56tilføjet af

1300 kr tilbage at leve for

resten af denne måned [:*(]
tilføjet af

hvis

du er alene, kan du så ikke klare dig for det?
Knus Trolde10
tilføjet af

træls...

Føler sgu med dig[:*(]
tilføjet af

Endnu mere fattig?

Du har da et luksus problem der.
Jeg lever for 1500 kr om måneden og det er til mad + alt andet, som ikke er en fast udgift.
Sjovt nok ser jeg ikke mig selv som fattig...😕
tilføjet af

HA HA jeg er studerende

Jeg har kun 700 kr til resten af måneden. Det er lidt dyrt at købe bøger og betale el regninger og alt der falder i august måned. Man ved aldrig helt hvor mange penge man er nødt til at bruge på litteratur.
Heldigvis har jeg masser af mad i fryseren, så det blive ikke et problem
tilføjet af

du er heldig

På et tidspunkt havde jeg kun 700kr i mdr tilbage af min SU når alt var betalt
tilføjet af

Mangler info

Studerende? Ryger? Har betalt huslejen? Der mangler noget info...
tilføjet af

Hmm er det så slemt

Jeg har, som arbejdende forsørger af alle de nasserøve der lever på det offentliges regning ca 2000 kr til husholdning, ud af en månedsløn på omkring 25000, når alle nasserøvene og skattefar har fået hvad de skal betaler jeg husleje, varme og el, og så har jeg ca 2000 kr til mad og fornødenheder.
Hvad er det at være fattig ??
tilføjet af

Hold da din mund

- Du har da brugt penge du ikke har haft. Helt ærlig, hvis man kun har 2000 ud af en månedsløn på 25000, så skylder man peeeeeng´ sikkert og vist. Det har godt nok ikke noget med forsørgelse af nasserøve at gøre.... skam dig!!
Jeg havde godt nok troet der var mere "økonom" i dig
tilføjet af

Træk vejret dybt og hold op med at bekymre dig

- Det er mere end 70 kroner om dagen..... what´s the problem?
tilføjet af

Så køb ind under Bilkas fødselsdag

til ca. halv pris.
tilføjet af

Hvis jeg var pensionist

og skulle betale 160 kr om dagen for mad, så ville jeg jo ikke engang have råd til halvdelen af maden. Og det er så kun maden.
Så hvad mener du med "hvad er problemet i kun at have 70 kr om dagen"? Jeg synes det er et rimeligt stort problem, selvom jeg nok overlever.
Den må jo så stå på pastaskruer og ketchup, ris og karryboller og sårn... *suk* [:*(]
Og biografen... ville gerne se den nye batmanfilm. Men det bliver vist ikke denne måned.
tilføjet af

AT VÆRE RIG

Her er mit budget:
Husleje 2500
El 200
Tv-licens 200
Internet 200
Telefon 300
Transport 400
Lånafbetaling 500
Dette giver mig ca 700 kr tilbage at "leve" for resten af måneden, HVER måned!
Næ, det er sgu ikke sjovt, min livet er jo som bekendt ikke altid en dans på roser...
tilføjet af

Glem nu dine pastaskruer

🙂- nu er du ikke pensionist, vel?
- en pose byg koster 8,95 og der er mindst til 8 personer i. Vandbyggrød med æbler og rosiner er ikke bare billigt, det er sundt og smager fantastisk. Hvis du synes det lyder alt for afskyeligt, så spis havregryn med rosiner og evt. friske æbler (eller et ved siden af)til morgenmad, så har du lagt en bund, der holder dig fra sultedødsfornemmelsen størstedelen af dagen. Spis groft og grønt til frokost - og meget af det. Så vil du måske også bliver overrasket over, hvor lille et aftensmåltid du har behov for. Det er godt for figuren, men sandelig også for pengepungen at spise på den måde.
Et blomkål kan du lige for tiden få for 10-20 kr. - en femmer, hvis du spiser det samme dag. I hele taget er der mange grønsager lige nu til små penge, og du overlever sikkert selvom du må vente med økologien til næste måned.
- Hvis du primært spiser det, der er billigst hos grønthandleren lige nu, og evt. nogle af de frosne fisk (laks, sild m.m.) fra supermarkederne, kan der godt blive til en biografbillet. 😃 Endda med frisk fisk også - der er sæson for makrel og de koster derfor ikke alverden. 1 stor makrel kan sagtens række til to dage. Få fiskehandleren til at filleter den. 🙂Hos bagerne har de ofte "hjemmebagt" rugbrød til nedsat pris længe før det kan kaldes gammel brød. Jeg giver en 10´ 12-14 skiver. Endestykkerne er altid "for store" så dem river jeg og smider på en portion ymer, der flere aftener har været rigeligt i varmen.[s]😃[s]
- Det er måske ikke helt den slags mad du plejer at spise, men tag det som en udfordring og brug din fantasi. Det bliver ofte de mest vellykkede måltider.
- Det er mere din tankegang end din pengepung, der gør dig fattig. Årstiden er med de fattige. 😃 Tro mig, det kan sagtens lade sig gøre. Jeg synes da også du fortjener at komme i biografen 🙂
tilføjet af

Ja og Irma......

Jeg elsker den butik 🙂
Der er altid gode tilbud på kød i "billigmontren"
Vi lever også for få penge men spiser sundt og varieret takket være Irmas lækre kød til halv pris.
Og en biograftur bliver der da også til.
OK det der skulle gå til vores overflod prioriteres til heste og ridning og det er det hele værd 😉
Løvemor
tilføjet af

Studerende.........

må du være.
I stedet for at klage din nød, må du have dig et lille job, så du kan få lidt mere at leve for.
Op på hesten med dig 😃
Løvemor
tilføjet af

Til jer alle

danmark skulle være et af verdens rigeste lande ! men alligevel udfra hvad man kan læse her,er der mange der ikke har til mere end lige overlevelse.jeg forstår ikke i finder jer i det ?
tilføjet af

Nogen forslag......

til hvad vi skulle gøre ved det?
Løvemor 🙂
tilføjet af

Mark Twain...

Læste engang en historie om en lille by i Scotland, hvor indbyggerne levede af at stjæle fra hinanden! *G*
Idéen hermed givet videre.
Jeg er lidt amoralsk i dag. :)
tilføjet af

Revalidering

Jamen søde Løvemor, det er jo ikke mig der klager🙂
Nej, jeg er ikke studerende.
Jeg har været ude for en ulykke og har søgt kommunen om revalidering.
Det gjorde jeg i februar og indtil de når frem til en afgørelse om hvor vidt jeg er berettiget til revalideringen, er jeg nød til at leve af kontanthjælp.
Grunden til at jeg søger er jo nemlig, at jeg ikke er i stand til at studere eller arbejde så mange timer om ugen at jeg kan få SU eller tjene nok til at leve af det.
Jeg er desværre 24 og når man er under 25 får man ca 5000kr om måneden.
Jeg kan ikke ændre på min situation, kun prøve at se lyst på livet, velvidende at mange mange mennesker her i verden har meget meget mindre og jeg bør være glad for hvad jeg har.
Så vil jeg se frem til en afgørelse fra kommunen snarest og glæde mig over at jeg snart fylder 25😃
tilføjet af

hvad er problemet

Det skulle der vel ikke være nogen problemer i. Der er mange der har mindre end det.
En af mine venner har kun 700,- om måneden, hver måned. Hun har ikke engang råd til frisør eller tandlæge.
Så skulle du vel også kunne overleve denne måned ud med 1300
tilføjet af

jo Dulkis

du har ret.
Der er mere økonom i mig, selvfølgelig er der noget som gør, at jeg ikke har så meget at leve af, det ærlige tal er ca 7000 til alle fornødenheder, men helt ærlig, er det rimeligt at jeg skal nøjes med så lidt af en så høj indkomst ??
Om ikke andet, så fik jeg dig, og måske andre op af stolen *lol*
Undskyld min lille løgn, men det var sq fristende.
Med underdanig og fattig hilsen
En tilfreds Ernst
tilføjet af

200 kr

så er du heldig, har 200 kr til resten af måneden, til mig og min datter, der skal have både bleer og mad. og nej det er ikke fordi jeg har brugt for mange penge i den første halvdel af måneden. er på barsel til halv løn og suplerende dagpenge. Sidder i en al for dyr lejlighed, var nødt til at tage hvad jeg kunne få, stod højgravid og kæresten fandt en anden. ansøgningen om boligsikring har kommunen nu været 4 mdr om at behandle. Har heldigvis nogle gode venner og en dejlig mor der hjælper mig hvor de kan:-)
tilføjet af

Gratis knus

AV det lyder ikke sjovt! Får lyst til at give dig et stort knus... De er jo heldigvis stadig gratis 😉
[l]
tilføjet af

Frisør eller tandlæge?

Altså nu er jeg jo glad for at nogen kan se hvad det handler om🙂
men "ikke engang råd til frisør eller tandlæge" ?
Med 700kr til rådighed om måneden er der ikke engang råd til shampoo eller tandbørste😃
tilføjet af

Får du boligsikring med tilbagevirkende effekt?

hvis de godkender dig? Men det hjælper selvfølgelig ikke noget her og nu.
Er bare nysgerrig.
tilføjet af

ja det gør jeg

ja der gør jeg, så når pengene kommer hjælper det lidt, men det er da utroligt at kommunen er så lang tid om at behandle ansøgningen.
tilføjet af

Jeg håber da.......

også at du har en god bank, der kan træde til, for 200kr. rækker dårligt til bleerne!
Håber du klarer den.🙂
Løvemor
tilføjet af

Så lad dig inspirere

Her har du nogle opskrifter på billig, nem mad http://www.selvterapeutiskkunst.dk/3174040 Det er bare at bruge din fantasi, så kan du leve i sus og dus....
tilføjet af

Brokker mig ikke

Og er ikke på SU, men har et job.
tilføjet af

Har selv tit mindre end 1000 kr.

Er selv studerende, med en dyr husleje, så har tit ca. 1000kr. eller mindre til mig selv om måneden. Synes egentlig ikke det er så slemt, man kan sagtens tilpasse sit forbrug, man kan dog ikke tage ud og shoppe helt vildt:-)Der er altid så mange gratis arrangementer i Kbh, så hvis man bor tæt på byen, keder man sig i hvert fald ikke:-)
tilføjet af

klynk hjælper ikk, gør noget nyt

Hvis du deler 1300 med de dage der er tilbage får du ca 100 kr om dagen.
For det beløbe kan du handle en hel del ind i netto.
Jeg er en af de mange der osse tit har mindre end 1000 at leve for til en hel måned, så jeg kan godt forstå at du er frustreret, dog kanjeg ikk forstå dit klynk.
Ibibelen står der Ask and you shall be given, det har underligt nok virket mange gange for mig, måske ikke lige på dagen men har da klaret mig igennem til nu..måske skulle du prøve at finde andre løsninger end dem der tilsyneladende ikke virker helt efter dine ønsker og behov..
sagt i en kærlig menneskelig tone
hilsen fra Angel
tilføjet af

det er mere

end hvad manden og jeg bruger på mad resten af denne måned!
Hvad er dir problem??
tilføjet af

Så - nu skal I være ordentlige

- helt ærlig, jeg kan godt huske hvor uøkonomisk jeg var anlagt, da jeg blev gift som 21-årig - herre jeremia.
- Vi "gamle" har øvet os i mange år og kan lave mad på en soupstone.. Det kræver noget træning. Og en fornuftig støtte.
tilføjet af

Det er sgu da utroligt med dig

Så fyre du løgn af, lige som da du blamerede dig med han bs clausen fjolset.
Og når du du så får svar på tiltale, så kommer du med en anden åndsvag forklaring.
Kors i (bib)🙁
Skide skægt, NOT
tilføjet af

Du kan

nok overleve med 1300 kr.
Det hvad jeg så tænker over er at Danmark er en af de rigeste lande i verden og alligevel kan man læse her i debatten at der er mange der ingen penge har.
Hvad med f.eks. opsparinger. Har i f.eks. en kapitalpension i betaler fast ind hver måned og regner i det med til de faste omkostninger.
Ejer i et hus eller lejlighed?
Det er heller ikke fordi vi har hver måned penge tilbage, og det kniber også noget gang de sidste par dag af en måned. Men vi ejer et hus, ok stor bil og betaler fast ind til kapitalpension og børneopsparinger. så jeg kan ikke lige påstår at vi er fattig, - måske fattig på højt niveau.
tilføjet af

Det er nok ikke de fleste på SU

- der har de udgiftsposter med. Det er vel som det skal være. Når de er færdige på SU er de uddannet i konvolutøkonomi som bifag og det bevirker vel at de så kan få penge fra - selvfølgelig efter studiegælden til Villa Volvo og Vovse....😃😃
tilføjet af

hvad med ingen penge -til resten af måneden

jeg har slet ingen penge,så vær glad for de 1300 kr til de sidst to uger.[:*(]
tilføjet af

det er dog ærgeligt at kalde borger på offentligt

nasserøve.for de har ikke mere hvad en ardejder tjener.jeg er på førtids pension "enlig"
betaler husleje 2020,og el 3896,varme på 678,bor i en 1 værelses lejlighed.får boligydelse 742 kr.for 39km2 får 9636,-om md!står iminus næsten hver md...
hvis man er heldig har jeg ca.2000,-til mad,husholdningsmidler..
-pensionist efter gamle regler- [:*(]😖
tilføjet af

der er en mulighed for hvordan man kan klare den

sparxpres.dk
der kan man låne et par hundrede ,så man overlever-og der er til den nye batman film i biograffen.det koster 400,-ud af det lånte beløb md.ydelse er 150,-
kommer jo så anpå hvor stort et lån man tager.😃[l][s]
tilføjet af

nej,

jeg vil ej......😉
Så må de sq lære det på den hårde måde😮
tilføjet af

øhhh? forklaring

Ja undskyld men er du alene?
Så er det sq rigeligt. Jeg undrer mig over den manglende uddybning, vi er 2/3 inde i måneden så det burde være rigeligt, med mindre i er en familie på 4.
Regningerne er vel betalt?
Tjaa, der er folk, enlig mor med 1 barn der har 1500 til en HEL måned, så hvis du er alene kan jeg ikke føle med dig.
Lever du af kaviar og dom perion?
tilføjet af

jeg har 350 tilbage...

men har fyldt køleskabet..
hvad piver du for ??
tilføjet af

perioder i livet

Der er perioder i livet, hvor man ingen penge har. Jeg har gået ledig uden bistandshjælp og dagpenge, da jeg var blevet gift, fik a vide, vi ikke kunne få hjælp, og han tjente ikke meget (forstår det ikke den dag idag, troede, alle kunne få nødshjælp!), jeg var studerende inden jeg blev gift og levede af at gøre rent på kroer i weekenderne, jeg var ledig i kortere perioder, men det var efter jeg fik børn og hang på studiegæld oveni. Der er perioder i livet, hvor det er hårdt.
Kan du arbejde? Kan du tage mere uddannelse?
Der er altid en løsning, find dig ikke i fattigdom på længere sigt, men søg løsning på dine problemer. Jeg håber, det kun er en perode, du står skidt i det. Lån lidt penge om nødvendigt...
varme hilsner
den godt-stillede
tilføjet af

ingen penge 3uger

vi er to der lever af lånte penge rundt omkring i 3uger så burde være glad for det du har
tilføjet af

det nytter ikke en fis

det nytter ikke nået at klage over leve-standarten.man må simpelthen lægge planer for økonomien.men"det er da svært ,at få økonomien til ,at hænge sammen,selvom man er alene!!!,
😮😖
tilføjet af

nej jeg lever ikke af kaviar/domperion

jeg lever bare fornuftigt.jeg sørger for der er mad i lejligheden ,som er 39km2,enlig ellers -tak for et useriøst spørgsmål.🙂
tilføjet af

1300 kr.-luksus beløb!!!

luksus for en dørmand.jeg har ingen ting men mad i lejligheden.men der kommer penge her en af dagene,til lidt mere hygge.del dem op,så har man altid...😃
tilføjet af

det kan være godt engang imellem

men forbliver hurtigt en dårlig vane.😉
tilføjet af

Måske du skulle købe en mindre lejlighed

En lejlighed på 39 kvadratkilometer er fucking stort!!!
Hvad opbevarer du dér? Samler du på F16 fly eller hva???
tilføjet af

jeg har...

ca minus 900.
😖
tilføjet af

Fattigdom i dette ufattelige rige land

Der er virkelig skabt over og under danskere af VKO.
tilføjet af

useriøst???

Jeg mener det sq, hvis ikke du kan klare dig 11 dage for 1300 kr har du et seriøst problem.
Jeg KAN simpelthen ikke have ondt af dig, du har rigeligt.
Men du kan åbenbart ikke se andre end dem der har mere end dig. Der er massere der har mindre end dig til en hel måned, selv folk der har et barn. Jeg tro ikke du finder nogen der har medlidenhed med dig, beklager at du ikke kan se det du har istedet for det du mangler.
Jaja, håber du får et mere positivt livssyn.
Knz
tilføjet af

og hvad så?

Jeg har knap 1700 til hele måneden, når min husleje og mine lån er betalt. Og jeg er ikke død endnu.
tilføjet af

er da selv på røven

men jeg beklager mig ikke for tænker du lidt er der rigeligt til overlevelse og der er masser af arbejde at få[s]
tilføjet af

Kill the poor

Ja gør som overskriften siger.... Kill the poor...
Jeg vandt 11,7 mio i lotto, så jeg sku ligeglad med at du kun har sølle 1300kr om mdr til dig selv!
Og hva så? Vi kan ikke hjælpe alligevel, så hvorfor så skrive herinde? Havde du regnet med at du ville få 2000kr ekstra om mdr ud det indlæg?
tilføjet af

Hmmm

lyder som om du selv piver... er du så bedre?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.