2tilføjet af

13.000 forlader JV hver måned

vil du vide hvorfor, så tag ind på denne hjemme side.
www.freeminds.org
Det er ikke en kærlig pris disse mennesker betaler, for at forlader en sekt som Jehovas vidner, de siger også tit forvel til venner og bekendte.
Man kan jo heller ikke være ærlig over for sig selv, hvis man bliver tvunget til at være i en løgn. og skal man virkeligt tvinges til tavshed, hvis man finder ud af noget ikke er helt sandt? Ja i jehovas vidner skal du. da de alle lever på en løgn.
tilføjet af

Men JW/WTS har jo for at ...............

.......opretholde illusionen om mængden/massen af "vidner", kastet sig over sagesløse
områder i Verden, hvor Internettets effektive Informationssystem ikke er så veludviklet,
så det kan afsløre dårskaberne i denne på mange områder Uhyggelige Sekt - Størsteparten
af dem der forlader sekten nu er Jo de nu Voksne Børn, der IKKE ville finde sig i at
blive holdt uuddannet og derfor MOD JW/WTS direkte ordrer har taget en Højere uddannelse
- Hvilket jo faktisk sætter en tyk streg under, HVORFOR JW/WTS har tordnet mod HØJE UDDANNELSER!
Som JW/WTS skriver i:
Kingdom Ministry June 2001 for week starting July 2nd 2001
>>>> "Some Christian youths are pursuing secular careers through
higher education, which is having a negative impact on their spirituality." <<<
Og:
>>>> "The youth agrees that it is wise to pursue a course in life that will
serve him or her well in achieving theocratic goals to advance Kingdom interests." <<<
http://www.quotes-watchtower.co.uk/education.html

Konklusion:
UDDANNELSE AF "FODFOLKET" ER KUN AF DET ONDE! (for så render de "af gårde"!)

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Utdannelse

Hei Jalmar!
Jeg har fulgt debatten ang. utdannelse blandt JV her på tråden. Jeg er fullt klar over "selskabets" politik på dette området.
Likevel kan jeg ikke fri meg fra følelsen av at det i Norge hersker en helt annen oppfatning av dette emnet blant vitnene.
Dere dansker verdetter høyt en god utdannelse, hvilket er prisverdig. JV i Norge synes ikke å ha noe særlig imot at tage høyere utdannelse. Måske er det en forskjell også blant vitnene i Norge, men det er ingen der misbilliger dem som gjør det.
Veldig mange unge idag går videre på høyskoler og universitet selv om de er aktive indenfor menigheden. Mon Norge har et lidt andet syn på denne sag?
Det jeg kan lese på amerikanske debatter ang. JV gjenspeiler VT-selskabets indstilling til høyere utdannelse. Det er mulig at vi her i nord er i besittelse av en egen vilje hva dette angår.
For noen år siden ble en gruppe unge mennesker intervjuet på gaten mens de var ute i "tjenesten". Det var nedslående hvor mange unge der proklamerte at høyere utdannelse ikke var nødvendig i den verden vi nå lever i.
I de senere år virker det som om trenden har snudd. I mine øyne er dette gledelig. Jeg har ikke hørt at noen bliver sett ned på om de velger å studere fag på universitetet.
Jeg kan ikke helt forstå det. Går vitnene i Norge mod VT-selskabets anbefalinger?
Det kan synes sådan. Vi får bare håbe at vitnene i Norge er begynt at tenke for seg selv.
Dette er bare mine egne observasjoner, men jeg synes at det må komme frem i lyset at det faktisk er forskjeller over landegrensene, selv blandt JV.
Nå er det blivet "status" at have en sønn eller datter som vil noget med sitt liv.
Jeg er heller ikke blind for at også indenfor JV er forskjeller hvad utdanning angår.
JV- foreldre jeg har mødt er stolte over sine barn når de gjør det bra på skolen.
Jeg har fået et andet syn på vitnene i Norge kontra verden forøvrig.
Ikke for at prale over nordmænd, men det er noget i det hele.
Ingenting galt med vinduspussing eller andre vaskejobber. Rett skal være rett.man kan ikke dømme alle under ett. Personlig har jeg også mere til overs for dem der rydder opp end for dem der roder til.
Selv har jeg ikke høyere utdannelse , men jeg bifaller denne nye indstilling.
Man kan likevel ikke fri seg fra tanken om at pendelen kommer til at snu seg den andre vej.
Dette var noen av mine betraktninger og behøver ikke å være helt i overenstemmelse med hvad der foegår bag lukkede døre i de mange JV-hjem.
Ellers så gleder jeg meg på de unges vegne at de kan følge sin egen sti.
Det er også i den senere tid blitt en almindelig oppfatning at overgreb mod børn hører hjemme hos politiet at håndtere end i menighederne.
Det er et skrit i riktig retning. Endnu er der håb også for vidnene.
Mvh
Jane
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.