9tilføjet af

VM tip 22/6 Så er der gang i den!!

Så, nu skal det afgøres om de "store nationer" har været arrogante eller bare lurepasset. Det er nu det bliver afgjort hvem der går videre. En vis spænding kan ikke fornægtes.
Og da det er så afgørende, spilles begge gruppekampe samtidig. Måske husker nogle af jer kampen Østrig : Tyskland i 1978? Hvis Østrig vandt 1:0, ville begge hold gå videre. Og meget hurtigt scorede Østrig. Og så kunne vi ellers se en gang boldskubberi hvor ingen ville spille fodbold.
For at undgå den slags fremover, vedtog FIFA at den sidste kamp i gruppespillet skulle spilles samtidigt. Jeg vil da ikke udelukke om der er andre grunde end den famøse kamp. Men det virker rimeligt.
Kampene tirsdag er:
16:00 Frankrig : Sydafrika 1-2
16:00 Mexico : Uruguay 2:1
20:30 Grækenland : Argentina 2:3
20:30 Nigeria : Sydkorea 2:0
Det sgu spændende!! 🙂 God kamp alle. Og på torsdag er det så Danmarks tur til at give japserne en billet hjem.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Det er svært !

Det var forresten Tyskland, der vandt 1 - 0 i skandalekampen i '78.
Jeg husker den stadig, den var virkelig røvkedelig med utallige tilbagelægninger til målmanden.
Denne gang står det allerede på forhånd klart, at hvis Mexico og Uruguay spiller uafgjort, er de begge kvalificeret, så "samtidigheden" løser ikke rigtig noget.
tilføjet af

Sorry, det var i 1982 :)

Ak ja, hukommelse, det er noget de andre har [:*(]
tilføjet af

Diskvalificeret?

Ja, det var da vist Tyskland der skulle vinde den kamp. Og ja, det var i 82. Min hukommelse har det sgu heller ikke for godt.
Kan to hold virkeligt blive diskvalificeret hvis det er åbenlyst at de fedtspiller? Jeg mener, selvom de fedtspiller, så kan de jo ikke vide sig sikre på hvordan den anden kamp går? Eller vil de under alle omstændigheder gå videre ved en deling af points?
Det er efterhånden en videnskab med de regler. Ikke nødvendigvis rocketscience, men tæt på 😃
Mvh Lagermann
PS: hvor er dine bud?
tilføjet af

Det er sikkert på forhånd

at hvis Mexico og Uruguay spiller uafgjort, er de begge videre.
Der er ingen FIFA-regel om fedtspil, det er jo ikke håndbold, det her. Spillet er regelsat af englænderne, og de har ikke det ord i deres ordbog.
Mine bud - jeg er vist kørt træt. Mine favorithold spiller dårligt, og dommerne er fornærmende ringe, så vi skal vist hen i kvartfinaler eller semifinaler, før jeg gider lette mig igen.
tilføjet af

Velkommen tilbage Lagermann!

Oplægget ligger nu mest naturligt hos dig som ophavsmand og trådstarter.
Sæternissen har ret i, at Mexico og Uruguay blot kan enes om at spille uafgjort, så kan tricolore rejse hjem og afgøre de indbyrdes stridigheder der. Mine bud som følger:
Frankrig - Sydafrika: 0-2
Mexico - Uruguay: 1-1
Grækenland - Argentina: 0-3
Nigeria - Sydkorea: 3-1
Torsdag aften er der ingen tvivl om, hvad jeg skal lave. Og jeg har fri dagen efter! 🙂
tilføjet af

Mine bud

Frankrig - Sydafrika 1-1
Mexico - Uruguay 2-2
Grækenland Argentina 1-3
Nigeria - Sydkorea 1-0
tilføjet af

Jeg sov over :-/

Denne gang er det mig, der er sent på den.
Ellers spændende, pt. har Sydafrika stadig en chance i skrivende stund, hvis blot de scorer én gang til og Uruguay samtidig scorer en kasse mere mod Mexico..bestemt ikke umuligt.
...nå, det nåede jeg da lige at skrive og så scorer Malouda for Franskgnaskerne!
Jeg tipper på gruppe-B finalekampene istedet:
20:30 Grækenland - Argentina: 0:2
20:30 Nigeria - Sydkorea: 1:2
tilføjet af

hehehe.....

Hvornår plejer du at stå op? 🙂
Nå, men tricolore må nu rejse hjem i skam efter en mildt sagt fornærmende indsats!
Så arrogant går det alligevel ikke an at være.
tilføjet af

Løn som forskyldt

har de fået de arrogante franskmænd. Den nye landstræner bør fyre hele bundtet og starte helt forfra. Og lade tungtvejende kriterier være VILJEN til at spille og STOLTHEDEN ved at repræsentere sit land. Hvis man ikke kan være ydmyg er man jo ikke stor!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.