44tilføjet af

Tillykke til Halfevil333

...med ugens profil:-)
Man kan være enig eller uenig med dig, men man kan ikke komme uden om, at du er noget ganske særligt her på solen:-)
Jeg læser med fryd dine indlæg og meninger og synes, at du er helt fantastisk, men det er jo så bare min personlige mening:-)
...mee:-)
tilføjet af

Tillykke ; )))

...må debatten aldrig få en ende...altid spændende at klikke omkring dine ord....tak for det!
Glædelig jul til familien og dig.
tilføjet af

Enig

Halfevil er en superdebattør.
tilføjet af

Også tillykke herfra

Kan kun tilslutte mig de andres rosende ord :-)
tilføjet af

OMG! Tusind tak....

Det var sq da lige så det gav et sus i maven! Jeg bukker dybt, mener oprigtigt tak for jeres anerkendelser. Det er dælme stort det her!
næh...man behøver jo ikke være enig...så var der jo slet ingen grund til at være i SOL-en. Jeg lærer enormt meget af debattørenre her - mon ikke det er meget generelt...hvorfor skulle man ellers blive ved at vende tilbage?
Jeg sender lige millioner af mentale brunkager, http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19511 brændte mandler http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=15149 ;  
og honninghjerter http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19445
ud i SOL-en *<;o) - my favorite cyber-space!
Nu vil jeg svæve afsted på denne lille lyserøde sky til møde i byen. Ønsker alle nogle gode dag og en glædelig jul... *<:o)
(vil lige sige at det er Jim Morrison, der er på billedet på min profil...mit idol over dem alle. Sanger og poet, forsanger i hedengangne The Doors.)
WOW for en start på dagen
tilføjet af

0,5 x 666

Hader julen - så ønsk hende istedet en kort jul, så vil hun blive glad.
tilføjet af

Og ikke bare det - hun er klart min yndlings

Så mange tillykke-knus til dig Halfevil.
Det er længe siden "ugens debattør" har været SÅ oplagt.
tilføjet af

Bestemt også

Tillykke fra mig :o)
Kærlig hilsen
Carmen
tilføjet af

Endnu et...

Også et stort tillykke her fra det fynske,hvor solen skinner for dig... Og en rigtig glædelig jul..
tilføjet af

NB!!!!!!

På opfordring fra mere vidende elementer i debatten....Ka du så ha en røvkort jul - (jeg forestiller mig...) hjemsøgt af en totalt sprød Jim!!!!!
Knus!
Ps. tak for tippet du bragende kedelige ;)
tilføjet af

tillykke til Halfevil333

herfra:)
tilføjet af

Hehe.. Tillykke :D

Din profil er sgu også så svært at undgå😃Du er jo kendt for at sige din mening LIGEUD.. Det bliver så belønnet i denne uge.. Hatten af frøken !
tilføjet af

Synd at du nedgør de andre der er blevet valgt

tsk tsk tsk tsk!!!
tilføjet af

´kæft, hvor er du DUM!!

.....
tilføjet af

også tillykke fra mig

og mit profilerede alter-ego.
Desværre fatter 'vi' ikke alt, hvad du skriver, men du har godt nok sat en del i gang mellem år og dag. Tak for det.
du søger en god opskrift på brasekartofler.
Hemmeligheden er masser af smør, altså rigtigt smør, der får lov at blive næsten for brunt på panden inden de faste, kolde, kogte kartofler smides på og der skrues ned, meget ned! - Mindst 5 minutter gerne mere.
tilføjet af

Go nok meeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn

alt for lang i spyttet :-(
tilføjet af

skal der ik sukker på

???????????????
tilføjet af

det er ikke

nødvendigt!!!!!!!!
tilføjet af

Klart den med de læææææængste indlæg ;o))

Er hun præst fra jehova eller hva??
tilføjet af

Komme uden om?????

Umuligt, det kræver et slangemenneske eller mangel på læsefærdigheder ;-))
Til den halvonde: Tak,,,, jeg vil skåne debatten for et langt indlæg, det har vi dig til at klare og det gør du fandme godt... af og til skriver du faktisk noget fornuftigt, andre gange lyder du som os andre. Stor var den dag da jeg opfattede din humor,,,, vist en tirsdag i foråret, en ellers kedelig gråvejrsdag,,, jeg glemmer det aldrig.
Tilgiv mig ...jeg mangler ord! Tillykke !
;-))
tilføjet af

Argh!

Brunede kartofler er dem, man spiser til julesulet (og gerne på alle andre tider af året). De steges i smeltet sukker (prøv evt. at bruge en slat brun farin eller mørk muscovadosukker i karamellen) og en lille klat smør.
Brasekartofler derimod.... steges ,som der står, i smør... hvor længe kommer helt an på, om man kan lide dem sprøde eller blot opvarmede. Kan med stor fordel tilsættes finthakket rødløg og en lille smule hvidløg, især hvis de skal spises "alene".
Glædelig jul og stort tillykke til dejlige Half-Evil.
tilføjet af

Ej, nu må I lige...

...og mine himmelblå *gg*
Brasekartofler laves af kogte, pillede kartofler, der skæres i skiver og steges i smør/margarine og drysses med salt og sukker for en dejlig sprød skorpe:-))
Alt andet er snyd:-)
...mee, hvis far laver verdens bedste brasekartofler:-)
tilføjet af

Hey Annie og boring

Tak for hilsnerne...selvom jeg er inkarneret julehader, så kan jeg nu godt høre folks gode ønsker.
Og jeg skal holde jul med familien, for det er et ønske fra dem...og bare det at nogen ønsker mig lige dér midt i familien, sætter ligesom tingene i perspektiv ikke?
Det er stress, jag og krav om julestemning i former og farver, andre har bestemt, jeg tager aftsand fra. Jeg pynter ikke op til jul eller går amok i juleudsalg og underlige dimser...har ikke noget program, jeg SKAL nå, men jeg elsker hygge, glæde og kærlighed.
Min datter har arrangeret det sådan i år, at vi alle ankommer kl. 14.30 og bygger det hele op from scratch SAMMEN. Vi bliver 9 i alt. Det bliver da fedt!
Er det ikke bare fantastisk at høre alle de opfindsomme MÅDER folk holder jul på?...Der er ikke ret mange ens.
Og YESSØR...min søn og jeg har klippet julestads og drukket nisseøl ;o) til tonerne fra The Doors...ingen jul uden Jim ;o) faktisk ikke rigtig noget uden Jim ;o)
Mange ønsker om en glædelig jul til jer fra mig
tilføjet af

HighFive Dulkis

To-tre millioner tak. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige....jeg føler mig rørt dybt. Bliver enormt glad for dette medie, hvor jeg uforvarende har fået fælles berøringsflade med en masse mennesker. Det giver mig en dyb respekt for dem, som jeg er glad for at mærke. Der er mange grunde til at SOL-en er mit favorite cyberspace...og du er en af dem ;o)
tilføjet af

Hephey

...
tilføjet af

Bukker dybt

Oprigtigt taknemmelig. Hvad mere kan et menneske opnå end at få andre til at lytte?
Svar:
Opskrift på brasekartofler! ;o)
Tak mostergrethe. Det var lige det jeg ønskede mig...Mange dejlige glædelige julehilsner fra mig
tilføjet af

Brasekartofler på 1000 måder ;o)

Vil I ikke være søde at skrive den bog? Det bliver en bestseller...Jeg VED det ;o)
Uhmmm ELSKER brasekartofler...tror jeg sidder og guffer barndomsminder når jeg får brasekartofler. Min far var også GENIAL til at lave dem.
Tak for opskrifterne og de gode ønsker..
Glædelige juleønsker herfra ;o)
tilføjet af

Ikke det værste at være kendt for ;o)

Tak Elway ;o)
Kaster konfetti og champagne i din retning ;o)
tilføjet af

Hvad mener du når du siger "lang i spyttet"?

Det kan jo betyde så meget, og når du ikke siger andet end det, så betyder det ikke rigtig noget....Jeg vil gerne vide, hvad du mener.
tilføjet af

Et langt indlæg til dig Sjover

;o) Sjoveren....var humoren virkelig så svær at få øje på ;o) Det beklager jeg...det har vist noget at gøre med takter...og jeg er konsekevnt ude af takt :oP
Tak for de pæne ord - de gør mig glad.
Dette er så ikke adresseret til dig, men en summen over det du siger med "de lange indlæg"
Man må som minimum gå ud fra at folk kan læse, når de joiner et skriftligt debatforum.
Der er så nogen, der ikke er vant til at læse så meget på en gang...men det kan de så enten lære, eller lade være med at lære...det er jo et frit valg.
Jeg har flere gange fået kritik for at skrive lange indlæg...men hvis man tænker over det:
Hvad er det folk ønsker, jeg skal bruge den kritik til?
Skal jeg undlade at skrive "lange indlæg", fordi nogen bliver knotne over at, der står mere, end de magter at læse?
Ville det være et forsøg på at ensrette debattørerne til en enkelt måde at meddele sig på?
Er det ønskeligt?
Det jeg vil sige fylder nogen gange meget, for det er jo tanker, der er sat i gang af de tanker andre har...det breder sig som ringe i vandet...det føles levende og dejligt at reflektere på andre menneskers tanker, udsagn, spørgsmål og tvivl.
Man kan ikke forvente at de svarer tilbage, men når de gør, så er der bonus i posen! Jeg ELSKER det virkelig...og jeg elsker også, når andre skriver lange indlæg!!! For jeg er ikke alene begejstret over alt det, der sættes i gang i mig selv...en uadskillelig del af processen er det, der er sat i gang hos ANDRE, enten af mig eller andre debattører.
Jeg elsker at skrive.... og at læse. Og det er lige præcis det SOL-en er....folk der skriver noget, andre kan læse.
Hav en rigtig god dag Sjoveren...og god arbejdslyst ;o)
tilføjet af

I wish u a merry X-mas

og et lykkeligt liv!
Tak for de vildt smukke ord.
Jeg håber på at udnævnelsen til ugens profil faldt på mig denne uge pga. min idé om opskrifter, som svar på sure og hadefulde møgindlæg.
Det vrimler med skønne opskrifter i SOL-en, og det føles bare så herligt - så IKKE VOLDELIGT.
Jeg nærer en dybt fascination for Mahatma Ghandis ikke-voldelige revolution, og Marshal Rosenbergs ikke-voldelige kommunikation. Og det her forlænger og udvider den tankegang.
Mange kærlige hilsner til alle kollegerne på SOL-en fra Halfevil333
(der ikke vil være så meget tilstede i den kommende tid...Vi ses i det nye år.)
tilføjet af

Ikke at kunne se den der....

- Skov for bare træer <;o))
Maria for pokker, du er jo ugens profil…. Den havde jeg da nær misset, men er/ har nu heller ikke været her meget på det sidste… - ét er dog sikkert. Herfra skal lyde et velmenende tillykke med titlen…..
Som du er jeg lidt overfølsom over ál den jule ståhej / ståhej om julen. Men ét kanonhygge til dig og dine på jeres måde i dagen det skal lyde herfra.. - et lige i skrivende SOLrigt Århus…
- og jepper vi ses garntrisse i det nye år….
/Mummi

Ps… Lige med din opskrifteting <;o))
Der fik jeg lidt en griner da jeg en dag her forleden faldt over en opskrift, jeg synes er noget oplagt i disse tider… - og kom da også i tanke om dig og opskrifterne.
Så vil nogen have den er den med her… - Så kan de der vil på lovlig og mest velmenende måde ”Gøre brug af kasteskyts…” Der er jo ind imellem nogen der trænger til et gok i nødden og disse her… - bages de et minut eller to ekstra, så slår de nok.. -på den blide måde. <;o)))

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7331&Jul&Brosten

-linket virkede ik´lige som det skulle i første forsøg... Så Here goes again <;o)
tilføjet af

Lad os fejre hvad fejres kan :)

...jeg ser det først nu - men tillykke fra mig også, selvom det blev med den sene postombæring :)
Vh Rosalilje
tilføjet af

Genial opskrift Mummi

Gad vide hvad de ville sige inde i Ungeren hvis man bagte en portion til dem og kom ind og serverede dem for dem... Ville de spise dem eller smide med dem?
...ja, hvis det er mig der har bagt dem, så er de vist bedst bevendt som kasteskyts ;o)
Tak for dine ord, og din brillante ide mummi-tøs.
tilføjet af

Her er så "hævnen" ;-))

Om du er ude af takt eller om jeg er umulig at danse med,,, skal jeg ikke lige kommentere, jeg ved fra min fortid at jeg er "tung" at danse med, men hvis jeg skal overføre det til din holdning...Jamen så må dansepartneren bare øge sin muskelmasse, eller lade være at danse med mig, det squ også fint for mig ;-)) Heldigvis kan man hoppe og springe i SOLen som man lyster,,, sådan ca. ;-)
Lange indlæg: De KAN være gode, det kan korte også, fordelen ved de korte er at, hvis de er dårlige, så opdager man det hurtigere og kan komme vidre i en fart, det er vigtigt i disse juletider ;-)) Desuden læser jeg ikke alt for hurtigt, og skal jo helst nå det hele. ;-)) Jeg har en mappe med -Guldkorn- der gemmer jeg vise ting fra kloge mennesker, et par af disse mennesker... er nævnt på min profilside, men dog ikke alle ;-)) Det er en dejlig mappe, hvori der også forefindes lange...indlæg ;-))Det er sund læsning!
"Man skriver noget andre kan læse"... ja, og andre gør det, det er det unikke i SOLen mm, tænk hvis man var præst, skulle tale til en kirke med fire mennesker og en hjemløs som sov brandert ud. Helt ærligt... det gad jeg simpelthen ikke, hvorfor spilde tid på det. Her i SOLen, der bliver selv de mest tåbelige ting læst af langt flere, med respons og modspil, det er da bare,,, ja du skriver det jo selv.. Jeg vedkender mig så den mere tåbelige side, det seriøse er jeg ikke så god til, det klarer andre meget bedre ;-))
Arbejdslysten... den er mindre fremherskende i disse dage,,,, men som min opblæste chef sagde:" Lars, jeg regner med at du tager julen, så når du også at yde et bidrag i firmaetes interesse i dette år,,, værsågod, her er din julegave, rødvinen beholder jeg, da du jo alligevel skal passe firmaet"----- Hva,faen svarer men til sådan en chef..... jeg kunne ikke komme på noget hurtigt, så det blev bare til et..... "Tak for kaffe det var sørme dejligt, den vil jeg nyde som det første juledag kl.04.00 helt til 16.00, jeg får ikke travlt, det jo kun en lille pose til morgenkaffen, men tror du du kan undvære posen med nødder?" .....Nå, pyt der var også lidt andet gemt i kassen, så det går nok ;-))
Lad julefreden sænke sig!
;-))
tilføjet af

Tak for din "hævn"

Ja, lad julefreden sænke sig...Jeg tror nu alligevel der er en forståelse mellem dig og din chef, som ikke helt står på linierne her...Er det rigtigt opfattet? ;o)
Mht. at være hurtig i replikken, så er det mest noget folk er på film...i virkeligheden er det mest menneskeligt at blive overrumplet, eller at returnere med indøvede automatsvar. Det er forsvarsteknik ligesom judo og sådan noget.
tilføjet af

I regn og slud

i sne og frost
skal posten ud
når man er post
..hehe fra Vinterby Øster, remember? Tak for din post anyways
tilføjet af

Det lyder jo faktisk....

..som jul i den rette ånd....- og det kan man ski da kun få for lidt af.
Jeg skal holde den i venners glade lag og jeg er vildt god til ikke at stresse over julen, gaverne og det hele...så jeg rånyder det bare!
Tak for dit dejlige svar! Vi tales bestemt ved i det nye år.
Kærlige anarkist hilsner
Annie
tilføjet af

Tja...

Jeg undrer mig over, at Halfevil333 der før har givet kraftigt udtryk for sit mishag ved tidligere 'popularitets-afstemninger' - det er 'Ugens profil' vel dybest set også? - pludselig er vendt 180 gr. og synes det er helt fantastisk, fordi hun nu er nomineret som 'Ugens profil'.
Hyklerisk? Yes!
Hvis jeg nu skal ha' smidt en opskrift i nakken pga. mit 'hadefulde, lorteindlæg' - kan I så ikke lægge en på, hvordan man laver en flæskesteg med sprød svær?
På forhånd tak - og Glædelig Jul :-)
tilføjet af

Nej, faktisk er jeg glad for du lige sagde det...

For detviser meget tydleigt at du ikke har fatte en bønne af hele min antiporpaganda for det der nomineringsfis og popularitetskonkurrencer.
Der er fanden til forskel på hvis redaktionen fremhæver nogle af profilerne og så de selvbestaltede konkurrencer som nu og da dukker op.
Der er flere ting der udgør forskellen, det ene er UDVÆLGELSESKRITERIERNE. Hvis vi sidder og bedømmer hinanden, så kan det jo feks. være, at nogen af de nominerede ikke er blevet spurgt bliver stillet op i en konkurrence de ikke har lyst til at deltage i. Det er i SÆRDELESHED også et spørgsmål om hvem der EGENTLIG bidrager til debatten konstruktivt...
Feks. er der rigtigt mange af de mindre populære debattører, som er geniale til at trække andre debattører op af stolene og strømme til tastaturerne i oprørthed. De er fantastiske DEBATTØRER...men måske ikke direkte sympatiske og populære.
Men er det "nuttethed" der er kritererne? Hvem afgør kriterierne...Hvem afgør hvem der har vundet og udfra hvilke egenskaber?
Hvad med sådan en fyr som NeoG? Han er en fænomal dygtig poet, men skriver ikke ret meget, og trækker ikke ret mange til sine indlæg...han er kan man vel gost sige exclusiv.
Hvad med sådan en fyr som Shhansen? Jeg tror ikke jeg er enig med ham i mere end 1% af alt hvad vi har debatteret i løbet af årene, men han er enormt disciplineret, og besvarer folks indlæg ALTID!
Hvad med fyre som fordømmer og sprutter ude over det hele M47 eller Enoch? De kan fordømme andre så man tænker om de mon er helt veforvarne...hvad de er IRL kommer ikke debaten ved, men i debatten trækker de mange, mange, mange debattører til.
Eller hvad med Djdaddy som VIRKELIG ved en kæmpebunke om musik...godt nok noget der ligger meget fjernt fra det JEG ville kalde musik, men det er jo ligemegt...han er vidende og bidragene. MEGET informativ på mange fronter.
Eller FB, som bringer folks blod i kog, og tiltrækker sig folks opmærksomhed omkring sin person i et væk...han trækker folk til! Han tvinger folk til at mene noget om hvadsomhelst!
Hvad med alle dem der er her i en uge eller 14 dage og så ud igen?
Hvad med mummi med sine vitser om alverdens ting og sager og Carmen med sin imødekommenhed...Guller med sin stædighed, eller en samamnsat person som Ironcross der både hader meget og fascineres let...skal HAN ikke trækkes frem for sin indsats i SOL-en... Kliker der opstår, finder sammen og forsvinder igen...
ALLE har nogle unikke kvaliteter og bør nomineres OG VINDE hver sin kategori.
Eller også skal vi tage og holde op med at sidde og bedømme hinanden hele tiden...det er usmageligt og støder nogen ud, som ikke fortjener det!
I virkeligheden skal al bedømmesle af medlemmer af en gruppe foretages af udenforstående, for at gruppen bliver ved at være dynamisk. Hvis det er deltagere af gruppen, som pludselig tager en dommerrolle på sig, så skifter de position i forhold til de andre deltagere... De gør det legalt for dem selv, men ikke for andre, at evaluere og domfælde andre deltagere. Det kan ikke lade sig gennemføre uden at ødelægge grundlaget for det bestående.
Jeg er to gange blevet nomineret i sådanne popularitetskonkurrencer, og jeg frabad mig begge gange at deltage! Jeg blev ikke en gang spurgt! Spurgte om der var nogen der havde tænkt sig at nominere Shhansen...men det var der ikke. Men han er en af de teknisk og dsciplinært bedste debattører i SOL-en...tænk på hvor mange af hans debatter, der rammer forsiden...Han kan sgu da det gylle!
Og uanset om man er enig med ham, synes jeg man skulle tænke lidt over hvad det egentlig er vi GØR her i SOL-en. Hvad er vores indsats, og hvilke indsatser kan man påskønne. Og fordi man påskønner noget, skal det så virkelig skrues op i en konkurrence? Kan man ikke bare skrive et indlæg, hvor man roser nogen for det de gør?
Man kan tænke over hvad vi gør hver især, og hvilket billede/mønster det giver tilsammen. Der er ingen af os, der er ubrugelige. Og det vil blæst at vi skulle sidde og bedømme SOL-kollegaen...vi skal bare nyde ham/hende ikke andet. Vi er alle helt lige!
Og det er vi også, selvom en af os bliver valgt som Ugens profil. Jeg har flere gange sagt tillykke til den pågældende uges profil (må dog med skam melde at jeg nogen gange glemmer det). Men det en god måde at påskønne hinanden på, uden at spænde ben og falde ud af vores rolle som debattør og ikke ind i en surrealistisk rolle i et alt for vagt defineret spil om at bedømme sine SOL-kolleger. Og lige præcis er det derfor i orden når det er redaktionen der propper en på forsiden...for de er neutrale og udenforstående!
Kan du SE forskellen? For det er det jeg har snakket om hver eneste gang...bare går tilbage de sidste 2½ år...der har været populariteskonkurrencer i massevis men de mest groteske var dem Lisa stod for...for der var det HENDE der ustak rammerne og var dommerpanel, og skulle trække sig tilabge og votere, udfra de indkomne forslag... Hvilken rolle var det hun tildelte sig selv? Og hvorfor gjorde hun det? Nå...hun døde debatdøsen men livede kortvarigt op her forleden dag da der igen var sådan en populariteskonkurrence undervejs.
En eller anden havde foreslået mig...og det måtte hun jo argumentere imod...DET kunne bringe hende til live...ak ak.
Rosalilje skrev nøjagtig det, jeg ville skrive i den debat, så jeg behøvede slet ikke skrive noget...der er naturligvis mange fornuftige mennesker der forstår at det ikke er så smertefrit overfladisk morskab...dem der aldrig bliver nævnt, kommer til at stå udenfor...det skal de overhovedet ikke, for vi er alle lige. Der er ingen midte, og ingen er bedre end andre.
Der er en enkelt neutral og fair måde hvorpå man kan påvirke valget af ugens profil, og det er ved at anbefale profiler til redaktionen....der har alle samme chancer, alle har samme rolle, og alle kan både anbefale og vinde.
Og selvom det var et langt indlæg, så er du nødt til at forstå det, for at forstå hvad det er jeg er imod. Du kritiserer ikke sagligt når du bare brokker dig. du skal VIDE noget så kan du blive saglig. Nu har du muligheden for at blive sat på sporet....

Du får det til at lyde som om jeg ikke vil hylde folk for det gode de er og gør...og det vil jeg hellere end gerne. Jeg bliver altid meget lykkelig når jeg opdager solstråler i andre mennesker, og der er MANGE solstråler her i SOL-en.... En glæde over nogle af SOListerne skal bare ikke samtidig gøre pladsen i SOL-en trangere for andre.
Det er hvad der sker, hvis vi selv ud af vores midte skal finde kanidater, og dommere....
Prøv at stil de to måder op ved siden af hinanden og overvej muligheder og berænsninger for den enkelte og for gruppen i begge tilfælde...jeg tror du vil få øje på, det jeg taler om.
HEld og lykke...og tak fordi du serverede mig en mulighed for at gøre dette emne klart lige netop i denne tråd.
For jeg er faktisk ganske aldeles lykkelig, glad og overvældet over alle de mange tillykker, der er kommet. Det har virkelig givet mig et skub i ryggen....og lad os allesammen prøve at opleve det! Lad os anbefale hinanden til redaktionen, så vi kan opleve det...er det ikke det der skal til? Er der så noget at være sur over?
tilføjet af

Yes vi gør Annie

og vi har været igang det meste af dagen, og jeg har jylefryd nede i maven og min søn går og glæder sig over et eller andet der ikke er helt fast defineret....
Da vi var nede i byen for at købe fødselsdagsgave til min mor, stod der nogle små børn...gætter på en 3-4 år og julemanden gik rundt og delte pebernødder ud...og DEN måde de kiggede efter ham på..fik mig til at indse...at julemanden findes!
I deres hoveder er et juleeventyr helt i deres egen personlige version, og i det indgår KLART en julemand! Han er lige så virkelig for dem, som Allah og Gud er det for andre...
De er figurer, der spiller herskere og hovedroller i illusionen om det fuldente land vi styres af i moral, drømme og ambitioner.
Julemanden er Allah og Gud i børnestørrelse.... At se de ansigter. som aldrig havde tænkt en tvivlende tanke...det var smukt du! Glatte naive, vidunderligt strålende øjne og forventningsfulde hjerter...ikke om at få dyre gaver, men om han kom over til dem med en pebernød.
I så små ting skal man forstå de store....
Når jeg er julehader, så er jeg anarkist Ja! Men det kunne aldrig falde mig ind et sekund at fortælle de børn, at det de tror på ikke findes... Det er deres indre sandhed, jeg kan flå væk under fødderne på dem...det ville være meningsløs ondskab...fordi man er julehader betyder det ikke at man er hjerteløs.
Forskellen er troen...deres tro er 100%...intet ædelmetal fås renere. Den skal de bevare...men klovnen i det cirkus, de tilslutter sig senere hen..om det er det kristne eller muslimske cirkus...de er allesammen dem der får cirkus til at fungere...det har intet med børnenes indre guld at gøre! Jeg ville gøre ALT for de kunne bevare det...deres BARNETRO! Den er ren, smuk, ægte....og så cutte de der forskellige systemer...Nå det er muligvis ikke så indlysende klart det jeg siger her...det er nogle funderinger over tro og religion...og julemane er et fuld berettiget medlæem i den boldgade...men det er nye tanker...de er ikke så hele endnu...fik dem her ved 18-tiden ;o)
Nå...smutter igen. Hygge
tilføjet af

Jeg ved ikke om jeg vil

ønske tillykke med at du er valgt til ugens profil. Det er der så mange der bliver, det er ikke noget særligt.
Men DU er ganske speciel. Jeg er absolut enig med forfatteren af indlægget i, at man kan være enig eller uenig med dig, men du er noget ganske specielt her på solen og som regel en loyal debattør der altid svarer fyldestgørende på folkd indlæg (der kunne jeg godt lære noget. Jeg er særdeles glemsom og ikke særlig "pligt"opfyldende på det område, erem ;0)
Tillykke til soldebatten fordi vi bl.a har én som dig herinde og må du få en rigtig god jul og et godt nytår :0)
Kh
Nieves
tilføjet af

Oversættelse

Tillykke med kåringen, 333halfevil🙂Jeg må lige rose dig for din fornemme oversættelse af Black Sabbath i denne tråd:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=10&conference=123&posting=855895
Jeg nåede ikke at følge op på debatten dengang, så den først senere, men du skulle da lige roses :)
Glædelig jul.
Thomas
tilføjet af

Stort

wow
Tak for dine ord. Solen i dit indre skinner igennem dem og stråler på mig. Taknemmelig er jeg.
tilføjet af

Tak for rosen

Thomas. Det glæder mig oprigtigt, at du kunne bruge det.
(Kender du nummeret "Black Sabbath" og har du set det som satanisme? Vi kunne jo tage debatten igen, den fylder meget for mange mennesker, det er desværre bare svært at tage disse ord og begreber i brug i en almindelig debat, fordi de er behæftet med så mange religiøse værdiladninger.)
Der var så meget interessant som folk nævnte i den debat, der druknede dengang, og som aldrig kom frem siden. Det betyder bare ikke, at det ikke er der, for debatten kører livligt i andre debatfora, bare ikke i SOL-en.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.