8tilføjet af

Svend Auken - om velfærd 2008.

Svend Auken havde et jordnært og måske et lidt kontraversielt syn på velfærd, for en socialdemokrat...

Citat, om Grundtvigs "langt højere bjerge":
“Da har i rigdom vi drevet det vidt, når få har for meget og færre for lidt. Der er ét citat fra denne gamle sang, der er stået tilbage som et meget smukt ideal. Det er måske den smukkeste måde at udtrykke velfærdssamfundets fordelingspolitik på.”
Citat slut.

Svend Auken tolker teksten som den skal tolkes!
En lille elite...
En endnu mindre gruppe af folk i nød...
En meget stor mellemklasse...
Men der skal være både respekt og tolerence for alle [s]

Her er så hele sidste vers af det som den kære Svend Auken kalder velfærens dåbsattest.
Langt mere af malmen så hvid og så rød
fik andre i bjerg og i bytte.
Hos dansken dog findes det daglige brød
ej mindre i fattigmands hytte.
Og da har i rigdom vi drevet det vidt,
når få har for meget og færre for lidt.

Ja, kære Svend...
En skam at du faldt alt for tidligt bort!

For sagen er jo lige netop at som der så smukt står i sidste vers af denne sang, så er ægte velfærd ikke at alle er lige, men at alle har det danske brød på bordet!
Velfærd er derfor heller ikke at den ene nabo skal afvelere en fladskærm til sin nabo, eller at han skal arbejde længere for at naboen kan få samme goder!

Velfærd er at de basale behov er dækket og at de altid vil være der...
Det er ikke at alle har ret til fast ejendom og lige selvrealiserende goder!

Hvad troede du at velfærd var?
tilføjet af

VKOerne giver den gas!!!

De kaster nu en død mand ind i valgkampen!? Det er smukt-not.
tilføjet af

Gælder det også Helle Thorning?

Eller er det kun dommeren som får den etikette?

Og tænk dig nu rigtig godt om før at du svarer! 😉
tilføjet af

Kalder du dit indlæg

"at tænke sig om"??? Min kære jurist, hvad får dig til at bruge tid & ja skal jeg være
flink ved dig og kalde det intelligens-resourser på dødssejleren m/s vko????
tilføjet af

Fik du nu uld i mund?

Stakkels lille socialdemokrat...

Får jeg et svar på dine generalliseringer? 😃

Fører Helle Thorning mon en grim valgkamp som du kun kan tage afstand fra?
tilføjet af

....

Der findes ikke nogen smuk måde at omtale velfærdsstaten på. Det er stats-organiseret og stats-sanktioneret slaveri-virksomhed. Uanset hvor lidt der tages fra én person og gives til en anden er det tyveri af den éne persons frihed og liv. Det er i praksis det der sker i den vestlige verden.
At man så kan have vage og usammenhængende argumenter for at tillade slaveriet/tyveriet, er så en længere debat. I bund og grund handler det bare om at vi mennesker ikke stoler på hinanden. Vi stoler ikke på at vi som samfund kan løse de ubalancer vi måtte se, i fællesskab. Vi skal, død og pine, have STATEN til at pege med rifler, for at få vores næste til at give en skarv.
Jeg kalder det pinligt at man 2010 år efter Jesu fødsel, fortsat har et umanerligt og uhyggeligt menneskesyn.
Lad os få ægte solidaritet, hvor folk står sammen uden tvang og uden tyveri.
tilføjet af

Grisetå foretrækker:

Alt andet end vko!!
tilføjet af

Grisetå the best

ønsker sig i sauna med Jette Gottlieb fra enhedslisten og med en ordenlig stådreng😃😃😃
http://www.igangigen.dk/Files/Billeder/Bestyrelsen/Jette_Gottlieb.jpg
tilføjet af

ud med svend auken

Nej ham kan jeg ikke bruge til noget, han fik indført de grønne afgifter, som kostede os små mange penge, det gik som de skjulte3 skatter, sådan er socia. de har et standpunkt til de tager et nyt, se bare Helle og Mette, hvad syntes de før om privat skoler????
Nej stem ALDRIG S
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.