andet ærinde end at sarbotere eller lave telefonfis [???]
Sidder i en hovedomstilling til daglig og kan kun undres over alle de uvorne unger, der ringer hver eftermiddag og spærrer telefonen for mere saglige opkald 😃
Lovemor
tilføjet af

Nu oppe på 776 fra læger

😖
Gad vide hvordan man vil reagere hvis man finder ud af en af lægerne er en egen praktiserende [???]
tilføjet af

Det er helt formidabbelt.....

svineri, tænk at veluddannede mennesker kan finde på den slags tøsestreger, det tydeliggør igen... at læger blot vil tjene penge og ret beset er totalt ligeglade med resten deri beregnet også deres patienter..... [:X] Når man henvender sig til sin læge er det en tillidssag, kan man have tillid til læger der handler på den måde?
tilføjet af

Det er jo latterligt

Jeg troede ikke på det, da jeg først hørte det,men efterhånden må man vel acceptere, at der findes komplette idioter også blandt læger [(:]
Hvis det passer, at én enkelt læge har foretaget 115 opkald på én time, så har netop denne læge jo ikke oplevet ret lang ventetid på sine opkald 😃

115 opkald på en time
En enkelt læge har ringet 115 gange inden for én time. Han er kommet igennem flere gange, og lægen har blandt andet sagt følgende til sygeplejersken hos 1813:
- Der er ikke andet, jeg vil bare klage over der her, fordi det er simpelthen urimeligt, oplyser Region Hovedstaden. Andre gange smider lægen blot røret på.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/01/14/170301.htm
Men der har åbenbart været en lukket gruppe på FaceBook, hvor der er nævnt, at hvis man ringede op fra en telefon med taletidskort, kunne det ikke spores.
Hvorfor det ikke skal politianmeldes, det overgår min forstand.
tilføjet af

Er samfundets straf rimelig ?

Jeg vil indlede med, at mit indlæg på ingen måde har til formål at forsvare lægerne.
Men baggrunden for at lægerne ikke politianmeldes er sandsynligvis, er min vurdering, at en eventuel straf vil være minimal og ikke står mål med den omkostning det vil tage at føre en sag.
De vil i fald skulle straffes efter straffeloven § 135 så vildt jeg kan vurdere - og der er strafbestemmelserne næppe opfyldt. Så lægerne vil med stor sandsynlighed blive frifundet - og dermed kunne Region Hovedstaden komme til at medvirke til at nogle ville tro det var "acceptabelt" at ringe op som chikane, når det ikke er strafbart.
Og selv hvis de blev dømt med lovens strengeste straf ville det være fængsel for 3 mdr. - og forventeligt ville dommen nok blive betinget. Ikke dermed sagt det ikke er en straf - at få en betinget dom.
Men den reelle straf til de involverede læger ligger forventeligt på et langt værre sted. Som nævnt vil Region Hovedstaden nu undersøge om det er læger ansat i Region Hovedstaden og i fald vil det som oplyst forventeligt få ansættelsesmæssige konsekvenser.
Lægeforeningen har også være ude og markere - at lægerne vil kunne forvente at blive ekskluderet fra Lægeforeningen - og dermed vil lægerne reelt være uden mulighed for at opnår beskæftigelse i Danmark.
Det er så til gengæld i straf man muligvis kan have det synspunkt - at det er omend en meget hård straf - og tage jobmulighederne fra 4 læger.
Men sådan er "straf" så besynderlig - den egnetlige strafferetlige dom er ofte den mildeste - hvor den "samfundsmæssig" straf er umådeligt hårdere.
Igen skal jeg på ingen måde retfærdiggøre at man på den måde skal chikanere med telefonchikane hverken til 112 1813 eller andre telefonnumre.
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

ja det mener jeg for hvad vil der ske hvis det er en af os andre der ringer over 100 gange, jeg vil godt vædde på at vi ville blive politianmeldt, tror du ikke det?
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

ja det mener jeg de skal
tilføjet af

1813chikaneret af læger (Der brød deres lægeløfte)

[quote="krussedulleq" post=2783081]OFF TOPIC
Ehmm... hvorfor pokker er denne tråd placeret under kategorien BILER????[/quote]

Måske fordi patienter snart bliver behandlet som gamle biler her i dette land ... 😖

hahaha - den var squ god.
Sagde veteranbilen [(:]
tilføjet af

1813 chikaneret af læger

ja det mener jeg for hvad vil der ske hvis det er en af os andre der ringer over 100 gange, jeg vil godt vædde på at vi ville blive politianmeldt, tror du ikke det?

Det meddelte de i nyhederne på TV2 i aftes at det bliver lægerne IKKE 😕
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

Så er det fordi jeg vil tale med en læge, jeg vil ikke ringe til lægevagten for sjov, eller for at tale med en sygeplejerske.
Det var galt nok før nytår, der var tit lang ventetid til lægevagten, nu er ventetiden så blevet længere, og så kommer man til at tale med en sygeplejerske, som VIL havde hele historien om hvad der er galt, og når hun så engang finder ud af, at hun ikke kan hjælpe, så stiller hun en om til en læge, som der i sagens natur også er ventetid hos, også skal man igen til at forklare lægen hele historien, også er patienten DØD, også er det eneste lægen kan gøre, er at han kan henvise til 112, hvor man så igen skal vente Pga. den ventetid der er der, og når man så endelig kommer igennem, så skal man igen forklare hele historien, også begynder 112 at forklare en om hvordan man genopliver ofret/den døde, og så sender de en ambulance som først kommer ½-time efter, som så skal køre til nærmeste sygehus, som de så opdager på vejen, at det er lukket Pga. besparelser, også må de vende om og køre til et andet sygehus som så er det nærmeste, og på det sygehus er der tilkaldevagt læger, som så først skal komme, også kan de bare konstatere at patienten er DØD, som om der var noget nyt i det, det har man jo selv vist i over 1½-time.
1318 er noget spare pjat som kommer til at koste mange menneskeliv.
Det er/var forkert af lægerene at gøre det, men jeg kan på en måde godt forstå dem i det, det er lægernes pligt at hjælpe og rede folks liv, også må det gøre ondt på dem, at se at deres arbejde bliver gjort meget svære Pga. den længere tid der går inden de kommer under den rigtige behandling som kun lægerne kan give dem.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

Det et heller IKKE lægevagten du ringer til, det er akut-telefonen...
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

Måske har de mange mange mange hypokondere ødelagt det for dem der virkelig er syge og har et behov for lægevagt/-hjælp?
Danskerne flest farer til lægen for det mindste.. kvinderne er værst og især mødrene [:|]
Bare lille Dennis hoster en gang eller 2 en søndag formiddag, så kan man ikke vente til lægerne har åbent om mandagen, men der valfartes til skadestuerne/vagtlægerne.
Til trods for at internettet findes, bruges der ikke megen tid (børnefamilierne og folk med hyppige sygdomme og lidelser) på at undersøge symptomer ad denne vej.
Det er et værre pylre samfund af folk vi har fået igennem de seneste mange år.
Tag ansvar, lev sundt og dyrk helbredet og livsstilen og slip for alle de skavanker, symptomer og små-sygedomme, der dræner lægevagt og akut-telefoner så dem der virkelig har behov for at få hjælp, ikke skal vente, som tilfældet er i dag.
Var det tilfældet, så havde vi slet ikke brug for debatter som denne.
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

Når nu kvinderne både skal have sig en karriere - eller blot SKAL arbejde + være mødre, så opstår der en søgen under alle sten, så at de kan komme hjem, under påskud af, at der er opstået barns sygedag m.fl - tror du ikke?

Måske har de mange mange mange hypokondere ødelagt det for dem der virkelig er syge og har et behov for lægevagt/-hjælp?
Danskerne flest farer til lægen for det mindste.. kvinderne er værst og især mødrene [:|]
Bare lille Dennis hoster en gang eller 2 en søndag formiddag, så kan man ikke vente til lægerne har åbent om mandagen, men der valfartes til skadestuerne/vagtlægerne.
Til trods for at internettet findes, bruges der ikke megen tid (børnefamilierne og folk med hyppige sygdomme og lidelser) på at undersøge symptomer ad denne vej.
Det er et værre pylre samfund af folk vi har fået igennem de seneste mange år.
Tag ansvar, lev sundt og dyrk helbredet og livsstilen og slip for alle de skavanker, symptomer og små-sygedomme, der dræner lægevagt og akut-telefoner så dem der virkelig har behov for at få hjælp, ikke skal vente, som tilfældet er i dag.
Var det tilfældet, så havde vi slet ikke brug for debatter som denne.
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

ER lægevagten dermed nedlagt? Jeg vil KUN tale med en læge, hvis det er dét, der gør at jeg ringer i første omgang - men dette er ikke længere muligt, før du har talt med en sygeplejerske, som INTET kan gøre end at stille om til en læge - ergo spild af din og min og ALLES tid OG penge
Det et heller IKKE lægevagten du ringer til, det er akut-telefonen...
tilføjet af

Hvis jeg ringer til lægevagten.

Når nu kvinderne både skal have sig en karriere - eller blot SKAL arbejde + være mødre, så opstår der en søgen under alle sten, så at de kan komme hjem, under påskud af, at der er opstået barns sygedag m.fl - tror du ikke?

Ingen tvivlom at der er årsager ala den du nævner, som kan gøre kvinder/mødrene syge/pylrede og sårbare/svage, MEN igen... De har et valg og må dermed prioriterer.. Børn eller karriere eller begge dele på ½t blus.
Hvorfor lade livsstilen og de valg de træffer, være med til at gøre dem syge og dermed kime lægevagt og akut-tlf'er ned?
Hvorfor SKAL kvinder/familierne i dag have ALT materialistisk der findes og helst på ferie 2 gange årligt og i 40-50 års alderen gå ned med stress ect.?
Folk har lov til at vælge det liv de vil, men så kommer konsekvenserne på sigt.
Og dét går ud over dem der virkelig har et behov for at få kontakt til læger mm. via bl.a. akut-tlf linierne og lægevagten.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.