4tilføjet af

120 dages reglen?

Hej alle,
Jeg kunne godt bruge et godt råd. Her kommer forhistorien.
Jeg arbejder i et lille firma, hvor vi begge to arbejder som produktionsmedarbejdere.
Hun er fastansat på 37 timer, jeg er bare ansat på provision.
Nu har hun så meldt sig syg - langtidssyg. Uden at fortælle hvad hun fejler.
Jeg er sikker på at hun ikke er syg, fordi hun har hentydet til at hun hellere ville gå hjemme på sygepenge..... Hvilket jeg ikke har fortalt nogen at hun har sagt.
Problemet er, at jeg nu står med endnu mere arbejde - Bliver selvfølgelig belønnet lidt, men begrænset hvor meget det kan blive til, når produktionen er halveret, og ledelsen stadig skal betale hende.
Er der ingen vej uden om at betale hende i 3 måneder?
Hvordan beviser man, at en person IKKE er syg?
tilføjet af

Hvis hun....

.... er langtidssyg vil hun automatisk ryge over på sygedagpenge fra kommunen. I øvrigt kan det ikke lade sig gøre uden lægeerklæring, så hvis hun kan aflevere sådan en, er hun måske alligevel syg.
tilføjet af

hmm

hvis man har et godt forhold til sin læge er det nemt at få en lægeerklæring også selv om man ikke er syg.... tro mig 😉
men ja efter 14 dage tager kommunen over og betaler sygedagpengene :)
Du kan ikke bevise om hun er syg eller ej, med mindre der bliver hyret en privat detektiv til at afdække sagen 😉
tilføjet af

Nej reglen er på 120 timer

svarende til 5 døgn, eller en arbejdsuge.
tilføjet af

nej det passer ikke

nej nej det passer ikke vis du er syg mer ind 120 dag så er det en sammetale eller bliver sagt op man kan ikke bruge en person der er syg mer ind 120 dag
mvh klk
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.