1tilføjet af

Forventninger til bil til under kr. 10.000,- ????

Hej
Jeg har sat en Toyota Corolla 1,6 Xli GB, fra 1992, kørt 218.000 km til salg. Bilen holder syn til 5-2009, så der er ca. 1,5 år at kører i. Bilen kører upåklageligt og alt fungere. Mit spørgsmål er: Jeg har sat den til salg for kr. 9.900,-. Det kan da ikke være meget billigere? Hvad forventer købet af en bil til så små penge? Nogle spørger til rust, som om der ikke må være noget, men jeg mener at kan man få en bil som kan starte og kører i 1,5 år og måske mere kan man ikke forlange mere. Det er jo nærmest umuligt at have en Toyota som er over 15 gammel uden rust.
tilføjet af

Hvorfor sælge?

Hej
For det første kan jeg ikke forstå hvorfor du vil sælge din 15 år gamle Toyota. 10.000 kr er ikke mange penge når vi taler om bil, så hvorfor ikke beholde den det sidte halvandet år, og så køre den helt ned. På det tidspunkt vil du kunne få udbetalt skrotpræmie, som ligger omkring 4000 mener jeg, det vil sige at du har kørt i halvandet år for 6000 kroner. Det kan ikke gøres billigere.
Dette kan naturligvis kun anbefaldes hvis biles andre dele ellers er nogenlunde. Du må på intet tidspunkt bruge ret mange penge på reservedele til bilen.
Så overvej lige salget af din bil en gang mere
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.