19tilføjet af

10.000 danske børn og unge på lykkepiller

Gratis adgang til dokumentarfilm og udstilling. Hvorfor er der i dag mere end 10.000 danske børn og unge på lykkepiller? Børn og unge på ADHD-medicin: Stigning på 948 procent over de sidste 10 år. Er det psykiatri, hjælp eller død, eller er det moderne slaveri?
Udstillingen foregår fra den 7.-15. september.
www.mmk.info
tilføjet af

10.000 for mange..

Gratis adgang til dokumentarfilm og udstilling. Hvorfor er der i dag mere end 10.000 danske børn og unge på lykkepiller? Børn og unge på ADHD-medicin: Stigning på 948 procent over de sidste 10 år. Er det psykiatri, hjælp eller død, eller er det moderne slaveri?
Udstillingen foregår fra den 7.-15. september.
www.mmk.info

Moralen er død! [f]
"I årevis er der blevet begået folkemord. Lige foran øjnene på os alle sammen.
Men det er så lusket, snedigt og ondt, at alarmklokkerne har været
længe om at give lyd fra sig"
http://www.180grader.dk/Krimi/folkemord-i-det-21-rhundrede
tilføjet af

Man bliver glad af lykkepiller

Prøv det og bliv fan.
tilføjet af

Kulten Scientology bag arrangementet og MMK.info

Hej,
Jeg vil opfordre alle til at holde sig fra arrangementet, som er annonceret af Kulten Scientology på MMK.info - websitet, og kulten har i flere tilfælde benyttet sig af forkert information, for deres egen agenda.
Jeg er dog enig i forhold til antallet af børn på Lykkepiller. Kun i helt specielle tilfælde, burde Lykkepiller benyttes til personer under 16.
Lykkepiller til personer under 16 bør kun kunne udskrives af en børne-psykiater. Desværre kan en almen praktiserende læge ignorere sundhedsstyrelsens retningslinjer:
Sundhedsstyrelsen har ellers i årevis advaret lægerne mod at udskrive antidepressiv medicin til unge, hvis hjerner ikke er fuldt udviklede.
http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2012/09/11140009.htm
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Man bliver glad af lykkepiller

Prøv det og bliv fan.

Vrøvl - ingen bliver glad af lykkepiller, men er man klinisk deprimeret, så får man kræfter til at overleve sin hverdag.
tilføjet af

Husk udstillingen på Nytorv i dag kl. 10-22

Udstillingen på Nytorv, København, i dag fortsætter til den 15. sept. Lad os få stoppet slavegørelsen af samfundets børn og unge. Gratis adgang og film.
tilføjet af

10.000 danske børn og unge på lykkepiller

Gosh findes der virkelig så mange unge DFer 😃
tilføjet af

Smiling faces all around!

http://www.youtube.com/watch?v=aNyr_uBeDkE
Oh im so happy happy happy HAPPY!!!With you.. [l]
tilføjet af

Man får svitset hjernen af..

[quote="NewWorldOrder666" post=2744429]Prøv det og bliv fan.[/quote]
Vrøvl - ingen bliver glad af lykkepiller, men er man klinisk deprimeret, så får man kræfter til at overleve sin hverdag.

Og bliver Åhhhhhhhhhhhhhhhh,så glad Uha-da ja! [:X]
http://www.youtube.com/watch?v=ZkNBgMYm4EM
tilføjet af

Mon politikerne har set udstillingen?

Og hvad med medierne? Har de været der og har filmet?
tilføjet af

"The Happy Danes"...

"Danmark er nu nr. 193 på listen over lykkelige lande
"Vi havde ganske enkelt en fornemmelse af, at noget var ravruskende galt", forklarer Dr. Emmett Brady fra Columbia University's Earth Institute, der har udarbejdet den såkaldte World Happiness Report, der igen i år kårede Danmark som den absolutte topscorer.
"Vi gjorde jo det, at vi rent faktisk besøgte Danmark. Man skal ikke være længe i Danmark for at opleve, at den er helt gal. Klokken 19.15 bevægede vi os rundt på Strøget i regnvejret og beskuede de lukkede handskebutikker. Vi købte et par øl til overpris og måtte finde en 7-eleven, for at finde noget, der bare perifært mindede om mad", forklarer Dr. Brady.
"Vi konverserede med en ung mand på en cykel. Vi roste ham for hans valg af det miljøvenlige transportmiddel. Han forklarede at han slet ikke gad at cykle, men at biler koster tre gange hvad de burde og at man slet ikke kan parkere i København. Så gik vi ind på en sportsbar, for at se jeres landshold spille mod Armenien", forklarer den rystede forsker.
"Vi blev enige om, at de lykkelige danskere nok var at finde ude i provinsen, så vi fik med besvær købt togbilletter til en by ved navn Næstved og drog afsted. Det blev det ikke bedre af, skal jeg hilse og sige".
"Det var dér vi tænkte: Det er simpelthen urent trav. Vi er nødt til at tjekke for medikamenter, og ganske rigtigt: Alle adspurgte brugte Cipramil, Zoloft, Fontex osv. og næsten alle var voldsomt berusede samtidig. Så må vi altså tage titlen fra jer", fastslår Dr. Brady" 🙁

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2013/09/10/142534?fb_action_ids=10201289216166981&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210201289216166981%22%3A388237294637674%7D&action_type_map=%7B%2210201289216166981%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
tilføjet af

10.000 danske børn og unge på lykkepiller

Hej shhansen
Er der tale om danske børn, som du skriver? For det meste på mmk er amerikanske forhold der omtales.
Det er meget forkert, at give børn SSRI/SNRI. Deres hjerner er ikke fuldt udviklede.
Tag f.eks. neurotrasmittere relateret til Serotonin. Hvis man stimulerer hjernen med Serotonin, så opfatter den det sådan, at den ikke behøver at udvikle flere af disse neurotrasmittere, da den tror at der allerede er udskilt rigeligt.
Faktisk er det sådan, at hjernen udvikler sig til mennesker er ca 21 år. I praksis udvikler den sig hele livet, men i store træk ind til ca 21 år.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Ja, det er danske børn

Hej shhansen
Er der tale om danske børn, som du skriver? For det meste på mmk er amerikanske forhold der omtales.
Det er meget forkert, at give børn SSRI/SNRI. Deres hjerner er ikke fuldt udviklede.
Tag f.eks. neurotrasmittere relateret til Serotonin. Hvis man stimulerer hjernen med Serotonin, så opfatter den det sådan, at den ikke behøver at udvikle flere af disse neurotrasmittere, da den tror at der allerede er udskilt rigeligt.
Faktisk er det sådan, at hjernen udvikler sig til mennesker er ca 21 år. I praksis udvikler den sig hele livet, men i store træk ind til ca 21 år.
MVH
Megaprofilos

Ja, der er tale om danske børn og unge. For USA's vedkommende er det millioner af børn, og på verdensplan er der tale om mange millioner. Vil du selv besøge udstillingen?
tilføjet af

Ja, det er danske børn

Hej shhansen
Det var da uhyggeligt, at der er tale om så mange danske børn, for slet ikke at tænke, på alle børn på verdensplan.
Jeg har desværre ikke lige mulighed, for at besøge Jeres udstilling, i den periode den løber. Men held og lykke med det.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

10.000 danske børn og unge på lykkepiller

Og omkring 700.000 danskere er på lykkepiller.
Måske det er derfor vi igen er blevet kåret som verdens lykkeligste folkefærd ❓
tilføjet af

Ja, det er selvfølgelig interessant

Og omkring 700.000 danskere er på lykkepiller.
Måske det er derfor vi igen er blevet kåret som verdens lykkeligste folkefærd ❓

Mærkeligt, at der ikke står noget om det på linket. Måske står det på selve udstillingen, men jeg lagde ikke mærke til det, da jeg var der.
tilføjet af

10.000 danske børn og unge på lykkepiller

Og omkring 700.000 danskere er på lykkepiller.
Måske det er derfor vi igen er blevet kåret som verdens lykkeligste folkefærd ❓

Det er efter min mening, alt for mange danskere, der får "lykkepiller".
Men jeg tror ikke, at det har noget at gøre med, at vi er "verdens lykkeligste folkefærd". Det tror jeg skyldes, at vi har et socialt sikkerhedsnet, som tager sig af de fattigste. Således skal ingen lide nød i Danmark. Det kan vi være stolte af.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det var jo en joke

[quote="arbejdsformidlingen" post=2746067]Og omkring 700.000 danskere er på lykkepiller.
Måske det er derfor vi igen er blevet kåret som verdens lykkeligste folkefærd ❓[/quote]
Det er efter min mening, alt for mange danskere, der får "lykkepiller".
Men jeg tror ikke, at det har noget at gøre med, at vi er "verdens lykkeligste folkefærd". Det tror jeg skyldes, at vi har et socialt sikkerhedsnet, som tager sig af de fattigste. Således skal ingen lide nød i Danmark. Det kan vi være stolte af.
MVH
Megaprofilos

Det, "arbejdsformidlingen" skrev, var jo en joke. Det var underforstået, at lykkepiller er skadelige (håber og tror jeg da). Det, du skriver, lyder som om, du mener, at lykkepiller kan hjælpe nogen som helst og ikke er skadelige. Men de er skadelige, farlige og afhængighedsskabende. Lykkepiller er et helt misvisende udtryk. Pillerne bør forbydes. Chaufføren, der kørte galt med og forårsagede prinsesse Dianas død, tog lykkepiller.
tilføjet af

Det var jo en joke

Hej shhansen
Selvfølgelig var det sarkastisk, når arbejdsformidlingen skrev, at 700.000 er på lykkepiller, og at det måske er derfor vi er verdens lykkeligste land.
Men sarkasmen ligger i, at vi er lykkelige pga lykkepillerne. Altså at vi er medicineret lykkelige. Det tager jeg afstand fra. Det er bestemt ikke underforstået at lykkepillerne er skadelige, i det arbejdsformidlingen skriver.
Så du har ikke forstået hvad jeg skriver. Jeg mener netop ikke, at "lykkepillerne" er årsagen til, at vi er verdens lykkeligste land. Jeg mener at det skyldes vores socialpolitik, hvor vi hjælper de svageste.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Hej Megaprofilos. Du skulle.....

.....ta at læse disse interessante links:
http://mmk.info/haefter.asp
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.