8tilføjet af

Sådan finder man frem til årstallet 607

En betydningsfuld begivenhed der er omtalt både i Bibelen og i den verdslige historie, er byen Babylons erobring ved mederne og perserne under Kyros. Bibelen omtaler denne begivenhed i Daniel 5:30. Flere historiske kilder (deriblandt Diodorus, Africanus, Eusebios og Ptolemæus, samt de babyloniske kileskrifttekster) støtter året 539 f.v.t. som det år da Kyros indtog Babylon. Nabonids Krønike oplyser måneden og dagen for byens fald (årstallet mangler). Verdslige kronologer har derfor dateret Babylons fald til den 11. oktober 539 f.v.t., ifølge den julianske kalender, eller den 5. oktober efter den gregorianske kalender.
Efter at have omstyrtet Babylon udstedte Kyros i løbet af sit første år som hersker over den erobrede by sit berømte dekret som tillod jøderne at vende tilbage til Jerusalem. I betragtning af hvad Bibelen siger, blev dekretet sandsynligvis udstedt sidst i år 538 f.v.t. eller i begyndelsen af foråret 537 f.v.t. Dette ville give jøderne rigelig tid til atter at bosætte sig i deres hjemland og rejse til Jerusalem for at genoprette tilbedelsen af Jehova i „den syvende måned“, tisjri, eller omkring den 1. oktober 537 f.v.t. — Ezra 1:1-4; 3:1-6.
Her slutter de 70 års udlændighed. Når de 70 års udlændighed slutter omkring 1. oktober 537 før vor tid, så må de være begyndt omkring 1. oktober 607 før vor tid.
Enkelt og ligetil!
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du vrøvler

Der er jo ingen argumenter i dit indlæg. Men hvornår svarer du på mit enkle, men 3 år gamle spørgsmål, ftg?
Vi kan sagtens diskutere alle mulige årstal (de peger alle imod 587 som året for Jerusalems ødelæggelse), men det har du jo ikke lyst til. Du er en kylling med en hjerne ..... (leg selv med ordene).
tilføjet af

Svaret på dit vrøvl står mere end tydeligt beskrevet i

´

Cuneiform tablet mentioning the capture of Jerusalem in 597 (text; British Museum)
http://www.livius.org/a/2/mesopotamia/jerusalem_597_s.JPG
http://www.livius.org/cg-cm/chronicles/abc5/jerusalem.html

Det er utroligt, at selv når man har håndfaste beviser, nægter JW/WTS-Organisationens ejendom at acceptere fakta - HVORFOR - Fordi så flyder alt hvad der hedder SANDRUHED ud mellem hænderne på JW'erne og JV'erne som det fineste sandskorn hvor kun enkelte korn bliver tilbage at Tro på og så ryger korthuset og kortene spredes som efter en orkan!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Jeg har forklaret hvordan vi finder frem til året 607.

Det er det vi bliver angrebet på.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Men nu er det bare ikke det jeg spørger om

Men det jeg spørger om er altså ikke Jerusalems ødelæggelse, men nogle helt simple vers om en 70 års faste der slutter i Bibelen. Det kan da ikke være rigtigt, at du ikke tør svare på sådan nogle simple spørgsmål.
tilføjet af

Det er der stadig noget der tyder på, for ftg er vel bange

´

... for at komme til samme resultat som alle andre udenfor JW/WTS også er kommet til,
at JW/WTS har også uret hvad DET årstal drejer sig om ... For tænk nu Hvis ´ 😮
Bare tanken er vel frygtindgydende for ftg - Det kunne jo risikere
at ende med en udelukkelse - Ikke fra Troen eller Fra Jesus Kristus -
Men fra selveste den selvophøjede guddommelighed JW/WTS-Organisationen.

Med venlig hilsen
jalmar
P.s. 🙂
Jep vi er vel en trofast større eller mindre læserskare -
Og du skal da have den cadeau, at jeg som bekendt på bagrund af
samme, har ændret radikalt holdning i forhold til det at Tro og til Troende.
J*
tilføjet af

Pas på

"P.s. 🙂
Jep vi er vel en trofast større eller mindre læserskare -
Og du skal da have den cadeau, at jeg som bekendt på bagrund af
samme, har ændret radikalt holdning i forhold til det at Tro og til Troende. "
Ja, de fleste af os er slet ikke så farlige, vel. Og nogle af os kan endda få vores tro til at stemme overens med videnskab, moderne verden og hele molevitten. Men indrømmet - den slags foruroliger en del andre, som ser kampen imod det moderne som en mindre livsopgave.
tilføjet af

det er

også lige meget hvornår den lorteby bliv
ødelagt, fakta er at Jehovas Vidner har sandheden
og den har du ikke!!!!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af

Det er også lige meget hvornår den lorteby blev ...

´

... ødelagt. - Desværre for dig, beviser den sentens,
at du overhovedet ikke har noget begreb om essensen i JW/WTS-læren!
FAKTA er at Jehovas Vidner har sandheden. - Fabler du videre.
FAKTA = Kendsgerninger = Virkelighed - Dit problem er re.: "FAKTA" som du skriver om, i forbindelse med "jehovas vidner", sandsynligvis nærmere betegnet jeres ejere JW/WTS og denne organisations lære, skulle derfor være beviselig Sandheden - og det kan faktisk bevises at være en lodret løgn!
At jeg ikke besidder sandheden er slet ikke til debat, da jeg til enhver tid vil skrive under på, at
du har ret desangående - Den der skriver under på at have sandheden derimod, begår dokumentfalsk!

Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.