45tilføjet af

uforskammet overfor kunde

jeg står og kigger på kød i en storbutikskæde, så står der en slagter og en salgschef vist nok (det ligner han) og snakker sammen ved kødet
jeg kommer videre hen til dem og kigger dem over skulderen for at se resten af kødet og venter ved siden af dem
så siger salgschefen om jeg vil noget, "ja jeg skal lige se på kødet, når I har tid"
så siger han "jamen du kan da bare sige til"
så siger jeg, "siger det ikke sig selv hvad jeg skal??"
ham "øøøh hvad?
mig " siger det ikke sig selv hvad jeg skal??"
så flytter han sig så jeg kan se resten af kødet
tilføjet af

nærmere uforskammet kunde

hvad ligner det at fyre denne af: "siger det ikke sig selv hvad jeg skal??"
det er sgu da dig som er uforskammet !!
tilføjet af

Det er dig den er galt på den.

Du svare jo den flinke mand med en flabethed som kan ødelægge hans dag.
Han siger jo "jamen du kan da bare sige til" underforstået, vi flytter so da gerne og vil gerne hjælpe dig med at finde varen.
Så er du så uhøflig og flabet "siger det ikke sig selv hvad jeg skal??" Noget så sur og tvær.
Så er det sgu`da klart den flinke og hjælpsomme slagter lige undre sig "øøøh hvad? Her vil manden jo være flink og så giver du han sådan et svar.
Du skulle skamme dig, mage til egoist og selvglad person skal man heldigvis lede længe efter.
Prøv lige med et smil, så kommer man langt.
tilføjet af

Ja jeg må give

det 2. indlæg ret. Det er da dig, der er gal på den.
tilføjet af

ps.

de har set mig i lang tid stå og kigge på kødet, alligevel bliver de stående, selvom de ved at de står i vejen
det drejer sig om at de ikke TÆNKER over hvor de står og snakker
tilføjet af

Du er jo slagter-in-spe

Det er en meget, meget tænkt situation. Du må være en af de dårlige snydepelseslagtere, som forsøger at sætte ÅÅÅS kunder i et dorligt liis!
tilføjet af

'Kæft du er smålig!

Du må enten være arbejdsløs, langtidssygemeldt eller pensionist, hvis du ikke har andet at gå op i.
Du står jo bare og venter på en situation, du kan brokke dig over!!
Jeg brækker mig (ud) over dig!
tilføjet af

Så har man -

da lov til at sige "undskyld, må jeg lige" Det virker fint.
Det andet som du fyrer af dur ikke, det giver kun sure miner og folk en dårlig dag.
tilføjet af

giver kunden ret

Jeg synes det er et dumt sted at stå og snakke.
tilføjet af

Kender det godt

Personalet burde være mere kundevenlig, så kundens dag ikke bliver spoleret. Det er min mening.
tilføjet af

i lyder som

Københavnere alle 3[sol] sure og uhøflige og aldrig et smil på læben😕
tilføjet af

Den anden vej

Man kan også se det på den anden måde - kunderne kan altså også godt være mere personalevenlige. Det kan faktisk godt føles som om at nogle kunder ikke ser de ansatte som mennesker, men som ting som de bare kan te sig fuldstændigt åndsvagt overfor
tilføjet af

Stik manden et stort smil

og sig "Til".
[l][s][s][l]
tilføjet af

Nemlig

www.haderkunder.dk
tilføjet af

Åhhh ja

Har arbejdet i Bilka, så jeg ved hvad de mener.
tilføjet af

Sådan er det

når disse her supermarkeder tager unge mennesker direkte ind fra gaden!
De lærer ikke de unge hvordan de skal opføre sig og kommer man bare til at gøre en "forkert" bevægelse ved kassen eller ikke lige hurtig nok får sagt: på beløbet, tak, så bliver der i den grad vendt øjne hos det unge menneske der sidder ved kassen, alt medens vedkommende bare ser så ligeglad ud og overtvær ud!
En sætning der aldeles kan pisse mig af er, når ekspedienten i supermarkedets kiosk
fyrer den her af: Hvad kan jeg så hjælpe dig med??
Mit standardsvar til det er: Du ska sq ikke hjælpe mig - du skal betjene mig!!
Eller den her: Ja??? (i muggen tone og himmelvendte øjne!)
Men Ok - hvis man vælger at overse ovenstående og insisterer på at være høflig over for sin ekspendient, får man i sidste ende ofte en høflig repons tilbage.
Jeg gider bare ikke mere, at skal være høflig overfor de her mugne miner,
fordi jeg får følelesen af at skal sleske for at få en ordentlig repons tilbage.
Cèst la vive!
tilføjet af

Helt ærlig...

Undskyld at jeg siger det, men du lyder da til at være en hver butiksansat's værste mareridt.
tilføjet af

hvordor det

fordi jeg forventer at blive behandlet ordentlig?
Det gør du jo også?
Sjovt nok du mener, at din kropsattitude og sprogbrug, må være af en lavere standard end den du kræver af mig!!
Kan du se pointen - ellers trænger du godt nok til briller!
tilføjet af

synes du ikke

synes du ikke selv det er et dumt sted at stå og snakke, de står jo og spærre for kunden
hvis de nu havde stillet sig på MIDTEN af gangen og snakkede..ik???
tilføjet af

Så kendr du ikke ;)

De københavnere jeg kender er lige som alle andre. Glade, sure, ireteret og hvad der nu er man udtrykker af føelser.
Jeg regner ikke mig selv for sur og uhøflig og aldrig et smil på læben. For 1 jeg ville hurtig køre konkurs med den opførsel. 2 jeg har ikke lyst til at være sur. Det er ikke godt for helbredet.
Så knuz herfra til dig 😃[l][l][l][l]
tilføjet af

Blot en lille strøtanke..??;o)

- Nu var det vel ikke en Super Best..?? – For så kunne man foranledes til at tro. at de slet ikke ville have, at du skulle se hvad de havde i køledisken..??😮
/Mummi
[f]
tilføjet af

Fanme ikke sjovt at være kassemedarbejder

Tænk dig, sådan en kunde oplever måske én kassemedarbejder der har en dårlig dag. MEN, kassemedarbejderen oplever MANGE af den slags mavesure kunder hver evig eneste dag. Så bør denne kunde måske spørge sig selv om ikke hans opførsel er skyld i kasse medarbejderens humør? Efter mottoet "man får den kassemedarbejder man fortjener".
Smilet er den korteste vej mellem to mennesker. Og det har ikke kun kassemedarbejderen ansvaret for.
Darkman
tilføjet af

ja korrekt

men mødes jeg med et et par himmelvendte øjne og surt fjæs, er jeg IKKE den der "bløder op" og det motto du henviser til er IKKE et motto, blot et ordlydende opfundet af - ja kan du gætte - af kassearbejderen selv!!! Prøv du selv lige at kigge din kassearbejderen efter - og du vil opdage jo surere, jo yngre er de, og uanset hvad er det IKKE kunden der skal "lægge masken om"
Hvis du meneo at det du skriver er et motte, er det vel også et motto at "man får den kunde man fortjener" - ikke?? Eller mon ikke oprindelig at netop det var mottoet!!!!
Sidst men ikke mindst - så er det ikke kun kassearbejdere der har en hård arbejdsdag!!
tilføjet af

???

Din attitude er jo heller ikke den bedste?
Og du er heller ikke selv så positiv - vel? Hvad kender du til MIT kropsattitude og sprogbrug - Det er da vist dig som har problemet? Og hvor kan du tillade dig at snakke om min kropsattitude?
MIN kropsattitude og MIT sprogbrug fejler intet.
tilføjet af

Så kan man da spørge pænt...

Om man må komme til.
tilføjet af

Præcis

Præcis 😃 Det er ikke det fedeste sted at handle:-)
tilføjet af

passe sit job

jeg hader at se hvis ekspedienterne, står eller går og snkker privet,de skal passe deres job,,,vi betaler så dyrt for varerne.
kunderne skal have service, hvilket nogle osse er gode til.
som kunde skal man selfølgelig tiltale personalet pænt og med respekt og sige tak for hjælpen osv,,,,for det er sikkert ikke det fedeste job i længden.....men sådan en to sjukker der lige skal vide hvad der skete i weekenden,,,,kan bruge deres pause på det,,,,
det er min mening...
tilføjet af

Vi ved jo ikke -

hvad de to stod og snakkede om, det melder historien ikke noget om.
De kunne sagtens have snakket om fødevarerne og indkøb.
tilføjet af

Helt enig

Jeg kan virkelig godt forstå dig der - personalet skal altså opføre sig overfor kunderne.
tilføjet af

Det er utroligt med det her land

vi lever af at klippe og servicere hinanden, men service er totalt afskaffet. Ansatte i butikkerne føler sig nærmeste ydmygede, og med behov for knæbeskyttere, hvis de skal yde service til en kunde og tiltalen er som mellem kammeraterne i skuret.
tilføjet af

Kunde i lokalbrugsen ved aftenstide

Jeg ved udemærket hvad du taler om...har selv været der mange gange. I min nye digtsamling "Kratluskeren på Ligustervej" har jeg beskrevet meget fint hvordan sådan noget kan opleves.
"De tre bukke-Brugse"
ved aftenstid med vinterkælk
-Går vi i Brugsen efter mælk
Som sneen den dog tør!
Vi skal også huske smør!
Vi Brugsen, stor og mægtig, når
-Af med huen og ryste et pjusket hår
Tage kurven og gå ligeud
Og så hilse lidt på Brugsuddeler-Knud
Smør og mælk vi I kurven får
Og henimod kassen straks vi går
Pludselig en kæmpebrøl:
"Hvad satan er det for noget nøl!"
Nu er Knud gået helt besærk
På flaskedrengenes kasse-fyldnings-makværk
De tre, som de dog skændes kan!
Kender ej deres lige i det ganske land
Se, det var de tre bukke-Brugse
-Vi skyndte os hjem til huse
Og spiste smør og drak den mælk
-Som vi havde hentet på vor kælk!
Se, det var bare en smagsprøve som helt tydeligt understreger din pointe

*smiler sødt*
Jens P
tilføjet af

ja da

det er sku dig, der er en negativ kunde.... hvad er det for noget at sige.....
tilføjet af

Hmmm

Trådstarter var uforskammet. Manden kunne ikke tro andet, end vedkommende ville tale om kødet. Det er min mening.
Men jeg hader udtrykket: Kan jeg hjælpe.
De er til tjeneste og det er noget andet.
Jeg har til tider lyst til at sige, jeg kommer ikke for at blive hjulpet, men muligvis vil jeg købe noget.
Nå, men jeg tier. Jeg ville alligevel ikke blive forstået. Man skal være glad, hvis de gider yde en service. Det sker sommetider og man bliver ganske overrasket.
Især tøjbutikker kan drive mig til vanvid. Af med tøjet, på med tøjet, af med tøjet, på med tøjet o.s.v.
tilføjet af

hvor er de uhøflige henne

du kunne da bare pænt have sagt om du lige måtte kigge på kødet frem for at komme med dumme kommentarer, når de prøver at hjælpe......
kan ikke se de har gjort en fejl, eller har været uforskammede på nogen måde, synes da nærmere det er kunden der var næsvis, hvis man skulle sige noget 😮
tilføjet af

de arbejder der

de er da ikke tankelæsere og kan se at du også vil kigge på det kød ved dem, hvis du går rundt og sonderer tærrenget, men istedet for at kunne komme med enuforskammet kommnetar når de prøver at hjælpe, kunne du fra start have spurgt pænt om du lige måtte kigge på købet bag ved dem
tilføjet af

hallo

jeg er langtidssygemeldt og jeg vil absolut ikke sammenlignes i en generalisering, med sådan en uforskammet næsvis egotripper
men ja smålig det var kunden sgu da i aller højeste grad, og total mangel på situationsfornemmelse 😮
tilføjet af

???

Hvis man som butiksansat ikke må sige "hvad kan jeg hjælpe med?" eller "kan jeg hjælpe med noget?", hvordan skal man så spørge kunden? Er det virkelig så grelt at vi i dag ikke kan modtage service når den kaldes for "hjælp"? Hvad handler det egentlig om?
Jeg spørger da også den butiksansatte om jeg må forstyrre (når de er i gang med at sætte varer op) eller om de kan hjælpe mig. Er jeg så en hjælpeløs kone fordi jeg spørger pænt?
tilføjet af

Jeg siger

jo heller aldrig noget. Men jeg må vel have lov til at en mening.

Hvorfor skulle du være en hjælpeløs kone fordi du spørger, det forstår jeg ikke.
tilføjet af

Det er lidt vanskeligt ...

Det er lidt vanskeligt at følge debatten, når
trådstarteren "hedder" "anonym" og flere af de øvrige
debattører hedder det samme.
Trådstarteren bør kalde sig et eller andet, så det er
nemmere at følge "slagets gang".
Jeg håber, at Sols flittige debattører vil gøre brug af
dette en anden gang.
tilføjet af

køb dit tøj

Så køb dit tøj hvor du føler du får den rette betjening.
Udtrykket kan jeg hjælpe, sådan siger man nu til dags, tiderne skifter, prøv at følge med og vær lidt mere tolerant om ikke for din egen skyld, så for dine omgivelser for du må være lidt anstrengende at være sammen med! Hvad med din kone og børn, har du nogen? undgår de eller andre dig, måske skulle du tage dig selv op til revidering.
tilføjet af

et smil, kællingen er tandløs.

jeg har lånt hendes begis.
køb frisk kød hos kræftens betændelse.
tilføjet af

køb dit tøj

undskyld, vi mente du skulle tage dit liv op til revalidering.
tilføjet af

Jamen herregud

Må jeg ikke have nogen mening. Jeg har jo skrevet, jeg intet siger. Men derfor må jeg vil mene, hvad jeg vil. Jeg er ikke lesbisk, så jeg har ikke nogen kone. 😃

VI mener, vær dog en smule tolerant over for andres mening om ikke andet så for din egen skyld. Du må være lidt anstrengende at være sammen med! Du skulle tage dig selv op til revidering.
tilføjet af

Undskyld

undskyld, vi mente du skulle tage dit liv op til revalidering.
tilføjet af

Du har absolut ret

Det var jeg ikke opmærksom på. For mit vedkommende vil jeg ikke mere bruge ordet anonym.
Jeg er ikke trådstarter.
tilføjet af

hmmm

jeg var den eneste i "området" så de så mig i god tid, jeg tog mig endda god tid til at vandre rundt om dem ved den lange kød-skranke
jeg overhører dermed noget af deres samtale - den går ud på at der er medarbejderproblemer i butikken
synes i stadigvæk det er et smart sted at stå og snakke????????
de kan prøve og tænke og stille sig på midten af gangen så kunderne kan komme til!!!!
det er netop derfor jeg siger til butikssælgeren eller hvem det nu var, "når I har tid"
også siger den idiot tilbage *døøøøh jamen du kan jo bare sige til"
det siger sig sgu da selv hvorfor jeg går rundt og kigger på kødet omkring dem ik!!??
derfor blev jeg sur på ham
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.