5tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Der er visse forklaringer på den økonomiske krise for Danmark og de mange problemer VK regeringen har påført danskerne og selskaberne i Danmark fra 2001 til 2011.
En af grundene er at aktieselskaber var der 14.423 selskaber der havde positiv indkomst over 99 kr. og 7.503 aktieselskaber der havde negativ indkomst i alt 21.926 aktieselskaber i 2001. (Skema 1 og 3)
Når man ser på tallene fra 2001 til 2011 så er der faktisk en stor forskel og et stort fald på aktieselskaber der har positiv indkomst og som vi kan se så har VK regeringen gjort det så uholdbart i deres regeringsperiode fra 2001 til 2011 under et ”skattestop” at kun 6.565 aktieselskaber var i stand til at have positive indkomst over 99 kr. og 7.505 aktieselskaber havde negative indkomst i 2011, i alt aktieselskaber på 14.070 som er et fald i aktieselskaber med over 33 % fra 2001 til 2011. (skema 1 og 3)
De 6.565 (skema 1) aktieselskaber i 2011 udgør kun 45,5 % i forhold til 2001 af aktieselskaber med positive indkomst over 99 kr. og det er en ekstrem alvorlig situation for erhvervslivet som finansministrene under VK regeringen som bl.a. tidligere finansminister Thor Pedersen i 2 valgperioder, Lars Løkke Rasmussen og Claus Hjort Frederiksen alle fra partiet Venstre har ignoreret sammen med Økonomi og Erhvervsministeriet ved Økonomi og Erhvervsminister Bendt Bendtsen i 3 valgperioder, Vicestatsminister Lene Espersen og Brian Mikkelsen alle fra Konservative Folkeparti.
Det betyder at VK regeringen fra 30 % til 25 % i selskabsskatnedsættelse fra 2001 til 2011 har ikke hjulpet aktieselskaberne, det har faktisk spillet ind at aktieselskaberne har fået det meget svære med selskabsnedsættelser fra 30 % til 25 % fordi aktieselskaberne har haft svære ved at trække noget fra i deres regnskab og slippe billigere i skat fordi når de ikke har betalt så meget i skat kan de jo heller ikke få så store skattemæssige fradrag til aktieselskaberne naturligvis. Her viser det at aktieselskaberne har mistet penge på at få lavere selskabsskat leveret af VK regeringen, specielt på investeringer de foretager sig i aktieselskaberne og det er en ekstrem alvorlig situation for erhvervslivet som VK regeringen har sat aktieselskaberne i, derfor udgøre aktieselskaber med positiv indkomst over 99 kr. i 2011 kun 45,5 % end det gjorde i 2001.
Den anden ting som også står i kontrast til aktieselskaber med nationalbankrentenedsættelserne fra 3 % til noget nær 0 % i VK regeringen fra 2001 til 2011 hvilket har alvorligt betydning for den danske krone købekraft over for andre valutaer som bliver svækket. I 2001 der nedsætter ECB deres rente 3 gange med i alt 1,5 % som Danmark og Nationalbanken bliver nød til at følge i den økonomiske rentepolitik aftale i ERM2 aftalen hvor EURO er sikkert i denne aftale og ALTID skal ligge på max 15 % mens den danske VK regering og den nye S-R-SF regeringen har fastsat en strammer kurs over for EURO med +/- 2,25 % af 746,038 kr. pr. 100 €.
Her har den danske regering mulighed for også i 2001 og i dag at mindske værdien af EURO over for Dansk Krone, så EURO kun kan koste 634,132 dkr. pr. 100 € (746,038 dkr. x 15%- = 634,132 DKR pr. 100 €) ved at benytte reglen om 15 %, her kunne Danmark sætte nationalbankrenten op hvilket det gøres billigere i danske kroner at købe varer hos de andre medlemslande i Unionen, i forhold til EURO.
Her kan man med rette gør VK regeringen fra 2001 til 2011 som ER hovedansvarlig for at Danmark, erhvervslivet og borgerne i Danmark mistede så mange milliarder kr. at det vil tage flere måneder at regne det nøjagtige TAB ud for erhvervslivet, den danske stat og borgerne i Danmark fra 2001 til 2011.
Fordelen for erhvervslivet og borgerne ville være mindre betaling i moms og import told + moms hvis f.eks. et produktionsselskab købte sine varer billigere ude i Europa, forarbejdede disse varer til færdigt produkt så selskabet kunne eksporter varerne til gavn for selskabet, aktionær, Danmark og borgerne i Danmark til billigere penge end ellers, hvor selv borgerne i Danmark ville have mulighed for at købe varerne som produktionsselskabet laver billigere da produktionsomkostningerne er lavere med en stærk dansk krone kurs på 634,132 DKR pr. 100 € i forhold til i dag på 746,038 kr. pr. 100 € og betale mindre i købs moms på varerne. Eksempel er der forskel på om varen for forbrugerne koster 100 kr. eller 80 kr., 1) momsen udgør 20 kr. på 100 kr. i køb af varer som køber/forbruger af et produkt i en forretning betaler hvor selve produktbetalingen andrager 80 kr., men 2) hvis produktet kun skulle koste 80 kr. så andrager momsen kun 16 kr. her har køber sparet 4 kr. i moms til statskassen og 16 kr. på produktet i forhold til købet på 100 kr. selvom det er nøjagtigt den samme vare der er tale om.
Det kan kun være godt for erhvervslivet, forbrugerne og Danmark hvis man satte nationalbankrenten op.
Så der er væsentligt stor forskel på priserne i butikkerne og hvor meget salg selskaberne og forretninger kan få, ved en lavere indkøbspris kan forretningerne have en hurtigere omsætningshastighed på deres varer, der er til gav for selskabet eller forretning hvor kunderne vil opleve f.eks. et par Cowboybukser falde i pris med 70 – 200 kr. alt efter hvilket mærke det er, hvilket så gør der i flere tilfælde hvor forbrugerne i stedet for 1 par Cowboy bukser. taget noget tilbehør eller et ekstra par Cowboybukser ned i indkøbskurven hvilket skaber en større omsætning for forretningen eller selskabet, et mere salg.
Vi kan også tage et Fjernsyn der i dag koster kr. 7.499 kr. her ville omkostningerne være lavere og her vil forbrugerne spare 1.150 kr. så nu vil fjernsynet koste 6.341 kr. ~ 6.349 kr. (Psykologisk pris).
Når nu danskerne rejser, er et af de rejsemål dansker ynder Spanien, de har som så mange andre lande der bruger EURO i deres svære tid haft behov for flere havde brugt penge i deres land hvor danskerne pr. 1.000 Euro jo kun havde betalt 6.341 kr. hvor danske forbruger havde måske nok kunnet bruge 1.150 kr. som omregnet til EURO vil have været 1.150 kr. :6,341 = ca. 181 € mere på sin ferie hvis det havde været billigere i Spanien, de ekstra penge som danske turister brugte i Spanien vil så gavne Spanien og der havde så ikke været så mange arbejdsløse i Spanien på rekordhøj 30 % som der er i dag i Spanien.
Jeg siger ikke at danske turister kunne have gjort at arbejdsløsheden lå på 15 % i Spanien men der ville have været færre arbejdsløse spanioler end 30 % med tanke på at Spanien siden 2001 har mistet turist DANSKE KRONER fordi EURO er i urealistisk valutakurs.
Der vil være boligejer der vil sige til mig ”halløj du, når du sætter nationalbank renten op så kommer vores boliglån til at stige med renter og vores ejendom bliver mindre værd”. Her kan jeg som i eksemplet med Fjernsynet sige det samme at har en boligejer så fået lån i EURO så for hver 1.000 € pr. måned så har boligejeren sparet i boligydelse 1.150 Danske dejlige Kroner på selve ydelsen på boliglånet men ud over fordi ECB (Den Europæiske Centralbank) holder rentekursen meget lav så spare boligejeren så også på renterne i forhold til andre lånetyper ”ændret boligrente niveau”, men det er rigtigt at boligpriserne bliver mere normale, hvilket gør at køber/sælger får en mere retfærdig pris for sin ejendom hvor en af bonusserne er boligejerne IKKE kommer til betale for meget i ejendomsskat på for høje ejendomsvurderinger hvor den sidste ting er Danmarks befolkning og erhvervslivet i Danmark IKKE vil være de mest forgældede INDBYGGER i Europa mere med en mere stabil Dansk krone, hvor de lande i Unionen der har EURO har nedsat danskerne, selskaberne og Danmark i dårligere konkurrenceevne da den danske krone bliver mindre værd over for andre valutaer med den nuværende rentepolitik af den Danske nationalbank som kan ændre lovligt på renteniveauet til gavn for alle i Danmark.
Så pr. 1.000 € som boligejeren skal betale pr. måned så spare denne husejer 1.150 kr. X 12 mdr. = 13.800 kr. om året + x antal kroner i renteudgift hvis den danske stat hæver nationalbankrenten så 1 € koster 6,341 kr. i stedet for 7,46038 pr. 1 €.
Så boligejerne kan sagtens få billigere boliglån ved at sætte nationalbankrenten op ved at få EURO lån som boliglån og ud over så gælder de samme regler jo stadigt at man kan søge de bedste boliglån og tage nøjagtigt det lån der er billigst og vil et EURO lån være billigst for boligejeren så er det jo ligegyldigt for boligejerne om boliglånet er givet i EURO. ECB har jo 3 måneders varsel før en ændring af renten altid som jo er ekstra sikkerhed for boligejerne i dette tilfælde.
Det vil også gøre at nogen boligejer så reelt pt. vil komme til at skylde mere i lån end ejendommen er værd men når så SKAT udarbejder denne opgørelse med en lavere ejendomsvurdering gør jo ikke at lånet i allerede huskøb skal indfries med det samme, sådan hænger det ikke sammen. Til dette så kan jeg da også nævne at boligejerne har allerede fået en urealistisk lav rente på boliger og har boligejerne fået fast rente som er historisk lav i Danmarks historien så har boligejerne både fået sikkerhed og lav rente på en urealistisk boligvurdering og pris på ejendommen.
Den anslåede nedsættelse af værdi på boligen udgøre 75.000 kr. - 150.000 kr. pr. 1 million kr. en bolig er værd hvor den største nedsættelse er boliger på over 4 millioner kr. og derover, ved Danmark ændre deres rentepolitik med en rentehævelse og vil styrke den danske krone til gavn for erhvervslivet, borgerne i Danmark og statskassen der får flere penge på lovlig vis og inde for Unionen love.
Aftalen der er mellem Danmark og de andre EURO lande i EMA2 aftalen forpligter også EURO landene til at have orden i deres egne medlemslande i Unionen der har EURO som møntfod,
1. Med offentligt gæld på BNP på max 60 % af BRUTTO gælden ved udgangen af det foregående finansår
2. Hvor det årlig offentlige underskud ikke må være 3 % af BNP ved udgangen af det foregående finansår
3. Opfylder ”det” land der har tilsluttet sig EURO og bruger EURO som møntfod ikke de punkt 1 og 2 krav så opfylder det land ikke konvengenskravene med indførelsen af EURO i det pågældende medlemsland i Unionen efter tendensfortolkning artikel 104 stk. 2.
4. Hvis et eller flere medlemslande i Unionen der har tilsluttet sig ømu også kaldt EURO som møntfod, men hvor medlemslandene i Unionen der har Ømu ikke overholder disse krav i punkt 1 og 2 så går det ud over det danske erhvervsliv, borgerne i Danmark og den danske stat når den danske stat har en ERM2 aftale om disse lande der er medlem af ØMU holder sig inden for lovens rammer i Unionen om en stabil EURO.
Det er fuldstændigt uacceptabelt at det danske erhvervsliv får dårligere konkurrence i forhold til andre erhvervsdrivende i UNIONEN i f.eks. Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Cypern eller for den sags skyld i Grækenland eller andre europæiske lande der har tilsluttet sig ØMU af dem der har EURO som møntfod når de ikke overholder reglerne og love som de har påstået de ville med indførelsen af EURO over for den danske stat.
Det er svineri af Unionen at gældsætte både de erhvervsdrivende og borgerne i Danmark på denne måde som så koster den danske stat milliarder af kroner fordi den danske stat har underskrevet EMA2 aftale som forpligter den danske stat, men det er IKKE under disse forpligtelser i EMA2 aftalen at Danmark har tilsluttede sig EMA2 aftalen, for der er ingen der havde regnet med at Danmark skulle udsættes for at den danske krone skulle udsættes for SVIG af særlig grov karakter med en lavere værdi over for andre møntfod med en dårligere købekraft over for andre valutaer uden for Unionen, det er jo ulovlig konkurrence af Unionen og af de lande der IKKE overholder ØMU aftalen og EMA2 aftalen.
Det problem har Unionen set igennem fingrene med i meget lang tid, i flere år som har givet erhvervslivet i Danmark seriøse skræmmer i lakken hvor borgerne i Danmark skal betale for meget for deres varer f.eks. på boligpriserne på ejendomsmarkedet og hvor den danske stat mister milliarder hvert år på en aftale i EMA2 aftalen af dem der har EURO som møntfod som koster danske arbejdspladser og erhvervslivet mister konkurrenceevne der går ud over alle dansker i Danmark.
Og dem der har tilsluttede sig ØMU de må jo også vide såfremt et land ikke opfylder konvengskravene til ØMU så må EURO devalueres til en EURO kurs der er rimelig og LAVERE END NUVÆRENDE VALUTAKURS, det sker jo også ved andre værdipapir og andre valutakurser såsom den Schweiziske Franc som er steget fra året 2001 hvor kursen lå på 501, 63 kr. pr. 100 Schweiziske Franc (skema 6) og hvor den Schweiziske Franc lå på 611,57 kr. pr. 100 Schweiziske Franc (skema 6) som er en direkte konsekvens af VK regeringen mildest talt dårlig omgang med statskassen hvor VK regeringen har været bedøvende ligeglad med om det danske erhvervsliv sejler i sin egen sø hvor flere aktieselskaber såsom A.P. Møller Mærsk og Danske Bank som begge er aktieselskaber reelt var meget tæt på konkurs og reelt i flere omgange i årene imellem 2001 og 2011 var insolvens.
Her er beviset jo at Unionen bevidst har sørget for at suge penge ud af den danske statskasse og ud af det danske erhvervsliv på ulovlig konkurrence og det har VK regeringen bare sagt:” ja og ammen til, til Unionen måtte gøre” MOD erhvervslivet i Danmark, borgerne i Danmark og over for deres arbejdsgiver den Danske Stat.
En anden ting der var underlig var at A.P. Møller Mærsk påstod i 2003 og 2004 at selskabet ”ikke have taget alle aktiver ind i selskabet” og gav ”selskabet flere aktiver” så A.P. Møller Mærsk undgik konkurs, hvilket er engang pis og papir, det er ren manipulation af aktiekurser på A.P. Møller Mærsk, ellers har A.P. Møller Mærsk snydt aktionærerne i mange år, 3 til 5 årtier måske på aktieudbytte mv.?
VK regeringen har ignoreret en helt klar internationale aftale som Unionen ikke vil overholder over for Danmark, men har været bedøvende ligeglad med at selskaber kan gå konkurs.
I skema 5 som er som er en henvisning til Danmarks statistik der står bl.a. at aktieselskaberne i 2011 var med til at betale ca. 23,5 milliarder kr. i selskabsskat ud af ca. 39,6 milliarder kr., her var 49 % BIDRAGENDE SELSKABER i 2001 af alle selskaberne der betalte de 38 milliarder kr. i selskabsskat mens der i år 2011 kun var 24 % af alle selskaberne i stand til at betale selskabsskat på ca. 39,6 milliarder kr.

Aktieselskaberne stod i 2011 for 23,481 milliarder kr. i selskabsskat (59 %) mens ApS’erne stod for 9,614 milliarder kr. og andre selskaber mv. stod for 6,523 milliarder kr. i selskabsskat.(skema 5)
De danske selskaber fik en nedgang på skattepligtigt indkomst fra 2010 til 2011 på – 5,1 milliarder kr. hvilket gør erhvervslivet fik færre indtjeninger i 2011 end i 2010.
Det betyder at der er færre selskaber der skal bære hele byrden i 2011 på at betale selskabsskat end der var i 2001 for at betale selskabsskat, her har VK regeringen foretaget en urimelig forfordeling til forskellige selskabstyper og fik dem gjort helt afhængige på selskabsskatten der gjorde det muligt for visse andre typer selskaber at undgå skattebetaling til statskassen som det ser ud til Venstre og Konservative Folkeparti har gjort bevidst i VK regeringen med evt. modtaget penge for det.
Men for at forstå dette her så håber jeg selv partiformand fra Venstre og Konservative Folkeparti ved Lars Løkke Rasmussen og Lars Barfoed forstår dette her, for ellers så kan vi jo gøre så i forstår det, ved at sørger for partiet Venstre og Konservative Folkeparti medlemmer skal betale 50 % mere i skattebetaling end resten af Danmarks befolkning for det er nøjagtigt det erhvervslivet og visse erhvervsdrivende oplever i Danmark af svigt af VK regeringen fra 2001 til 2011.
Som i kan se har jeg kun taget aktieselskaberne.
Men tager man ApS (anpartsselskaber) der kan man tydelige se i skema 2 at der var 33.081 ApS’er der var i stand til at have positive indkomst på over 99 kr. i 2001 men i 2011 der var 43.084 ApS’er i stand til at have en positiv indkomst på over 99 kr.
Man kan også se at der i samme 10 årige periode til 2011 har været tilmeldt flere ApS’er der toppede i 2007 og 2008 med over 50.000 anpartsselskaber der var i stand til at have positiv indkomst med over 99 kr., hvor der i år 2009 og 2010 var 45.000 anpartsselskaber der var i stand til at have over 99 kr. i positivt indkomst, så kurven er stærkt faldende p.g.a den dårligere konkurrenceevne, her kan man se at VK regeringen og National banken bevidst har ignoreret disse nøgletal og den negative effekt på VK regeringens økonomiske politik der er til gene for erhvervslivet, borgerne i Danmark og landet.
En af grundene til ApS var så populær var der kom nye regler på oprettelse af ApS selskaber med lavere indskud til oprettelse af anpartsselskabet fra 125.000 kr. til 80.000 kr. nu har den nuværende S-R-SF regeringen fået vedtaget ved en lovbekendtgørelse (ikke kommet i nu) at der kun kræves 50.000 kr. men det må forventes sker først på året i 2014.
Som man kan læse i skema 4 var der i 2001 22.656 anpartsselskaber der havde negativ indkomst, her steg anpartsselskaber der fik negative indkomst til næsten det 5 dobbelt i 2011 til denne rekord højt niveau på 62.060 anpartsselskaber der havde negative indkomst og det ser ud til der er et samfundsmæssigt problem med anpartsselskaber når stadigt flere ikke er i stand til at betale selskabsskat.
Derved så er en selskabsskattelettelse ikke den rette metode til at få selskaberne til at få bedre konkurrence evne, det vil en nationalbank rent der sættes op hjælpe erhvervslivet.
Fordi Venstre og Konservative Folkeparti så har sat selskabsskatten ned fra 30 % til 25 % og er nu med i en aftale om at sætte selskabsskatten ned til 22 % som denne S-R-SF regering viser med alt tydelighed at Danmark og den danske krone er under ANGREB med økonomisk kriminalitet fra Unionen og EURO, der er direkte skadeligt for erhvervslivet i Danmark hvor det har vist sig næsten en 5 dobling af Anpartsselskaber der IKKE kunne få positivt indtægt og så viser det at en selskabsskattelettelse for erhvervslivet ikke virker men det vil hjælpe erhvervslivet hvis der nationalbank renten steg og EURO faldt i valutakurs over for den danske krone og Danmark har lovhjemmel i loven til at benytte reglen om 15 % til at nedsætte EURO i valutakurs 6,341 kr. pr. € og det vil hjælpe alle erhvervsdrivende i Danmark og alle borgerne i Danmark også de Højrefløjsbanditter fra Venstre og Konservative Folkeparti primært men sekundært også banditterne fra Liberale Alliance og Dansk Folkeparti og jeres medlemmer i partierne, hørte forhåbentligt efter, ellers så kan aktieselskaberne jo i Danmark med god grund gå med til i skal betale 50 % mere i SKAT til statskassen, så kan Venstre og Konservative Folkeparti lære hvad i har gjort mod erhvervslivet i Danmark.
Det her fra VK regeringen er IKKE nogen som helst noget med hjælp til erhvervslivet i Danmark men over for de andre lande i Unionen der har EURO så VK regeringen har sammen med Unionen lænset statskassen i deres regeringsperiode fra 2001 til 2011.
Det har heller ikke noget som helst med skatteteknisk finesse nogen som helst hjælp at nedsætte selskabsskatten fra 30 til 25 % det kan folk jo se i grafer fra Danmarks statistik i skema 3 og 4 med negativ indkomst, hvor der er blevet flere negative indkomster fra flere selskaber. Fra 2001 hvor der kun var 7.503 aktieselskaber og 22.656 anpartsselskaber i alt 31.159 aktieselskaber og anpartsselskaber. I 2011 var der 7.505 aktieselskaber og 62.060 anpartsselskaber der havde negativ indkomst hvilket i alt giver 69.565 selskaber.
Det betyder at VK regeringen økonomiske politik har BEVIDST gjort at erhvervslivet og selskaberne i Danmark ikke kunne tjene penge for det er en forøgelse af selskaber der har negative indkomst med 132 % fra 2001 til 2011 og graferne fra Danmarks Statistik lyver med alt sandsynlighed ikke Venstre og Konservative Folkeparti.
Nu kan Dansk Erhvervsliv se VK regeringen har stjålet milliarder af kroner fra dem ud fra en erhvervspolitik der er økonomiske uholdbare leveret af VK regeringen der har nedsat 132 % flere aktieselskaber og anpartsselskaber der ikke var i stand til få positivt indkomst, hvor en nedsættelse af selskabsskatten er dårligt for erhvervslivet i Danmark, der har færre fradrags muligheder ved investeringer, for høj MOMS betaling og importmoms og TOLD ud fra en undervurderet Dansk Krone over for EURO, det har en NEGATIV effekt for selskaberne i Danmark og erhvervslivet.
Venstre og Konservative Folkeparti jeg har, måtte rode igennem mange lovgivninger, også internationale lovgivninger for at finde ud af jeres fusk over for erhvervslivet i Danmark, ALLE borgerne i Danmark og den danske stat.
Tallene neden under lyver ikke og den skatteteknisk del den tør jeg ikke forklare Venstre for sidste gang min far der er skatteekspert sagde til en person fra partiet Venstre som var skatteminister, tidligere skatteminister Kristian Jensen på årsmødet i Nyborg at han:” tidligere skatteminister Kristian Jensen forstod IKKE en skid noget om SKAT”, så blev tidligere skatteminister Kristian Jensen mopset og gik selvom det var en ekspertvurdering fra SKAT’s egen skatteekspert som har lavet skattelovgivning med VK regeringen så man kunne spare milliarder i statskassen.
Så ved at snakke skat med Venstre så får man bare stukket i hovedet, ”efter grundloven § 56 så er partiet Venstre kun bundet af sin overbevisning” om at en nedsættelse af selskabsskatten gør at selskaberne kan klare sig bedre. Men når man kigger skema 1, 2, 3 og 4 igennem så omhandler det evnen til at TJENE PENGE for selskaberne i Danmark, så hjælper det IKKE at nedsætte selskabsskatten nu her fra 25 % til 22 % når næsten 70.000 aktieselskaber og anpartsselskaber IKKE KAN TJENE PENGE.
Tjener et selskab 0 kr. så er SKATTEN 0 kr. ud fra en skatteprocent på 22 %, her er der desværre i 2011 næsten 70.000 selskaber der har negativ indkomst og de kommer derfor IKKE til at betale selskabsskat, disse selskaber i Danmark havde VK regeringen IKKE ønsket at hjælpe.
Der var ca. 66.000 selskaber i 2010, i 2009 var der ca. 68.500 selskaber, i 2008 var der 58.500 selskaber og i år 2007 var ca. 49.000 selskaber der havde negativ indkomst, hvor dan helvede kan en VK regeringen ikke se der er noget galt med selskabernes EVNE i at TJENE PENGE. De ca. 70.000 selskaber der har negativ indkomst ud af registeret 221.100 selskaber i Danmark i 2011 det er ca. 1/3 af ALLE selskaber i Danmark i 2001, som VK regeringen har skrottet ned i affaldskurven og bevidst IKKE ønskede at hjælpe med at kunne drive erhverv i Danmark.
Det er ekstremt alvorligt og en løftet pegefingre.
Derfor har VK regeringen på intet tidspunkt i VK regeringens tid fra 2001 til 2011 ikke gjort en eneste ting for at hjælpe erhvervslivet og har på et intet tidspunkt forstået hvad erhvervslivet havde brug for i Danmark, Venstre og Konservative Folkeparti har efterfølgende skadet erhvervslivet endnu mere hvor de vil sørger for flere arbejdsløse personer i det offentlige med 24.000 færre offentlige ansatte.
Først når et selskab tjener penge ved positivt indkomst, før skal selskabet IKKE betale SKAT og det har VK regeringen IKKE kunne forstå var tilfældet fra 2001 til 2011 vedrørende danske selskaber i Danmark, derfor har Venstre og Konservative Folkeparti bevist sørget for at lænse statskassen for penge på ufinansieret finanslove fra 2001 til 2011 og andre ting fordi der sidder flere akademikere der overhovedet IKKE har en kæft forstand på at drive erhverv hos Venstre og Konservative Folkeparti og har en ”sindssyg forestilling i hovedet om det er sådan man driver erhverv”, selvom det nærmere betegnes som undersøgelsesværdigt for folketingsgruppen i Venstre og Konservative Folkeparti på den lukkede afdeling for ”personfarligt økonomiske kriminalitet og økonomisk landsskadeligt virksomhed” så de IKKE har så mange ”FORESTILLINGER I FREMTIDEN” som jo tydeligt viser Venstre og Konservative Folkeparti har behov for psykiatrisk behandling.
Man er det ikke sådan at hvis Venstre, Konservative Folkeparti, Liberale Alliance og Dansk Folkeparti forbeholder sig at Grundloven § 56 om at en politiker ”kun er bundet af sin overbevisning” så kan Minister Astrid Krag for Sundhed og forebyggelse jo også godt sige:” jeg er i min fulde politiske overbevisning at Venstre og Konservative Folkeparti er syge de har fået en sygdom Grøn alpeost fra Buko ost i hjernen, hvor hjernen er forsvundet fra dem alle sammen, så er det jo vigtigt det ikke smitter andre mennesker i det danske samfund, så vi giver Venstre og Konservative Folkeparti medlemmer lobotomi og vi må hellere have Gonzo fra Muppet Show til at fortage operationerne som ekspert kirurg”.
Tallene lyver ikke HØJREFLØJ, Venstre, Konservative Folkeparti, Liberale Alliance og Dansk Folkeparti og vil partierne stadigt fremføre økonomisk kriminalitet så sker det på eget ANSVAR for det bør jo være nok til at erklære jer UTILREGNELIGT og FARLIGT for ALLE Dansker og Den danske stat, Danmark.
-OG OVER FOR ALLE ERHVERVSDRIVENDE I DANMARK.
(Skema 1)
Selskaber mv. efter skattepligtig indkomst, type og tid
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Positiv indkomst (over 99 kr.)
Aktieselskaber (A/S) 12. 886 13. 589 14. 633 14. 580 14. 533 14. 423 14. 370 14. 199 14. 442 12. 362 10. 874 10. 796 9. 360 7. 552 7. 183 6. 565
Kilde: Danmarks statistik.
(Skema 2)
Selskaber mv. efter skattepligtig indkomst, type og tid
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Positiv indkomst (over 99 kr.)
Anpartsselskaber (ApS) 26. 738 27. 486 28. 897 30. 081 31. 844 33. 081 34. 979 37. 448 40. 257 43. 336 46. 503 50. 681 50. 338 45. 883 45. 513 43. 084

Kilde: Danmarks statistik.
(Skema 3)
Selskaber mv. efter skattepligtig indkomst, type og tid
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Negativ indkomst
Aktieselskaber (A/S) 4. 988 5. 160 5. 549 6. 468 7. 323 7. 503 7. 972 8 .431 8. 291 6. 480 6. 076 6. 245 7. 513 8. 499 7. 722 7. 505
Kilde: Danmarks statistik.
(Skema 4)
Selskaber mv. efter skattepligtig indkomst, type og tid
1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Negativ indkomst
Anpartsselskaber (ApS) 11. 560 12. 212 13. 699 16. 121 19. 418 22. 656 26. 737 30. 372 33. 987 33. 208 36. 203 42. 715 51. 102 60. 067 58. 202 62. 060
Kilde: Danmarks statistik.
(Skema 5)
Selskabsbeskatning over hvor mange selskaber og hvilke typer der betaler selskabsskat, link: http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2013/NR106.pdf
(skema 6)
Valutakurser efter opgørelsesmetode, kurstype, valuta og tid
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Årsultimo
Valutakurser (DKK pr. 100 enheder valuta)
Schweiziske franc (Jan. 1981-) 501,6300 510,6800 477,4000 481,7400 479,7400 464,0000 449,0800 497,9300 500,1700 597,5500 611,5700
Kilde: Danmarks statistik.
tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Hvorfor ikke bare linke til artiklen istedet for copy/paste?
http://www.180grader.dk/Politik/vk-regeringen-fuskede-med-nationalbankrenten-og-euro-1
Det er heller ikke synderligt genialt at henvise til skema 1 og 3, når disse ikke eksisterer her på siden, men nu har du vel næppe hverken læst og forstået andet end overskriften på den artikel du har copy pasted.
tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Og hvis trådstarter gad lave et kort Abstract ville det også være rart. Det der magter jeg ikke lige at pløje mig igennem når der ikke er en test...
123456+ læste du rent faktisk det hele?
tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Nej jeg skimmede kort teksten igennem og er ikke enig.
Jeg tvivler på der er mange der gider pløje sig igennem indlæg af denne længde, og jeg ved jeg ikke gider.
tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Dette indlæg er a l t for langt, man er faldet i søvn inden slutningen. 😖
tilføjet af

VKRegeringen fuskede med Nationalbankrenten & Euro

Hvad nyt er der her?? VK(O) fuskede med en masse forskelligt. Men hvad værre var, at de spillede russisk roulette med kongerigets økonomi. De negative følger kæmper vi fortsat med, eller rettere: Kommer I og jeres børn til at kæmpe med laaaang tid fremover. Jeg selv forlader om kort tid arbejdsmarkedet for at nyde tilværelsen og millionerne på pensionsopsparingen. Denne er i øvrigt financieret bl.a. via store skattelettelser til de højstlønnede, hvilket jeg finder direkte umoralsk!
Taberne er de mange unge familier, der købte hus 2002-2008, og nu sidder i et hus, de ikke har råd til at sælge. Mens min generation tjente STORE og SKATTEFRIE gevinster på vore huse.
Og helt galt går det for de unge, hvis (når) renten stiger. Så kan de ikke betale renterne, og husene falder yderligere - så har de SLET IKKE råd til at sælge. Der er kun en vej for disse stakler: Tvangsauktion!
Så "tak" til VKO, den mest uduelige regering Danmark har haft i 100 år!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.